سفارت

سفارت آمریکا در امارات (ابوظبی)


درباره سفارت آمریکا در امارات شهر ابوظبی ( آدرس سفارت – ایمیل سفارت – شماره تماس – ساعات کاری – قوانین ورود و … )

سفارت آمریکا در امارات

ابوظبی یکی از مکان هایی ایت که متقاضیان سفر به کشور آمریکا که در ایران زندگی می کنند می توانند از سفارت ساخته شده در ابوظبی برای اخذ ویزای خود اقدامات لازم را به انجام برسانند.
یک شهروند یک کشور خارجی که عموماً به دنبال ورود به ایالات متحده است باید ابتدا ویزای ایالات متحده را دریافت کند که در گذرنامه مسافر قرار می گیرد، سند مسافرتی که توسط کشور شهروندی یا ملیت مسافر صادر می شود.

 

آدرس سفارت آمریکا در ابوظبی :

Plot 38 , Rabdan Street , Airport Road , Embassies District , Sector W59-02 – Abu Dhabi


تلفن سفارت آمریکا در ابوظبی :

97124142200


این سفارت در ابوظبی همه روهز به غیر از جمعه و شنبه از ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر فعالیت های مرتبط خود را به انجام میرساند.

در سفر خود به ابوظبی برای انجام کارهای مرتبط با ویزای خود می توانید در هتل های آنجا اقامت داشته باشید که از نزدیک ترین هتل های واقع شده در اطراف این سفارت خانه می توان به:
هتل آپارتمان کپیتال سنتر آرجان، هتل انداز کپیتال گیت، هتل آلوفت، هتل پریمیر این ابوظبی کپیتال سنتر و هتل نووتل ابوظبی البوستان اشاره نمود.

متقاضیان برای اخذ ویزای ایالات متحده از طریق سفارت این کشور در ابوظبی باید اقدامات و مراحل گوناگونی را پشت سر بگذارید که ما در این متن به آنها اشاره خواهیم نمود.

 

مراحل دریافت ویزای آمریکا در سفارت امارات ابوظبی 

 

ثبت قرار ملاقات – مرحله اول

هر متقاضی در مرحله اول باید قرار ملاقات خود ره به صورت آنلاین به ثبت برساند.
ثبت نام رایگان می باشد و هر متقاضی در ابتدا باید برای خود نام کاربری و کلمه عبور مخصوصی را انتخاب نماید و اطلاعات دقیق خود را در آنجا و بوسیله اکانت شخصی خود ثبت نماید.
بعد از ثبت و انجام مراحل قید شده تمامی تغییرات و پیگیری ها در رابطه با درخواستتان را از طریق اکانت خود می توانید انجام دهید.
به این نکته نیز می توان اشاره نمود که اگر می‌ خواهید قرار خود را لغو یا تغییر دهید، پس از ثبت ‌نام می‌ توانید این کار را انجام دهید.

 

معاینات پزشکی – مرحله دوم

بعد از انجام کاری های ذکر شده در مرحله دوم هر متقاضی اخذ ویزای آمریکا در ابوظبی می بایست به محض دریافت تاریخ ملاقات برای انجام معاینات پزشکی در امارات اقدامات لازم را به انجام برساند.
برای اطمینان می توانید از سفارت آمریکا در ابوظبی لیست پزشکان معتبر و مورد تایید این سفارت خانه را دریافت نمایید تا در روز ملاقات و مصاحبه مشکلی برایتان در رابطه با این موضوع پیش نیاید.
مواردی که در روز انجام معاینات هر متقاضی باید به همراه داشته باشد عبارتند از:
نامه تاییدی زمان مصاحبه.
پاسپورت با دارا بودن حداقل
ماه اعتبار قانونی.
عکسی که به تازگی و در زمانی کمتر از 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
پرداخت تمامی هزینه های مرتبط با تست ها و آزمایش ها و معاینات پزشکی.
وقتی معاینه شما کامل شد، پزشک نتایج معاینه را در یک پاکت مهر و موم شده در اختیار شما قرار می دهد یا مستقیماً به کنسولگری ایالات متحده ارسال می کند. این پاکت را باز نکنید. در عوض، آن را به مصاحبه ویزای خود به همراه داشته باشید.

 

چک لیست قبل از مصاحبه – مرحله سوم

در مرحله سوم باید چک لیست قبل از انجام مصاحبه خود را تکمیل نمایید تا کسری در ارائه مدراکتان پیش نیاید.
مهم است که تمام مدارک اصلی مورد نیاز و همچنین یک فتوکپی از هر کدام را در مصاحبه خود به همراه داشته باشید.
در سایت سفارت آمریکا که در ابوظبی واقع شده است لیست چک لیست ها را نیز می توانید پرینت نمایید و تمامی مدارکتان را بر آن اساس طبقه بندی و کامل نماید.

سفارت آمریکا در امارات (ابوظبی)

دستورالعمل روز مصاحبه – مرحله چهارم

در مرحله چهارم هر متقاضی باید دستور العمل های روز مصاحبه را بخواند تا در مورد اقدامات خاصی که باید قبل از مصاحبه ویزای خود انجام دهد مطلع باشد.

زمانی که برای مصاحبه به سفارت آمریکا در ابوظبی مراجعه نمودید و افسر مربوطه بعد از انجام بررسی های لازم از شما مدارک اضافه بر مدارک ارائه شده را درخواست نمود لطفاً دستورالعمل هایی را که افسر در برگه آبی رنگ امتناع بعد از مصاحبه به شما داده است، دنبال کنید. (اگر پرونده شما در انتظار بررسی مدارک باشد، افسر کنسولی تا زمان دریافت مدارک، رد موقت صادر می کند).

اگر نمی توانید در قرار ملاقات خود شرکت کنید، لطفاً برای انتخاب تاریخ قرار جدید به آدرس داده شده توسط سفارت مراجعه نمایید و در قسمت مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید.
این نکته قابل ذکر است بدیلی اینکه ممکن است قرار ملاقات و مصاحبه بعدی برای شما طول بکشد تا تعیین شود پس پیشنهاد می شود که حتما در روز و تاریخ تعیین شده اولیه در سفارت کشور آمریکا در ابوظبی حضور داشته باشید مگر اینکه برای نرفتن خود دلیل بسیار قانع کننده ای برای ارائه داشته باشید.

نکته دیگری نیز که باید به آن اشاره نماییم این است که قبل از اینکه بتوانید از طریق حساب کاربری ساخته شده خود قرار ملاقات و مصاحبه اصلی خود را به صورت آنلاین ثبت کنید (به مرحله 1 مراجعه کنید) باید آن را مجدداً برنامه ریزی کنید.
برنامه ریزی مجدد فقط در تاریخی پس از قرار ملاقات تعیین شده اولیه امکان پذیر است.

تمامی بازدیدکنندگان سفارت ایالات متحده در ابوظبی باید از رویه های امنیتی خاصی پیروی کنند.
هر بازدید کننده ای که از بازرسی ورودی توسط پرسنل امنیتی سفارت ایالات متحده خودداری کند، نمی تواند وارد سفارت این کشور در ابوظبی شود.
برای جلوگیری از تاخیر در ورود خود و کسانی که در صف پشت سر شما هستند، لطفا فقط موارد مورد نیاز برای مصاحبه را به همراه داشته باشید.
هیچ کیسه ای غیر از وسایل مورد نیاز برای مراقبت از نوزاد یا بهداشت مجاز نیست.
لطفاً مدارک مورد نیاز برای مصاحبه خود را در یک کیسه پلاستیکی شفاف حمل کنید تا مامور بررسی براحتی بتواند آنها را ببیند.
ورود تلفن های همراه و سایر وسایل الکترونیکی از جمله وسایلی که با باتری کار می کنند، در سفارت ممنوع می باشد.

در سفارت کشور آمریکا در ابوظبی وکلای دادگستری مجاز نیستند موکلین را در اتاق انتظار یا در مصاحبه با آنها همراهی کنند.
در تمامی مصاحبه ها مترجم هایی که مسلط به زبان های فارسی، عربی، اردو و هندی هستند برای کمک به متقاضیان حضور دارند اما در صورتی که به یکی دیگر از زبان ها که به آن اشاره نمودیم صحبت می کند با هماهنگی قبلی می توانید مترجم خود را به عنوان همراه با خود به این سفارت برای کمک ببرید.
افرادی که سالخورده، معلول و یا خرسال و کودک هستند می توانند یک نفر را با خود به همراه به این سفارت ببرند.
گاهی اوقات یک افسر کنسولی نمی تواند در مورد درخواست ویزا تصمیم بگیرد زیرا نیاز به بررسی اسناد اضافی دارد یا پرونده نیاز به رسیدگی اداری بیشتری دارد. هنگامی که اسناد اضافی درخواست می شود، افسر کنسولی نامه امتناع به شما می دهد که از شما می خواهد اسناد اضافی را ارائه دهید. این نامه حاوی دستورالعمل هایی در مورد نحوه ارسال آن مدارک به سفارت خواهد بود.

اگر تمام هزینه های مورد نیاز را به مرکز ملی ویزا یا از طریق وب سایت قرار ملاقات پرداخت نکرده اید، لطفاً آماده پرداخت این هزینه ها در روز مصاحبه خود باشید.
همه هزینه ها ممکن است به دلار آمریکا یا معادل دلار به صورت درهم امارات پرداخت شود.
در این سفارت پول نقد و کارت اعتباری از متقاضیان پذیرفته می شود.
لطفاً توجه داشته باشید که در صورت عدم واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا، هزینه درخواست قابل استرداد نمی باشد.
یک افسر کنسولی تنها پس از بررسی درخواست رسمی و مصاحبه با متقاضی می تواند در مورد درخواست ویزا تصمیم گیری کند. هیچ تضمینی برای دریافت ویزا وجود ندارد.

بعد از طی کردن مراحل و در صورت تایید و صدور ویزا تا آماده شدن رسمی ویزا پاسپورت فرد متقاضی در سفارت آمریکا در ابوظبی نگه داشته می شود.

 

زمان‌ بندی مجدد یا لغو مصاحبه

اگر نمی توانید در قرار ملاقات خود و در روز تعیین شده شرکت کنید، لطفا” به بخش کنسولی سفارت آمریکا در ابوظبی ایمیل بزنید تا قرار ملاقات خود را مجددا” تعیین کنید.
ممکن است انتظار قابل توجهی قبل از قرار بعدی موجود باشد، بنابراین لطفاً سعی کنید در تاریخی که قبلاً تعیین شده است حتما برنامه ریزی هایتان را انجام دهید تا حضور داشته باشید.

 

پیکاپ ویزای آمریکا در ابوظبی

ابوظبی بعنوان یکی از شهرهای امارت می باشد که سفارت آمریکا در آنجا دارای ساختمانی مختص به خود می باشد و علاوه بر خدمات ویزایی که هر متقاضی انجام می دهد در این شهر نیز می توانید از خدمات پیکاپ ویزای خود نیز با پرداخت هزینه ای جداگانه بهره مند گردد.
برای بهره مندی از این نوع خدمات نیز می بایست مدارکی دقیق و بدون ایراد را ارئه دهید.
* برای ویزاهای توریستی، پاسپورت، برگه زرد دریافتی از سفارت و فرم مخصوص دی اس 160.
* برای ویزاهای تحصیلی، پاسپورت، برگه زرد دریافتی از سفارت و فرم مخصوص دی اس 16 همچنین فرم مخصوص ال 20.
* برای اخذ ویزاهای کاری، پاسپورت و اسکن دعوتنامه شغلی و مدرکی که نشان دهد شما توسط اداره و شرکتی در آمریکا برای کار پذیرفته شده اید.
مدرک مهم دیگری نیز که برای انجام پیکاپ ویزا باید ارائه دهدی اصل پاسپورت، نامه تاییده سفارت خانه و وکالت نامه شخصی و یا موسسه ای که می تواند به جای متقاضی ویزای فرد درخواست دهنده را تحوسیل بگیرد.

زمان مشخصی برای انجام پیکاپ ویزا وجود ندارد و تنها زمانی که ویزا صادر و درون پاسپورتتان الصاق شد که حدود 10 روز الی 3 هفته به طول می انجامد طول می کشد.
بعد از طی شدن این پروسه ایملی برای شما از سفارت آمریکا که در شهر ابوظبی می باشد ارسال می شود( ایملی که در قسمت اولیه و در حساب کاربری خود آنرا وارد نموده اید) و از این طریق شما از آماده شدن ویزای خود اطلاع پیدا خواهید کرد.
هزینه این خدمات مرتبط با هر سفارت خانه که در شهر و یا کشوری خاص وجود دارد و بر اساس نرخ آن کشور تعیین می شود که برا اساس این مبالغ باید هزینه پیکاپ ویزای خود را در شهر ابوظبی پرداخت نمایید.

 

رد درخواست و ریجکتی ویزای آمریکا در ابوظبی

عوامل و دلایل بسیاری برای رد درخواست فرد متقاضی جهت اخذ ویزای آمریکا در کشور امارات و شهر ابوظبی وجود دارد.
یکی از شناخته شده ترین این عوامل ناقص بودن مدارک ارائه شده به سفارت خانه کشور آمریکا در ابوظبی می باشد.
دلیل دیگر می توانند ارائه دلایل ناکافی برای قانع کردن مامور بررسی پرونده شما در رابطه با اینکه آیا شما بعد از سفر حتما به کشورتان باز خواهید گشت یا خیر.
نکته بسیار مهم و قابل توجهی که باید به آن اشاره نماییم این موضوع است که در صورتی که افسر درخواست صدور ویزای آمریکای شما را ریجکت کند اقدام مجدد برای دریافت ویزای آمریکا سخت تر خواهد شد پس حتما باید مراقب باسید تا در مرجله اولی که می خواهید درخواستتان را به سفارت و مامورین مربوطه ارائه دهید از تکمیل و بدون نقص بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
از دیگر دلایلی نیز که امکان دار افسر مربوطه بررسی پرونده شما مجبور به رد درخواست ویزای آمریکای شما در ابوظبی شود نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دارا نبودن تمکن مالی فرد متقاضی برای هزینه سفر و همچنین اسپانسر متقاضی.
قانع نشدن فرد متقاضی بر این موضوع که متقاضی حتما پس از اتمام مهلت ویزا بار خواهید گشت یا خیر.
ارائه مداکل جعلی و تقلبی.
دارا بودن سوء پیشینه.

انواع ویزاهایی که در سفارت آمریکا در ابوظبی می توانید اخذ نمایید

 

ویزای توریستی آمریکا

این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور آمریکا تفریحی و گردشگری می باشد.

 

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا :

در ابتدا باید اشاره کرد که تمامی مدارک ارائه شده باید به صورت ترجمه شده باشند.

پاسپورت شخص متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماه اعتبار و همچنین در صورت دارا بودن پاسپورت قدیمی ارائه آن نیز الزامی می باشد.
عکس متقاضی که واضح و با پس ضمینه سفید می باشد.
شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
نامه تمکن مالی و حساب بانکی متقاضی که نشان دهد در مدت زمان اقامت توریستی در این کشور توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهند داشت.
رزرواسیون هتل در کشور آمریکا که به اسم شخص متقاضی می بایست باشد.
رزرو بلیط رفت و برگت به کشور آمریکا شخص متقاضی.
ترجمه سند ملکی که نشان دهد شما بعد از اتمام مهلت ویزای خود به کشورتان باز خواهید گشت.
مدارک شغلی فرد متقاضی.
مدراک واکسیناسون کامل فرد متقاضی اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا.
در صورت دارا بودن دعوتنامه ارائه آن به همراه مدارکی که اثبات کند با فرد دعوت کننده نسبتی دارید.
تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرد متقاضی که می بایست به صورت دقیق، صحیح، خوانا و بدون خط خوردگی باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط با این نوع از ویزا توسط و به نام فرد متقاضی.

 

ویزای تجاری و کاری آمریکا

این نوع از ویزا همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید مختص افرادی در صورت تایید مدارک صادر میگردد که قصدشان فعالیت در یکی از شرکت ها معتبر ثبت شده در کشور آمریکا می باشد که برای اخذ این نوع از ویزا از مهمترین مدارکی که باید به همراه داشته باشید دوعتنامه شروع به کار از سوی کارفرمایی است که دارای شرکتی معتبر در کشور ایالات متحده می باشد.
متقاضیان برای اخذ این نوع از ویزا معمولا باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشند.

 

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

این نوع از ویزا نیز مختص افراد و متقاضیانی می باشد که قصد ادامه تحصیل در یکی از مقاطع، آموزشگاه ها، دانشگاه ها و … در کشور آمریکا را دار می باشند.
برای ادامه تحصیل در یکی از مراکز اموزشی کشور آمریکا از مهمترین مدارکی که باید ارائه دهید تاییده رسمی از دانشگاه و یا هر یک از مراکز آموزشی معتبر این کشور می باشد که نشان دهد شما برای تحصیل در آن پس از گذراندن دوره ها و آزمون های مربوطه نمره قبولی را اخذ نموده اید.

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا