سفارت

سفارت آمریکا در لبنان

آدرس ایمیل و شماره تلفن سفارت آمریکا در لبنان (بیروت)

سفارت آمریکا در لبنان

لبنان نیز بعنوان یکی از کشورهای همسایه ایران شناخته شده می باشد که سفارت آمریکا در آنجا دارای شعبه می باشد و متقاضیان اخذ انواع ویزاهای کشور آمریکا اعم از مهاجرتی و غیر مهاجرتی می توانند از طریق سفر به لبنان و ثبت اطلاعات شخصی در سایت سفارت مربوطه اقدام به درخواست ویزای ورودی به خاک کشور آمریکا نمایند.

آدرس سفارت آمریکا در لبنان :

خیابان اصلی بیروت، اوکار-رو به روی شهرداری.
Awkar – Facing the Municipality, Main Street
Beirut, Lebanon

تلفن سفارت آمریکا در لبنان:

961-4-543 600

فکس سفارت آمریکا در لبنان:

961-4-554 019

لطفا توجه داشته باشید: بخش ویزا در چهارشنبه دوم و آخرین جمعه هر ماه برای عموم بسته است.

به این نکته می توان اشاره نمود که هدف بخش کنسولی سفارت آمریکا در کشور لبنان رسیدگی به پرونده‌ها در اسرع وقت بوده و تعداد قابل توجهی از درخواست‌ ها و ظرفیت محدود به دلیل اقدامات کاهش کویید 19 منجر به طولانی ‌تر شدن زمان انتظار برای تعیین قرار ملاقات خواهد شد.

امنیت ملی اولویت اصلی سفارت آمریکا در هنگام رسیدگی به درخواست ویزاهای می باشد.
هر مسافر احتمالی به ایالات متحده تحت بررسی های امنیتی گسترده قرار می گیرد.
گاهی اوقات متقاضیان برای تعیین اینکه آیا واجد شرایط ویزا هستند یا خیر، نیاز به ارزیابی بیشتری می باشند.
اصطلاح “پردازش اداری” به مراحل مختلف دیگری اشاره دارد که باید انجام شود.
مدت زمان پردازش اداری متفاوت خواهد بود و قابل ذکر است که برخی از موارد طی روزها یا هفته ها تکمیل می شوند، در حالی که برخی موارد دیگر امکان دارد شش ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.
یه همین دلیل به تمامی متقاضیان پیشنهاد می شود که برای تسریع در روند بررسی مدراک زودتر نسبت به درخواست اخذ ویزا اقدامات لازم را به انجام برسانند.

به این نکته نیز در رباطه با مصاحبه در سفارت آمریکا در لبنان می بایست اشاره کرد که مصاحبه به زبان انگلیسی و یا عربی صورت می پذیرد.
بعد از انجام مصاحبه و انگشت نگاری اگر تمامی مدارک کامل باشد و هیچگونه مشکلی پیش نیاید حدود 4 الی 7 روز کاری به طول می انجامد تا ویزای متقاضی تایید گردد.

نوع ویزایی که هر متقاضی می توانید اقدام کرده و در صورت تایید اخذ نماید توسط قانون مهاجرت ایالات متحده تعریف شده است و به هدف سفر فرد درخواست دهنده بستگی دارد.
هر متقاضی می بایست تمام شرایط قانونی ویزای مورد نظر خود را داشته باشد و همچنین افسران کنسولی این سفارت خانه در کشور لبنان واجد شرایط بودن متقاضیان را بر اساس اساس قانون مهاجرت ایالات متحده تعیین می کنند و در صورت تکمیل و بی نقص بودن مدراک ویزا برای فرد درخواست دهنده صادر می گردد.

یکی از مزایای درخواست اخذ ویزای آمریکا در لبنان کم بودن هزینه ها در این کشور برای اقامت، خورد و خوارک و … می باشد.
با رفتن به لبنان برای اقدامات قید شده همچنین می توانید از مناظر زیبا و چشم نواز و … نیز دیدن کرده و لذت سفر خود به این کشور را دو چندان نمایید.

اگر در ابتدا مایل باشید که به صورت اینترنتی ثبت نام اولیه را به انجام برسانید اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد حساب کاربری در سایت مخصوص این سفارت خانه می باشد.
بعد از ایجاد حساب کاربری هر متقاضی باید فرم درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین پر کرده که تمامی اطلاعات مورد نیاز در سایت سفارت آمریکا قید شده می باشند که می توانید از آنها پیروی نمایید و همگی باید به صورت دقیق و بدون هیچگونه دروغ و پنهان کاری به ثبت برسانید.

بعد از ارسال تمامی مدارک و ثبت ایمیل خود در حساب کاربریتان در صورت تایید مدارک از طرف سفارت خانه آمریکا ایملی مبنی بر قبولی و دادن وقت مصاحبه، ملاقات و انجام انگشت نگاری به متقاضی داده می شود.
اگر شما نتوانید در روز تعیین شده به این سفارت خانه بروید باید از قبل بوسیله ایمیل با قید دلیل اعلام نمایید که در روز تعیین شده نمی توانید به سفارت خانه آمریکا در لبنان مراجعه نمایید و در همان ایمیل نیز باید درخواستت مجدد تعیین وقت دهید.
این درخواست در صورت لغو ممکن است طول بکشد تا مجدد داده شود پس تا می توانید و امکانش را دارید در روز تعیین شده اولیه به سفارت خانه آمریکا در لبنان برای مصاحبه و انگشت نگاری مراجعه نمایید.
وقتی در روز مصاحبه به این سفارت خانه در کشور لبنان سفر کردید تمامی مدارکی که مورد نیاز می باشد را حتما با خود به همراه داشته باشید و قابل ذکر است تا آمدن جواب نهایی قبولی و یا عدم قبولی و ریجکتی ویزای خود سعی کنید تا برنامه سفر دیگری را نیز برنامه ریزی ننمایید.
بعد از بررسی ها و در صورت تایید برای صدور ویزا برای هر متقاضی نامه تاییدیه را به صورت اینترنتی به ایمیل ثبت شده اولیه ارسال می نمایند که در روزی که برای گرفتن ویزا به سفارت خانه آمریکا در لبنان می روید باید حتما با دیگر مدارکتتان به همراه داشته باشید.
همچنین به این موضوع نیز می توان اشاره نمود که بعد از انجام تمامی مراحل ثبت درخواست و دادن وقت مصاحبه و انگشت نگاری هر فرد باید به سفارت خانه کشور آمریکا در لبنان که اقدامات اولیه را از انجا انجام داده است مراجعه نماید و انگشت نگاری شود تا بعد از آن مابقی مراحل جهت صدور ویزا صورت پذیرد.
شخصی ممکن است بعد از انجام این مراحل نتواند مجدد به لبنان سفر کند تا ویزای خود را دریافت نمایید لذا در این صورت می تواند توسط موسسه و آژانسی معتبر اقدام به اخذ ویزای به صورت پیک آپ نماید که با پرداخت هزینه ای جداگانه و ارائه مدارکی به نماینده خود به انجام برساند.
برای انجام این نوع از خدمات هر متقاضی باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می نماییم را ارئه دهند:
* اصل کارت ملی و پاسپورت متقاضی (پاسپورت باید دارای حداقل دارای 6 ماه اعتبار قانونی باشد).
* نامه تاییدیه و ایمیل ارسالی سفارت خانه کشور آمریکا در لبنان که نشان دهنده تاییدی جهت آماده بودن برای اخذ ویزا می باشد.
* ارائه وکالت نامه از موسسه و یا فردی که کارهای پیکاپ ویزا را انجام خواهد داد.
* برگه وقت سفارت آمریکا در لبنان .
* عکس از فرد متقاص که توسط نماینده وی می بایست ارائه شود.
* نام کاربری و پسورد حساب کاربری وقت سفارت آمریکا .

این موضوع نیز قابل ذکر است که بر اساس دلایل بسیاری امکان این موضوع وجود دارد که درخواست ویزای متقاضی لغو و یا ریجکت شود و همچنین امکان دارد که مامور بررسی مدراک علاوه بر مدارک ارائه شده از متقاضی مدراکی دیگر را نیز درخواست نمایید اما در صورتی که رد درخواست و ریجکتی برای شما پیش بیاید هیچگونه مبلغی به فرد درخواست دهنده بازگردانده نمی شود.

در تمامی سفارت خانه های کشور آمریکا در هر کشوری که باشد متقاضی ها بعد از دریافت ایمیل برای وقت دهی انگشت نگاری ئ مصاحبه می بایست برای انجام معاینات پزشکی قبل از مصاحبه نیز برنامه ریزی نمایند.
برای انجام این معاینات بهتر است از لیست پزشکان مورد اعتماد و تایید شده سفارت آمریکا در لبنان استفاده نمایید تا با خیال راحت و با اطمینان برای روز مصاحبه در سفار ایالات متحده حضور داشته باشید و مطمئن باشید در این ضمینه هیچ گونه مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

برای معینات پزشکی بعد از گرفتن وقت و قبل از رفتن باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود را به همراه داشته باشید.
نامه قرار مصاحبه ویزای متقاضی که از سوی سفارت آمریکا در لبنان برای فرد درخواست دهنده ارسال شده است.
گذرنامه معتبر فرد متقاضی که دارای اعتبار قانونی حداقل 6 ماهه باشد.
سه عکس فرد متقاضی که در ابعاد عکس گذرنامه می باشند و در مدت زمان حدود 6 ماه گذشته گرفته شده اند.
یک نسخه کپی شده از تمامی واکسن هایی که فرد متقاضی دریافت کرده است (اعم از واکسن های معمولی و همچنین واکسن کرونا) .
پرداخت هزینه اولیه معاینات پزشکی و ارائه فیش واریزی.

نکته ای که برای اشاره نمودن به متقاضیان اخذ ویزای آمریکا حائز اهمیت می باشد این موضوع است که برای بحث در مورد سابقه پزشکی، داروهایی که مصرف می کنید و درمان های فعلی که تحت انجام آن هستید، آمادگی لازم برای ارائه توضیحات را داشته باشید.
قانون ایالات متحده، متقاضیان انواع ویزا های ورودی کشور خود را ملزم می کند که قبل از صدور ویزا، واکسن های خاصی را دریافت کنند تا از سلامت تمامی مسافرانی که به خاک کشور خود وارد می شوند اطمینان داشته باشند.
هنگامی که معاینه شما کامل شد و به پایان رسید، پزشک نتایج معاینه شما را مستقیماً به سفارت ایالات متحده در لبنان ارسال می کند.
اگر هم یک پاکت به شما داده شد تا در مصاحبه خود به همراه داشته باشید، این پاکت را باز نکرده به همراه دیگر مدارک مربوطه در روز مصاحبه به سفارت کشور آمریکا ببرید.

ویزاهای قابل اخذ کشور آمریکا

کشور آمریکا دارای انواع اجازه های ورود به خاک کشور می باشد که تحت عنوان مختلف قابل درخواست می باشند و در صورت ارائه مدارک و تایید آنها از سوی مامورین مربوطه صادر می گردند.
پدر ادامه به انواع این ویزا ها که به فرد متقاضی اجازه ورود بهع خاک کشور آمریکا را می دهد اشاره خواهیم نمود.

ویزای توریستی آمریکا

این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور آمریکا تفریحی و گردشگری می باشد.
تمامی مدارک ارسالی و همچنین قابل ارائه ای که به سفارت می بایست ببرید حتما باید به صورت ترجمه شده رسمی و با مهر قانونی باشند.
برای اخذ این نوع از ویزا بر اساس چک لیست موجود در سایت سفارت می توانید مدراکتان را آماده نمایید.
مدارک مورد نیاز برای اقدامات اولیه و اخذ ویزای توریستی آمریکا عبارتند از:
پاسپورت شخص متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماه اعتبار و همچنین در صورت دارا بودن پاسپورت قدیمی ارائه آن نیز الزامی می باشد.
عکس متقاضی که واضح و با پس ضمینه سفید می باشد.
شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی.
نامه تمکن مالی و حساب بانکی متقاضی که نشان دهد در مدت زمان اقامت توریستی در این کشور توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهند داشت.
رزرواسیون هتل در کشور آمریکا که به اسم شخص متقاضی می بایست باشد.
رزرو بلیط رفت و برگت به کشور آمریکا شخص متقاضی.
ترجمه سند ملکی که نشان دهد شما بعد از اتمام مهلت ویزای خود به کشورتان باز خواهید گشت.
مدارک شغلی فرد متقاضی.
مدراک واکسیناسون کامل فرد متقاضی اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا.
در صورت دارا بودن دعوتنامه ارائه آن به همراه مدارکی که اثبات کند با فرد دعوت کننده نسبتی دارید.
تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرد متقاضی که می بایست به صورت دقیق، صحیح، خوانا و بدون خط خوردگی باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط با این نوع از ویزا توسط و به نام فرد متقاضی.

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

این نوع از ویزا مختص متقاضیان و افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به آمریکا ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموشی کشور آمریکا می باشد.
تمامی مدارکی که برای اخذ این نوع از ویزا باید ارائه دهید باید به صورت ترجمه شده باشند.

پاسپورت فرد متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماهه.
ارائه نامه و تاییدیه ای از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور به نشان دهد در مراحل ابتدایی آزمون ورودی قبول شده و شرایط ادامه تحصیل در آن محل را دارا می باشد.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت حضورتان برای تحصیل توانایی پرداخت تمامی هزینه های تحصیلی، اقامتی و خورد و خوراک خود را خواهید داشت.
عکس شخص متقاضی که باید در کمتر از 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
سابقه و رزومه تحصیلی تمامی مقاطع تحصیلی کشوری که در آنجا زندگی کرده اید .
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی حتما الزامی می باشد.
معادل سازی مدارک تحصیلی متقاضی جهت درخواست ویزا.
تکمیل فرم اطلاعات فردی جهت درخواست ویزا که می بایست به صورت دقیق، صحیح، خوانا و بدون خط خوردگی باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط و ارائه رسید پرداختی.

ویزای تجاری آمریکا

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور آمریکا و اقدامات اولیه آن از طریق سفارت این کشور در لبنان ایجاد شغل و یا سرمایه گذاری در یکی از تجارت های این کشور و یا کار کردن در یکی از موسسات و شرکت های معتبر و ثبت شده در این کشور می باشد.

مدارکی نیز که برای اخذ این نوع از ویزا باید به سفارت آمریکا در کشور لبنان ارائه دهید به شرح ذیل می باشد.
فرم درخواست ویزا که می بایست به صورت صحیح، دقیق، خوانا و بدنو خط خورگی باشد.
اصل پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل 6 ماه اعتبار قانونی.
عکس فرد متقاضی که باید از روبرو و با دارا بودن پس ضمینه سفید باشد.
کپی کارت شناسایی.
رزرو هتل و پرواز فرد درخواست دهنده ویزا تجاری که باید ارائه شوند.
دعوتنامه از طرف یک فرد یا شرکت در آمریکا .
نامه کارفرما که در آن عنوان شغلی، حقوق و دلیل بازدید فرد متقاضی به کشور آمریکا به طور کامل شرح داده شده است.
مدرک اثبات تمکن مالی که نشانگر این موضوع است که اولا فرد در طول مدت زمان حضور در آمریکا توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهد داشت و همچنین بعد از اتمام کار خود مجدد به کشور محل اقامت اولیه خود باز خواهد گشت.
کپی گذرنامه و کارت شناسایی فرد دعوت کننده.
کارت واکسیناسون کامل فرد متقاضی.
نداشتن سوء پیشینه کیفری و قانونی.
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی فرد متقاضی حتما الزامی می باشد.
فیش پرداخت هزینه های مربوطه متقاضی برای ارائه مدارک و اخد ویزای تجاری کشور آمریکا در شعبه آن در لبنان .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا