آذربایجان

باغ فیلارمونیک باکو

باغ فیلارمونیک باکو Philharmonic Garden

درباره باغ فیلارمونیک باکو
این باغ زیبا در سال 1830 میلادی در کشور آذربایجان و شهر باکو ساخته شده است.
این مکان مقصدی عالی برای تجربه گذراندن تعطیلاتی رویایی برای هر گردشگری می باشد که به کشور آذربایجان و شهر باکو سفر می کند.
سالن دولتی فیلارمونیک آذربایجان در طی سال های 1910 تا 1912 به درخواست نخبگان شهر و با طراحی معمار ارمنی گابریل تر میکلوف طراحی، تاسیس و ساخته شده است.
فضای خارجی این بنا از سبک رنسانس ایتالیایی و فضای خارجی اش از سبک روکوکو آلمانی پیروی می کند و در تمامی طول روز هم در صبح و زیر نور خورشید و هم در شب چشم نوازی می کند.
این مکان در ابتدای تاسیس خود مکانی برای پاتوق ثروتمندان بود اما به مرور زمان به فضایی عمومی برای گذراندن تعطیلات برای عموم مردم تبدیل گردیده است.
عطر گل ها، آواز طوطی های رنگارنگ و سایه درختان فضای دلنشینی را در این مجموعه فرآهم آورده و طرفداران بسیاری را نیز در میان مردم ساکن در باکو و همچنین توریست ها و گردشگران به خود اختصاص داده است.
باغ فیلارمونیک با وسعت 4.5 هکتاری خود از فضای دلباز و دلنشینی برخوردار می باشد و قابل ذکر است در اطراف آن رستوران ها و کافه هایی به صورت کیوسک های کوچک برای استفاده مراجعین قرار داده شده اند.
تلفیق تاریخ و طبیعت هارمونی بسیار زیبا، منحصر به فرد و چشم نوازی را به این باغ فیلارمونیک بخشده است که همین موضوع دلیل بر محبوبیت آن گردیده و هرساله بازدید کنندگان بسیاری در سفرشان به باکو به این باغ نیز سر می زنند.
در رابطه با این باغ می توان گفت سازه آن همانطور که میدانید بسیار قدیمی می باشد و در طی سالیان متعدد به دست کارشناسان مورد بازسازی های بسیاری قرار گرفته است و نکته ای جالب که می توان به آن اشاره نماییم در رابطه با فواوره ای است که در وسط باغ وجود دارد و آن این موضوع است که این فواره به دست هنرمندان فرانسوی طراحی و همچنین ساخته شده است و و در سال 200پ میلادی و طی بازساز که در ان سال در این باغ انجام شده به این مجموعه اضافه گردیده که بر زیبایی هرچه بیشتر مجموعه نیز افزوده است.
بهترین زمان برای بازدید از این باغ زیبا در فصل بهار میباشد زیرا آب و هوای دلنشینی در این بازه زمان از سال در باکو وجود دارد.
این نکته نیز قابل ذکر است که باغ فیلارمونیک که در مجاورت قلعه باکو واقع شده بعنوان قدیمی ترین پارک های شهر باکو در میان مردم، توریست ها و گردشگران شناخته شده می باشد.
تمامی قسمت های قدیمی باغ تخریب و یا از بین رفته اند و تنها یکی از ورودی های قرن هجدهم پارک فیلارمونیک باکو سالم مانده است که نزدیک به دروازه جنوبی ایچری شهر قرار دارد که در حین بازدید خود از این باغ همچنین می توانید از این ورودی زیبا نیز دیدن نمایید و عکسی یادگاری نیز در انجا بگیرید.

مزیت بازدید از باغ فیلارمونیک باکو
بازدید از این مجموعه می تواند مزیت های بسیاری را برای توریست ها و گردشگران به همراه داشته باشد.
بعنوان مثال می توان اشاره نمود که در برخی روزها در این باغ موسیقی های زنده اجرا می شوند.
این باغ می تواند بهترین گزینه برای گرفتن عکس های خاص و یادگاری های زیبا محسوب شود.
این باغ در محیطی آرام می باشد و میتواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دوست دارند به مکان های خلوت در حین سفرشان سر بزنند.

دسترسی به باغ فیلارمونیک باکو
از طرق مختلف امکان دسترسی و رسیدن به این مجموعه وجود دارد که یکی از آسانترین این راه ها استفاده از مترو میباشد.
شما می توانید با باکو کارت به نزدیکترین استگاه که ایچری شهر می باشد رفته واز انجا به راحتی به باغ فیلارمونیک باکو برسید.
در صورتی نیز که مایل باشید از اتوبوس برای رسیدن به این باغ استفاده نمایید دقیقه در ایچری شهر نزدیکترین ایستگاه اتوبوس برای رفتن به باغ وجود دارد.
تاکسی هم می تواند گزینه ای دیگر برای رسیدن به این باغ محسوب شود اما کمی گزینه گران قیمتی می باشد ولی مزیتی که دارد این است که از هر نقطه شهر باکو که بخواهید می توانید بوسیله تاکس به این باغ دسترسی داشته و از آن بازدید نمایید و ساعاتی به دور از شلوغی در این مجموعه سپری کنید.

مراکز دیدنی نزدیک به باغ فیلارمونیک باکو
همانند بسیاری از مجموعه های در نزدیکی این باغ همچنین مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیاری برای بازدید وجود دارد که بعد از اتمام بازدید خود از این باغ زیبا با طبیعت چشم نوازش می توانید از دیگر مراکز گردشگری نیز دیدن کنید.پدر ادامه به برخی از مهمترین و پرتردد ترین این مراکز اشاره خواهیم نمود.

کاخ شیروان شاه Palace of The Shirvanshahs
موزه دولتی هنر Baku State Museum of Art
موزه نظامی گنجوی Nizami Ganjavi Museum of Azerbaijan
موزه فرش باکو Baku Carpet Museum
برج های شعله باکو Baku Flame Towers

***

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا