عراق

هزینه سفر به عراق

تمامی مسافران در حین سفر خود به کشور عراق ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در آنجا می باشند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به عراق با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

واحد پول عراق چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد رسمی پول مورد استفاده در انجام تمامی هزینه ها و معملات در این کشور دینار عراق می باشد.
دینار عراقی از سال 1931 به گردش افتاد و از آن زمان تاکنون به صورا اسکناسی مورد استفاده قرار گرفته است.
اسکناس هایی که در این کشور به صورت متداوم مورد استفاده قرار میگیرند در انواع 1000،5000،10000،25000،5000 دینار چاپ و توزیع می گردد و همچنین اسکناس های 250 و 500 دیناری نیز در این کشور به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند.
این نکته نیز قابل ذکر است که در این کشور از سکه استفاده ای نمی شود.

تمامی مسافران و گردشگرانی که سفر به کشور عراق را انتخاب می نمایند باید به این نکته توجه نمایید که در حین سفرشان مسلتزم پرداخت هزینه هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهترین گزینه و راحترین برای مسافران این موضوع است که در سفرشان به عراق می توانند دلار به همراه داشته باشند و در صرافی های معتبر این کشور و یا به محض ورود در فرودگاه بین المللی عراق آنها را تبدیل به دینار کنند.

هزینه رزور هتل و اقامت در عراق

برای اقامت در عراق گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران قرار میگیرند که بر اساس میزان بودجه و توانایی پرداخت می توانید هریک را که مایل بودین را انتخاب نمایید.
هتل ها در این کشور بر اساس میزان سرویس دهی و امکانات و همچنین مهمترین نکته که محل استقرار و میزان دارا بودن ستاره هایش متغییر می باشد و البته فصول سال نیز در این قضیه نقش مهمی دارند پس بهترین گزینه این می باشد که قبل از سفر خود برای آگاهی از قیمت های دقیق بدیلی متغییر بودن آنها مطلع شوید.
برای اقامت در هتل های 3 ستاره در این کشور به ازای هر شب اقامت حدود 85000 الی 90000 دینار باید پرداخت گردد.
برای اقامت در یک هتل چهار ستاره به ازای هر شب حدودا باید از 100000 الی 150000 دینار بپردازید.
برای اقامت در یک هتل پنج ستاره مجلل و لوکس مبلغی که به ازای هر شب اقامت می بایست پرداخت نمایید 390000 الی 490000 دینار می باشد.

هزینه خورد و خوراک در عراق

برای خورد و خوراک در کشور عراق بسته به نوع بودجه هر فرد گزینه های متفاوتی وجود دارند که از هریک از آنها می توانید استفاده نمایید.
برای خوردن یک وعده غذا در مغازه های فست فود فروشی در این کشور باید مبلغی حدود 15000 الی 20000 دینار بپردازید.
برای خوردن یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت حدود مبلغ 17000 الی 25000 دینار باید بپردازید.
برای خوردن یک وعده غذایی در یک رستوران سطح کیفیتی و ارائه خدمات متوسط حدود 35000 الی 40000 دینار باید پرداخت نمایید.
همچنین برای استفاده یک وعده غذایی در یک رستوران شلوغ و پر تردد و همچنین پر طرفدار می بایست هزینه ای حدود 100000 الی 120000 دینار انجام دهید.

هزینه حمل و نقل در عراق

مسافران و توریست ها در سفرشان به عراق امکان استفاده از گزینه های متفاوتی برای حمل و نقل را دارا خواهند بود که از هر کدام که میل باشند می توانند استفاده نمایند.
تاکسی و اتوبوس بهترین گزینه های مورد استفاده در این کشور می باشند.
این نکته نیز قابل ذکر است که بابت هزینه های نگران نباشید زیرا استفاده از حمل و نقل های عمومی در این کشور گران نمی باشد و با خیال راحت می توانید از آنها استفاده نمایید و به هر کجای عراق که مایل هستید بروید.

هزینه تفریح در عراق

همانند بسیاری از کشور ها، عراق نیز دارای مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری متعددی می باشند که برای استفاده برخی از آنها می بایست هزینه های ورودی جداگانه ای را پرداخت نمایید.
هزینه های ورودی این مراکز زیاد بالا و گران نمی باشند و در هنگام بازدید از هریک به راحتی و بدون نگرانی از هزینه بالا می توانید بازدید خود را انجام دهید.

هزینه موبایل در عراق

به تمامی مسافران در سفرشان به کشور عراق پیشنهاد می شود برای جلوگیری از هزینه های بالای رومینگ بین الملل به محصض ورود سیم کارت های مخصوص در این کشور را تهیه نمایند.
شما هم می توانید با در دست داشتن پاسپورت خود در فرودگاه از بادجه های مخصوص اپراطور ها سیم کارت خود را تهیه نمایید و یا بعد از اسکان در هتل و استراحت به یکی از فروشگاه های مرتبط مراجعه کرده و سیم کارت خود را تهیه نمایید و به راحتی از آنها استفاده نمایید.

مکان های دیدنی و توریستی عراق

Jalil Khiat Mosque مسجد جلیل خیاط

Jalil Khiat Mosque مسجد جلیل خیاط

یکی از بزرگترین و با شکوه ترین مساجدی است که در عراق واقع شده است و قابل ذکر است توسط تاجر ثروتمند جلیل خیاط در اربیل بنا شده است.
این مسجد بواسطه دارا بودن زیباترین محوطه داخلی در عراق محبوب و شناخته شده میباشد.
برای ساخت این مسجد از معماری اسلامی دوره عباسی و برای گنبد از معماری عثمانی الهام گرفته شده است.
ارتفاع گنبد اصلی 48 متر و قطر آن 20 متر است، با چهارمناره و دوازده ربع مناره در اطراف آن قرار گرفته شده است.
مسجد دارای مساحتی حدود 15 هزار متر مربع می باشد و از حدود 1500 الی 2000 نفر را در خود جای میدهد.

Sulaymaniyah Azadi Park پارک آزادی سلیمانیه

Sulaymaniyah Azadi Park پارک آزادی سلیمانیه

پارک آزادی در مركز شهر سليمانيه و در محلی واقع شده است که در زمان بعث بعنوات پادگانی نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است.
این منطقه بعد از انقلاب سال 1991 به پراکی تفریحی برای بازدید کنندگان و مردم تبدیل گردید.
درياﭽـه مصنوعى، مكانهاى تفريحى و بازيها ، باغچه ها و طبیعت سرسبز و زیبا، رستوران و کافی شاپ از امکاناتی است که با رفتن به پارک آزادی می توانید از آنها بهره مند شوید.

فیلم مکان های دیدنی در عراق

پاساژ های ارزان قیمت عراق

city center slemani mall مرکز خرید سیتی سنتر

city center slemani mall مرکز خرید سیتی سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر در عراق و در 4 طبقه ساخته شده است که تقریباً همه برندهای معروف بین المللی و داخلی دارای فروشگاه در این مرکز خرید می باشند.
از محصولات و اجناسی که در این مرکز خرید می توانید پیدا نمایید عبارتند از پوشاک، طلا، محصولات بهداشتی، کیف، کفش، عینک، عطر، وسایل تزیینی و دکوری و…
علاوه بر خرید مراجعه کنندگان در این مرکز خرید می توانند از رستوران، کافی شاپ، محوطه بازی کودکان، پارکینگ نیز استفاده نمایند.

majidi mall مجیدی مال

majidi mall مجیدی مال

یکی دیگر از شناخته شده ترین مراکز خرید در عراق مجید مال می باشد که در زمینی با مساحت 113000 متر مربع ساخته شده است.
در این مجموعه فروشگاه های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که ارائه دهنده محصولاتی از برترین برند های شناخته شده بین المللی و همچنین داخلی می باشند.
در این مرکز خرید می توانید محصولاتی نظیر پوشاک، کیف، کفش، زیورآلات، محصولات بهداشتی، وسایل دکوری و تزیینی، سوغات، انواع خوراکی ها و… را پیدا کرده و بسته به نوع نیازتان از هریک از آنها خریدهایتان را انجام دهید.
علاوه بر خرید مشتریان می توانند از دیگر امکانات این مرکز خرید نظیر رستوران، کافی شاپ، سینما، سالن بازی کودکان، هایپر مارکت، سالن بولینگ، پارکینگ بهره مند شوند.

راه های خرید ارزان قیمت در عراق

از عراق چی بخریم ؟

Seal, rug and rosary مهر و سجاده و تسبیح

Seal, rug and rosary مهر و سجاده و تسبیح

مهر ، سجاده و تسبیح از مهم ‌ترین سوغاتی‌های کشور عراق محسوب می شود.
در این کشور تنوع فروش این اقلام بسیار زیاد می باشد و افرادی مذهبی و متدین می توانند این موارد را بعنوان گزینه ها مناسب برا هدیه، یادگار و سوغات به همراه خود به کشورشان ببرند.

Traditional essential oil burner اسناس سوز سنتی

Traditional essential oil burner اسناس سوز سنتی

در بسیاری از خانه های ساخته شده در کشور عراق معمولایک اسانس سوز همیشه روشن می باشد که برای عوض کردن هوای خانه و اتاق ها بسیار کاربردی می باشد.
پودر هایی که برای این اسنس سوز های می توانید تهیه کنید از گیاهان معطر و دانه‌های معطر بدست می آیند.
به تمامی افرادی که ا این محصول برای سوغاتی، هدیه و یادگاری خرید می کنند پیشنهاد می شود از این پودر ها نیز خریداری نمایید.

هزینه خرید سوغات در عراق

خوشمزه ترین غذا های عراق

Timman Ou Keema تیمان او کیما

Timman Ou Keema تیمان او کیما

یکی از غذاهای مورد علاقه مردم این کشور تیمان او کیما می باشد که در بسیاری از رستوران های کشور عراق نیز می توانید آنرا سفارش دهید.
گوشت چرخ کرده، نخود فرنگی، ادویه جات تند، و سبزیجات از مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا می باشند که در کنار نان تازه سرو میگردد.

Gheymeh najafi قیمه نجفی

Gheymeh najafi قیمه نجفی

یکی از محبوب ترین غذاهای طبخ شده می باشد که در میان مردم و حتی گردشگران پرطرفدار میباشد.
این غذا معمولا در ماه های محرم طبخ می شود و مواد اصلی تشکیل دهنده آن گوشت گوساله یا گوسفند، لپه و ادویه های مخصوص می باشد که بعد از پخت کامل لپه ها کوبیده می شوند و در کنار برنج سرو میگردد.

خوراکی های سنتی عراق

رستوران هایی که در سفر به عراق حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Bouba Restaurant رستوران لبنانی بوبه

Bouba Restaurant رستوران لبنانی بوبه

این رستوران فعالیت خود و ارائه خدماتش به مشتریان را از سال 2009 آغاز کرده است.
رستوران دارای محیطی آرام و خانوادگی می باشد و منوی غذایی متنوعی برای ارائه به مشتریان دارد و قابل ذکر است تمامی مواد اولیه مورد استفاده برای غذاها در این رستوران به صورت روزانه و تازه تهیه می شوند.
تمامی مواد اولیه مورد استفاده در این رستوران به صورت تازه، ارگانیک و روزانه تهیه می شوند.

Karino Restaurant رستوران کارینو

Karino Restaurant رستوران کارینو

اگر به دنبال رستورانی شیک با انواع غذاهای بین المللی می گردید که دارای منوی غذایی متنوع و لذیذی می باشد این رستوران به تمامی مشتریان در سفرشان به کشور عراق پیشنهاد می شود.
از محبوب ترین غذاها و پیش غذاهای این رستوران میتوان به سالاد سزار این رستوران که با سس های خوشمزه سرو می گردد اشاره کرد.
انواع غذاهای سنتی عراقی نیز قابل ذکر است که در منوی غذایی این رستوران موجود بوده و قابل سفارش می باشند.
در این رستوران تمامی مواد اولیه ای که مورد استفاده قرار میگیرند به صورت تازه، روزانه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در  عراق

زبغلتبزلغت

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا