بمبئی

آکواریوم تاراپوروالا بمبئی هند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره آکواریوم تاراپوروالا بمبئی هند

آکواریوم تاراپوروالا بمبئی هند Taraporevala Aquarium

درباره آکواریوم تاراپوروالا بمبئی هند

آکواریوم تاراپوروالا بعنوان قدیمی ترین آکواریوم هند و یکی از جاذبه های اصلی شهر بمبئی شناخته شده می باشند.
این نکته قابل ذکر می باشد که این مجموعه و آکواریوم میزبان ماهیان دریایی و آب شیرین می باشد.
آکواریوم تاراپوروالا در سال 1951 با هزینه ای بالغ بر 800 هزار روپیه ساخته شده که در زمان تاسیس خود حدود 167 هزار دلار هزینه در بر گرفته است و بعد از اتمام ساخت توسط اولین رئیس جمهور هند راجندرا پراساد به صورت رسمی افتتاح گردید.
آکواریوم دارای یک تونل شیشه ای اکریلیک 12 فوتی و 180 درجه می باشد که با گذر از آن می توانید تجربه بسیار جالب و هیجان انگیزی را داشته باشید.
ماهی ها در مخازن شیشه ای بزرگ نگهداری می شوند که دارای چراغ های ال ای دی نیز می باشند.
در این آکواریوم در حدود 2000 ماهی از انواع مختلف گونه ها که بیش از 400 گونه می باشند نگهداری می شوند.
ماهی های جدید از انواع گونه های نیز در این آکواریوم نگهداری می شوند که از دیگر کشور ها به این آکواریوم آورده می شوند که عبارتند از: آروانا، هامور، تانگ راه راه زرد، خال خال آبی، ستاره های دریایی، دلقک ماهی، آزور دامسل، آبی لاین دموزل، فایر فیش بنفش، دامسل ابری بود. ، پروانه ماهی باند مسی، بنرماهی مدرسه، پروانه ماهی راکون، دلقک ماشه ماهی و مارماهی روبان آبی.
این آکواریوم به حمایت از کوسه ها، لاک پشت ها، مارماهی ها، لاک پشت های دریایی، ستاره های دریایی و انواع ماهی ها می پردازد و آنها را در قسمت های مخصوص و با بهترین امکانات نگهداری می کند.
این آکواریوم توسط اداره شیلات نگهداری و مورد حفاظت قرار میگیرد.
شانزده مخزن آب دریا و نه مخزن آب شیرین این آکواریوم میزبان حدود 31 نوع ماهی می باشند، در حالی که 32 مخزن گرمسیری حاوی حدود پنجاه و چهار نوع ماهی در مجموعه می باشند.
به این نکته نیز می توان اشاره نمود و آن این موضوع است که بخش گرمسیری آکواریوم دارای اکوسیستم هایی مانند آکواریوم خزه ای برای انواع ماهی های باردار، آکواریوم کاشت برای انواع وارداتی نیلوفرهای آبی و سایر گیاهان آبزی می باشد.
دسترسی به این مجموعه آسان می باشد و بوسیله تاکسی و مترو به راحتی می توانید به آنجا برسید و با پرداخت هزینه ورودی اولیه از قسمت های مختلف آکواریوم دیدن نمایید.
این مجموعه برای تمامی رده های سنی جذابیت های بسیاری را دارا می باشد و قابل ذکر است که در آخر و قبل از خروج نیز فروشگاه هایی وجود دارند که مرتبط با آکواریوم و بازدیدی که انجام داده اید محصولاتی به فروش می رسانند که هم برای یادگاری شخصی و ه برای سوغاتی می توانید از آنها خرید نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا