آذربایجان

پارک مفاخر باکو آذربایجان

پارک مفاخر باکو Alley of Honor

درباره پارک مفاخر باکو

بسیاری از افراد با رفتن به این پارک فکر می کنند که فقط مجسمه های به یادگار ساخته شده این مفاخر را خواهند دید اما نکته جالبی که قابل ذکر است این موضوع می باشد که پیکر تمامی این افراد که مجسمه هایشان در این پارک ساخته و گذاشته شده است دقیقا در همین مکان به خاک سپرده شده ، پس این پارک دارای اهمیت بالایی در میان مردم ساکن در کشور آذربایجان و شهر باکو می باشد.
این پارک بعنوان آرامگاه سیاست مداران، دانشمندان و مفاخر جمهوری آذربایجان و به صورت اندک و محدود سایر آذربایجانی ها شناخته شده می باشد و در شهر باکو این کشور ساخته شده است.
افراد نامدار و شناخته شده ای نظیر: حیدر علی‌اف، ابوالفضل ایلچی ‌بیگ، رشید بهبودوف، جلیل محمد قلی‌ زاده، علی نظمی، سید جعفر پیشه ‌وری، عظیم عظیم ‌زاده، شوکت علی‌ اکبروا در این مکان دفن شده‌اند.
این نکته نیز قابل ذکر است که این پارک در 28 آگوست سال 1948 به دستور شورای وزیران این کشور در شهر باکو ساخته شده است و با گذر سال ها به مکانی گردشگری برای بازدید کنندگان تبدیل گردیده است.

پارک مفاخر باکو Alley of Honor
پارک مفاخر باکو Alley of Honor

در این پارک حدود دویست و چهل قبر از مشاهیر کشور جمهوری آذربایجان شامل روسای جمهور، دانشمندان و هنرمندان این کشور وجود دارد که توریست ها و گردشگران و مردم بومی این شهر می توانند از آنها دیدن کنند.
سالانه مراسم های متعددی جهت یاد بود و گرامی داشت مشاهیر و مفاخر آذربایجان در این مکان برگذار میشود که همین برنامه های باعث جذب گردشگران برای بازدید از آنجا محسوب می گردد.
این پارک دقیقه در قسمت پشتی برج های شعله و همچنین در نزدیکی مرکز شهر ساخته شده است و دسترسی به آن بوسیله تاکسی و اتوبوس به راحتی به آنجا امکان پذیر می باشد.
برای وارد شدن به این پارک نیازی به پرداخت ورودی نخواهید داشت و قابل ذکر است که اگر به صورت کامل و دقیق بخواهید از این پارک دیدن کنید حدود سه ساعت زمان خواهد برد.
نکته ای دیگر که می توان به آن اشاره نمود این موضوع است که در نزدیکی این پارک همچنین برج دختر، کاخ شیروان شاه باکو نیز در دسترس می باشند و بعد از این پارک از آنها نیز می توانید دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا