امارات

بهترین زمان سفر به دبی

در متن زیر بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا – هزینه و … توضیح داده شده است .

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا

در تمامی فصول و در طول تمامی ماه ها امکان سفر مسافران و گردشگران به این کشور امکان پذیر می باشد.
دبی دارای آب و هوای بیابانی گرمسیری می باشد و بارندگی های بسیاری کمی را در طول سال این کشور شاهد می باشد که همین امر یکی از دلایل آب و هوای گرمسیری و بیابانی آنرا شامل می شود.
این نکته نیز قابل ذکر است که دبی شهری است که از پدید آمدنش زمان زیادی نمیگذرد اما با این وجود با پیشرفتی که در طی گذر سال ها در تمامی ضمینه ها داشته است، خود به یکی از شهرها و کشورهای مدرن و البته مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است و سالانه پذیرای تعداد بسیاری از گردشگران می باشد که در ضمینه های مختلف نظیر: کاری، گردشگری، تفریحی، تحصیلی و… به کشور امارات و شهر دبی سفر می کنند.
در امارات می توانید تابستان بسیار گرم و مرطوب را تجربه نمایید و گردشگران بسیاری را نیز در حین سفرتان ببینید و قابل ذکر است قیمت ها در این فصل کمی بالاتر می باشد چون بعنوان فصل شلوغ گردشگری شناخته شده و محبوب می باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که ممکن است گرمای بیش از حد و آب و هوای شرجی در تابستان در دبی مسافران بسیاری را اذیت کند پس باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.
در مراکز تفریحی و هتل ها در این کشور سیستم های خنک کننده بسیاری در تمامی نقاط درست شده اند که به راحتی اقامت مسافران و گردشگران در هریم از این مجموعه های افزوده است.
زمستان ها با آب و هوای متعادل و عالی که دبی دارا می باشد نیز زمان مناسبی برای سفر می باشد، که این فصل نیز به علت وجود فستیوال ها و اعیادی نظیر سال نو وکریسمس در بین گردشگران محبوب می باشد.
در فصل پاییز و بهار نیز مسافران به راحتی می توانند به دبی سفر کنند زیرا آب و هوای معتدل و مطلوبی را شاهد خواهند بود.
فصول زمستان و پاییز نیز از لحاظ فصلی نیز می توانند از محبوب ترین زمان های سال برای سفر به دبی در کشور امارات محسوب شوند زیرا به نسبت تابستان آب و هوا کمی خنک تر بوده و به اصطلاح فصل های سیزن در این کشور محسوب می گردد.
همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد تابستان در این کشور گرم می باشد و به همین دلیل باید فصل ارزان برای سفر باشد اما عده ای از مسافران بواسطه استفاده از دریا و پارک های آبی که امکان استفاده انها در دیگر فصول همانند زمستان و … نیز می باشد به این شهر از کشور امارات سفر می کنند.
پس همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در تمامی فصول سال با سفر به کشور امارات می توانید گردشگران متعددی را در دبی مشاهده کرده و همچنین لذت فرآوانی از حضور خود در این کشور را تجربه نمایید.
در برخی زمان ها از سال که فستیوال ها و جشن های متعددی در دبی برگزار می شوند نیز شاهد سفر گردشگران بسیاری می باشد چون علاوه بر تفریح می توانند از مراکز خرید، فروشگاهها، بازار ها و … خرید های متنوع با قیمت های مناسب را داشته باشند و با سفر خود می توانند از تفریحات در کنار انجام خرید های مورد نیاز خور را بهره مند شوند.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و اخذ ویزای دبی ( امارات ) با ارزانترین قیمت در قاره پیما :

انواع ویزای توریستی دبی :

ویزاهای توریستی دبی در حال حاضر در 3 نوع زیر صادر می گردد :

  1. ویزای 10 روزه دبی
  2. ویزای 1 ماهه دبی
  3. ویزای 2 ماهه دبی
  4. ویزای ترانزیت 48 ساعته دبی (صادر نمی شود)
  5. ویزای ترانزیت 96 ساعته دبی (صادر نمی شود)
  6. ویزای 3 ماهه دبی (صادر نمی شود)
  7. ویزای 6 ماهه دبی (صادر نمی شود)
  8. ویزای 1 ساله دبی (صادر نمی شود)

ویزاهای 1 ماهه و 2 ماهه دبی در دو نوع سینگل ( یک بار ورود ) و مولتی ( چند بار ورود ) قابل دریافت می باشد .

تفاوت ویزای سینگل و مولتی دبی چیست ؟

ویزای سینگل دبی یا 1 بار ورود ویزایی می باشد که پس از یک بار استفاده حتی در صورتی که از مدت اقامت ویزا مانده باشد دیگر امکان سفر مجدد با آن ویزا وجود ندارد و ویزا پس از خروج باطل می شود .

ویزای مولتی دبی یا چند بار ورود ویزایی است که قابل استفاده برای چند بار ورود و خروج می باشد و پس از خروج در صورت داشتن اعتبار قابل استفاده مجدد می باشد .

نکات زیر درباره ویزای دبی قابل توجه می باشد :

امکان صدور ویزای دبی برای افراد زیر 18 سال  به تنهایی وجود ندارد و می بایستی به همراه پدر و یا مادر اقدام کردد .

تنها امکان اخذ ویزای توریستی دبی در قاره پیما وجود دارد .

ویزای عادی و فوری دبی هیچ تفاوتی در نوع ویزا ندارند و فقط در مدت زمان صدور ویزا متفاوت می باشند .

بیمه مسافرتی اختیاری بوده و در صورت نیاز با مبلغ 5 درهم امارات قابل انجام می باشد .

ویزاهای ثبت شده پس از صدور به ایمیل شما ارسال خواهد شد در صورت عدم ثبت ایمیل در قسمت دانلود ویزای  سایت می توانید با شماره پیگیری ویزای خود را دانلود نمائید .

قیمت ویزای دبی در قاره پیما :

برای مشاهده قیمت ویزای دبی به تومان و درهم در جدول زیر امکان مشاهده انواع ویزاهای دبی وجود دارد .

 

پرواز به دبی

در حال حاضر امکان پرواز از تهران – شیراز – مشهد – اصفهان – جزیره قشم – جزیره کیش و … به شهر دبی امارات وجود دارد برای خرید اینترنتی پروازهای امارات ( دبی ) وارد لینک زیر بشوید .

بلیط دبی

سفر دریایی به دبی

امکان سفر با کشتی از بندرعباس به دبی امارات نیز وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با بندر بندرعباس در تماس باشید .

تورهای ارزان قیمت دبی

رزرو هتل در دبی

برای رزرو هتل در تمام شهر های دبی وارد لینک زیر شوید اطلاعات کلی در راهنمای سفر به دبی قاره پیما

بهترین هتل های دبی

رستوران هایی که در سفر به دبی حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

رستوران سیفایر استیک هائوس Seafire Steakhouse restaurant 

هزینه رستوران رفتن در امارات دبی
رستوران سیفایر استیک هائوس – قاره پیما

یکی از رستوران های محبوب و مشهور در ضمینه طبخ استیک ها لذیذ می باشد که ساخته شده به سبک رستوران های شهر نیویورک می باشد.
محیط داخلی این رستوران بسیار دنج، آرام و دلنواز می باشد و می توانید با دوستان و حتی برای گرفتن جشن های خود به انجا بروید و در کنار نوش جان کردن غذاهای لذیذ آنجا خاطراتی خوش را نیز رقم بزنید.
قابل ذکر است تمام مواد اولیه مورد استفاده در طبخ غذاهای این رستوران همه روزه به صورت تازه و ارگانیک تهیه می شوند.
این رستوران روز های سه شنبه تعطیل می باشد اما در مابقی روزه های از ساعت 12 ظهر الی 10 شب باز می باشد.

رستوران دینر این د اسکای dinner in the sky restaurant dubai 

کیفیت رستوران های دبی

 

رستوران دینر این د اسکای – قاره پیما

این رستوران با دارا بودن نمایی هیجان انگیز مختص افرادی است که دوست دارند تجربه خوردن غذا در ارتفاع و لذت بردن از این هیجان وصف نشدنی را تجربه نمایند که البته بسیار در میان مردم عادی و گردشگران محبوب نیز می باشد.
این رستوران در محله مارینا در شهر دبی قرار دارد و دسترسی آسانی از تمامی نقاط برای مشتریان دارا می باشد.
انواع غذاهای خوشمزه سنتی دبی و همچنین بین المللی در منوی غذایی این رستوران وجود دارند که می توانید هر کدام را که دوست داشته و مایل بودین سفارش داده و میل نمایید.
قابل ذکر است تمام مواد اولیه مورد استفاده در طبخ غذاهای این رستوران همه روزه به صورت تازه و ارگانیک تهیه می شوند.

رستوران های سنتی دبی

مکان های دیدنی و توریستی دبی ( امارات )

آکواریوم دبی Dubai Aquarium 

معروف ترین و بهترین جاذبه های گردشگری دبی

 

آکواریوم دبی – قاره پیما

یکی از بزرگترین، محبوب ترین، پر تردد ترین و زیباترین آکواریوم های داخلی ساخته شده در شهر دبی کشور امارات می باشد.
این آکواریوم در مرکز خرید دبی مال واقع شده است و قابل ذکر است که در سال 2018 بعنوان یکی از بهترین مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری این کشور شناخته شده است.
این آکواریوم دارای گنجایش 10 میلییون لیتری آب و در بر گیرنده هزاران حیوان آبزی در این آکواریوم می باشد.
این آکواریوم دارای تونلی محبوب و شناخته شده می باشد که دارای 51 متر طول، 20 متر عرض و همچنین 11 متر ارتفاع می باشد که با رفتن به آنجا هم می توانید از دنیای متنوتع و گوناگون اقیانوس دیدن کرده و لذت ببرید و هم عکسهای یادگاری بسیار خاص و زیبایی را بگیرید و به یادگار برای خود نگه دارید.
یکی دیگر از قسمت های محبوب و معروف در این آکواریوم باغ وحش دریایی آن می باشد که در برگیرنده حیواناتی مثل سمور آبی ، اختاپوس بزرگ اقیانوسی ، کروکودیل ، شیر ماهی ، اسب آبی ، خرچنگهای بسیار بزرگ ، ستاره دریایی ، عروس دریایی ، پنگوئن ، ماهیهای بسیار متنوع می باشد و قابل ذکر است که به طور بسیار خاص و عالی از این حیوانات هم در این قمست هم در قسمت های دیگر نگهداری می شوند.
بعد از اتمام بازدید از این آکواریوم همچنین می توانید از فروشگاه آنجا که وسایل بسیار زیبا و مرتبط با آکواریوم را به فروش می رسانند نیز وسایلی بعنوان سوغات خرید کرده و با خود به کشورتان ببرید.
هر ساله گردشگران بسیاری که به کشور امارات و شهر دبی سفر می کنند بازدید از این مجموعه چشم نواز و زیبا را در لیست اولویت برنامه های خود قرار می دهند.

برج العرب Burj al-Arab 

لیست جاهای خوب دیدنی دبی

 

برج العرب – قاره پیما

برج العرب نام هتلی 7 ستاره ساخته شده در شهر دبی در کشور امارات می باشد که دارای ارتفاع 321 متری بوده و در فاصله 280 متری از دریا و در جزیره مصنوعی کوچک ساخته شده واقع و بنا نهاده شده است.
این هتل به قدری زیبا و لوکس می باشد که به هتلی اشرافی تبدیل گردیده و مردم عادی نیز می توانند با پرداخت ورودی از این هتل بازدید کرده و یا از رستوران و بوفه آن استفاده نمایند.
این نکته قابل ذکر است که علاوه بر بنا و مساحت عظیم هتل اتاق های آن نیز بسیار بزرگ می باشند به قدری که متراژ کوچکترین اتاق در برج العرب 169 متر و بزرگترین اتاق 780 متر می باشد.
این هتل دارای طبقات متعددی می باشد که هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد و بسیار به جذابیت و محبوبیت آن افزوده است.
برج‌العرب دارای 202 اتاق است که همه‌ آن‌ها سوییت‌های دوبلکس می باشند و همچنینی دارای 18 آسانسور ، 28 طبقه‌ دوگانه و مراکز تفریحی، اتاق بازی، رستوران های متعدد، استخر، سالن ماساژ، سالن ها متعدد کنفرانس و مراسم های خاص و … می باشد که با پرداخت مبلغ معلوم اگر هم مهمان هتل نیز نباشید می توانید از انها استفاده کرده و از این امکانات هتل بهره مند شوید.
برج العرب در مکانی و نقطه ای از دبی ساخته شده است که دید بسیار زیبایی دارد و از هر نقطه این شهر می توانید قسمتی از برج العرب را مشاهده نمایید.
طراحی و ساخت این برج توسط معماری آمریکایی صورت گرفته و ساخت آن 5 سال به طول انجامیده است.
این هتل دارای بنایی بسیار چشم نواز و فوق العادع زیبا می باشد که قابل ذکر است از 230 ستون 40 متری سیمانی تشکیل یافته اند.
ستون های سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگ‌ های کار شده بر روی نرده‌ها از دیگر زیبایی های خار العاده معماری این هتل محسوب می شوند و همانطور که اشاره کردیم اقامت در این هتل بسیار گران قیمت می باشد و همین امر باعث گردیده برج العرب به هتلی مختص ثروتمندان و اشراف زادگان تبدیل گردد.
ولی این نکته نیز که در قبل اشاره شده مجدد قابل نوشتن می باشد که با پرداخت ورودی مخصوص می توانید از این هتل زیبا دیدن نمایید و گردشگران و مسافران بسیاری که هر ساله برای گذراندن تعطیلات خود سفر به دبی را انتخاب می نمایند نیز از این هتل حتما بازدید می کنند.

آثار باستانی دبی

پاساژ های ارزان قیمت دبی امارات 

سیتی سنتر دیره Deira City Centre 

لیست پاساژ های معروف دبی

 

سیتی سنتر دیره – قاره پیما

این مرکز خرید محبوب در مساحتی حدود یکصد و بیست هزار متر مربع و در سال 1996 ساخته شده است و از آن تاریخ به بعد با ارائه برترین برندهای بین المللی و داخلی به فعالیت خود ادامه داده است.
در این مجموعه محصولاتی همچون پوشاک، زیور آلات، کفش، کیف، وسایل دکوری و تزیینی، وسایل الکتروتیکی، اسباب بازی و … به فروش می رسند.
از دیگر امکانات در این مرکز خرید بطرگ که در اختیار و دسترس مشتریان قرار میگیرد می توان به پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، شهربازی، هتل، سینما و سالن بولینگ اشاره کرد.
این فروشگاه همه روزه از ساعت 10 صبح الی 11 بپشب باز و آماده ازپرائه خدمات مربوطه به مشتریان می باشد.

مرکز خرید مارینا مال Dubai Marina Mall 

شاپ های زنجیره ای دبی

 

مرکز خرید مارینا مال – قاره پیما

یکی دیگر از مراکز خرید ساخته شده در دبی می باشد که دارای معماری بسیار خاص و زیبایی می باشد که تمامی مشتریان را مجذوب خود می گرداند.
پوشاک، زیور آلات، اسباب بازی، کیف، کفش، وسایل دکوری و تزیینی، وسایل الکترونیکی، گل، خوراکی و … محصولاتی هستند که در فروشگاه های این مرکز خرید برای مشتریان ارائه می شوند.
علاوه بر خرید مشتریان می توانند از دیگر امکانات مرکز خرید مارینا مال نظیر پارکینگ، سالن بازی و تفریح، سینما، رستوران و کافی شاپ نیز استفاده نمایند.
یکی دیگر از جذابیت های این مرکز خرید که آن را بسیار شناخته شده و محبوب می گرداند دسترسی آسان آن به ساحل می باشد.
این مرکز خرید از روز شنبه الی چهارشنبه فعالیتش را از ساعت 10 صبح الی 10 شب به انجام میرساند و همچمسم آخر هفته ها و روزهای تعطیل نیز فعالیت خود را از ساعت 10 صبح آغاز کرده و در ساعت 12 نیمه شب به پایان می رساند.

بازارهای سنتی دبی

از دبی چی بخریم ؟

قلیان عربی Arabic hookah 

ارزانترین سوغاتی دبی

 

قلیان عربی – قاره پیما

این قلیان ها که بوسیله شیشه و در رنگ های متنوع و خاص درست می شوند در میان مردم این کشور و همچنین گردشگران بسیار محبوب بوده و مورد استفاده قرار میگیرند.
در رابطه با حمل این نوع از قلیان ها بوساطه جنس شیشه ای آنها باید بسیار مراقب باشید تا صدمه نبینند.
برای استفاده از این نوع از قلیان ها پیشنهاد می شود که توتون های عربی نیز تهیه نمایید.

مجسمه برج خلیفه Statue of Burj Khalifa 

معروف ترین و بهترین سوغاتی دبی

 

مجسمه برج خلیفه – قاره پیما

همانطور که می دانید برج خلیفه بعنوان یکی از نماد های اصلی و شناخته شده در شهر دبی و در کشور امارات شناخته شده می باشد.
به همین واسطه در بسیاری از نقاط این شهر و کشور می توانید مجسمه های ساخته شده کوچکی که برای سوغاتی ساخته شده اند را پیدا کرده و خرید نمایید و با خود به کشور و منزلتان ببرید.
معمولا از این مجسمه های کوچک برای دکوراسیون و تزیین استفاده می شوند ولی این نکته نیز قابل ذکر است یکی دیگر از استفاده هایی که از این مجسمه ها می توانید داشته باشید در ضمینه چراغ خواب، جاسوئیچی، جعبه های موزیکال و … می باشند.

قیمت سوغات در دبی امارات

خوشمزه ترین غذا های دبی

المحبوس Al Machboos 

خوراکی و غذاهای خیابانی دبی امارات

 

المحبوس – قاره پیما

محبوس غذایی عربی می باشد که در بسیاری از کشورها دارای طرفداران بسیاری بوده و محبوب می باشد.
برای تهیه این غذا گوشت را مزه دار می کنند و به همراه پیاز، فلفل و ادویه های مخصوص طبخ می کنند و بعد از به اتمام رسیدن و پخت کامل در کنار برنج که آن نیز بسیار در شهر دبی و کشور امارات محبوب می باشد سرو می شود.
این غذا حتی در میان گردشگرانی که برای گذراندن تعطیلات به دبی سفر می کنند طرفداران بسیاری دارا می باشد.

کوسا محشی Kousa Mahshi 

دستور تهیه غذاهای عربی دبی

 

کوسا محشی – قاره پیما

یکی دیگر از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که در دبی طبخ می شود و طرفداران متعددی در این شهر بین مردم عادی و گردشگران دارا می باشد.
برای تهیه این غذا از کدوی سبز استفاده می شود که داخلش را بوسیه برنج و برخی مواقع سبزیجات تازه پر شده و درون سس مخصوص این غذا طبخ می شود.

غذاهای خیابانی در دبی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا