آذربایجان

موزه ملی تاریخ آذربایجان باکو

راهنما و اطلاعات کامل درباره موزه ملی تاریخ آذربایجان باکو

موزه ملی تاریخ آذربایجان باکو  National Museum of History of Azerbaijan

درباره موزه ملی تاریخ آذربایجان

مردم و گردشگرانی که علاقه به موزه گردنی دارند، بازدید از این مکان به آنها حتما پیشنهاد می شود.
این مکان محل زندگی زین العابدی تقی اف یک سرمایه گذار نیکوکار و اهل هنر و فرهنگ آذربایجان بوده است که در شهر باکو واقع شده است.
نمایشگاه تاریخ مدرن، نمایشگاه انسان ‌شناسی، نمایشگاه تاریخ باستان و چند گالری و مجموعه دیگر از قسمت های تشکیل دهنده در این موزه هستند که در سال 1920 میلادی ساخته شده اند و برای بازدید عموم از سال 1921 میلادی مورد استفاده قرار گرفته شده اند.
این نکته مهم در رابطه با این مجموعه قابل ذکر است که بنای این مجموعه فرهنگی و تاریخی، بر پایه سبک معماری رنسانس ایتالیا ساخته و برگرفته شده‌ است.
برخی قسمت‌های ساختمان چهار طبقه می‌ باشند که این مجموعه را بسیار زیبا گردانده اند و همین امر باعث شده نمایشگاه ها و دیدنی های بسیاری برای عموم مردم در این موزه به نمایش گذاشته شوند.
ساختار این موزه نیز بسیار منحصر به فرد و زیبا می باشد و قابل ذکر است که در طبقه دوم این موزه دو سالن رقص در کنار همدیگر قرار گرفته اند که هر دوی آنها دارای طراحی بسیار خاصی می باشند.
تالاری نیز در قسمت شرقی وجود دارد که پنجره‌های شیشه‌ای پلاستیکی، طاق‌ های زیبا، یوارهای بسیار مزین، سقف‌ها و چلچراغ‌ های لوکس از دیدنی ها و زیبایی های آن محسوب می شود.
همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم این موزه دارای قسمت های گوناگون و جذاب برای بازدید می باشد که به دلایلی مبنی بر محبوبیت این موزه گردیده اند و یکبار دیگر به این بخش ها اشاره خواهیم نمود:
بخش تاریخ مدرن.
بخش مردم نگاری.
صندوق سکه شناسی.
کتابخانه و طراحی های هنری.
گروه تاریخ باستان و قرون وسطی جمهوری آذربایجان.
بخش علمی.
موزه ملی تاریخ آذربایجان به عنوان بزرگ ترین و اصلی ترین موزه این کشور شناخته شده است که به بازدید کنندگان کمک می کند تا حد بسیار بالایی با فرهنگ، آداب و مهمترین نکات، هنرها و فعالیت های این کشور آشنا شوند.

موزه ملی تاریخ آذربایجان باکو
موزه ملی تاریخ آذربایجان باکو

آدرس و نحوه دسترسی به موزه ملی تاریخ آذربایجان

برای دسترسی به این موزه می توانید راه های بسیاری نظیر استافده از مترو، تاکسی و اتوبوس را انتخاب نمایید.
آدرس این مکان هنری و تاریخی به شرح ذیل می باشد:
باکو، خیابان حاجی زین‌العابدین تقی‌اف ۴، نزدیکی ایستگاه متروی ساحل.
همچنین این موضوع نیز قابل ذکر است که ساعات فعالیت این موزه همه روزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت 10 صبح الی 7 بعد از ظهر می باشد.
برای بازدید از این موزه در صورتی که بخواهید آنجا را با تمام جزئیات و به طور کامل ببینید حداقل 3 ساعت زمان را لازم خواهید داشت، پس زمانی که به این موزه در سفر خود به باکو می روید باید این میزان ساعت از کل روز خود را نیز در نظر گرفته و برنامه ریزی های خود را به انجام برسانید.
گردشگران و توریست ها هم به صورت شخصی و هم با استفاده از تورهای شهری می توانند به این موزه زیبا رفته و نهایت لذت را از مدت زمان حضورشان در آنجا ببرند.
برای ورود به این مجموعه باید 10 منات بپردازید، همچنین برای عکسبرداری و فیلم برداری به صورت آماتور و همچنین حرفه ای باید هزینه هایی نیز بپردازید تا این اجازه به شما داده شود و در صورتی که بدون هزینه این کارها را انجام دهید دوربین شما گرفته و عکس و فیم ها پاک و حذف می شوند.
به نکته ای نیز می بایست اشاره نماییم و آن این موضوع است که بازدید از این موزه در روزهایی مانند دوشنبه های آخر هر ماه و روز موزه در این کشور که مصادف است با 18 مه برای عموم به صورت رایگان می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا