گوا

قلعه آگوادا گوا هند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره قلعه آگوادا گوا هند

قلعه آگوادا گوا هند Aguada Fort

درباره قلعه آگوادا گوا هند

فورت آگوادا یک قلعه پرتغالی قرن هفدهمی است که در شهر گوا کشور هند واقع شده است، که به خوبی در طی سالیانی که گذشته از آن نگهداری شده است.
این قلعه توسط همراه با یک فانوس دریایی در ساحل سینکوئریم شهر گوا واقع شده است.
نام این قلعه به این صورت است: آگوادا به معنی پرآب در زبان پرتغالی می باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که، این بنای یادبود حفاظت شده از اهمیت ملی بالا و فرآوانی در گوا برخوردار می باشد.
این قلعه در ابتدا در سال 1612 میلادی برای محافظت در برابر هلندی ها ساخته شد.
این نقطه مرجع برای کشتی هایی بود که در آن زمان از اروپا می آمدند.
این قلعه قدیمی پرتغالی در ساحل جنوب چانودولیم و در ساحل رودخانه ماندوی قرار دارد و قابل ذکر است در ابتدای احداث آن وظیفه دفاع از کشتیرانی و منطقه فرعی باردز را بر عهوده داشته است.
یک چشمه آب شیرین در داخل قلعه وجود دارد که وظیفه آبرسانی به کشتی هایی را که قبلا در آنجا توقف می کردند را بر عهده می داشت.
خدمه کشتی های در حال عبور اغلب برای پر کردن انبارهای آب شیرین خود به آنجا مراجعه می کردند و دبه های مخصوص خود را از آب های شیرین پر می کردند.
فانوس دریایی قلعه آگوادا که در سال 1864 ساخته شد، قدیمی ترین فانوس دریایی در نوع خود در آسیا می باشد.
پس از حدود یک قرن خدمت، در سال 1976 با یک فانوس دریایی جدید فانوسی که از ابتدا ساخته شده بود جایگزین گردید.
نکته ای نیز وجود دارد که، زنگ بزرگی روی فانوس دریایی وجود داشت که در گذر سالیان و بعد از مفقود شدن آن در خرابه‌های صومعه سنت آگوستوس در گوا قدیمی یافت شد.
این قلعه به دو بخش تقسیم می شود:
قسمت بالایی به عنوان دژ و ایستگاه آبیاری عمل می نمود و بسیار موفق می بوده است، در حالی که قسمت پایین به عنوان اسکله ایمن برای کشتی های پرتغالی فعالیت می نموده است که آن هم به نوبه خود بسیار موفق در زمان خود عمل می نموده است.
فورت آگوادا با ارزش ترین و مهم ترین قلعه پرتغالی ها در گوا کشور هند محسوب می شده است و همچنین قابل ذکر است به قدری بزرگ است که تمام شبه جزیره را در قسمت جنوب غربی باردز را در بر گرفته است.
این بنا که در قسمت دهانه رودخانه ماندوی ساخته شده بود و موقعیت استراتژیکی داشت که دفاع اصلی پرتغالی ها در برابر هلندی ها را تضمین می نمود و بر عهده داشت.
این قلعه دارای یک قسمت مهم مورد استفاده در زمان های گذشته بوده است و آن این قسمت است که، زندان مرکزی آگوادا بخشی از قلعه است و تا سال 2015 میلادی بعنوان بزرگترین زندان گوا شناخته شده می بوده است.
این قلعه در حال حاظر، برای گردشگران به عنوان موزه مبارزه آزادی برای نمایش مبارزات آزادی گوا و ادای احترام واقعی به اعمال قهرمانانه و فداکاری های باشکوه همه کسانی که در آزادی گوا شرکت کردند و علیه حکومت بریتانیا برای آزادی هند جنگیدند و در آنجا زندانی شدن به نمایش گذاشته شده است و هر ساله تعداد بالایی از توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به شهر گوا کشور هند از این قلعه تاریخی دیدن می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا