دهلی نو

بنای یادبود جنگ ملی دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره بنای یادبود جنگ ملی در دهلی

بنای یادبود جنگ ملی دهلی National War Memorial

درباره بنای یادبود جنگ ملی

بنای یادبود جنگ ملی در شهر دهلی کشور هند و برای یادبود از ارتش مستقل هند است که به یاد سربازان ارتش مستقل هند ساخته شده است.
اسامی پرسنل نیروهای مسلح کشته شده در جریان درگیری های مسلحانه با پاکستان و چین و همچنین جنگ 1961 میلادی در گوا، عملیات پاوان، و عملیات های دیگر مانند عملیات راکشک بر روی دیوارهای یادبود با حروف طلایی حک شده است.
این بنای تاریخی و یادبود در مساحتی حدود 40 هکتار و توسط دولت هند در اطراف چاتری (سایبان)، نزدیک دروازه هند ساخته شده است و از آن حفاظت و نگهداری نیز می گردد.
اطراف زمین این بنای یادبود دارای محوطه سرسبز و زیبایی می باشد و همچنین دارای سازه هایی سایه بان مانند می باشد تا زمانی که گرمای هوا زیاد می باشد بازدید کنندگان بتوانند در آنجا بایستند.
این بنا در مدت زمان کوتاهی پس از جنگ هند و پاکستان در سال 1971 بنا به خواست نخست وزیر ایندیرا گاندی ساخته شد تا بتوان آن را در 26 ژانویه 1972 به عنوان احترام به شهدای جنگ افتتاح کرد.
هرساله در روزها و اعیاد خاص در این میدان و محل ساخته شدن این بنای یادبود مراسم های بسیاری برگزار می گردد و قابل ذکر است برخی مراسم های تحلیف نیز در این مکان برگزار شده اند.
بسیاری از افرادی که علاقه مند به آشنایی با تاریخ هند می باشند حتما برای آشنایی بیشتر با مردم این کشور و جنگ هایی که رخ داده می بایست در سفرشان به دهلی به این بنای یادبود سری بزنند چون این مجموعه برای مردم هند دارای اهمیت فرآوانی می باشد و برای آنها همچنین دارای اهمیت بسیار بالایی نیز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا