دهلی نو

موزه مادام توسو دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره موزه مادام توسو دهلی

موزه مادام توسو دهلی Madame Tussauds Delhi

درباره موزه مادام توسو دهلی

موزه مادام توسو دهلی یک موزه مومی و جاذبه گردشگری است که در تئاتر رگال در دهلی نو، هند واقع شده است.
این مکان بیست و سومین مکان توسو است که توسط مجسمه ساز ماری توسو راه اندازی شده است.
تندیس های مومی افراد مشهور و تاریخ ساز در این موزه برای بازدید کنندگان ساخته شده اند که با رفتن به آنجا می توانید از تمامی آنها دیدن کردن و در کنار آنها عکس های یادگاری نیز بگیرید.
در این موزه مجسمه هایی که افراد سرشناس ساخته شده اند به شکل باورنکردنی شباهت به تصویر و چهره اصلی هر فرد دارا می باشد.
مجسمه های شخصیت ها و بازیگران هندی زیادی در کنار افراد سرشناس و مشهور بین المللی دیگر در این موزه برای بازدید عموم مردم ساخته شده اند.
مرلین مونرو، کیت وینسلت، نیکول کیدمن، ریچرد گری، دیوید بکام، لیونل مسی، تام کروز، ویل اسمیت و مایکل جکسون از جمله افراد سرشناس و مشهور بین المللی می باشند که مجسمه های آنها در موزه مادام توسو دهلی ساخته شده است.
در رابطه با افراد شناخته شده هندی نیز می توان اشاره نمود که مجسمه هایی از آمیتا باچان، آیشواریا رای، شاهرخ خان، سلمان خان، هریتیک روشن، کارینا کاپور که از شناخته شده ترین هنرمندان می باشند نیز در این مجموعه ساخته شده اند.
افراد و سیاستمداران هندی و بین المللی نیز در این مجموعه مجسمه هایی از خود دار می باشند و همچنین از اعضای خاندان سلطنتی انگلستان نیز مجسمه هایی در این موزه ساخته شده اند.
مادام توسو که بنیان گذار ساخت و راه اندازی این موزه می باشد که هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان شعب بسیاری دارا می باشد، به همراه پسرانش تا هنگام مرگ خود در سن 89 سالگی نمایشگاه تندیس‌های مومی را اداره می‌ کرد.
این نکته نیز قابل ذکر است که مادام توسو آخریم تندیسی که پیش از مرگ خود ساختش را به اتمام رساند پرتره ‌ای از خودش بوده است.
هرساله تعداد بسیار بالایی از علاقه مندان به این موزه در سفرشان به دهلی از این مکان بازدید می کنند و در کنار مجسمه افراد مشهور عکس های یادگاری بسیاری را به ثبت می رسانند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا