بمبئی

میدان هوتاتما چوک بمبئی هند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره میدان هوتاتما چوک بمبئی هند

میدان هوتاتما چوک بمبئی هند Hutatma Chowk

درباره هوتاتما چوک

هوتاتما چوک میدانی واقع شده در قسمت جنوبی شهر بمبئی، ماهاراشترا، هند است.
این میدان فواره فلور را در خود جای داده است و قابل ذکر است که، تا سال 1961 میلادی به این نام نیز شناخته می شد.
نام این میدان به طور رسمی به یاد اعضای سامیوکتا ماهاراشترا سامیتی تغییر نام پیدا کرد، که این موضوع نیز قابل اشاره می باشد که این فرد که نامش را در ابتدا ذکر کردیم جان خود را با شلیک پلیس به تظاهرات مسالمت آمیز آنها در سال 1956 میلادی در هند و شهر بمبئی از دست دادند.
مجسمه یک که شلعه ای را در دست خود دارد در کنار فواره فلورا در این میدان قرار داده شده است که بعنوان یکی از نماد های اصلی میدان شناخته شده می باشد.
میدان هوتاتما چوک از هر طرف با ساختمان هایی که در زمان راج بریتانیا ساخته شده اند، احاطه شده است که به یکی از دلایل محبوبیت و زیبایی آن افزوده است.
در اطراف این میدان همچنین کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های بسیاری وجود دارد که هنگامی که در آنجا حضور دارید می توانید از تمامی این موارد ذکر شده و در صورت تمایل استفاده نمایید و لذت حضورتان در این مکان و محیط را چندین برابر نمایید و همچنین عکس های یادگاری بسیار زیبا و منحصر به فردی را نیز بگیرید و در خاطرات خود به ثبت برسانید.
بواسطه اینکه این میدان بسیار مشهور و شناخته شده می باشد می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و بوسیله تاکسی، اتوبوس، مترو می توانید به آنجا برسید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا