سفارت

سفارت آمریکا در عمان (مسقط)

آدرس ایمیل و شماره تلفن سفارت آمریکا در عمان (مسقط)


سفارت آمریکا در عمان

آمریکا جزو کشورهایی است که سفارتش در ایران فعالیت ندارد و افراد و متقاضیانی که قصد سفر به این کشور و دریافت انواع مختلف ویزاهای این کشور را دارا می باشند برای اقدامات اولیه باید به یکی از کشورهای همسایه ایران سفر نمایند و از طریق سفارت آمریکا که در انجا دایر می باشد اقدامات لازم را انجام دهند.
عمان از جمله کشورهای نزدیک به ایران می باشد که دارای سفرات آمریکا در آنجا می باشد و مسافران ایرانی می توانند از طریق ارسال اطلاعات و مدارک خود به سفارت آمریکا در این کشور درخواست اخذ ویزای خود را به ثبت برسانند.
برای کشور آمریکا دو نوع ویزای مهاجرتی (اقامت دائم) و غیر مهاجرتی برای اخذ در صورت تایید وجود دارد.
در همه صورت تمامی مسافران برای ورود به خاک کشور آمریکا نیاز به اخذ ویزا دارند و فردی که بدون ویزا به این کشور قصد سفر داشته باشد در مرز ورودی به کشور مبدا خود باز گردانده می شود.

 

اخذ الکترونیکی وقت سفارت و انگشت نگاری

متقاضیان اخذ ویزا برای اقدامات اولیه باید به سایت سفارت آمریکا رفته و در قسمت انتخاب سفارت خانه و کشور محل استقرار سفارت این کشور نام عمان را سرچ کردهو بر اساس مدراک قید شده در لیست مربوطه هریک از اطلاعات را به درستی و کامل برای بررسی های لازم ارسال کنند.
در ابتدا هر متقاضی در سایت سفارت کشور آمریکا باید حساب کاربری ایجاد کند تا بتواند از آن طریق اقدامات لازم و ارسال مدارک به صورت آنلاین را به انجام برساند.
هر فرد برای اخذ نوبت می بایست مراحلی طی نماید و برای اینکار در کشور عمان باید مراحلی برای گرفتن وقت سفارت طی نمایید که به آنها اشاره خواهیم نمود:
* در ابتدا هر فرد باید برای انجان معاینات پزشکی در عمان هماهنگی های لازم را به انجام برساند تا به محض رسیدن به این کشور و قبل از رفتن به سفارت آمریکا این مرحله را بگذراند.
برای اطمینان از قبولی مدراکتتان می توانید و بهتر است از لیست پزشکان معرفی شده سفارت استفاده نمایید، به دلیل اینکه مورد تایید این سفارت خانه در عمان میباشند.
برای گرفتن وقت و انجام معاینات پزشکی همچنین باید مدارکی به پزشکان ارائه دهید تا مطمئن شوند که برای انجام کارهای سفارت آمریکا به او مراجعه نموده اید.
مدارکی که می بایست به پزشک ارائه دهید عبارتند از:
نامه تاییدیه قبولی و دادن وقت مصاحبه و انگشت نگاری به متقاضی توسط سفارت آمریکا در عمان.
اسکن گذرنامه متقاضی برای رزور وقت پزشکی و همچنین اصل پاسپورت در روز تعیین شده برای انجام معاینات.
عکس فرد متقاضی که در 6 ماهه اخیر گرفته شده باشد و دارای پس ضمینه سفید رنگ نیز باشد.
در صورت دارا بودن بیماری خاص سوابق قبلی پزشکی خود را نیز باید ارائه دهید.
در صورت مصرف هر نوع دارویی (مخصوصا داروهای خاص) حتما باید آنها را نیز اعلام نمایید و نسخه پزشکی استفاده از آنها را نیز ارائه دهید.
پرداخت نمودن تمامی هزینه های مرتبط با معاینات پزشکی در عمان و ارائه رسید آن.
هنگامی که معاینه شما کامل شد، پزشک نتایج معاینه را در یک پاکت مهر و موم شده در اختیار شما قرار می‌ دهد (نباید آنرا تا قبل از تحویل به مامورین بررسی مدراک در سفارت آمریکا باز نمایید) یا مستقیما” به کنسولگری امریکا ارسال می‌ کند و شما می ‌توانید برای دریافت وقت سفارت امریکا از عمان مابقی اقدامات لازم را به انجام برسانید.

* بعد از ثبت تمامی اطلاعات به صورت آنلاین چک لیستی نیز که در سای قرار داده شده است را پرینت کرده و از طریق آن تمامی مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه و انگشت نگاری را آماده نمایید تا به همراه داشته باشید تا در آن روز هیچ گونه مشکلی برایتان به وجود نیاید.


زمان‌بندی مجدد یا لغو مصاحبه

بعد از ارسال تمامی مدارک و ثبت ایمیل خود در حساب کاربریتان در صورت تایید مدارک از طرف سفارت خانه آمریکا ایملی مبنی بر قبولی و دادن وقت مصاحبه، ملاقات و انجام انگشت نگاری به متقاضی داده می شود.
اگر شما نتوانید در روز تعیین شده به این سفارت خانه بروید باید از قبل بوسیله ایمیل با قید دلیل اعلام نمایید که در روز تعیین شده نمی توانید به سفارت خانه آمریکا در عمان مراجعه نمایید و در همان ایمیل نیز باید درخواستت مجدد تعیین وقت دهید.
این درخواست در صورت لغو ممکن است طول بکشد تا مجدد داده شود پس تا می توانید و امکانش را دارید در روز تعیین شده اولیه به سفارت خانه آمریکا در عمان برای مصاحبه و انگشت نگاری مراجعه نمایید.

به این نکته نیز می توان اشاره نمود و قابل ذکر است که بعد از تایید نهایی از سوی سفارت آمریکا تا پیکاپ ویزا پاسپورت متقاضی در سفارت می ماند پس حواستان باشد که در تاریخ هایی که این موضوع و نگه داشته شدن پاسپورت شما در جریان می باشد هیچگونه برنامه ریزی برای انجام سفری دیگر را نداشته باشید و برنامه ریزی ننمایید.

هیچگونه تضمینی بعد از بررسی مدراک و انجام مصاحبه مبنی بر تایید نهایی و صدور ویزا نمی باشد و تا قبل از سفر هیچگونه هزینه ای دیگر انجام ندهید و همچنین این امکان نیز وجود دارد که مامور مربوطه در حین بررسی مدراک اسناد دیگری را نیز از شما درخواست نماید پش همیشه باید پیگیر باشید تا در صورت لزوم و درخواست مدارکی اضافی را نیز سریعا” ارائه دهید تا کارهای ببرسی مدارکتتان هرچه سریع تر انجام گیرد.


پیکاپ ویزای آمریکا در عمان

بعد از انجام تمامی مراحل ثبت درخواست و دادن وقت مصاحبه و انگشت نگاری هر فرد باید به سفارت خانه کشور آمریکا در عمان که اقدامات اولیه را از انجا انجام داده است مراجعه نماید و انگشت نگاری شود تا بعد از آن مابقی مراحل جهت صدور ویزا صورت پذیرد.
شخصی ممکن است بعد از انجام این مراحل نتواند مجدد به عمان سفر کند تا ویزای خود را دریافت نمایید لذا در این صورت می تواند توسط موسسه و آژانسی معتبر اقدام به اخذ ویزای به صورت پیک آپ نماید که با پرداخت هزینه ای جداگانه و ارائه مدارکی به نماینده خود به انجام برساند.
برای انجام این نوع از خدمات هر متقاضی باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می نماییم را ارئه دهند:
* اصل کارت ملی و پاسپورت متقاضی (پاسپورت باید دارای حداقل دارای 6 ماه اعتبار قانونی باشد).
* نامه تاییدیه و ایمیل ارسالی سفارت خانه کشور آمریکا در عمان که نشان دهنده تاییدی جهت آماده بودن برای اخذ ویزا می باشد.
* ارائه وکالت نامه از موسسه و یا فردی که کارهای پیکاپ ویزا را انجام خواهد داد.
* برگه وقت سفارت.
* عکس از فرد متقاص که توسط نماینده وی می بایست ارائه شود.
* نام کاربری و پسوورد حساب کاربری وقت سفارت آمریکا .

 

رد درخواست و ریجکتی ویزای آمریکا در عمان

عوامل و دلایل بسیاری برای رد درخواست فرد متقاضی جهت اخذ ویزای آمریکا در کشور عمان وجود دارد.
یکی از شناخته شده ترین این عوامل ناقص بودن مدارک ارائه شده به سفارت خانه کشور آمریکا در عمان می باشد.
دلیل دیگر می توانند ارائه دلایل ناکافی برای قانع کردن مامور بررسی پرونده شما در رابطه با اینکه آیا شما بعد از سفر حتما به کشورتان باز خواهید گشت یا خیر.
از دیگر دلایلی نیز که امکان دارد افسر مربوطه بررسی پرونده شما مجبور به رد درخواست ویزای آمریکای شما در عمان شود نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دارا نبودن تمکن مالی فرد متقاضی برای هزینه سفر و همچنین اسپانسر متقاضی.
قانع نشدن فرد متقاضی بر این موضوع که متقاضی حتما پس از اتمام مهلت ویزا بار خواهید گشت یا خیر.
ارائه مداکل جعلی و تقلبی.
دارا بودن سوء پیشینه.

باید هر متقاضی توجه داشته باشد که در صورت عدم تایید و رد درخواست هیچگونه وجهی به فرد بازگردانده نمی شود.


ویزای غیر مهاجرتی توسط گردشگران، افراد تجاری، دانشجویان یا کارگران تخصصی که مایلند برای یک دوره زمانی خاص در ایالات متحده بمانند تا اهداف خاصی را انجام دهند، استفاده می شود.
بر اساس قوانین و مقررات ویزای ایالات متحده، اکثر متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی باید به افسر کنسولی نشان دهند که روابط قوی با کشور محل اقامت خود دارند و باید نشان دهند که قصد دارند پس از اقامت موقت خود، ایالات متحده را ترک کنند.

 

معاینات پزشکی

هر فرد متقاضی باید بعد از انجام ثبت نام انلاین و به محضی که از سوی سفارت آمریکا در عمان ایمیل و نامه ای دریافت می کند که زمان انگشت نگاری و مصاحبه وی تعیین شده باشد باید بلا فاصله برای انجام تست های پزشکی و ترجیحا از دکترهایی که توسط این سفارت خانه موزد تایید ومی باشند و لیست اسامی آنها در سایت قابل دسترس می باشد وقت بگیرند تا در روز تعیین شده برای مصاحبه و انگشت نگاری کار تست های پزشکیشان را به اتمام رسانده باشند.

برای معینات پزشکی بعد از گرفتن وقت و قبل از رفتن باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود را به همراه داشته باشید.
نامه قرار مصاحبه ویزای متقاضی که از سوی سفارت آمریکا در عمان برای فرد درخواست دهنده ارسال شده است.
گذرنامه معتبر فرد متقاضی که دارای اعتبار قانونی حداقل 6 ماهه باشد.
سه عکس فرد متقاضی که در ابعاد عکس گذرنامه می باشند و در مدت زمان حدود 6 ماه گذشته گرفته شده اند.
یک نسخه کپی شده از تمامی واکسن هایی که فرد متقاضی دریافت کرده است (اعم از واکسن های معمولی و همچنین واکسن کرونا) .
پرداخت هزینه اولیه معاینات پزشکی و ارائه فیش واریزی.

نکته ای که برای اشاره نمودن به متقاضیان اخذ ویزای آمریکا حائز اهمیت می باشد این موضوع است که برای بحث در مورد سابقه پزشکی، داروهایی که مصرف می کنید و درمان های فعلی که تحت انجام آن هستید، آمادگی لازم برای ارائه توضیحات را داشته باشید.
قانون ایالات متحده، متقاضیان انواع ویزا های ورودی کشور خود را ملزم می کند که قبل از صدور ویزا، واکسن های خاصی را دریافت کنند تا از سلامت تمامی مسافرانی که به خاک کشور خود وارد می شوند اطمینان داشته باشند.
هنگامی که معاینه شما کامل شد و به پایان رسید، پزشک نتایج معاینه شما را مستقیماً به سفارت ایالات متحده در عمان ارسال می کند.
اگر هم یک پاکت به شما داده شد تا در مصاحبه خود به همراه داشته باشید، این پاکت را باز نکرده به همراه دیگر مدارک مربوطه در روز مصاحبه به سفارت کشور آمریکا ببرید.

مهم است که تمام مدارک اصلی مورد نیاز را در روز مصاحبه خود به همراه داشته باشید.
برای اینکه مطمئن شوید هیچ مدرکی را جا نخواهید گذاشت می توانید چک لیست موارد مورد نیاز را نیز از سفارت کشور آمریکا در کشور عمان درخواست داده و تهیه نمایید تا مجدد در طول مراحل برسی برای صدور ویزا به مشکلی بر نخورید.

تمامی مدارک ارسالی و همچنین قابل ارائه ای که به سفارت می بایست ببرید حتما باید به صورت ترجمه شده رسمی و با مهر قانونی باشند.

کشور امریکا که دارای سفارت در عمان می باشد به صورت ویزا ها و عنواین متفاوتی به متقاضیان بعد از بررسی های لازم و در صورت تایید اجازه ورود به خاک کشور خود را می دهند که ما در ادامه این متن به این ویزاها برای آگاهی بیشتر شما عزیزان اشاره خواهیم نمود.

 

ویزای توریستی آمریکا

این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور آمریکا تفریحی و گردشگری می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا که باید در عمان به مامورین مربوطه ارائه شود عبارتند از:
در ابتدا باید اشاره کرد که تمامی مدارک ارائه شده باید به صورت ترجمه شده می بایست باشند.

پاسپورت شخص متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماه اعتبار و همچنین در صورت دارا بودن پاسپورت قدیمی ارائه آن نیز الزامی می باشد.
عکس متقاضی که واضح و با پس ضمینه سفید می باشد.
شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی.
نامه تمکن مالی و حساب بانکی متقاضی که نشان دهد در مدت زمان اقامت توریستی در این کشور توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهند داشت.
رزرواسیون هتل در کشور آمریکا که به اسم شخص متقاضی می بایست باشد.
رزرو بلیط رفت و برگت به کشور آمریکا شخص متقاضی.
ترجمه سند ملکی که نشان دهد شما بعد از اتمام مهلت ویزای خود به کشورتان باز خواهید گشت.
مدارک شغلی فرد متقاضی.
مدراک واکسیناسون کامل فرد متقاضی اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا.
در صورت دارا بودن دعوتنامه ارائه آن به همراه مدارکی که اثبات کند با فرد دعوت کننده نسبتی دارید.
تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرد متقاضی که می بایست به صورت دقیق، صحیح، خوانا و بدون خط خوردگی باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط با این نوع از ویزا توسط و به نام فرد متقاضی.

 

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

این نوع از ویزا مختص متقاضیان افاردی صادر میگردد که قصدشان از سفر به آمریکا ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموشی کشور آمریکا می باشد.
تمامی مدارکی که برای اخذ این نوع از ویزا باید ارائه دهید باید به صورت ترجمه شده باشند.

پاسپورت فرد متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماهه.
ارائه نامه و تاییدیه ای از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور به نشان دهد در مراحل ابتدایی آزمون ورودی قبول شده و شرایط ادامه تحصیل در آن محل را دارا می باشد.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت حضورتان برای تحصیل توانایی پرداخت تمامی هزینه های تحصیلی، اقامتی و خورد و خوراک خود را خواهید داشت.
عکس شخص متقاضی که باید در کمتر از 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
سابقه و رزومه تحصیلی تمامی مقاطع تحصیلی کشوری که در آنجا زندگی کرده اید .
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی حتما الزامی می باشد.
معادل سازی مدارک تحصیلی متقاضی جهت درخواست ویزا.
تکمیل فرم اطلاعات فردی جهت درخواست ویزا که می بایست به صورت دقیق، صحیح، خوانا و بدون خط خوردگی باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط و ارائه رسید پرداختی.

 

ویزای تجاری آمریکا

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور آمریکا و اقدامات اولیه آن از طریق سفارت این کشور در عمان ایجاد شغل و یا سرمایه گذاری در یکی از تجارت های این کشور و یا کار کردن در یکی از موسسات و شرکت های معتبر و ثبت شده در این کشور می باشد.

مدارکی نیز که برای اخذ این نوع از ویزا باید به سفارت آمریکا در کشور عمان ارائه دهید به شرح ذیل می باشد.
فرم درخواست ویزا که می بایست به صورت صحیح، دقیق، خوانا و بدنو خط خورگی باشد.
اصل پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل 6 ماه اعتبار قانونی.
عکس فرد متقاضی که باید از روبرو و با دارا بودن پس ضمینه سفید باشد.
کپی کارت شناسایی.
رزرو هتل و پرواز فرد متضای که باید ارائه شوند.
دعوتنامه از طرف یک فرد یا شرکت در کانادا.
نامه کارفرما که در آن عنوان شغلی، حقوق و دلیل بازدید فرد متقاضی به کشور آمریکا به طور کامل شرح داده شده است.
مدرک اثبات تمکن مالی که نشانگر این موضوع است که اولا فرد در طول مدت زمان حضور در آمریکا توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهد داشت و همچنین بعد از اتمام کار خود مجدد به کشور محل اقامت اولیه خود باز خواهد گشت.
کپی گذرنامه و کارت شناسایی فرد دعوت کننده.
کارت واکسیناسون کامل فرد متقاضی.
نداشتن سوء پیشینه کیفری و قانونی.
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی فرد متقاضی حتما الزامی می باشد.
فیش پرداخت هزینه های مربوطه متقاضی برای ارائه مدارک و اخد ویزای تجاری کشور آمریکا در شعبه آن در عمان .

 

سوالات متداول درباره سفارت آمریکا در عمان :

آدرس سفارت آمریکا در عمان ؟

 23°36’22.6″N 58°26’08.9″E، Mutrah High St, Oman

شماره تلفن سفارت آمریکا در مسقط عمان ؟

Tell: +968 24 643400

ساعات کاری سفارت آمریکا در عمان ؟

Sunday
Closed
Monday
9AM–6PM
Tuesday
9AM–6PM
Wednesday
9AM–6PM
Thursday
9AM–6PM
Friday
9AM–6PM
Saturday
Closed
Suggest new hours

آیا قاره پیما خدمات وقت سفارت در آمریکا در عمان را انجام می دهد ؟

بله جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های قاره پیما در تماس باشید

آیا قاره پیما خدمات پیکاپ ویزای آمریکا عمان را انجام می دهد ؟

بله جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های قاره پیما در تماس باشید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام من ۲ تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین . اول اینکه برای مصاحبه توریستی سفارت آمریکا در عمان حتمن باید به انگلیسی صحبت کرد. دوم اینکه برای گرفتن ویزای توریستی هم نیاز به پرونده پزشکی میباشد ؟

  2. سلام
    لطفا از گرجستان اقدام نکنید
    من برای ویزای دانشجویی اقدام کردم هم فاند خوبی داشتم و هم دانشگاه معتبری و به سادگی رد شدم با Section 214b
    حتما اشتباه من را مرتکب نشید

دکمه بازگشت به بالا