امارات

خانه شیخ سعید آل مکتوم

اطلاعات و راهنمای کامل درباره خانه شیخ سعید آل مکتوم ( هزینه و قیمت بلیط – آدرس و لوکیشن – ساعات و زمان فعالیت و … )

خانه شیخ سعید آل مکتوم House of Sheikh Saeed Al Maktoum

درباره خانه شیخ سعید آل مکتوم

یکی از بنای های تاریخی زیبای موجود و ساخته شده در دبی می باشد که بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری در بین مردم و علاقه مندان به بناهای قدیمی و تاریخی شناخته شده، محبوب و پرتردد گردیده است.
خانه شیخ سعید آل مکتوم یک ساختمان تاریخی و محله مسکونی سابق سعید بن مکتوم آل مکتوم، حاکم سابق دبی در امارات متحده عربی است.
این ساختمان در امتداد نهر دبی در منطقه الشیندقا واقع شده است.
در حدود سال 1896 میلادی به عنوان مقر خانواده آل مکتوم تأسیس شد.
این ساختمان در حال حاضر تبدیل به یک موزه برای بازدید عموم مردم گردیده، که شامل آثار و تصاویری از شهر قدیمی دبی شامل تاریخچه خانه سعید آل مکتوم، خانواده آل مکتوم، دبی قدیم، زندگی دریایی، نماهایی از دبی، زندگی اجتماعی در دبی، سکه‌ها و تمبرها، اسناد و نقشه‌ های تاریخی می باشد.
این بنا در مساحتی حدود 3600 متر مربع ساخته شده است که در طول سالیان از زمان تبدیل آن به موزه مورد بازسازی های متعددی قرار گرفته است و در حال حاظر تحت حفاظت و نظارت دولت این کشور اداره می شود.
این خانه در عهد مکتوم بن حشر آل مکتوم بنیادگذاری شده ‌است، و تا نهایت حکم سعید آل مکتوم که در سال 1958 میلادی فوت کرده ‌است، مقر حکمرانی وی بوده است که بعد از آن به موزه تبدیل گردید.

خانه شیخ سعید آل مکتوم
خانه شیخ سعید آل مکتوم

نکته قابل توجه و مهمی که می توان به آن اشاره نمود این موضوع است که در ساخت این خانه از معماری خانه‌ های قدیمی ایرانی در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده ‌است و همچنین در داخل آن اتاق ها و خانه های متعددی ساخته شده است که هر کدام از آنها دارای یک ایوان، مهمان ‌خانه و تعدادی اتاق برای استفاده می باشند.
در داخل اتاق ها و اقامت گاه این این خانه تماما از وسایل سنتی و قدیمی استافده شده است که زیبایی آنجا را چندین برابر نموده است.
از محبوبیت ها و زیبایی های این بنا می توان به سبک قدیمی خانه، معماری تماشایی و سنتی و همچنین تزیینات گچی آن اشاره نمود.
این بنا دارای حیاطی بزرگ می باشد که دور تا دور آن حدود سی اتاق وجود دارد و برج بادگیری که به زیبایی این بنای تاریخی افزوده است.
برای رسیدن و بازدید از این بنا می توان به محله الشندغه رفته و به راحتی به این خانه رسیده و از آن با پرداخت ورودی اولیه که به منظور محافظت از این بنا گرفته می شود پرداخت کرده و از آنجا دیدن نمایید.
ساعات بازدید از این خانه یکشنبه تا پنجشنبه از 9 صبح تا 8 شب می باشد و جمعه و شنبه از 1 ظهر تا 8 شب می باشد.

 

آیا برای سفر به دبی نیاز به ویزا هست ؟

ایرانیان عزیز برای سفر به دبی می بایستی قبل از سفر ویزای امارت را دریافت نمایند .

توجه داشته باشید ویزای دبی در فرودگاه صادر نمی شود و حتما می بایستی قبل از سفر اقدام به دریافت ویزای دبی نمائید .

مراحل دریافت ویزا دبی :

صدور ویزای دبی کاملا به صورت آنلاین و الکترونیکی می باشد و هیچ ویزایی در سفارت دبی در تهران صادر نمی گردد .

تمام درخواست های ویزای دبی می بایستی به وسیله قاره پیما و سایر کارگزاری های ویزای امارات به اداره جوازات دبی ارسال گردد .

چه مدارکی برای ویزای دبی نیاز است :

برای گرفتن ویزای دبی فقط به 4 مدرک زیر نیاز است ( تنها اسکن یا عکس با کیفیت از مدارک مورد نیاز است و به اصل ویزاهای نیازی نمی باشد )

  1. پاسپورت ( صفحه اول پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه از زمان ورود به دبی )
  2. شناسنامه ( صفحه اول شناسنامه ) 
  3. کارت ملی ( روی کارت ملی )
  4. عکس پرسونلی ( عکس رنگی جدید – امکان گرفتن عکس با گوشی نیز وجود دارد )

ویزا دبی چکونه صادر می شود ؟

ویزای دبی پس از ارسال مدارک بوسیله قاره پیما اقدام شده و ویزا پس از صدور برای مسافر ارسال می گردد .

توجه داشته باشید با توجه به اینکه ویزا الکترونیکی می باشد در پاسپورت ( لیبل ) چسبانده نمی شود و به صورت فایل PDF برای مسافران گرامی ارسال می شود و مسافران تنها می بایستی از ویزای دبی ارسالی پرینت تهیه کرده و همراه خود داشته باشند .

هزینه ویزای دبی :

هزینه و قیمت ویزا با توجه به نوع ویزای درخواستی و قیمت درهم متفاوت است در جدول زیر قیمت روز ویزا دبی به تومان قابل مشاهده می باشد .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا