روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان رفتن به روسیه برای تفریح - خرید - جشن ها - فستیوال ها و ارزان بودن سفر

بهترین زمان برای سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه از لحاظ آب و هوایی

کشور روسیه بواسطه همسایگی و هم مرز بودن با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس آرام شمالی، دریای بالتیک و دریای خزر دارای آب و هوایی سردسیری می باشد.
ولی به این نکته نیز باید اشاره کرد که سردسیر بودن به گفته کارشناسان می باشد اما قابل مشاهده است که این کشور در فصول مختلف دارای آب و هوایی متغییر می باشد.
زمستان در کشور روسیه دارای آب و هوایی سرد می باشد و اگر به سرما عادت ندارید فصل مناسبی برای سفر شما نمی باشد و ممکن است شما را اذیت کند.
پوشش مردم در روسیه در این فصل جالب می باشد به طرزی که مردان کلاه های پشمی بر سر دارند و زنان کت های خزدار می پوشند البته این پوشش را بر تن برخی از مردم در این کشور خواهید دید.
بواسطه بارش های برف در زمستان در این کشور اگر در این فصل سفر به روسیه را انتخاب نمایید با منظره ای چشم نواز روبرو خواهید شد و بسیار موقعی لذت بخش برای پیاده روی می باشد.
اگر زمستان را برای سفر به روسیه انتخاب کردید حتما” می بایست لباس های گرم خود را به همراه داشته باشید تا سرمای این کشور شما را اذیت نکند.
در فصل بهار دمای کشور روسیه کمی متعادل می باشد اما باز می بایست لباس های گرم نازکی به تن داشته باشید چون شب های آن خنک و گاهی همراه با سرما می باشد.
تابستان و پاییز در روسیه به نسبت دیگر فصول دمای هوای بهتری و مطلوب تری را دارا می باشد و با سفر در این فصول به کشور روسیه می توانید گردشگران، مسافران و توریست هایی از اکثر نقاط جهان باشید.
بهترین زمان سفر مسافران به روسیه تابستان می باشد زیرا این کشور در فصل تابستان دارای بهترین آب و هوایی خواهد بود که توریست ها و مسافران بتوانند از حضورشان در روسیه لذت برده و خاطراتی خوش و به یاد ماندنی رقم بزنند.

بهترین زمان سفر به روسیه برای لذت بردن از تفریحات

در تمامی فصول سال امکان سفر به این کشور و لذت بردن از تفریحات موجود در آن برای تمامی مسافران و گردگشران امکان پذیر می باشد و می توانید با حضور خود در روسیه لحظات خوش و به یاد ماندنی را رقم بزنید.
در تابستان در کشور روسیه انواع ورزش های آبی چون شنا ، اسکی روی آب ، تخته سواری روی آب ، قایقرانی و … از جمله تفریحاتی است که در سواحل این کشور می توانند از هریک از انها بهره مند شوند.
استفاده از پارک آب روسیه نیز یکی دیگر از تفریحاتی محسوب می شود که می توانید در فصل تابستان آنها را انجام دهید.
بواسطه بارش های برف در زمستان یکی از محبوب ترین تفریحاتی که توریست ها و گردشگران بسیاری را در این فصل به روسیه می کشاند اسکی بر روی برف و پاتیناژ و هاکی بر روی یخ می باشد.
در فصل بهار و با رویش گل ها و سبز شدن درختان و طبیعت زیبا یکی از محبوب ترین تفریحات پیاده روز و همزمان لذت بردن از آب و هوایی مطلوب و طبیعت زیبا و چشم نواز این کشور می باشد.
برخی از تفریحات وجود دارند که در تمامی فصول سال می توانید از آنها بهره مند شوید.
این تفریحات عبارتند از:
بازدید از باغ وحش روسیه، بازید از باغ پرندگلان روسیه، باغ پروانه ها، بازدید از آکواریوم.

بهترین زمان سفر به روسیه از نظر گردشگران

گردشگران در تمامی فصول و ماه های سال به این کشور رویایی، تاریخی و زیبا سفر می کنند و خاطراتی خوش و به یاد ماندی برای خود رقم می زنند.
مسافران با درصد بسیار کمی در زمستان به کشور روسیه سفر می کنند زیرا سرما در این فصل در کشور روسیه بسیار آزار دهنده و برای برخی غیر قابل تحمل می باشد.
بهار نیز در این کشور طرفداران اندکی برای سفر دارد.
پر طرفدارترین فصل برای سفر به این کشور زیبا از نظر گردشگران تابستان و بعد از آن پاییز می باشد زیرا تابستان در این کشور دارای آب و هوایی مطلوب برای گردشگری است و درست است روزها آن گرم می باشد اما شب هایش با ورزش بادهایی خنک بودن در انجا را بسیار دلچسب و به یاد ماندنی می گرداند.
دلیل پرطرفدار بودن فصل پاییز بعد از تابستان متعادل بودن آب و هوا می باشد زیرا از گرمای تابستان اندکی کاسیته شده و به سرمای زمستان هنوز نرسیده است.

بهترین زمان برای رفتن به روسیه از نظر ارزان بودن قیمت

در ابتدا لازم به ذکر است روسیه جزو کشور هایی است که هزینه بالایی نسبت به برخی کشورها دارا می باشد.
یکی از گرانترین فصول سال زمیانس است که گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند که فصول تابستان و در کنارش پاییز می باشد.
در این فصول هتل ها، تورها و … با قیمت های بالایی می باشند.
بهار نیز بواسطه اینکه طرفداران آن چنانی در میان توریست ها ندارد زیاد قیمت های بالایی نداشته ولی مقرون به صرفه می باشد.
فصل زمستان بواسطه آب و هوای سردی که دارد بعنوان زمانی محسوب می شود که گردشگران کمتری به انجا سفر می کنند و به همین دلیل قیمت تورها، هتل ها و مراکز بازدید کمی پایین تر مسبت به دیگر فصول سال در این کشور می باشد.

زمان برگزاری جشن ها و فستیوال های روسیه

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسیاری در طول سال در کشور روسیه برگزار می گردند که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور به خود جلب می کنند.

جشن سال نو میلادی

یکی از مهمترین و خاطره انگیزترین جشن هایی است که هرساله در 31 دسامبر تا اول ژانویه در کشور روسیه همانند بسیاری دیگر از کشور ها جشن گرفته می شود.
به مسافرانی که در این زمان از سال که آب و هوایی سرد نیز دارا می باشد به روسیه سفر می کنند حتما” پیشنهاد می شود که در شب سال نو به میدان معروف و شناخته شده سرخ رفته و به تماشای آتش بازی های بسیاری زیبای و چشم نواز برگزار شده بپردازند.
در قسمت دیگری از این میدان گروهای موسیقی مختلفی به نواختن می پردازند که همین امر می تواند این روز مهم و مقدس را به روزی خاطره انگیز و زیبا برای شما تبدیل گرداند.
در بسیاری از مجموعه های تفریحی، پارک ها، هتل ها و… نیز در این روز خاص برنامه هایی به واسطه خوش آمد گویی به سال جدید برگزار می گردند.
هر ساله گردشگران بسیاری در فصل زمستان و در اوخر دسامبر تا اواسط ژانویه برای شرکت در جشن سال نو به کشور روسیه سفر می کنند و لحظات و خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را برای خود رقم می زنند.

جشن گوزن های شمالی

یکی دیگر از محبوب ترین جشن های برگزار شده هر ساله در کشور روسیه جشن گوزن های شمالی می باشد.
برای شرکت در این جشن ها شهر هایی از کشور روسیه را باید انتخاب نمایید که هنوز و در حال حاضر نیز علاقه مند به نگهدای از این نوع از گوزن ها می باشند.
در این جشن ها انواع و نژاد های مختلفی از گوزن ها را می توانید مشاهده نمایید.
در این روز مسابقات مختلفی برگزار شده و از بازدید کنندگان با غذاهای خوشمزه میزبانی می گردد.

عید پاک

یکی از بزرگترین جشن های مذهبی برگزار شده در روسیه جشن عید پاک می باشد که در میان مردم این کشور مورد احترام و مقدس می باشد.
در این روز کشیش ها و مردم در کلیسا گرد هم جمع شده و مراسم مذهبی خاصی را برگزار می کنند.
در این جشن کیک های مخصوصی بنام پاسکا تهیه می شوند که نشانگر تپه ای هست که حضرت عیسی مسیح در آنجا به صلیب کشیده شده و همچنین تخم مرغ های آب پزی را نیز رنگ می کنند و در این روز همگی با این تخم مرغ ها با یکدیگر بازی نیز انجام می دهند و هر فردی که سبد تخم مرغ هایش را زودتر پر کند بعنوان برنده شناخته می شود.

جشن روز پیروزی

این جشن هر ساله در نهم ماه می در کشور روسیه برگزار می گردد.
این جشن بواسطه پیروزی اتحاد جماهیر شوری سابق در مقابل نازی ها برگزار می گرد.
این جشن معمولا با رژه نظامی در میدان سرخ در روسیه آغاز می گردد و سربازان و همچنین جانبازان جنگ با نسب مدال های خود در آن شرکت می کنند.
در این مراسم گل های سرخ زیبایی درست شده و به گردن این جانبازان برای تشکر و قدرانی از زحمات و از خود گذشتگی هایشان انداخته می شود.

جشنواره بین المللی فیلم مسکو

یکی از جشنواره هایی است که در آن فیلم های بسیاری از هنرمندان و کارگردانان روسی و بین المللی به نمایش گذاشته می شوند و طرفداران بسیاری دارا می باشد هرساله هنرمندان متعددی جهت شرکت در این جشنواره به کشور روسیه سفر می کنند.
این جشنواره اولین بار در سال 1935 برگزار گردید و از سال 1959 به یک رویداد فرهنگی بزرگ و شناخته شده در این کشور تبدیل گردید و توجهات بسیاری را به همین واسطه به خود و همچنین کشور روسیه جلب کرد.
در این جشن همچنین هدایا و لوح ها خاصی نیز به فیلم هایی که بیشترین رای ها را به خود اختصاص می دهند نیز اهدا می گردد.

فستیوال شب های سفید در سن پترزبورگ

یکی دیگر از زیباترین و چشم نواز ترین فستیوال هایی که در کشور روسیه برگزار می گردد فستیوال شب های سفید می باشد.
اواسط ماه می تا اواسط جولای زمان برگزاری این فستیوال در روسیه می باشد.
جشن هایی پر از رقص، موسیقی، نمایش از سرگرم کننده ترین قسمت های این فستیوال زیبا و عاشقانه بواسطه کامل غروب نکردن خورشید می باشد.
در این روز هنرمندان در خیابان های این کشور به نواختن موسیقی و شاد کردن مردم می پردازند و بازدید کنندگان نیز به پایکوبی می پردازند و همچنین تمامی رستوران ها و کافه ها در این روز خاص برنامه های شادی داشته و کاملا پر و مملو از جمعیت می شوند.

بهترین قیمت رزرو پروازهای مسکو و رزرو تور و هتل های مسکو و ویزای روسیه در قاره پیما :

راه های سفر به روسیه از ایران

ایرانیان عزیز برای سفر به روسیه نیاز به دریافت ویزای روسیه دارند .

توجه داشته باشید حتما می بایستی قبل از سفر به روسیه ویزای این کشور را دریافت نمائید و امکان دریافت ویزای در فرودگاه روسیه وجود ندارد .

همچنین ویزای الکترونیکی روسیه و ویزای رایگان روسیه تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نمی باشد .

ویزای روسیه

پرواز به روسیه

در حال حاضر امکان پرواز مستقیم از تهران به دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ روسیه وجود دارد .

بلیط چارتر مسکو

بلیط چارتر سنت پترزوبرگ

تورهای مسافرتی روسیه

تورهای روسیه به صورت ترکیبی مسکو سنت پترزوبرگ و یا مسکو انجام می شوند .

تورهای ترکیبی روسیه

رزرو هتل در روسیه

برای رزرو هتل در تمام شهر های روسیه وارد لینک زیر شوید اطلاعات کلی در راهنمای سفر به روسیه قاره پیما

رزرو هتل های مسکو

رزرو هتل های سنت پترزبورگ

بهترین رستوران های سنت پترزبورگ

رستوران پالکین سنت پترزبورگ Palkin Restaurant St Petersburg

هزینه رستوران رفتن در سنت پترزبورگ
رستوران پالکین سنت پترزبورگ – قاره پیما

رستورانی مجلل و گران قیمت در شهر سنت پترزبورگ می باشد که قدمتش به حدود قرن هجدهم می رسد.

منوی غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای روسی، اروپایی، خاورمیانه ای و همچنین غذاهای مختص گیاه خواران می باشد که همگی با بهترین و برترین کیفیت ها به مشتریان ارائه میگردد.

ساعات کاری این رستوران از 12 ظهر الی 11 شب می باشد.

رستوران باکلاژان سنت پترزبورگ Baklazhan Restaurant St Petersburg

بهترین کافه های در شهر سنت پترزبورگرستوران باکلاژان سنت پترزبورگ – قاره پیما

این رستوران ارائه دهنده انواع غذاهای قفقازی و ازبکی بوده و همچنین دارای دکوراسیونی زیبا و مدرن به سبک امروزی می باشد.

سالاد مرغ و غذاهایی که بر پایه بادمجان هستند از محبوب ترین غذاهای این رستوران محسوب می شود.

رستوران های خیابانی سنت پترزبورگ

غذاهای سنتی و محلی روسیه

بیف استروگانف Beef Stroganoff

در روسیه چی بخوریمبیف استروگانف روسیه – قاره پیما

یک غذای نام آشنا نزد ایرانیان که طرفداران بسیاری داشته و بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد.

برای تهیه این غذای محبوب، گوشت گاو را به صورت باریک و نواری شکل برش می دهند و به همراه سس کره، خامه، خردل و پیاز تفت می دهند.

برخی این غذا را با سیب زمینی سرخ شده، پوره سیب زمینی و یا برنج سرو می کنند.

در بسیاری از رستوران های کشور روسیه می توانید این غذای لذیذ را سفارش داده و نوش جان نمایید.

قارچ جولیان Mushroom Julienne

قیمت غذا در روسیهقارچ جولیان روسیه – قاره پیما

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار روسی می باشد که با خامه بسیار داغ سرو می گردد و از قارچ تکه شده و خامه ترش تهیه می گردد.

این غذا در روسیه انواع مختلفی دارد که بر اساس هواسته و ذائقه شما برایتان طبخ شده و سرو می گردد.

هزینه خرید غذا در روسیه

جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ و مسکو روسیه

متروی مسکو Moscow Metro

جاذبه های گردشگری مسکومتروی مسکو – قاره پیما

متروی شهر مسکو بعنوان کاخ مردم نیز شناخته شده می باشد.

نقاشی های دیوار، ستون های ساخته شده با سنگ مرمر و لوسترهای گران قیمت از ویژگی ها و زیبایی های این مترو محسوب می شود.

قابل ذکر است متروی شهر مسکو در ضمینه تردد و رفت و آمد رکورد شکن می باشد.

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو St. Basil’s Cathrdral

هزینه و قیمت ورود به جاهای دیدنی مسکوکلیسای جامع سنت باسیل – قاره پیما

یکی دیگر از نمادهای شهر مسکو کلیسای جامع سنت باسیل با گنبدهای رنگارنگ خود می باشد که به صورت پیازی شکل بوده و همانند شعله های آتش نیز می باشد.

این کلیسا از لحاظ تاریخی، فرهنگی و معماری از مهمترین بناهای شهر مسکو بوده و در کنار کاخ کرملین و میدان سرخ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سایر جاذبه های گردشگری مسکو

کاخ پترهوف سنت پترزبورگ Peterhof Palace

عکس و فیلم از جاهای دیدنی سنت پترزبورگکاخ پترهوف – قاره پیما

این بنای بسیار زیبا مختص پتر اول بوده و به سبک معماری قرون هجدهم و نوزدهم ساخته شده است و در تابستان و برای استراحتگاه مورد استفاده بوده است.

مساحت این قصر حدود هزار هکتار بوده و متشکل از 5 قصر، مجسمه های ساخته شده زیبا، آثار هنری، آبنماهای طلایی و باغ های سرسبز و زیبا می باشد.

کاخ کاترین سنت پترزبورگ Catherine’s Palace

آثار تاریخی و باستانی شهر سنت پترزبورگکاخ کاترین – قاره پیما

این قصر متعلق به کاترین همسر پترکبیر بوده که بنام دهکده تزارها بنا به دلیل ساخت آن در محلی به همین نام بوده است.

این دهکده قصر بسیار زیبایی دارد که در فاصله 25 کیلومتری شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه ساخته شده است و یکی از باشکوه ترین و زیبا ترین قصرهای ساخته شده در این کشور و حتی دنیا می باشد که با معماری فوق العاده زیبایش چشم تمامی گردشگران و بازدید کنندگان را مجذوب خود می گرداند.

از مناطق مهم این دهکده قصر کاترین، گالری کامرون، پارک زیبای کاترین و طبیعت زیبا و سرسبز و … را می توان نام برد.

تمامی گردشگران در سفر خود به این کوشر زیبا و همچنین شهر سنت پترزبورگ بازدید از این کتخ را در لیست اولویت ها برنامه ای خود قرار می دهند.

عکس از دیدنی های سنت پترزبورگ

بهترین سوغاتی مسکو و سنت پترزبورگ ؟

ظروف سفالی گژل Gzhel

از روسیه چی بخریم

ظروف سفالی گژل روسیه – قاره پیما

ساخت این ظروف دارای قدمتی حدود 200 ساله می باشد که در روستایی به همین نام تولید می شوند.

این طروف آبی رنگ معمولا با گل های سفید و آبی طراحی می شوند که در نقاط مختلف کشور روسیه خرید آن به راحتی بوده و قابل دسترس تمامی مردم و گردشگران می باشد.

مرمر سبز و کهربا Malachite

قیمت سوغاتی ها در روسیه

مرمر سبز و کهربا روسیه – قاره پیما

روسیه دارای صنایع و ذخایر طبیعی غنی بوده که سنگ مرمر سبز و کهربا نیز جزئی از آن می باشد.

این سنگ های زیبا و چشم نواز از رشته کوه های اورال بدست می آید.

از این سنگ های زیبا برای تهیه دکمه سر آستین، گردنبند، جعبه های تزیینی و دکوری و … استفاده می شود.

سوغات سنت پترزبورگ

بهترین مراکز خرید روسیه 

مرکز خریئ اوروپسکی مسکو Evropeisky Shopping mall moscow

مال های ارزان و معروف مسکو در روسیهمرکز خریئ اوروپسکی مسکو – قاره پیما

یکی دیگر از محبوب ترین و پر تردد ترین مراکز خرید در مسکو می باشد که بواسطه نزدیکی آن به ایستگاه مترو دسترسی به آن بسیار آسان می باشد.

با ورود خود به این مجموعه می توانید از انواع مغازه های فروش برندهای داخلی و معتبر بین المللی دیدن کرده و بسته به نوع سلیقه و بودجه تان از آنها خریدهای مورد نظرتان را انجام دهید.

همچنین در حین خریدتتان می توانید از هایپر مارکت واقع شده در طبقه اول نیز سر بزنید.

ساعات کاری این مجموعه از 10 صبح الی 10 شب می باشد.

مرکز خرید اوچان مسکو Auchan Shopping Mall Moscow

بهترین زمان خرید در مسکومرکز خرید اوچان مسکو – قاره پیما

یکی از پرتردد ترین مراکز خرید در بین مردم مسکو می باشد که خرید های روزانه و معمول خود را بیش تر از این مجموعه و بواسطه قیمت های ارزان در آنجا می باشد.

در این مجموعه انواع پوشاک، لوازم خانگی لوازم ورزشی و … و هر آنچا را که نیاز داشته باشید را می توانید پیدا نمایید.

این مرکز خرید همچنین دارای پارکینگ فضای باز بزرگی برای استفاده مشتریان می باشد.

ساعات کاری این مجموعه از 10 صبح الی 10 شب می باشد.

فروشگاه های زنجیره ای روسیه

کوپیتس الیزیویس سنت پترزبورگ Kupetz Eliseevs St Petersburg

ارزانترین پاساژ های شهر سنت پترزبورگکوپیتس الیزیویس سنت پترزبورگ – قاره پیما

یک مجموعه فروش کالاهای خوراکی نظیر چای، دمنوش، شکلات ها دست ساز، نان، شیرینی، کیک و خواربار های مختلف که مشتریان بسیاری را برای خرید به خود جذب می کند.

این مجموعه دارای بنایی بسیار زیبا بوده و همچنین دارای پنجره های شیشه ای بزرگ، لوستر های مجلل می باشد که بر زیبایی آن افزوده است.

مرکز خرید گراند کانیون Grand Canyon shopping center

بهترین زمان خرید در سنت پترزبورگمرکز خرید گراند کانیون – قاره پیما

مرکز خریدی که در سال 2006 و در مساحتی حدود 75 هزار متر مربعی ساخته شده است.

فروشگاه های بسیاری نظیر لباس، کفش، عطر، لوازم بهداشتی و آرایشی و … را می توانید پیدا کرده و از آنها خرید هایتان را انجام دهید.

در حین خرید میتوانید همچنین از سالن سینما، فود کورت، مرکز تفریحی این مجموعه نیز استفاده نمایید.

ساعات کاری این مجموعه از 10 صبح الی 11 شب می  باشد.

فروشگاه های روسیه

سوالات متداول درباره بهترین زمان برای سفر به روسیه :

هزینه سفر به روسیه چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به روسیه بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و ریال عمان – نوع سفر زیمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به روسیه رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم ایران ایر – ماهان – قشم ایر و … به روسیه از ایران وجود دارد .

فرمول تبدیل روبل روسیه به تومان و تومان به روبل روسیه ؟

برای تبدیل دلار به روبل و یا تومان به روبل و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین روبل روسیه به تومان و دلار

آیا برای سفر به روسیه به ویزا نیاز است ؟

بله ایرانیان برای سفر به روسیه می بایستی قبل از سفر ویزای این کشور را دریافت نمایند .
قیمت ویزا روسیه

قیمت بلیط هواپیما روسیه ؟

قیمت بلیط پروازهای روسیه بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی ازنرخ دقیق بلیط روسیه وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران پرواز مستقیم به روسیه انجام می شود .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در روسیه ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت بهترین هتل های روسیه سایت شوید .

تورهای مسافرتی روسیه ؟

برای رزرو تور روسیه با شماره های قاره پیما در تماس باشید .
قیمت تور روسیه

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    اگر سوال یا نظری درباره بهترین زمان سفر در روسیه دارید لطفا در این قسمت با سایرین به اشتراک بگذارید
    با تشکر – قاره پیما

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا