دهلی نو

نهالستان ساندر دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره نهالستان ساندر دهلی هند

نهالستان ساندر Sunder Nursery

درباره نهالستان ساندر

نهالستان ساندر که قبلا عظیم باغ یا باغ عظیم نامیده می شد، مجموعه ای از پارک میراث قرن شانزدهمی است که در مجاورت آرامگاه همایون که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و در دهلی واقع شده است، قرار دارد.
این مجموعه در اصل با نام عظیم باغ شناخته می شود و توسط مغول ها در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است.
طبیعت سرسبز و محیط اطراف آن نیز به قدری زیبا می باشد که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می گرداند.
امروزه نهالستان ساندر شامل پانزده بنای میراثی است که 6 مورد از آن‌ها میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند.
اکنون بیش از 300 نوع درخت در آن وجود دارد که آن را به اولین مجموعه زیبای درختکاری شده در دهلی تبدیل گردانده است.
در زمان حکومت بریتانیا، این نهالستان برای پرورش گیاهان آزمایشی تأسیس شد و همچنین این مجموعه و نهالستان دارای یک دریاچه است که بر زیبایی بیش از اندازه و محبوبیت این مکان برای بازدید کنندگان افزوده است.
قسمت ساندر این مجموعه و نام آن برگرفته از مقبره ساندر برج واقع در همان محل می باشد.
این مجموعه بخشی از طرح جامع بزرگتر پروژه نوسازی شهری نظام الدین است که شامل کار مرمت 30 بنای میراثی در مجاورت آن می باشد.
به نکته مهمی نیز باید اشاره نماییم و آن این موضوع است که برنامه‌ های این پروژه در سال 2007 میلادی ترسیم شد و کار بر روی فاز سوم در سال 2010 آغاز شد و در سال 2018 میلادی و در مساحتی حدود 90 هکتار تکمیل شد و در21 فوریه سال 2018 میلادی به روی عموم باز شد.
ویژگی های مهمی که این مجموعه دارا می باشد خلاصه شده اند در: بناهای تاریخی (برج ساندر، سانداروالا محل، لاککاروالا برج، مقبره میرزا معظفر حسین، چوتا باتشوالا و مقبره مغول) ، بخش گیاه کانا، نهالستان ساندر، خانه های بونسای، درختان و گیاهان می باشد.
هرساله تعداد بالایی از مردم، توریست ها و گردشگران در از این مجموعه بسیار زیبا و آرام بخش در حین حضورشان در دهلی بازدید می نمایند و دسترسی به آن بوسیله تاکسی و سایل نقلیه شخصی به راحتی امکان پذیر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا