دهلی نو

پادشاهی رویاها دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره پادشاهی رویاها دهلی

پادشاهی رویاها Kingdom of Dreams

درباره پادشاهی رویاها

پادشاهی رویاها اولین مقصد سرگرمی زنده، تئاتر و اوقات فراغت هند است که در شهر دهلی ساخته شده است و دارای ساختمانی با معماری بسیار خاص، زیبا و چشم نواز می باشد و در زمینی به مساحت حدود 6 هکتار ساخته شده است.
این مجموعه که نزدیک پارک دره تفریحی واقع شده است در 29 ژانویه سال 2010 میلادی توسط وزیر ارشد هاریانا افتتاح شد.
این مجموعه اما در 18 سپتامبر سال 2010 میلادی برای بازدید عموم مردم و توسط وزیر گردشگری اتحادیه کوماری سلیجا افتتاح گردید.
افتتاحیه پیش نمایش ویژه ای از موزیکال بالیوود، زنگورا، با بازی حسین کواجروالا، گواهر خان و کشمیرا را برای مردم به نمایش گذاشتند.
این مجموعه شامل دو تئاتر، ناوتانکی محل و تئاتر شوشا، و یک منطقه فرهنگی و آشپزخانه ای برای درست کردن غذاهای لذیذ و خوشمزه می باشد.
شاهرخ خان بازیگر بالیوودی در 19 سپتامبر 2010 به عنوان سفیر جهانی پادشاهی رویاها انتخاب شد.
این یک پروژه از شرکت بزرگ ناوتانکی هند است که به طور مشترک متعلق به سرگرمی بین المللی ویزکرفت و گروه آپرا مرتبط می باشد.
ناوتانکی محل سالن نمایشی است که با 864 صندلی در داخل مجموعه واقع شده است و مانند یک قصر بزرگ طراحی شده است.
تولیدات و برنامه های هندی و بین المللی متعددی در طول سال در آنجا روی صحنه می رود.
سالن دارای یک صحنه هیدرولیک، فلای میله های خودکار و یک سیستم صوتی ماتریسی است که تجربه تئاتر و دیدن آن را باری تمامی مردم به صورت واقعی نشان می دهد.
ناوتانکی محل با اولین موزیکال زنده اصلی بالیوودی زنگورا – شاهزاده کولی با بازی حسین کوواجروالا، گواهر خان، کشمیرا ایرانی و ساداناند پاتیل افتتاح شد.
به این نکته نیز می توان اشاره نمود که موسیقی این اجرای موزیکال توسط آهنگسازان بالیوود، شانکار-احسان-لوی، داستان، فیلمنامه و دیالوگ ها توسط جاوید اختر، کارگردانی و طراحی رقص توسط شیامک داور، لباس توسط نئتا لولا و کارگردانی بدلکاری توسط آلن امین ساخته شده است.
خندق فرهنگ بلوار هنر، صنایع دستی و غذا در این مجموعه می باشد و در مساحتی 9300 متری ساخته شده است.
این قسمت دارای معماری بسیار خاصی می باشد و یکی از جاذبه‌ های مرکزی پادشاهی رویاها، بلوار مفصلی از فرهنگ، هنر، صنایع دستی و غذاها در زیر اولین گنبد آسمانی هند است.
ئاتر شوشا نیز مجموعه ای ساخته شده 350 نفره سرپوشیده می باشد با یک چادر سر به فلک کشیده است که اجراهای تئاتری متعددی از جمله تولیدات بر اساس اساطیر هندی در اینجا اجرا می شود.
علاقه مندان به این نوع از اجراهای هرساله در حین سفرشان به دهلی از این مجموعه نیز بازدید می کنند و نهایت لذت را از حضورشان در این مجموعه می برند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا