گوا

پناهگاه حیات وحش بوندلا هند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره پناهگاه حیات وحش بوندلا هند

پناهگاه حیات وحش بوندلا هند Bondla Wildlife Sanctuary

پناهگاه حیات وحش بوندلا هند

پناهگاه حیات وحش بوندلا در شمال شرقی گوا، هند در پوندا تالوکا واقع شده است.
مساحت کل پارک 8 کیلومتر مربع است که بعنوان یک مقصد گردشگری محبوب در میان تمامی اقشار جامعه و در تمامی رده های سنی شناخته شده می باشد.
انواع مختلفی از حیات جانوری از جمله: گوزن سامبر، گاومیش کوهان دار هندی، سنجاب غول پیکر مالابار، طاووس هندی و گونه های بسیاری از مارها را با رفتن به این مجموعه می توانید مشاهده نمایید.
این مجموعه پناهگاهی برای پلنگ ‌هایی که در درگیری انسان و حیات وحش مجروح شده‌اند و همچنین خرس‌ها و کبری هایی که به همراه مربیان خود پس از این درمان با حیات ‌وحش در خطر انقراض به زندگی جدیدی نیاز دارند، فراهم می‌ کند.
از آنجایی که این تنها باغ وحش در گوا است هر ساله این مجموعه میزبان تعداد بسیار بالایی از مردم بومی ساکن این شهر و همچنین توریست ها و گردشگرانی می باشد که در حین سفرشان به گوا از این مجموعه نیز دیدن می کنند.
در این مکان می توانید در بین طبیعت و حیوانات پیاده روی انجام دهید و در صورتی که مایل به دادن غذا و هر چیزی به این حیوانات بودین در ابتدا باید با مسئولین آنجا هماهنگی های لازم را انجام دهید تا غذا و خوراکی که به آنها آسیب خواهد زد را به آنها ندهید.
این پناهگاه حیوانات، در شمال گوا قرار دارد.
به راحتی از پاناجی و مارگائو قابل دسترسی است و در 50 کیلومتری پانجیم و 38 کیلومتری مارگائو قرار دارد.
با وجود مناظر و فعالیت های فراوان، این پناهگاه مکانی بسیار محبوب برای بازدید در طول سال است.
اکثر گردشگران، به ویژه گردشگران بوم گردی در فصل از اکتبر تا مارس به اینجا می روند و در کنار بازدید از آنجا همچنین بعنوان یادگاری عکس های بسیار زیبایی را نیز ثبت می کنند.
به نکته ای نیز می توان اشاره نمود و آن این است که فصل باران های موسمی نیز یکی از بهترین زمان ها برای بازدید است زیرا باران های موسمی حیات بخش زیبایی به منظره این مکان بوده و زیبایی آنرا را افزایش می دهد.
این پناهگاه و باغ وحش ساخته شده در گوا، همه روزه به جز دوشنبه در طول سال از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای بازدید کنندگان است.
هزینه پذیرش برای بزرگسالان در این مجموعه 5 روپیه و کودکان 2 روپیه می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا