دهلی نو

آگراسن کی بائولی دهلی نو

آگراسن کی بائولی Agrasen ki Baoli

درباره آگراسن کی بائولی

آگراسن کی بائولی یک چاه تاریخی به طول 60 متر و عرض 15 متر در دهلی نو، هند است.
این بنا که در جاده هیلی، در نزدیکی محل کانات، جانتار مانتار واقع شده است، توسط سازمان باستان‌شناسی هند تحت قانون آثار باستانی و مکان‌های باستانی و بقایای باقیمانده در سال 1958 میلادی به عنوان یک بنای تاریخی حفاظت ‌شده تعیین شده است.
قدمت این آب انبار به قرت چهاردهم میلادی باز می گردد.
به نکنه قابل توجهی در رابطه با این آب انبار می توان اشاره نمود و آن این موضوع است که در ساخت این آب انبار انواع مختلفی از سنگ‌ها را مشاهده خواهید کرد.
در بخش عمیق این آب انبار یک مخزن آب وجود دارد که آب از عمق زمین به این مخزن راه یافته است و آب باران نیز در آن جمع می شود که آشنایی با این روش های قدیمی می توانید برای بسیاری از افراد تجربه ای هیجان انگیز محسوب شود.
اگرچه هیچ سند تاریخی شناخته شده ای وجود ندارد که ثابت کند چه کسی چاه پله را ساخته است، اعتقاد بر این است که این چاه در ابتدا توسط پادشاه افسانه ای آگراسن ساخته شده است، و معماری کنونی به بازسازی آن در قرن چهاردهم در دوره طغلاق یا لودی اشاره دارد.
کلمه بائولی که بائودی یا بائوری نیز نامیده می شود در زبان هندی به معنای چاه پله می باشد که مکانی است مثل آب انبار با قنات که برای رسیدن به عمق آن باید پله های بسیاری را طی نمود.
از بالا که این آب انبار را نگاه کنید سه طبقه را همزمان شاهد خواهید بود.
هر طبقه از این آب انبار دارای طاق هایی در هر دو قسمت خود می باشد که به صورت قرینه مانند ساخته شده اند که این مکان را بسیار منحصر به فرد و زیبا گردانده اند.
این مکان می تواند برای افرادی که به دنبال ماجراجویی و همچنین گرفتن عکس های منحصر به فرد می باشند عالی بوده و طرفداران بسیاری نیز دارا می باشد و هر ساله تعداد بسیار بالایی از گردشگران در سفر خود به دهلی از این آب انبار دیدن می کنند.
این مکان به دور از شلوغی و هیاهوی شهری می باشد و با هر طبقه و پله ای که به سمت پایین می روید از صدا ها و شلوغی ها دورتر می شوید.
این سازه به یک مسجد جامع تعلق داشت که از مسجد تنها بخشی از سقف و محراب مزین به آیه‌ های قرآنی باقی مانده است.
فیلم برداری چندین فیلم معرف هندی دلیل دیگری برای پرطرفدار و همچنین پرتردد بودن این مجموعه برای بازدید تبدیل گردیده است.
دیدن این آب انبار قدیمی بازدید کنندگان را با نحوه جمع آوری آب در زمان های گذشته آشنا می کند.
با اختصاص دادن زمانی حدود یک ساعته به راحتی می توانید از این آب انبار دیدن کنید و بدون پرداخت هزینه ای برای ورودی می توانید از این مکان زیبای تاریخی دیدن کنید.
دسترسی به این مجموعه بوسیله وسایل نقلیه آسان و راحت می باشد و می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح الی 5.30 بعد از ظهر از این بنای تاریخی بازدید نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا