دهلی نو

باغ لودی دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره باغ لودی دهلی

باغ لودی دهلی Lodhi Garden

درباره باغ لودی

باغ های لودی یک پارک شهری واقع در دهلی نو، هند است که دارای مساحتی بالغ بر 360 هزار متر مربع می باشد.
این باغ و مجموعه شامل مقبره محمدشاه، مقبره سیکندر خان لودی، شیشا گومبد و بارا گومبد و همچنین آثار معماری قرن 15 توسط لودیس – که بر بخش‌هایی از شمال هند و حکومت حکومت می ‌کرد در این مجموعه خود نمایی می کنند.
نام این پارک برگرفته از سلسله‌ای در هند می باشد که قابل ذکر می باشد در فاصله سال ‌های 1451 میلادی الی 1526 میلادی بر هند حکمرانی می‌ کرده اند.
آرامگاه محمد شاه آخرین حاکم سلسله سید بعنوان یکی از قدیمی ‌ترین بنای ساخته شده در این باغ سرسبز و زیبا شناخته شده می باشد.
بازدید از مقبره حاکمان لودی و سید، شیشا گنبد (گنبد شیشه ای)، بارا گنبد و مسجدی تاریخی، ترکیبی از طبیعت و تاریخ را در کنار یکدیگر از دیگر جاذبه های مورد بازدید و محبوب و همچنین پرطرفدار ساخته شده در این باغ می باشند.
یکی دیگر از قسمت محبوب و پرتردد و پر بازدید در این باغ همچنین پل معلقی به نام آتپولا می باشد که در میان تنوعی وسیع از گل ‌ها و گیاهان در این مجموعه به زیبایی خود نمایی می کند و بسیار چشم نواز و زیبا می باشد.
این مکان اکنون توسط سازمان باستان شناسی هند محافظت و نگهداری می شود و هرساله تعداد بسیار بالایی از مردم ساکن هند، توریست ها و گردشگران از این مجموعه زیبا که طبیعتی فوق العاده چشم نواز نیز دارا می باشد دیدن می کنند و لحظاتی خوش در آنجا سپری می کنند و همچنین عکس های یادگاری بسیار زیبایی را می گیرند.
به این نکته نیز می توان اشاره نمود که باغ های لودی برای علاقه مندان به ورزش و پیاده روی نیز می توانند گزینه های بسیار مطلوب و مناسب باشند.
این باغ ها بین بازار خان و مقبره صفدرجونگ در جاده لودی واقع شده اند و محلی محبوب برای پیاده روی صبحگاهی برای دهلی ها و افراد ساکن در این شهر محسوب می شود.
در وسط پارک و باغ لودی که در شهر دهلی کشور هند واقع شده است گنبد بارا که به سبک معماری مغولی ساخته شده قرار دارد که به گنبد بزرگ هم شهرت دارد و در اطراف آن همچنین رصد خانه و کتابخانه ای نیز ساخته شده می باشد که با رفتن به این مجموعه از تمامی انها می توانید بازدید نمایید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا