گوا

کلیسای بوس عیسی مسیح گوا هند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره کلیسای بوس عیسی مسیح گوا هند

کلیسای بوم عیسی مسیح گوا هند Basilica of Bom Jesus

درباره کلیسای بوم عیسی مسیح هند

کلیسای بوم عیسی مسیح یک کلیسای کاتولیک رومی واقع در ایالت گوا، واقع در منطقه کنکان هند می باشد که هر ساله میزبان بازدید کنندگان بسیاری در میان مردم بومی کشور هند و مخصوص شهر گوا، توریست ها و گردشگران می باشد.
این یک مرکز زیارتی، مذهبی و همچنین نمادین ترین بنای تاریخی در بین کلیساها و صومعه های گوا محسوب میگردد که توسط یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسیده است.
کلیسای قدیمی در گوا قدیم، پایتخت سابق هند واقع شده است و این موضوع نیز قابل ذکر است که این کلیسا بقایای فانی سنت فرانسیس خاویر (فرانسیس خاویر در جزیره سانسیان، چواندائو، تایشان در حالی که در مسیر قاره چین در سوم دسامبر سال 1552 میلادی بود در گذشت) را در خود جای داده است.
این کلیسا و ساختار منحصر به فرد و چشم نواز آن به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری باروک و معماری استعماری پرتغالی در هند شناخته شده می باشد.
پاپ پیوس دوازدهم این مکان مقدس را از طریق فرمان پاپی پریسکام گوا در 20 مارس 1946 میلادی به مقام بازیلیکا رساند.
به این نکته میتوان اشاره کرد که، کف این کلیسا از سنگ مرمر منبت کاری شده با سنگ های قیمتی می باشد.
جدا از محراب‌های طلاکاری شده، فضای داخلی کلیسا ساده اما بسیار زیبا می باشد و قابل ذکر است در قسمت محراب اصلی مجسمه بزرگ سنت ایگناتیوس لویولا، بنیانگذار انجمن عیسی (یسوعیان)، و یکی از همراهان فرانسیس خاویر را در خود جای داده است.
این کلیسا همچنین دارای نقاشی هایی از صحنه هایی است که از زندگی سنت فرانسیس خاویر گرفته شده است.
مقبره ای که بر بالای آن تابوت نقره ای با بدن سنت فرانسیس خاویر (1696 میلادی ) قرار داده شده است، هدیه آخرین مدیسی ها، کوزیمو سوم، دوک بزرگ توسکانی بوده است.
در سطح بالایی، مشرف به مقبره، گالری هنری نیز وجود دارد که شامل آثار نقاش سوررئالیست گوا، دوم مارتین است.
کلیسای بوم عیسی مسیح بیش از 408 سال قدمت دارد و همه روزه برای بازدید عموم باز می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا