ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام

بهترین زمان رفتن به ویتنام برای تفریح - خرید - جشن ها - فستیوال ها و ارزان بودن سفر

بهترین زمان سفر به ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام از لحاظ آب و هوایی

ویتنام کشوری است که بواسطه موقعیت جغرافیایی که دارا می باشد آب و هوای موسمی استوایی دارای می باشد و همچنین دارای بادهای موسمی از سمت های جنوب و شمال غربی این کشور می باشد.
مناطق شمالی این کشور کوهستانی می باشد و بادهای موسمی در آنجا وزشی ندارند.
این نکته مهم قابل ذکر است که این کشور بیشتر مواقع دارای نوع آب و هوای خشک و بارانی در نواحی مختلف کشور می باشد ولی همانند بسیاری دیگر از کشور ها ویتنام نیز چهار فصل هم می باشد.
در ویتنام به هنگام زمستان و به خصوص نواحی شمالی کشور و مناطق کوهستانی آب و هوای سردی را شاهد خواهید بود.
اگر در این فصل از سال قصد سفر به کشور ویتنام را دارید باید مطمئن شوید لباس های مختص به این فصل را به همراه خود خواهید داشت.
تابستان در این کشور همانند دیگر کشور های متعدد در جهان دارای آب و هوایی گرم بوده اما اذیت کننده نمی باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که تابستان در ویتنام بعنوان فصل پرتردد و شلوغ گردشگری شناخته شده می باشد.
بهار نیز می تواند زمانی مناسب برای سفر باشد زیرا از سرمای هوا کاسته شده و به گرمای تابستان نرسیده است و پاییز هم بر خلاف و متضاد فصل بهار برای سفر به این کشور می توان حساب کرد که از گرمای تابستان کاسته شده و به سرمای زمستان نرسیده است.
اما یکی دیگر از زمان هایی به غیر از تابستان که ممکن است مسافران بسیاری را در این شهر شاهد باشید زمان کریسمس و سال نو میلادی باشد که مسافران بسیاری برای گذراندن تعطیلات خود به این کشور سفر کرده و لحظات به یاد ماندنی را برای خود در خاطره هایشان به ثبت می رسانند.

بهترین زمان سفر به ویتنام برای لذت بردن از تفریحات

تمامی فصول سال مناسب برای سفر به این کشور توسط گردشگران و توریست ها می باشد ولی قبل از سفر باید تمامی اطلاعات مرتبط با فصلی که می خواهید سفر خود را در ان زمان انجام دهید را کسب کنید.
همانطور که در تمامی فصول سال امکان سفر به این کشور میسر می باشد در تمامی فصل های تابستان، بهار، پاییز و زمستان نیز مرتیط با هر فصل تفریحات قابل استفاده متفاوتی نیز در این کشور پیش روی مسافران قرار میگیرد.
یکی از بهترین تفریحات تابستانی که مورد علاقه توریست ها می باشد استفاده از سواحل این کشور و استراحت در آنها در کنار استفاده از تفریحات آب و دریایی می باشد که بسیار لذت بخش و خاطره انگیز می باشد.
زمستان همانطور که گفته شد در این کشور سرد می باشد و زمانی مناسب باری انجام ورزش های زمستانی مانند اسکی، پاتیناژ و … در این کشور می باشد.
بهار نیز بواسطه طبیعت سرسبز و زیبای خود بسیار مورد توجه علاقه مندان به پیاده روی و ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن می باشد.

بهترین زمان سفر به کشور ویتنام از نظر گردشگران

گردشگران در تمامی فصول و ماه های سال به این کشور زیبا و مردم مهمان نوازش سفر می کنند و خاطراتی خوش و به یاد ماندی برای خود رقم می زنند.
مسافران کمی در زمستان به کشور ویتنام سفر می کنند زیرا اگر مایل به سفر به کشور ویتنام در فصل زمستان باشید باید در برابر سرمایی که ممکن است کمی و نه آنقدر زیاد که دارد اذیت نشوید و اگر می خواهید در زمستان به ویتنام بروید همانطور که در قسمت بالا اشاره شد بهتر است زمان کریسمی و سال نو را برای سفرتان انتخاب نمایید.
بهار نیز در این کشور طرفداران بسیاری بواسطه آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز و زیبایش برای سفر دارد.
پر طرفدارترین فصل برای سفر به این کشور زیبا از نظر گردشگران تابستان می باشد زیرا تابستان در این کشور دارای آب و هوایی مطلوب برای گردشگری است و درست است روزها آن گرم می باشد اما شب هایش با ورزش بادهایی خنک بودن در انجا را بسیار دلچسب و به یاد ماندنی می گرداند.

بهترین زمان برای رفتن به ویتنام از نظر ارزان بودن قیمت

تابستان بواسطه فصل شلوغ گردشگری در این کشور دارای قیمت بالای تورها، هتل ها و دیگر هزینه ها می باشد.
زمستان نیز زمانی که توریست ها برای سال نو و کریسمس به آنجا می روند قیمت های بالایی دارد اما در دو فصل دیگر زمستان قیمت ها ارزانتر از ماه اول زمستان و به خصوص تمام ماه های تابستان می باشد.
اگر فصل بهار در این کشور سفر کنید با قیمت های حدودی متوسطی روبرو خواهید شد و می توان گفت که ارزانترین فصل پاییز و دو ماه آخر زمستان برای سفر به ویتنام مد نظر گرفته می شوند چه از لحاظ تور و چه از لحاظ هتل و …

زمان برگزاری جشن ها و فستیوال های ویتنام

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسیاری در طول سال در کشور ویتنام برگزار می شوند که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور به خود جلب می کنند.

تت نگویان دان tet nguyen dan 

یکی از مهمترین و مشهور ترین جشن هایی که است که هر ساله بواسطه سال نو قمری در این کشور برگزار می شود.
در این روز از سال مردم ویتنام به معابد می روند و سپس وقت خود را در کنار خانواده و آشنایان گذرانده و به جشن و پایکوبی می پردازند.
شهر و کشور نیز در این روز پر از شادی و چراغ ها و فانوس های رنگی بوده و در خیابان ها موسیقی های زنده متفاوت و زیبایی اجرا می شوند که لذت حضور هر فرد را در انجا چندین برابر می کند.

فستیوال لیم Lim Festival 

یکی از فستیوال هایی است که در روز های اول سال نو در این کشور برگزار می شود و با شرکت در آن می توانید به راحتی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور به خوبی آشنا شوید و تجربیات فوق العاده را به دست بیاورید.
از رسومات بسیار مهمی که هر ساله در این فستیوال اجرا می شوند و در میان مردم بومی و محلی بسیار مورد احترام بوده و همانطور که کفته شد هر ساله و به طور مداوک اجرا می شوند می توان به پوشیدن لباس های محلی، سوار بر روی دراگون بوت، کشتی گیری و دیگر فعالیت های سنتی و قبیله ای در این کشور اشاره کرد.

فستیوال عطر ها در کشور ویتنام Perfume Festival 

این مراسم نیز بعد از گذر ششمین روز از سال نو در این کشور و مخصوصا شهر هانوی و در محله ای بنام پرفیوم پاگودا هر ساله و به طور مداوم اجرا و برگزار می گردد.
در این روز افراد کذهبی بسیاری در مقطه مشترک گرد هم جمع می شوند و رقص مخصوص اژدها را انجام داده و سپس با قیق ها مسیری را طی می کنند تا به غار هونگ برسند که در انجا نیز مراسم ها مخصوص دیگری توسط آنها اجرا می شود.
این جشن در میان مردم بومی و محلی شناخته شده و مقدس بوده و در طی سال های اخیر نیز در بین گردشگران نیز طرفدارانی پیدا کرده است.

فستیوال معبد هونگ کینگ Hong King Temple Festival 

هونگ کینگ یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین معابدی است که در کشور ویتنام ساخته شده است و در میان مردم بومی این کشور بسیار شناخته شده می باشد.
اولین پادشاه ویتنام در این معبد تاجگذاری خود را انجام داده و مراسم مخصوص را برگزار کرده است و از ان به بعد مردم هر ساله هزاران فانوس در این روز در این معبد روشن کرده و به هوا می فرستند و به دعا و راز و نیاز می پردازند.
در این روز همچنین آهنگ های ستی و نمایش های بسیاری نیز در این محوطه و مجوعه مقدس توسط هنرمندان به اجرا در می آیند.

تولد بودا The birth of the Buddha 

یکی دیگر از مهمترین جشن هایی که هر ساله در این کشور برگزار می شود تولد بودا می باشد.
همه کشور در این روز پر از گل های زیبا و خوش بو می شوند و در سرتاسر خیابان ها چراغ ها و فانوس های زیبایی روشن می شوند.
در معابد سرتاسر کشور برنامه ها و مراسم های خاصی اجرا می شوند و در این روز همچنین مردم به جشن و پایکوبی در کنار یدگیر و لذت بردن از تمامی لحظات خود می پردازند.

روز ارواح سرگردان در کشور ویتنام Wandering Ghost Day in Vietnam 

یکی دیگر از جشن هایی که هر ساله در این کشور و برای درگذشتگان برگزار می شود روز ارواح سرگردان می باشد.
مردم ویتنام معتقد هستند درگذشتگانشنان در این روز برای سر زدن به بازماندگانشان در این روز پیش آنها می ایند و بواسطه همین با جشن گرفتن و شادی به میزبانی از آنها آماده می شوند.
مراسم ها و اجراهای گوناگونی نیز در این روز به خصوص توسط هنرمندان به اجرا در می آیند.

رزرو بلیط – هتل – تور و ویزای ویتنام ؟

کامل ترین راهنمای سفر به لبنان
 

راه های سفر به ویتنام از ایران

در ابتدا توجه داشته باشید ایرانیان برای سفر به ویتنام نیاز به ویزا می باشد و مسافران می بایستی قبل از سفر به ویتنام و یا در فرودگاه ویتنام اقدام به دریافت ویزای ویتنام نمایند .

همچنین امکان پرواز به 2 شهر هوشیمن و هانوی ویتنام از ایران وجود دارد .

پرواز به ویتنام

توجه داشته باشید هیچ پرواز مستقیمی از ایران به ویتنام وجود ندارد و تمام پروازهای ویتنام دارای حداقل 1 توقف می باشند .

بلیط ویتنام

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیط می توانید وارد لینک های زیر شوید .

قیمت بلیط هانوی

قیمت بلیط هوشیمین

چگونه به لبنان سفر کنیم

اقامت در ویتنام

در حال حاضر امکان اقامت در هتل و اجاره آپارتمان و سوئیت در ویتنام وجود دارد .

هتل های ویتنام

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های ویتنام می توانید وارد لینک های زیر شوید .

هتل در هانوی

هتل در هوشیمین

توجه داشته باشید به طور معمول برای افراد مجرد امکان اجازه آپارتمان و سوئیت در ویتنام وجود ندارد و آپارتمان و سوئیت های ویتنام تنها به خانواده ها اجاره داده می شود . و افراد مجرد می بایستی از هتل ها استفاده نمایند .

ویزای ویتنام :

ایرانیان عزیز برای سفر به ویتنام می بایستی ویزای این کشور را دریافت نمایند و بدون دریافت ویزا امکان سفر به ویتنام وجود ندارد .

ویزای ویتنام

رستوران هایی که در سفر به ویتنام حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

رستوران بابی چین Bobby Chinn restaurant

بهترین رستوران های ویتنام
رستوران بابی چین – قاره پیما

یکی دیگر از بهترین رستوران های کشور ویتنام که در آنجا می توانید از انواع غذاهای لذیذ این کشور را امتحان نمایید.

سرآشپز این رستوران فردی نیوزلندی است و دارای تجربه کاری حدود 18 ساله می باشد و علاقه بسیاری به فرهنگ و غذاهای ویتنامی دارد و به همین علت در این کشور و رستوران فعالیت می نماید.

این مجموعه در میان مردم و گردشگران طرفداران بسیاری داشته و بسیار پر تردد نیز می باشد.

 رستوران کوان آن نگون Quan An Ngon restaurant

معروف ترین رستوران های ویتنام

 

رستوران کوان آن نگون – قاره پیما

یک رستوران زیبا با دارای بودن میزهای چوبی اصیل که به همراه غذاهای سنتی که به دور از هیاهو و شلوغی خیبایان سرو میگردد همخوانی بسیاری دارد.

در اطراف این مجموعه آشپزخانه های روبازی وجود دارد که لذت بودن شما و دیدن نحوه پخت غذا ها را بسیار بالا می برد.

این رستوران هم در میان مردم کشور ویتنام و هم گردشگرانی که به این کشور سفر میکنند پر طرفدار و محبوب می باشد.

قدیمی ترین رستوران ویتنام

مکان های دیدنی و توریستی ویتنام

معبد چوآ ترَن کواک Chua Tran Quoc

لیست مکان های توریستی ویتنام

 

معبد چوآ ترَن کواک – قاره پیما

این معبد که ساخت و قدمت آن به قرن ششم میلادی باز می گردد از قدیمی ترین معابد موجود در ویتنام می باشد.

با رفتن به این مکان یکی از موضوعاتی که نظرتان به ان جلب می شود ورودی سرسبز و زیبا با منظره فوق العاده چشم نواز آن می باشد.

گردشگران بسیاری در سفر خود به ویتنام از این معبد تاریخی بازدید می نمایند.

همچنین قابل ذکر است که ساعات کاری این مجموعه  همه روزه از 8 صبح الی 11.30 و سپس از 13.30 الی 19 می باشد.

دلتای مکونگ Mekong Delta

رودخانه های زیبای ویتنام

 

دلتای مکونگ – قاره پیما

دلتای مکونگ در قسمت جنوب غربی کشور ویتنام واقع شده است.

این مکان بواسطه بازارهای شناور، شالیزارها، باغ‌های میوه و نیشکر  در میان مردم و حتی گردشگران بسیار محبوب، شناخته شده و پر تردد می باشد.

برای رسیدن به این بازار های شناور می توانید از قایق های موجود استفاده کرده و به بازار ها دسترسی داشته باشید.

بهترین سواحل ویتنام

پاساژ های ارزان قیمت ویتنام

مرکز خرید لوته سنتر Lotte Center vietnam

خرید ارزان از پاساژ های ویتنام

 

مرکز خرید لوته سنتر – قاره پیما

ساختمانی 60 طبقه می باشد که در فاصله 10 دقیقه رانندگی از مرکز شهر واقع شده است.

در این مجموعه می توانید از مغازه ها، سینما، فود کروت ها، طبقات اداری، هتل و واحد های مسکونی، سینما، قسمت بازی بزرگسالان و کودکان و …. استفاده نمایید.

این مجموعه به علت دارا بودن تمامی امکانات رفاهی و تفریحی و … مورد توجه مردم و گردشگران بسیاری نیز می باشد.

مرکز خرید هانگ دا گالریا Hang Da Galleria

بهترین شاپین سنترهای ویتنام

 

مرکز خرید هانگ دا گالریا – قاره پیما

این مرکز خرید در سه طبقه ساخته شده و ارائه دهنده محصولاتی چون پوشاک، پارچه، گل، لوازم دکوری و … می باشد.

در این مجموعه همچنین می توانید اگر مایل بودید از مغازه های فروش لباس های دسته دوم نیز استفاده نمایید.

در این مجموعه همیشه اغلب اجنای در تخفیف می باشند و در هنگام انجام خرید هایتان نیز می توانید از فروشنده ها تخفیفات بیشتری را نیز بگیرید.

بزرگترین مال های ویتنام

از ویتنام چی بخریم ؟

قهوه ویتنامی Vietnamese coffee

بهترین جاهای دیدنی ویتنام

 

قهوه ویتنامی – قاره پیما

اغلب گردشگرانی که برای گذراندن تعطیلات خود سفر به کشور ویتنام را انتخاب می نمایند حتما در طول سفرشان نوشیدن قهوه های ویتنامی را از دست نمی دهند.

این قهوه ها انواع مختلفی دارند که محبوب ترین آن در بین مردم و گردشگران قهوه سیاه، قهوه با شیر، قهوه ماست و قهوه تخم مرغ می باشند.

این نکته قابل ذکر است اگر می خواهید برای خود، دوستان و یا آشنایانتان از این قهوه های خوشمزه سوغات ببرید حتما فیلتر تک فنجانی را نیز به همراه آن خرید نمایید.

قهوه های اصل ویتنامی دانه های خشک دارند و بسیار خوش عطر می باشند.

باد بزن دستی ویتنام vietnam hand fan

هزینه و قیمت خرید سوغاتی از ویتنام

 

باد بزن دستی ویتنام – قاره پیما

یکی دیگر از عناصر اصلی  و نماد های کشور ویتان می باشد که در تمامی منزل ها در این کشور آنرا خواهید دید.

اغلب استفاده گردشگران از این باد بزن ها برای دکوراسیون و تزیین می باشد.

در زمان های گذشته استفاده مردم از این بادبزن ها برای رهایی از هوای شرجی ویتنام استفاده می بوده است اما کم کم و با گذر زمان این باد بزن ها که درطرح ها، رنگ هاو اندازه های مختلف ساخته می شوند با فرهنگ ساکنان این کشور عجین شده و امروزه نقش اصلی در جشن ها و پایکوبی های محلی ساکنان کشور ویتنام  را دارا می باشند.

این باد بزن ها اغلب از از چوب بامبو، پارچه سیلک یا کاغذ ویتنامی ساخته می شوند.

قیمت سوغات و هدیه در ویتنام

خوشمزه ترین غذا های ویتنام

گوئی کائون Gôi Cuon

غذاهای محلی ویتنام

 

گوئی کائون – قاره پیما

این غذای لذیذ در بسیاری از رستوران های این کشور پیدا می شود و بنام رول های بهاری نیز شناخته شده می باشد.

برای تهیه این غذا برنج، کاهو، میگو، نودل و سبزیجات تازه را درون خمیر های مخصوصی می پیچند و پس از پخت ان به صورت آب پز و یا سرخ شده در کنار سس سویای شیرین، بادام سوخاری و فلفل تند سرو می کنند.

بان خو Bánh Xèo

لیست خوراکی های ویتنامی

 

بان خو – قاره پیما

این غذا نوعی پنکیک ویتنامی می باشد که درون آن با موادی چون میگو، پیاز سبز و لوبیا پر شده و پس از سرخ شدن خورده می شود.

این غذا پس از پخت کامل روی برگ سبز خردل سرو می شود تا نیازی به استفاده از قاشق و چنگال نداشته باشد و به راحتی قابل خوردن باشد.

مردم ویتنام در کنار این غذا سس شیرین ماهی نیز تهیه می کنند و به همرا آن ایم غذای لذیذ را می خورند.

قیمت غذا در ویتنام

سوالات متداول درباره بهترین زمان برای سفر به ویتنام :

هزینه سفر به ویتنام چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به ویتنام بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و دونگ ویتنام – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به ویتنام رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای خارجی از ایران به ویتنام وجود دارد و پرواز مستقیمی به ویتنام انجام نمی شود .
آفر بلیط ویتنام

فرمول تبدیل دونگ ویتنام به تومان و تومان به دونگ ویتنام ؟

برای تبدیل دلار به دونگ ویتنام و یا توان به دونگ و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین دونگ ویتنام به تومان و دلار

آیا برای سفر به ویتنام به ویزا نیاز است ؟

بله ایرانیان می بایستی قبل از سفر به ویتنام ویزای این کشور را دریافت نمایند .
ویزا ویتنام

قیمت بلیط هواپیما ویتنام ؟

قیمت بلیط پروازهای ویتنام بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از بلیط هانوی و نرخ بلیط هوشیمین وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران پرواز مستقیم به ویتنام انجام می شود .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در ویتنام؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت هتل های هانوی سایت شوید .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    اگر سوال یا ویتنام درباره بهترین زمان سفر در ویتنام دارید لطفا در این قسمت با سایرین به اشتراگ بگذارید
    با تشکر – قاره پیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا