امارات

راهنمای سفر به دبی

اطلاعات کلی درباره دبی و راهنمای سفر به دبی به صورت هوایی و زمینی و دریایی

درباره دبی

راهنمای سفر به امارات

امارات کشوری است واقع شده در جنوبی غربی قاره آسیا و همچنین در شرق شبه جزیره عربستان در خاورمیانه که پایتخت آن نیز شهر ابوظبی می باشد.
دبی با کشورهای عمان، عربستان سعودی، قطر و خلیج فارس همسایه و هم مرز می باشد.
زبان رسمی مردم و ساکنین در این کشور عربی و واحد پول مورد استفاده آنها درهم امارات می باشد.
دین رسمی در این کشور اسلام می باشد و اکثر ساکنین در این کشور را نیز مسلمانان تشکیل می دهند.
نام امارات متحده عربی نیز به معنی «شیخ‌نشین ‌های متحد عربی» است و قابل ذکر است شیخ‌ نشین ‌های هفت‌ گانه که دولت امارات متحده عربی را به وجود می آورند به شرح ذیل می باشند:

راهنمای سفر به دبیشهرهای اماراتهزینه سفر به دبیدرباره دبیمناطق مختلف دبیاطلاعات مفید سفر به دبیفرودگاه دبیحمل و نقل عمومی دبیجاهای دیدنی و تفریحات دبیخرید در دبیرستوران های دبیهتل دبیدرباره العیندرباره ابوظبیدرباره عجماندرباره فجیرهدرباره شارجهدرباره ام القیوین

راهنمای سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی – شهرهای امارات

شهر های کشور دبی (امارات)

ابوظبی
دبی
شارجه
عجمان
ام القوین
راس الخیمه
فجیره.
به این نکته در رابطه با امارات می توان اشاره کرد که فرهنگ اماراتی مبتنی بر فرهنگ عربی است و از فرهنگ ایرانی، هندی و آفریقای شرقی تاثیر بسیاری گرفته است.
بخش عظیم و بزرگی از این کشور را صحرا تشیل می دهد و همچنین دارای دو رشته کوه نیز می باشد که بر زیبایی و محبوبیت آن افزوده است.
کوه های هاجر در شبه جزیره موسندام از ارتفاعات مهم دبی محسوب می شود که بازدید کنندگان بسیاری را نیز هرساله بواسطه طبیعت زیبایش به خود جلب می کند.
این کشور دارای آب و هوایی گرمسیری می باشد به طوری که زمستان های معتدلی و ملایم و تابستان هایی گرم را دارا می باشد.
صادرات ذخایر نفتی و گاز طبیعی یکی از منابع اصلی در آمد در کنار صنعت توریسم در کشور امارات محسوب می گردد.
دبی همانند بسیاری دیگر از کشورها دارای محصولاتی وارداتی و صادراتی می باشد که در ادامه این متن به برخی از مهمترین این محصولات اشاره خواهیم کرد.
محصولات وارداتی:
ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی و غذا می باشد.
محصولات صادراتی:
کالاهای ترانزیتی، ماهی خشک شده و خرما و نفت می باشند.
تمامی مسافران و متقاضیان در ضمینه های مختلف جهت ورود به خاک امارات ملزم به ارائه مدارک به سفارت خانه و کنسولگری دبی می باشند تا بررسی های لازم انجام گرفته و در صورت تایید ویزا و اجازه ورود هریک از آنها به خاک این کشور داده و صادر گردد.

 

هزینه سفر به دبی

تمامی مسافران در حین سفر خود به دبی ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در این کشور می باشند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به روسیه با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

راهنمای سفر به دبی
درهم امارات – دبی

واحد پول دبی چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی که در شهر دبی مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد پول رسمی مورد استفاده مردم و ساکنین در دبی درهم می باشد و به وسیله این ارز به انجام معمالات و خرید های خود می پردازند.
به بسیاری از گردشگرانی که به دبی سفر می کنند پیشنهاد می شود به همراه خود برای راحتی بیشتر دلار به دبی برده و سپس یا در فرودگاه و یا صرافی های معتبر دلار خود را به ارز رایج دبی که درهم می باشد تبدیل نمایند.
در این شهر از کشور دبی مردم به دو نوع از ارزهای خود که سکه ای و اسکناسی می باشند استفاده می کنند.
در حال حاضرقابل ذکر است که سکه‌های موجود در دبی 5، 10، 25، 50 فلسی و همچنین 1 درهمی می باشند.
اسکانس‌ها نیز در انواع 5، 10، 20، 50، 100، 500 و 1000 درهمی در این شهر و کشور امارات ارائه و مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ارزانترین قیمت ویزای دبی :

قاره پیما به عنوان کارگزار رسمی ویزای دبی مستقیم و بدون واسطه ارزانترین قیمت ویزای دبی را به هموطنان گرامی ارائه می نماید .

دقدقه بیشتر مسافران ایرانی برای سفر و اخذ ویزای دبی پیدا کردن کارگزار با سابقه و مطمئن برای دریافت ویزای دبی است .

قاره پیما یکی از قدیمیترین کارگزاران ویزای دبی می باشد و صدور ویزای دبی را براحتی و با ارزانترین قیمت ممکن برای هموطنان گرامی فراهم نموده است .

قیمت ویزای دبی قاره پیما در جدول زیر قابل مشاهده می باشد .

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای دبی :

صدور ویزای دبی به مدارک خاصی نیاز ندارد و تنها مدارک مورد نیاز عبارتند است :

  • پاسپورت 
  • شناسنامه
  • کارت ملی 
  • عکس

توجه داشته باشید با نوجه به الکترونیکی بودن ویزای دبی به اصل مدارک نیاز نمی باشد و تنها عکس یا اسکن با کیفیت از مدارک مورد نیاز است .

افرادی که کارت ملی جدید دریافت نکرده اند می توانند با کارت ملی قدیمی و یا رسید تعویض کارت ملی اقدام به دریافت ویزای دبی نمایند .

مدت زمان صدور ویزای دبی :

ویزای دبی از نظر مدت زمان صدور به 2 نوع عادی و فوری تقسیم بندی می شوند :

ویزای عادی دبی :

ویزای عادی امارات 1 تا 3 روز کاری برای صدور زمان نیاز دارد .

ویزای فوری دبی :

ویزای فوری امارات برای صدور 24 ساعت زمان نیاز دارد .

 

هزینه رزور هتل و اقامت در دبی

برای اقامت در دبی گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران و گردشگران قرار میگیرند که بر اساس میزان بودجه و توانایی پرداخت می توانید هریک را که مایل بودین را انتخاب نمایید.
برای اقامت در هتل های این شهر از کشور امارات نیز بسته به نوع ستاره هتل و میزان خدمات و محل واقع شدن آنها هزینه های متغییر می باشند که در ادامه به قیمت هایی حدودی اقامت به ازای هر شب این هتل ها اشاره خواهیم کرد.

 

راهنمای سفر به دبی
سفر نامه دبی – قاره پیما

نگاهی به دبی

A glance to Dubai

تعطیلات آخر هفته در دبی مانند شهرهای اروپا، شنبه و یکشنبه نیست. حتی مانند کشورهای اسلامی در خاورمیانه، پنجشنبه و جمعه هم نیست. کشورهای عربی خلیج فارس برای همسو شدن با بازارهای مالی جهان، جمعه و شنبه تعطیل هستند.

با ته کشیدن ذخایر نفتی امارات متحده عربی، شیخ رشید نگران آینده دبی شد و شیخ محمد، دبی را به یک شهر جهانی تبدیل کرد.

امارات متحده عربی می خواهد حرف اول را در دنیا بزند: بلندترین ساختمان ها در دبی، بزرگ ترین مرکز خریدها در دبی، لوکس ترین هتلها در دبی، جزیره های مصنوعی در دبی، . . .  

برج خلیفه، بلندترین سازه جهان (828 متر ارتفاع و 163 طبقه) در دبی را با برج ایفل در پاریس (ارتفاع 300 متر) قیاس کنید.

بیش از 88٪ جمعیت ساکن در امارات متحده عربی خارجی اند و بیشتر خارجی های مقیم دبی، کارگرهای ساختمانی اهل هند، بنگلادش، پاکستان هستند.

جمعیت امارات متحده عربی در 1965 (صد و پنجاه هزار نفر) و در 2015 (نه میلیون نفر) شد ولی از 2003 تا 2011 رشد چشمگیری داشته !

قبل از سفر به دبی باید به این نکته توجه کنید که در اصل شما امکان اقامت در اتاق هتل های دبی با یک خانم یا آقای غریبه را ندارید. این قانون شامل اقوام درجه یک / خواهر و برادر نمی شود.

مهم نیست شما با آن فرد هم خانه اید یا چه نسبتی دارید. اگر با معشوق خود راهی دبی شده اید طوری رفتار کنید که همه فکر کنند زن و شوهر هستید. مادامی که اتفاق خارج از عرفی روی ندهد، کسی کاری با شما ندارد.

در ملآ عام همدیگر را در آغوش نکشیده و بوس نکنید. دست در دست هم بودن مشکلی به وجود نمی آورد، دختر و پسر نباید جلوی چشم بقیه عشق بازی کنند و قربانی تجاوز شدن در دبی، دور از ذهن نیست.

اگر در دبی درگیر یک مسئله جنسی و ناموسی شدید، قبل از تماس با پلیس دبی، سفارت کشور خود را در جریان بگذارید.

حتی شهروندان خارجی دبی هم از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند به همین دلیل گرمای تابستان دبی را به جان می خرند.

تا چند سال پیش، دبی یک سیستم پستی استاندارد نداشت. هر فردی یک صندوق پستی داشت و بسته یا پاکت به صندوق گیرنده ارسال می شد. گاهی به این شکل نشانی می دادند: دومین خیابان سمت راست پشت مسجد بزرگ / سومین خانه در سفید سمت چپ

و به همین دلیل بیشتر کارت پستال هایی که از خارج از امارات متحده عربی برای ساکنان دبی ارسال می شد، هرگز به دستشان نمی رسید. بعد از 2015 اوضاع بهتر شد، خیابان ها و ساختمان های دبی شماره گذاری شده، البته هنوز فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد.

اگر در یکی از هتل های معمولی دبی اتاق رزرو کرده اید، یک نسخه از نقشه جدید دبی را همراه خود داشته باشید و به راننده تاکسی در پیدا کردن آدرس هتل در دبی کمک کنید. هتل های نوساز دبی هم از این قاعده مستثنی نیستند. تعداد هتل های دبی آنقدر سریع زیاد می شوند که امکان ندارد یک راننده تاکسی آدرس همه هتل ها را از بر باشد. 

مصرف الکل شدیدا در ابوظبی و دبی تحت کنترل است و در شهرهای دیگر امارات متحده عربی کلا ممنوع است.

در دبی تنها در یکسری کلوپ و هتل نوشیدنی الکلی سرو می شود. گردشگر خارجی هم اجازه خوردن مشروب در مکان های عمومی در شهر دبی را ندارد. شهروندان خارجی دبی حتی برای نوشیدن مشروبات الکلی در منزل شخصی خود هم باید مجوز داشته باشند. سن قانونی نوشیدن مشروبات الکلی در دبی، بیست و یک سال است.

گوشت خوک هم فقط برای افراد غیرمسلمان در دبی سرو می شود.

چه کسی جرأت دارد در خیابان های دبی برقصد؟ شب سال نو مادری همراه کودک 5 ساله اش هنگام عبور از کنار یکی از رستوران های دبی، با شنیدن موسیقی زنده شروع به رقصیدن کرد ولی با دیدن نگاه های افراد محلی متوجه اشتباه خودش شد. . .

به هیچ عنوان نباید در خیابان های دبی به فکر رقص و پایکوبی باشید.

ماشین پلیس دبی فراری اف اف یا لامبورگینی اونتادور یا آستون مارتین یک 77 است. سطح پلیس دبی قطعا یک سر و گردن از پلیس شهر شما بالاتر است.

هر سال حداقل ده آسمان خراش در دبی ساخته می شود. در 2007 ساخت چهل و یک سازه با ارتفاع بیش از صد متر در شهر دبی به پایان رسید. دبی یکی از پنج شهر برتر دنیا در زمینه ساخت و ساز بناهای بلند با ارتفاع دست کم 150 متر است، یعنی در رده هنگ کنگ و نیویورک. 

بلندترین برج مسکونی دنیا در شهر دبی است (771 متر ارتفاع) 885 واحد مسکونی، پیست اسکی سرپوشیده، لنگرگاه با فواره موزیکال، شاپینگ سنتر و یک هتل لوکس با 350 اتاق مهمان دارد.

بیشتر افراد ثروتمند ساکن دبی شیفته اتومبیل های لوکس هستند. پلاک خودرو در دبی، طبقه اجتماعی شما را نشان می دهد در حدی که در 2008 پلاک خودرو یک در دبی، چهارده و نیم میلیون دلار آمریکا معامله شد. 

در دبی می توانید از بعضی از دستگاه های خودپرداز به جای پول، طلا بگیرید. چهل درصد معامله طلای فیزیکی دنیا در دبی انجام می شود. یکی از بهترین جاهای دنیا برای خرید طلا، دبی است.

در 2019 دبی پانصد و چهل و چهار هتل داشت. الان بیش از 100.700 اتاق مهمان در شهر دبی هست. برای درک بهتر این آمار باید بدانید در 2016 شصت و چهار هزار اتاق مهمان پذیرای گردشگرها در دبی بودند.

خوردن و آشامیدن در متروی دبی ممنوع است.

مسابقات شتردوانی خیلی در خاورمیانه طرفدار دارند.

حتی بچه ها هم می توانند در مسابقه های شتردوانی شرکت کنند. متأسفانه هزاران کودک را قاچاقی به خاور میانه برده و به زور وارد رقابت شتر سواری کرده اند. تا جایی که از جهان عرب خواستند شتر سواری را کنار بگذارد.

در نهایت قطر یک راه حل خوب ارائه داد. امروز هر شرکت کننده، ربات کوچک سوار بر شتر مسابقه را از راه دور کنترل می کند و عرب ها حسابی از این ورزش پول درمی آورند.

نسبت مردها به زنها در دبی، هفت به سه است – مخصوصا به خاطر حضور کارگرهای مرد خارجی در دبی بدون خانواده های خود. 

هر روز هر فردی در دبی 550 لیتر آب استفاده می کند. امارات متحده عربی بزرگترین مصرف کننده آب در جهان است، 80٪ بیشتز از متوسط جهانی.

دبی شهری در وسط بیابان های خشک با طوفان شنی و دمای بالاتر از پنجاه درجه سانتی گراد است. باید همه سازه های دبی را خنک نگه دارند، برای خنک کردن ساختمان هایی با بیش از صد طبقه در دبی به پمپاژ آب از عمق زمین نیاز است.

همه توآلت های دبی شلنگ دارند و 98٪ مهاجرهای خارجی ساکن دبی نمی دانند شلنگ به چه درد می خورد. گاهی آدم وارد یک توآلت در دبی می شود و می بیند شلنگ باز مانده، دیوارها خیس شده، آب از سقف چکه می کند ولی کسی که در توآلت بوده، کاملا خشک است !

در بیشتر کشورهای اسلامی، توآلت شلنگ دارد. گردشگر خارجی مجبور نیست با این سیستم آشنا شود و می تواند طبق عادت خودش از دستمال توآلت استفاده کند. البته اگر در یک توآلت معمولی در یکی از کشورهای خاورمیانه گیر کند، قدر شلنگ آب را می داند.

افراد ثروتمند زیادی در دبی زندگی می کنند. اتومبیل های گران، قایق های تفریحی و آدم هایی که می خواهند خودنمایی کنند.

سومین قایق تفریحی بزرگ دنیا به شیخ محمد، حاکم دبی تعلق دارد. طول این قایق (ام وای) 162 متر و ارزش آن 400.000.000 دلار آمریکا است و ظرفیت 115 مسافر را دارد.

دبی چند پروژه لوکس دارد که در ابتدا کسی فکر نمی کرد به نتیجه برسند اما بالاخره رؤیا ی دبی به حقیقت تبدیل شد، مثل مجمع الجزایر پالم جمیرا

جمعیت دبی طبق سرشماری های انجام شده در 2018 از سه میلیون نفر فراتر رفته و فقط پانزده درصد ساکنان دبی، اماراتی هستند. دبی مورد توجه همه کشورهای دنیا است و 85٪ جمعیت این شهر در امارات متحده عربی خارجی اند.

دبی یکی از هفت امارات امیرنشین تشکیل دهنده شیخ نشین های متحد عربی است. دبی همسایه ابوظبی (پایتخت امارات) است.

هر امارت (دبی، ابوظبی، . . .) شیخ خودش را دارد.

زبان رسمی دبی، عربی است البته بیشتر ساکنان دبی با زبان نگلیسی آشنا هستند.

فرودگاه بین المللی دبی قطب شرکت هواپیمایی امارات است. گردشگر خارجی یا وارد فرودگاه اصلی دبی می شود یا بعد از رسیدن به فرودگاه های ابوظبی یا شارجه، زمینی به شهر دبی می آید.

شاورما محبوب ترین خوراک سنتی دبی است، شباهت زیادی به کباب یا سوولاکی دارد و با سبزیجات و سس در نان پیتا پیچیده می شود.

دبی یکی از مترقی ترین شهرهای دنیا است. زیرساخت شهری دبی و جمعیت ساکن در دبی رو به افزایش هستند و یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی در جهان است. 

حیوان ملی کشور امارات متحده عربی، تیزشاخ عربی است. می خواهید بدانید تیزشاخ عربی چیست؟ گونه ای از بز کوهی است.

به طور متوسط تعداد گردشگرهای خارجی ای که هر سال به دبی می روند، چهارده میلیون نفر است.

قبل از 1833، دبی یک منطقه کوچک ماهیگیری بود. طی دو دهه 80 و 90 به یک مقصد گردشگری درجه یک در جهان تبدیل شد. طی سی سال دبی از یک ناحیه بیابانی درآمد و یک کازموپولیتن شد.

بیش از نیمی از افراد ساکن دبی، 34 – 25 سال دارند و فقط پانزده درصد ساکنان دوبی بالای 45 سال هستند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و خانواده سلطنتی آل مکتوم است. او نقش بسزایی در توسعه شهری دبی تا امروز داشته است.   

مساحت دبی 4.114 کیلومتر مربع است.

بخش اعظم خارجی های ساکن شهر دبی، هندی هستند.

پول رایج دبی، درهم امارات AED است. در همه امارت های این کشور از این واحد پولی استفاده می کنند.

دبی یک بندر است و آبراهه های شهر دبی دیدن دارند. اگر با قایق در کانال آبی دبی گشت بزنید، هتل های لوکس دبی و لندمارک های دبی را می بینید.

خارجی ها حتی بعد از سالها زندگی در دبی نمی توانند اقامت دائم امارات متحده عربی را داشته باشند. 

اگر عاشق یک روز بارانی هستید، دبی مقصد مناسبی برای شما نیست. با این همه، سالانه حدود 3.7 اینچ باران در دبی می بارد. برای درک بهتر آب و هوای دبی این شهر را با سیاتل واشینگتن آمریکا مقایسه کنید که میانگین بارش سالانه آن 40 اینچ است.

76٪ ساکنان دبی مسلمان هستند در حالیکه بقیه افرادی که در دبی زندگی می کنند: مسیحی، هندو، بودایی و . . . هستند.

طولانی ترین شبکه ریلی اتوماتیک در شهر دبی است (74.6 کیلومتر) خدمات مدرن و راحتی به شهروندان دبی می دهد. بهترین راه ممکن برای زیر پا گذاشتن این منطقه در امارات متحده عربی با کمترین هزینه ممکن است. 

آب و هوای دبی گرم، خشک، نیمه گرمسیری است. در تابستان میانگین دمای هوا در روز 108 درجه فارنهایت و در زمستان تقریبا 25 درجه سلسیوس است.

در 1968 فقط سیزده اتومبیل در کل شهر دبی بود و الآن میلیون ها !‌

دبی مکان مناسبی برای دو جنسه ها، همجنسگرایی، انحراف های جنسی نیست و این رفتارها در دبی پیگرد قانونی دارد.

بعضی از مسافرها قبل از سفر به دبی باید درخواست ویزای امارات دهند در حالی که بعضی از گردشگرهای خارجی هنگام ورود به دبی، ویزا می گیرند. قبل از برنامه ریزی برای سفر به دبی، مسئله ویزا را در نظر بگیرید.

مثل دیگر کشورهای آسیایی، مسافر نمی تواند در هر مکانی در دبی سیگار دود کند. مانند شهرهای اروپا، فقط در مکانهای خاصی در دبی سیگار کشیدن بلامانع است.

بدون شک دبی ابر ثروتمند است. اما چطور دبی به این ثروت رسیده؟ گردشگری منبع درآمد اصلی دبی است اما پیش از این روی نفت، ماهیگیری، کشاورزی، پرورش مروارید حساب می کرد.

با اینکه سواحل دبی و استخر هتلهای مجلل دبی برای آفتاب گرفتن و شنا کردن جان می دهند، هر زمان دلتان بخواهد نمی توانید بیکینی به تن در دبی جولان دهید. 

در دبی چنان از خود بیخود نشوید که از محلی ها و ساختمان های دولتی عکس بگیرید، این کار در دبی پیگرد قانونی دارد. دبی با همه مقاصد گردشگری که تا امروز دیده اید، فرق دارد. 

با اینکه دبی درباره خیلی چیزها روشن فکرانه عمل می کند، گردشگر خارجی باید در مکان های عمومی در دبی لباس مناسب تن کند. با تاپ و شلوارک در خیابان های دبی قدم نزنید. اولویت با لباس های پوشیده است. اگر پوشش و رفتاری مانند ساکنان دبی را پیشه کنید، به مشکل نمی خورید. 

در حقیقت دبی یکی از امن ترین شهرهای دنیا است. نرخ جرم در دبی تقریبا صفر است. شاید به این دلیل که برای کوچکترین جرم باید انتظار بیشترین جریمه و مجازات را داشته باشید.

اگر یک زوج عاشق هستید، خوش به حالتان ! در اماکن گردشگری دبی عشق بازی نکنید. فرهنگ دبی این رفتارها را نپذیرفته و جریمه هم می شوید. حدالامکان دست در دست هم نباشید. در دبی فقط زن و شوهر می توانند با هم رابطه جنسی داشته باشند و این قانون درباره گردشگرهای خارجی هم صدق می کند، گرچه در این مورد شل می گیرند. توریست در حریم خصوصی اتاق خود در هتل های دبی مشکلی ندارد ولی در مکان های عمومی باید محتاط باشد.

با اینکه دبی یک شهر در حال توسعه است و گردشگرها به زندگی شبانه در دبی امید بسته اند، نوشیدن الکل در دبی کنترل شده است. فقط افراد غیرمسلمان بالای بیست و یک سال در دبی اجازه نوشیدن مشروبات الکلی را دارند. با این وجود نوشیدنی های الکلی در فضاهای عمومی در دبی سرو نمی شوند. در تعطیلات مذهبی، خرید و فروش مشروبات الکلی در دبی ممنوع است. در دبی مست و پاتیل شدن یعنی زندانی یا دیپورت شدن، حواستان به خودتان باشد.

در ماه رمضان حواستان به آداب و رسوم ساکنان محلی دبی باشد. با صدای بلند موسیقی گوش نکنید. از سحری تا افطار در ملأ عام چیزی نخورید و سیگار نکشید. اگر گرسنه یا تشنه اید، در هتل محل اقامت خود در دوبی غذا بخورید. سراسر سال در مکان های عمومی در دبی به کسی فحش ندهید.

بردن هر نوع دارویی به دبی (با نسخه پزشک یا سرخود) ممنوع است. امکان دارد به دلیل حمل داروهای ضد افسردگی هم روانه زندان های دبی شوید. گردشگر خارجی نباید هیچ نوع مسکنی همراه خود به دبی بیآورد. اگر مجبور به مصرف این داروها هستید، بهتر است برنامه سفر به دبی را کنسل کنید.

برج خلیفه، بلندترین ساختمان دنیا، در قلب شهر دبی واقع شده است. ارتفاع برج خلیفه در دبی، هشتصد و سی متر است. اگر سرحال هستید، به عرشه مشاهده برج در طبقه صد و بیست و چهارم بروید، یا در اسکای لانژ طبقه صد و چهل و هشتم لم دهید.

برج العرب در دبی تنها هتل هفت ستاره دنیا است، لوکس ترین اقامت را در هتل برج العرب دبی تجربه کنید. البته اگر توان مالی دارید، چون یک شب اقامت در برج العرب، تقریبا هزار یورو آب می خورد.

در دبی دنبال بهترین هر چیزی باشید. بزرگ ترین مرکز خریدها در دبی هستند. مساحت دبی مال 5.9 میلیون فوت مربع است، بیش از هزار و دویست مغازه، یک زمین اسکیت روی یخ، یک هتل لوکس، صد و بیست کافه و رستوران دارد.

مجمع الجزایر نخل جمیرا در دبی، بزرگترین جزیره مصنوعی دنیا است. حتی از فضا هم دیده می شود !‌

در برنامه سفر به دبی، حتما محله تاریخی الفهیدی را ببینید. الفهیدی یکی از قدیمی ترین مکانهای شهر دبی است و جاهای زیادی برای دیدن دارد.

بازدید از اپرا ی دبی سرگرمی خوبی است و سراسر سال برنامه های مختلفی در این سالن اپرای دوبی اجرا می شوند. 

دبی آنقدر شهر مدرن و شلوغی است که باور نمی کنید چه فاصله کمی با بیابان دارد. بعد از بیست دقیقه رانندگی از مرکز شهر دبی به بیابان عربی می رسید. از زندگی شهری فاصله بگیرید. در شرکت های برگزار کننده تور در دبی، یک برنامه گشت سافاری در بیابان بخواهید – صبح / بعد از ظهر / عصر. سوار خودروهای بیابانگرد یا شتر شده، غذاهای خوشمزه خورده، از اجرای زنده برنامه های شاد لذت ببرید.

به سوق های دبی رفته و سوغات امارات متحده عربی را بخرید (عود عربی و سفال عربی) 

جمعه ها در دبی همه تعطیل هستند. اما برخی از مشاغل روز شنبه برقرارند.

یک رکورد جهانی دیگر ! باغ میراکل دبی، بزرگترین باغ گل دنیا و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دبی است. این باغ گل در دبی با مساحت 780.000 فوت مربع، پنجاه میلیون گل و دویست و پنجاه میلیون گیاه دارد.

سریع ترین ترن هوائی دنیا (فورمولا روسا) در فراری ورلد دبی است.

دارنده پاسپورت اسرائیل اجازه ورود به دبی را ندارد. اما اگر گردشگر خارجی قبلا به اسرائیل سفر کرده و مهر ورود به اسرائیل در پاسپورتش خورده، هنگام ورود به دبی جریمه خواهد شد. بعضی از مسافرها را به همین دلیل دیپورت می کنند.

برای گرفتن درهم امارات می توانید از خودپردازهای شهر دبی استفاده کنید، اما بعضی از این خودپردازها در دبی حتی شمش طلا هم به شما می دهند، دیوانه کننده است !‌

 مسافر می تواند در دبی قهوه با پودر طلا سفارش دهد. کافه لاته صبح شما در دوبی به لوکس ترین شکل ممکن سرو می شود.

به دلیل قرار گرفتن دبی در یک منطقه خشک بیابانی، حجم بیشتر آب در دبی، آب نمک زدایی شده دریا است.

قیمت سوخت در دبی از آب پایین تر است.

دولت امارات متحده عربی یک وزیر شادی دارد، حدس بزنید وظیفه اش چیست؟ تمرکز روی خوشحال کردن شهروندان دبی.

جالب اینکه رکورد (بزرگ ترین) های هر چیزی در شهر دبی ثبت شده است. دبی یک کتاب زنده رکوردهای جهانی است. در واقع کار به جایی رسیده که دفتر رکوردهای جهانی گینس برای ثبت رکوردهای روز افزون دبی در این شهر در امارات متحده عربی مستقر شده است.

در چند سال اخیر آدرس در شهر دبی معنا پیدا کرده است. قبل از آن طبق لندمارک های محلی آدرس جایی در دبی را می دادند. حالا دولت امارات متحده عربی به هر ساختمانی در دبی یک شماره مجزا اختصاص داده است.

دبی بهشت افرادی است که می خواهند وزن کم کنند. شهروند دبی در ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن، دو گرم طلا از دولت امارات متحده عربی جایزه می گیرد. سالی یک میلیون دلار برای لاغر شدن ساکنان دبی هزینه می شود.

مسابقه اسب دوانی و شتر سواری هر کدام به نوبه خود برای دبی پول ساز هستند. شتر سواری از روزگار قدیم در فرهنگ عرب اهمیت داشته است.

دبی یک شهر ثروتمند است، شهروندان دبی هم صاحب ثروت هستند. یک راه مطمئن برای ارزیابی سطح اجتماعی یک فرد ساکن دبی، نگاه انداختن به تعداد رقم های پلاک خودروی او است.

بیشتر افرادی که در دبی زندگی می کنند تمایلی به نگهداری سگ و گربه به عنوان حیوان خانگی ندارند. آنها بر این باورند که نگه داشتن حیوان های وحشی تر مانند شیر و یوزپلنگ، کلاس اجتماعی شان را بالا می برد. خدا را شکر که دولت امارات متحده عربی برای از بین بردن این رسم تلاش می کند.

یکی از دلایل جذب کارگرهای خارجی به بازار کار دبی، قانون معاف از مالیات بر درآمد است. شرکت های بزرگ بین المللی در دبی دفتر زده و مردم از سراسر دنیا برای کسب درآمد بالا به دبی می آیند. 

هفتاد و یک درصد جمعیت ساکن در دبی، مهاجر هستند، با ملیت های مختلف: اروپا / استرالیا / ایالات متحده آمریکا / آسیا / خاورمینه و . . .

اگر موفق به پیدا کردن یک شغل در دبی شوید، کارفرما هزینه پرواز دبی / ویزا ی دبی / اقامت در دبی کارمند خارجی را می پردازد. اجاره خانه در دبی و تمدید ویزای دبی برای تازه واردها راحت نیست. به شرط تأمین مسکن در دبی و اخذ ویزای کار دبی، زیر بار کار در دبی بروید.

متوسط دستمزد ماهانه در دبی شانزده هزار تا هفده هزار درهم می باشد – تقریبا ماهی چهار هزار و پانصد دلار آمریکا. کرایه خانه در دبی و خودرو ی شخصی در اختیار در دبی، دو امتیاز فوق العاده کار کردن برای یک کارفرمای اماراتی در دبی هستند. 

برای زندگی کردن در دبی باید همرنگ مهاجران به دبی شوید. در عضو گروه های اجتماعی مختلف شده و از اخبار روز دبی عقب نمانید. براش شروع این حساب های اینستاگرامی را دنبال کنید:

@visitdubai

 @lovindubai

مهاجرهای خارجی راه سختی برای عجین شدن با سبک زندگی در دبی در پیش دارند. قبل از غرق شدن در شکوه و جلال دبی، باید آماده پذیرش این تغییر باشید. تفاوت سبک زندگی و فرهنگ عرب با آنچه در کشورهای اروپایی دیده اید، از زمین تا آسمان است – گرمای سوزان دبی / هنجارهای فرهنگی دبی / . . .

به دلیل جایگاه زن ها در محل کار در دبی، دبی در قیاس با شهرهای دیگر خاورمیانه پیشرفت بیشتری کرده است. خانم ها در صنایع و مشاغل مختلف در دبی خوش درخشیده اند.

بدهی داشتن در دبی قابل بخشش نیست. حساب بانکی فرد بدهکار مسدود شده و روانه زندان بدهکاران شده و امکان بازگشت به وطن خود را ندارد. 

طی یک ساعت می توان با ماشین تمام دبی را زیر پا گذاشت، رفت و آمد در دبی زمان بر نیست. ساعت اوج ترافیک در دبی دیوانه کننده است.

توسعه بی رویه شهر دبی یعنی فرصت های شغلی زیادی در دبی به وجود می آیند. اگر در زمینه امور مالی / توسعه وب / تکنولوژی اطلاعات / بیزینس ساپورت / خدمات حقوقی مهارت دارید، برای کار کردن به شهر دبی بروید. 

دبی یکی از هفت امارت شکل دهنده امارات متحده عربی است. نقشه شهر دبی شبیه یک مستطیل کج می باشد که از شمال با شارجه و از جنوب با ابوظبی همسایه است. دبی یک سر و گردن از باقی امارت های شیخ نشین های متحد عربی بالاتر است، مدرن ترین و مترقی ترین شهر در زمینه تجاری و گردشگری در کشور امارات متحده عربی محسوب می شود. اکسپو 2020 در دبی برگزار شد.

تا قبل از بحران اقتصادی 2008 دبی خیلی روی بورس بود. دبی شهری در بیابان عربی با زیرساخت های بی نظیر و رویه های آزادی خواهانه است. خدمات و تسهیلات گردشگری دبی یکی از عوامل جذب گردشگر خارجی است. دبی خیلی زود یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا شد. دبی با مدت پرواز پنج ساعته تا اروپا و زمان پرواز سه ساعته تا خاورمیانه / خاور نزدیک / شبه قاره هند، مقصد مناسبی برای خرید / برگزاری جشن / آفتاب گرفتن / رستوران گردی / تماشای رویدادهای ورزشی و فعالیت های گردشگری دیگر می باشد. دبی شهر بهترین ها است: سریع ترین، بزرگ ترین، بلندترین، . . . شهر دبی بیشترین تعداد مهاجر در دنیا را دارد. طبق اطلاعات مرکز آمار دبی در 2019، از سه میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار و نهصد نفر ساکن در دبی، فقط دویست و شصت و سه هزار و چهارصد و پنجاه نفر اماراتی بودند. جمعه، روز تعطیل هفته کاری در دبی است. از سپتامبر 2006 جمعه و شنبه برای مدارس و بخش دولتی دبی تعطیل اعلام شد. الآن بخش دولتی دبی / شرکت های چند ملیتی در دبی / مدرسه ها و دانشگاه های دبی دو روز در هفته تعطیل هستند: جمعه و شنبه. شرکت های محلی دبی روز شنبه به طور نیمه وقت کار می کنند اما شرکت های بزرگ تر مستقر در دبی جمعه و شنبه کامل تعطیل هستند.

 

منطقه های مختلف دبی

جمیرا – ساکنان منطقه جمیرا در دبی، اروپایی / فیلیپینی / پاکستانی اند. جمیرا به نوعی ترکیبی از اروپا / پاکستان / فیلیپین است. اروپایی ها به دلیل دسترسی آسان جمیرا به سواحل دبی و خانه های ویلایی شیفته این منطقه در دبی هستند. تاپ ترین جاذبه های گردشگری در جمیرا دبی عبارتند از: ساحل جمیرا، خیابانی از محله المینا تا الصفوح، مسجد جمیرا. 

داون تاون دبی – با اینکه همه فکر می کنند دیره و بر دبی، مرکز شهر دبی هستند ولی داون تاون دبی در مرکز دبی نوین، بین مارینا دبی در جنوب شهر و مرز دبی و شارجه در شمال شهر است. برج خلیفه (بلندترین ساختمان دنیا)، دبی مال (بزرگ ترین مرکز خرید دنیا)، فواره دبی و تعداد زیادی آسمان خراش و هتل در این منطقه از شهر دبی قرار گرفته اند.

دبی مارینا – یک محله ساحلی مجاور شهرک بندری جبل علی است. تعداد زیادی آسمان خراش، رستوران، هتل، بازار روباز، نمایشگاه در مرسی دبی هست. اروپایی ها روی پروژه های ساختمانی در این تفرجگاه ساحلی دبی سرمایه گذاری کرده اند. این منطقه دارای یک مرکز خرید بزرگ به نام (دوبی مارینا مال) است.

کرامه – مهاجرهای اهل هند و فیلیپین در محله مسکونی و تجاری کرامه دوبی ساکن هستند، اینجا پر از رستوران ها و فروشگاه های ارزان است.

بر دبی – بر دبی یک منطقه تاریخی است که از جمیرا تا کریک دوبی کشیده شده و (کریک) بر دبی را از دیره جدا کرده است. بر دبی پر از سوق و رستورن های محلی است.

سطوه – ب دلیل سکونت مهاجرهای هندی و فیلیپینی در السطوه، اینجا پر از رستوران و فروشگاه و سوپرمارکت شرق آسیا است. گردشگر برای خرید پارچه و طلا به بازارهای سرپوشیده در سطوة می رود.

دبی هاربور – این اسکله لوکس در دبی: تسهیلات تجارت دریایی و ترمینال سفر دریایی دارد. دبی با این ترفند تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا جذب می کند. لوکیشن بین آبهای خلیج فارس و پالم جمیرا، دبی هاربور را از شهر دبی جدا کرده است.

جزیره بلوواترز – این جزیره در دبی شامل منطقه های مسکونی، خرده فروشی، پذیرایی، تفریحی می باشد. چرخ و فلک عین دبی در این جزیره مصنوعی اماراتی واقع شده است.

دبی ورلد ترید سنتر – یک دهه قبل این منطقه در دبی، ماسه ای و خالی از سکنه بود اما الآن یک منطقه آزاد تجاری شده که پر از دفتر کار، فضای کار اشتراکی، مرکز سرگرمی، انبار، هتل های گران قیمت، رستوران های مجلل دارد.

دیره – مرکز مالی قدیمی شهر دبی. دیره، یک منطقه تجاری – مسکونی با ساکنان هندی / پاکستانی / ایرانی / عرب است. هر نوع ادویه ای در سوق های دیره دبی پیدا می شود. مهاجرهای زیادی از کشورهای فقیر تر در خاورمیانه، جنوب آسیا، آسیای مرکزی مانند: ایران، عراق، یمن، پاکستان، هند، افغانستان در دیره زندگی می کنند.

عربین رنچز و امارات هیلز – کرایه خانه در این دو منطقه مسکونی در دبی خیلی بالا است چون قیمت زمین در این مناطق دوبی گران است.

مردف – یک منطقه مسکونی تجاری تازه ساز درست در مسیر فرودگاه بین المللی دوبی DXB است. مردف دبی محل زندگی پولدارها است.

دوبی اینترنشنال سیتی – یک محله مسکونی معمولی وسط منطقه بیابانی دبی با معماری خاص خودش است. کرایه خانه در دبی اینترنشنال سیتی بالا نیست و به دلیل نزدیک بودن به محله چایناتاون دوبی بسیاری از بازرگان ها و خانمهای چینی در این منطقه زندگی می کنند.

جبل علی – یک شهرک بندری در سی و پنج کیلومتری جنوب دوبی است. ابن بطوطه مال جنب هتل ابن بطوطه گیت، برجسته ترین جاذبه گردشگری در جبل علی می باشد. مهاجرهای هندی در ویلاهای اطراف این مال در جبل علی ساکن هستند. روستای جبل علی سی و پنج سال پیش، آن طرف کوه جبل علی برای اسکان سازنده های اروپایی بندر جبل علی ساخته شد و هنوز هم مهاجرهای غربی به زندگی در این روستا علاقه دارند. نیروگاه برق جبل علی منظره این شهرک را خراب کرده، جبل علی نه امین بندر شلوغ دنیا می باشد.

 

قبل از سفر به دبی دانستان موارد زیر به دردتان می خورد !

آب و هوای دوبی بسیار گرم و مرطوب است. دمای هوای دبی در فصل تابستان در روز حدود چهل درجه سانتی گراد و در شب حدود سی درجه سانتی گراد است. دمای هوای بهار و پاییز دوبی باز هم گرم است – در روز حدود بیست و پنج تا چهل درجه سانتی گراد و در شب حدود بیست درجه سانتی گراد. زمستان های دبی هوا ملس است، میانگین دمای روز و شب به ترتیب 25 و 10 درجه سانتی گراد است. گردشگرهای خارجی به عشق سواحل دوبی به این مقصد سفر می کنند. در طول سال دمای آب دریا در دوبی از بیست تا چهل درجه سانتی گراد متغیر است. بیشترین میزان بارش باران در دوبی از ماه دسامبر تا ماه آوریل است. نوآمبر 2006 میانگین بارش باران دبی به بیشتر از پنجاه سانتیمتر رسید.

قبل از سفر به دبی، شرایط اخذ ویزا امارات را بررسی کنید. اگر هندی هستید یا از کشوری به دبی سفر می کنید که باید برای ورود به امارات متحده عربی ویزا بگیرید، قبل از ورود به دبی باید روی بلیط و ویزای مسافر مهر Ok to Board بخورد، هنگام خرید بلیط و ویزای دبی این مورد را با آژانس مسافرتی در میان بگذارید.

فرودگاه اصلی دبی (فرودگاه بین المللی دبی) است یا اینکه مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شارجه وارد امارات متحده عربی می شود.

پروازهای بین المللی ارزان با نرخ 30 دلار هم در فرودگاه ابوظبی فرود می آیند، شرکت هواپیمائی ویز ایر ابوظبی به اروپا، آسیا، آفریقا پرواز دارد. اگر برنامه سفر به دبی مسافر انعطاف پذیر باشد، می تواند با پروازی به مدت سه تا شش ساعت از مبدأهای مختلف با پایین ترین نرخ ممکن خود را به دبی برساند: آتن، اسکندریه، بوداپست، سانتورینی، لارناکا، کاتانیا، لوکسور، مسقط، باری، تسالونیکی، کی یف، بخارست، بلگراد، صلاله، کوتائیسی، آلماتی، نور سلطان، کاتوویسه، اودسا، ایروان، سوهاج، کلوژ نپوکا، صوفیه. ویز ایر ابوظبی به فکر پرواز کردن به مقصدهای بیشتری در سراسر دنیا است.

آن دسته از گردشگرهایی که هنگام ورود به دبی، ویزا امارات می گیرند برای تسریع مراحل گمرکی ورود به امارات متحده عربی و سیاه نکردن صفحه های پاسپورت خود، مایل به خرید ای گیت کارت هستند. دفتر فروش ای گیت کارت در طبقه بالای فوت کورت ترمینال یک فرودگاه بین المللی دبی است. قیمت هر ای گیت کارت دویست درهم امارات می باشد. توریست خارجی فقط به شرط گذر از مرز هوائی دبی قادر به تهیه ای گیت کارت خواهد بود.

 

فرودگاه و پروازهای دبی

ایرلاینها برای فروش هر چه بیشتر بلیط به مقاصد گردشگری محبوب مانند (دبی) همیشه با هم در حال رقابت هستند. امارات ایرلاینز، شرکت هواپیمایی حامل پرچم امارات متحده عربی به بیش از صد مقصد در دنیا پرواز دارد. فلای دبی یک ایرلاین ارزان قیمت است. مسافر هواپیمایی اتحاد رایگان از فرودگاه بین المللی ابوظبی با اتوبوس تا خیابان شیخ زاید دبی می آید. ایر عربیا، خط هوایی ارزان قیمت شارجه به بیش از چهل و شش مقصد در خاورمیانه پرواز دارد. مسافر هندی دارنده گرین کارت یا ویزای شش ماهه آمریکا می تواند با پرداخت صد درهم امارات در بدو ورود به یکی از فرودگاه های بین المللی شیخ نشین های متحد عربی، ویزای امارات بگیرد.

فرودگاه بین المللی دبی بزرگترین قطب در خاورمیانه است. با فعالیت روز افزون هواپیمایی امارات و فلای دبی، ترمینال های این فرودگاه شب و روز ندارند.

فرودگاه بین المللی دبی سه ترمینال دارد و ترمینال چهارم از اواخر 2010 در حال ساخت است.

ترمینال یک، ترمینال اصلی فرودگاه بین المللی دبی است. ایرلاینهای بزرگ و پروازهای طولانی به این ترمینال فرودگاه رفت و آمد دارند.

ترمینال دو، ترمینال منطقه ای فرودگاه بین المللی دوبی و پاتوق شرکت های هواپیمائی ارزان قیمت است، مانند شرکت فلای دبی.

ترمینال سه در مطار دبی الدولی قطب هواپیمایی امارات است.

ترمینال های یک و سه به هم راه دارند و مسافر نیازی به گذر از مرز هوائی دبی ندارد اما ترمینال دو در آن طرف محوطه فرودگاه اصلی شهر دبی قرار دارد. طراحی ساختمان ترمینال های یک و سه مدرن است اما ترمینال دو علی رغم بازسازی های انجام شده، یادآور فرودگاه های کشورهای در حال توسعه است: صف های طولانی مسافرها برای کارت پرواز گرفتن، عدم رعایت حقوق مسافر در فرودگاه، هر مسافر پنجاه کیلوگرم بار با خودش دارد !‌ هر 30 – 20 دقیقه یکبار یک اتوبوس شاتل بین ترمینال های یک و سه فرودگاه دوبی رفت و آمد دارد. اما ترمینال شماره 2 دور افتاده و با تاکسی نیم ساعت با دو ترمینال دیگر فاصله دارد. ارزان ترین راه برای رسیدن به ترمینال دو فرودگاه اینترنشنال دبی، متروی شهری دوبی است. در یکی از ایستگاه های (استادیوم) یا (فری زون ایرپورت) پیاده شده و با پرداخت پانزده درهم امارات با تاکسی خود را به ترمینال شماره دو فرودگاه برسانید. اگر نمی دانید چه طور از هتل محل اقامت خود در دبی به یکی از ترمینال های فرودگاه بروید از یکی از اعضاء گروه May I Help You کمک بگیرید.

با اینکه قیمت اجناس فروشگاه های فری شاپ فرودگاه دوبی DXB با قیمت کالاها در مرکز خریدهای شهر دبی یکی اند، مسافرها عاشق این فروشگاه ها می شوند. مثلا دویست نخ سیگار (انواع برندهای سیگار) فقط سی دلار آمریکا !‌ نرخ مشروبات الکی در فرودگاه اصلی شهر دبی ارزان است. در سالن تحویل بار مسافرها در ایرپورت دبی هم امکان تهیه نوشیدنی های الکلی هست. به این نکته توجه کنید که هر مسافر نباید بیشتر از چهار لیتر نوشیدنی بخرد (شیشه یا قوطی) – دو جعبه آبجو حاوی بیست و چهار قوطی که حجم هر قوطی کمتر از 355 میلی لیتر است.

 

تاکسی – اتوبوس – مترو و ترانسفر از فرودگاه دبی

تاکسی: بیشتر گردشگرها از محوطه فرودگاه اینترنشنال دبی خارج شده و خودشان تاکسی می گیرند. تاکسی های دبی تاکسی متر داشته و کرایه پیاده و سوار شدن از تاکسی، بیست و پنج درهم امارات است. از ترمینال یک که بیرون بیآیید، تاکسی ها سمت چپ هستند.

حمل و نقل عمومی: مترو ی دوبی به ترمینالهای یک و سه فرودگاه وصل شده و مسافر بعد از برداشتن چمدان های خود از روی نوار نقاله فرودگاه، وارد ایستگاه مترو شده و تنها با پرداخت سه درهم امارات، با خط های 401 و 402 به السبخه و الغبیبه می رود.

جت های خصوصی زیادی هر روز از دبی به لندن، مسکو و شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا می روند. شرکت هایی مثل: پرایوت فلای / دبی پرایوت جت چارتر، جت دوموتوره و هواپیمای خصوصی و هلیکوپتر اجاره می دهند.

اتوبوس های طرف قرارداد هواپیمایی اتحاد از فرودگاه اینترنشنال ابوظبی به خیابان شیخ زاید نزدیک ایستگاه مترو ی نور بانک می آیند. به غیر از روزهای جمعه، از شش صبح می توانید سوار این اتوبوس ها شوید به شرط اینکه یک کیوسک برای خرید بلیط اتوبوس پیدا کنید. 

فرودگاه بین المللی آل مکتوم (دبی ورلد سنترال) با کد یاتا DWC از اکتبر 2013 شروع به کار کرد. دبی می خواست این فرودگاه را به بزرگترین قطب مسافربری و باربری دنیا تبدیل کند. الآن پروازهای کمی به این فرودگاه در دوبی رفت و آمد دارند.

در حال حاضر فقط اتوبوس F55 (روز)‌ از فرودگاه آل مکتوم به ایستگاه متروی ابن بطوطه می رود. این ایستگاه مترو از 06:00 صبح تا 22:00 شب در دوبی فعال است. این سفر چهل و سه دقیقه زمان می برد و مقصد نهایی مسافر اطراف بر دبی است. اتوبوس F55a (شب) از 23:00 شب تا 06:00 صبح کار می کند و طول سفر از السطوه تا DWC یک ساعت و نیم است.

فرودگاه بین المللی شارجه با کد یاتا SHJ در امارت شارجه واقع شده، تنها نیم ساعت با ماشین با دبی فاصله دارد و با شلوغ شدن دبی، هر روز مسافرهای بیشتری به ورود به فرودگاه شارجه رضایت می دهند. حواستان باشد در ساعات اوج ترافیک صبح از شارجه به دبی و در ساعات اوج ترافیک عصر از دبی به شارجه، طی کردن مسافت بین دو امارت گاهی به دو ساعت هم می رسد. مسیر جاده ای بین دبی و شارجه هیچ وقت خلوت نیست، بی گدار به آب نزنید. قطب شرکت هواپیمائی ایر عربیا در فرودگاه اینترنشنال شارجه است. این ایرلاین ارزن قیمت به مقاصد مختلف در خاورمیانه و جنوب آسیا پرواز دارد. فرودگاه شارجه محلی است اما کم کم بهتر می شود. هزینه تاکسی از این فرودگاه در شارجه تا دبی پنجاه درهم امارات است. اتوبوس های طرف قرارداد ایر عربیا مسافر را از فرودگاه به ایستگاه متروی رشیدیه در دبی می برند. این ایستگاه مترو ی دبی فاصله زیادی با دوبی اینترنشنال ایرپورت ندارد. 

 

حمل و نقل عمومی در دبی ( درون شهری و برون شهری )

تنها یک جاده بین دبی (امارات متحده عربی) و الوجاجه (سلطان نشین عمان) فاصله است. مهاجرهای ساکن عمان برای خروج زمینی از عمان به مجوز رسمی نیار دارند. هر وسیله نقلیه با پرداخت عوارض جاده ای (3.000 ریال عمان) امکان خروج از عمان را دارد و ارائه این قبض پرداخت عوارض در مسیر بازگشت به عمان الزامی است. قبل از شروع سفر به دبی از اعتبار بیمه مسافرت خود مطمئن شوید، چون در مرز بین دو کشور، بیمه مسافرت با نرخ مصوب پیدا نمی شود. دارنده پاسپورت کشورهای عرب و پیرامون خلیج فارس از منطقه جنوب غرب امارات متحده عربی، امکان رفت و آمد بین ابوظبی و ریاض را دارد. مرز زمینی بین امارت ابوظبی و استان بریمی عمان هم، پر تردد است.

مسافر می تواند با اتوبوس از دبی به شش امارت دیگر شیخ نشین های متحد عربی برود. این اتوبوس ها تحت عنوان (امارات اکسپرس)‌ از پایانه های اتوبوسرانی در جاهای مختلف شهر دبی به امارتهای دیگر می روند.

از 06:20 صبح هر چهل دقیقه یک بار، یک اتوبوس از ترمینال الغبیبه دبی به ابوظبی می رود. کرایه این سفر زمینی دو ساعته از دبی به ابوظبی بیست و پنج درهم امارات است.  

اتوبوس های زیادی بین دبی و شارجه در رفت و آمد هستند. اتوبوس به مقصد شارجه از ترمینال های مختلف دبی حرکت می کند: الکرامه، سوق الذهب، میدان بنی یاس، جبل علی و میدان الاتحاد. کرایه اتوبوس از دبی تا شارجه هفت درهم امارات می باشد.

هر دو ساعت یکبار مسافر می تواند با پرداخت پانزده درهم امارات از پایانه مسافربری الغبیبه دبی طی دو ساعت به العین برود.

سفر زمینی از ترمینال نزدیک ایستگاه متروی رشیدیه دبی تا فجیره سه چهار ساعت زمان می برد.

اتوبوسهای شرکت الخنجری ترانسپورت بین ترمینال روی مسقط تا الریگا ی دوبی در رفت و آمد هستند. مسافر امکان خرید بلیط اتوبوس از دفتر فروش بلیط کنار رستوران کاروان دوبی را دارد. طول سفر زمینی از دبی تا مسقط شش ساعت است. ساعت حرکت اتوبوس از دبی به مقصد مسقط (عمان) هفت صبح و سه بعد از ظهر است. قیمت بلیط اتوبوس دبی مسقط، شصت درهم امارات و نرخ بلیط اتوبوس دبی مسقط دبی، صد درهم امارات است. حداقل نیم ساعت قبل از حرکت اتوبوس در یکی از ترمینال های اتوبوسرانی دبی باشید. ‎

 

مترو دبی

دبی یک قطب تجاری برای دهوهای اطراف اقیانوس هند است. مسافرهایی که می خواهند از این طریق وارد شهر دبی شوند باید با ناخدای کشتی هماهنگ کنند. دبی یک پایانه بندری بین المللی به نام پورت رشید دارد.

در فصل زمستان یکی از کشتی های کروز شرکت کاستا کروز به نام (کاستا لومینوسا) در دبی لنگر می اندازد.

کشتی های کوچک شرکت کشتیرانی والفجر روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت شش عصر بندر لنگه را به مقصد دبی ترک می کنند. این سفر دریایی در خلیج فارس تقریبا شش ساعت زمان می برد و نرخ بلیط کشتی رفت و برگشت دبی از ایران: درجه یک (145 دلار) و اکونومی (122 دلار) است.

مخصوصا بعد از راه اندازی مترو ی دوبی، سیستم حمل و نقل عمومی دبی رتبه یک در خاورمیانه را از آن خود کرد. ولی گردشگرها معمولا با تاکسی به نقاط مختلف شهر دبی می روند. بالاخره مسافر راه خود را در دبی پیدا می کند. . .

قیمت کارت سفر یک روزه مترو و اتوبوس های شهری دوبی، 22 درهم امارات است. قیمت کارت های قابل شارژ، 25 درهم امارات است و در هر سفر ده درصد برای مسافر تخفیف لحاظ می شود. در همه ایستگاه های اتوبوس و متروی دبی امکان خرید این کارتها وجود دارد. اگر برنامه تور دوبی شما طوری تنظیم شده که در طول مدت اقامت خود در شهر دوبی بیش از دوازده بار از سیستم حمل و نقل عمومی در دبی استفاده می کنید، کارت بخرید.

کارت قرمز، دو درهم امارات، بلیط قابل شارژ مناسب توریست های دوبی با سه ماه اعتبار از زمان خرید و قابل استفاده در ده مسیر هم نرخ

کارت نقره ای، بیست درهم امارات، بلیط قابل شارژ با پنج سال اعتبار برای افرادی که بیشتر از 24 ساعت در دبی اقامت دارند.

کارت طلایی، بیست درهم امارات، بلیط قابل شارژ برای واگنهای درجه یک با دو برابر نرخ سفر با واگن های معمولی

کارت آبی، هفتاد درهم امارات، کارت شخصی با خدمات آنلاین مانند سابقه سفر و شارژ اینترنتی

خط قرمز 52 کیلومتری مترو دوبی در سپتامبر 2009 افتتاح شد و بعد از قاهره و الجزایر، سومین خط مترو در جهان عرب محسوب می شود. تا پانزده مه 2010 بیست و یک ایستگاه مترو در دبی راه اندازی شد با اینکه این خط مترو تا بافت قدیم شهر دبی کشیده نشده به خیابان شیخ زاید در دوبی دسترسی آسان دارد و چند ایستگاه حوالی فرودگاه بین المللی دبی / برج خلیفه / مرکز خرید امارات دارد. خط سبز مترو ی دبی با گذر از مرکز شهر دوبی در نهم سپتامبر 2011 شروع به کار کرد و به زودی دو ایستگاه الجداف و کریک به این خط مترو در دبی اضافه می شوند. ایستگاه های تبادلی یونیون اسکوآر و خالد بن ولید حائز اهمیت هستند. خط های آبی و بنفش مترو دبی هم در سال های آینده به شبکه مترو ی دوبی اضافه می شوند.

مسافر با خرید بلیط تک سفره مترو می تواند سوار واگنهای درجه یک قطار شهری دبی شود. به غیر از پنج شنبه و جمعه، برنامه حرکت متروی دوبی از 05:50 صبح تا نیمه شب ادامه دارد (هر 3 تا 5 دقیقه، یک قطار وارد ایستگاه های مترو می شود) همه ایستگاه های متروی دوبی سیستم تهویه مطبوع دارند. صبح ها و در ساعات اوج ترافیک در دوبی، رفت و آمد قطارهای شهری سریع تر می شود. 

علاوه بر این پنج کیلومتر خط مونوریل از هتل آتلانتیس دبی تا پالم جمیرا کشیده شده ولی هنوز به متروی دبی کانکت نشده است. مسافر نمی تواند با ارائه بلیط مترو از این قطار استفاده کند. قیمت بلیط یک طرفه مونوریل و بلیط دو طرفه به ترتیب بیست و سی درهم امارات است. از دسامبر 2019 مسافر مونوریل دبی باید برای خرید بلیط پول نقد بپردازد و در ایستگاه مونوریل دستگاه خودپرداز نیست. اگر دو سه نفر هستید، با تاکسی (مقابل مونوریل) به نخل جمیرا بروید.

تراموای دبی دوازده نوآمبر 2014 با وصل کردن دبی مارینا به برج العرب شروع به کار کرد. ترام دوبی به دو ایستگاه مترو ی جمیرا لیکز تاورز و دبی مارینا راه دارد و در آینده به دو ایستگاه دیگر مترو دبی هم کانکت می شود. تراموا ی دبی از 06:30 صبح تا نیمه شب هر شش دقیقه یکبار حرکت می کند. بدون در نظر گرفتن مسافت، نرخ بلیط یکطرفه تراموا ی دوبی سه درهم امارات است.

شبکه اتوبوس درون شهری دبی ارزان ترین راه برای رفتن به جاهای مختلف دبی را برای گردشگر فراهم کرده، نقشه مسیر و برنامه حرکت اتوبوسهای دبی را می توان آنلاین دید. این اتوبوس ها تمیز هستند اما متأسفانه در تمام نقاط شهر دبی ایستگاه ندارند. برای رفت و آمد بین منطقه های مختلف مرکز شهر دبی و حومه شهر دوبی سوار اتوبوس شوید.

مسافر می تواند از ایستگاه اتوبوس، ایستگاه مترو ی دبی یا حتی راننده اتوبوس های دوبی بلیط بخرد. ایستگاه بازار طلای دبی در منطقه دیره و ایستگاه الغبیبه در محله بر دبی، دو ایستگاه اتوبوس اصلی در شهر دوبی اند. کرایه اتوبوس های درون شهری دبی معمولا دو درهم امارات است اما اتوبوس های حومه شهر دوبی بیشتر از مسافر پول می گیرند. در بعضی از ایستگاه های اتوبوس دوبی نقشه مسیر و ساعات حرکت اتوبوس نصب شده و خانم ها روی صندلی های قسمت جلوی اتوبوس می نشینند.

خط هشت خیلی به درد گردشگرهای خارجی می خورد، از بازار طلای دوبی شروع شده، با گذر از تونل زیر نهر به هریتج ویلج رسیده، از آنجا به خیابان جمیرا درست پشت ساحل رفته، از تعداد زیادی هتل و مرکز خرید در دوبی گذشته، نهایتا به برج العرب و وایلد وادی می رسد.

 

تاکسی و اتوبوس های دبی

به توصیه وب سایت قاره پیما گردشگر خارجی باید سوار اتوبوس های شرکت بیگ باس کمپانی شود. اتوبوس های این شرکت در دوبی دو مسیر حرکت دارند: مسیر آبی از جمیرا و محله های تازه ساز، مسیر قرمز از بافت قدیم شهر دبی می گذرد. مبدأ هر دو مسیر، وافی سیتی مال دوبی است و مسافر با پرداخت صد و هفتاد و پنج درهم امارات می تواند یک روز در این مسیرها با اتوبوس چرخ بزند.  

خیابان های دبی همیشه پر از تاکسی اند. بهترین جا برای تاکسی گرفتن در دبی، مقابل مرکز خریدهای دبی و هتل های دبی است. در خیابان های دبی هم می توان گذری تاکسی گرفت اما نه در ساعات اوج ترافیک. از 07 تا 09 صبح و از 04 تا 07 بعد از ظهر، تعداد مسافرها بیشتر از تاکسی ها است. نه تنها تاکسی گرفتن آسان نیست بلکه راننده تاکسی ای هم که مسافر سوار می کند به دریافت کرایه مصوب تاکسی راضی نمی شود. سبک رانندگی در دبی ضعیف یا وحشیانه است – مخصوصا راننده تاکسی ها فکر می کنند خیابان های دبی ارث پدرشان است. اما اینها آدرس هر شاپینگ مال و مکان دیدنی و هتلی در دبی را دارند. به هر حال تاکسی گرفتن در دبی معمولا به نفع گردشگر خارجی تمام می شود. همین که مسافر بداند بدون دردسر به مقصد در دبی می رسد، باید خدا را شکر کند.

در ازای هر کیلومتر تاکسی متر 1.75 درهم امارات برای مسافر کرایه می اندازد پس نیازی به چانه زدن نیست. نرخ همه شرکت های تاکسی دوبی یکی است بنابراین سوار اولین تاکسی ای که جلوی پایتان ترمز می کند شوید. کرایه تاکسی از فرودگاه اصلی شهر دبی تا هتل های دبی بیست و پنج درهم امارات است. در طول روز کرایه هر کورس تاکسی در شهر دبی پنج درهم امارات بوده و در طول شب دو برابر می شود. با پرداخت کمتر از بیست درهم امارات نمی توانید با تاکسی از دوبی به شارجه بروید. پرداخت عوارض جاده ای سالک هم با مسافر است (چهار درهم امارات) لیموزین ها و تاکسی های بی نام و نشان جلوی هتل های دوبی هر نرخی دلشان بخواهد اعلام می کنند. اتومبیلی که تاکسی متر ندارد به هیچ شرکت تاکسی ای در دوبی تعلق ندارد.

اگر تاکسی گیرتان نیآمد، با شماره 042080808 تماس گرفته و تنها با پرداخت سه درهم امارات کارمزد، مثل آب خوردن تاکسی بگیرید. گردشگرهای خارجی به این سیستم کرایه تاکسی اعتماد ندارند ولی تاکسی های زیادی گوشه ای از خیابان های دبی پارک کرده و منتظر مسافر می مانند. بنابراین در یک روز معمولی در دبی طی کمتر از پنج دقیقه تاکسی می آید. اگر می خواهید سر ساعت خاصی به مکانی در دبی بروید (فرودگاه، جلسه، . . .) بهتر است از میز پذیرش هتل در دبی بخواهید یک تاکسی خبر کند چون شما با ساعات اوج ترافیک دبی آشنا نیستید. 

در دبی یک خانم محترم تنها باید روی صندلی عقب تاکسی بنشیند، روی صندلی جلو نشستن یعنی به همان راننده تاکسی چراغ سبز نشان می دهد.

شرکت‌های کرایه اتومبیل در دبی با کمترین کاغذ بازی ممکن، خودروهای مختلف را در اختیار گردشگرهای خارجی می گذارند. نیازی به داشتن مجوز بین المللی رانندگی نیست اما شاید شرکت ها اتومبیل های لوکس در دبی را به مسافرهای ناشی ندهند. البته به توریست هایی که از اروپا و حوزه خلیج فارس می آیند، سخت نمی گیرند.

بعضی از شرکت ها اتومبیل و راننده کرایه می دهند، در این صورت مطمئن شوید راننده با مسیرهای مورد نظر شما در دبی آشنا است.

هنگام رانندگی در خیابانهای اصلی شهر دبی، مانند خیابان شیخ زاید، متوجه عدم ترتیب شماره چهار راه ها می شوید. مثلا چهار راه شماره سیزده بعد از چهار راه شماره هجده است و این اعداد روی نقشه بولد نشده اند. نام خیابان ها هم گیج کننده اند. ساخت و ساز همیشه در جریان در دبی، پیدا کردن یک آدرس در این شهر در امارات متحده عربی را سخت کرده، طرح بندی خیابان های دبی مدام در حال تغییر است. نفشه های جی پی اس در این حد به روز نیستند و خودروهای کرایه ای در دبی اصلا جی پی اس ندارند. بی دردسر، نقشه کاغذی شهر دبی را همراه داشته باشید. گردشگر می تواند از ویرجین مگا استور بالای سیتی سنتر دبی نقشه بخرد.

در ساعات اوج ترافیک دبی رانندگی در خیابان ها برای گردشگر خارجی آسان نیست و طی یک مسافت کوتاه حداقل چهل و پنج دقیقه زمان می برد. گذشته از این مشکل جای پارک در کوچه و خیابان های دبی همیشه برقرار است. 

وقتی تعداد زیادی مهاجر در دبی زندگی می کنند هر کدام به شیوه مرسوم در کشور خود رانندگی کرده و آمار مرگ در حوادث جاده ای در دوبی بالا می رود. رانندگی در حالت مستی در خیابان های دبی خیلی جرأت می خواهد چون در آخر راننده دیپورت یا زندانی می شود.

در بعضی از جاده های دوبی باید عوارض بدهید. شرکت های کرایه خودرو در دوبی در آخر همه عوارض های جاده ای را از مشتری می گیرند.

کرایه اتومبیل در دبی بدون جهت یابی درست درد گردشگر خارجی را دوا نمی کند. حتی افراد ساکن دوبی هم به سامانه موقعیت‌ یابی جهانی نیاز دارند، بنابراین دو راهکار دارید: کرایه جی پی اس یا اجاره خودرو مجهز به سیستم جهت یابی. از پایگاه دادگانی تلفن همراه خود یا گوگل مپ استفاده کنید.

 

گردش در دبی

بهترین راه عبور از خور دوبی، سوار عبره شدن است (لنج های کوچک مسافربر) عبره در بر دبی و دیره ایستگاه دارد و سیستم مسافرگیری عبره خیلی منظم است. از این طرف رود به آن طرف رود رفتن یک درهم امارات هزینه دارد. وقتی عبره از ایستگاه خارج می شود، مسافر کرایه را به راننده می پردازد. گردشگر خارجی 24 ساعته امکان سوار عبره شدن را دارد و منظره شهر دبی در این سفر با قایق دیدنی است.

برای برگزاری یک تور اختصاصی هم می توان یک عبره در دوبی اجاره کرد. غروب یک روز معمولی با راننده ای همراه شوید که قصه ساختمان های واقع در منطقه کریک دبی را برایتان بگوید. عبره یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی محسوب می شود و امکان رزرو بلیط اینترنتی عبره دبی هم وجود دارد. مسافر می تواند از ایستگاه های بانیاس، السبخه، بازار قدیمی دیره، السیف، الفهیدی، سوق قدیمی دوبی، بر دبی و الغبیبه بلیت عبره بخرد.

شرکت دوبی فری چند مسیر گردشگری به مسافرها پیشنهاد می کند تا از تماشای جاذبه های سواحل دبی لذت ببرند. بلیط چهل دقیقه گشت با کشتی در آبهای خلیج فارس برای هر مسافر (سیلور کلاس) 50 درهم امارات و (گلد کلاس) 75 درهم امارات است. کانال دبی اتوبوس دریایی و عبره دارد، این راهی ارزان برای دیدن کانال آبی دوبی است.

در کریک امکان هماهنگ کردن تورهای گران تر با دهو های لوکس تر وجود دارد. در منطقه دوبی مارینا گردشگرها پول زیادی برای صرف یک وعده شام روی عرشه کشتی های لوکس خرج می کنند.

مدرسه الاحمدیه – در 1912 شیخ احمد (تاجر مروارید در خلیج فارس) اولین مدرسه دبی را در منطقه دیره ساخت و این بنای قدیمی امروز به موزه در دوبی تبدیل شده و از گردشگر پولی بابت ورودیه نمی خواهد.

محله بستکیه – یکی از محله های قدیمی دبی که ساختمان های آن با حفظ معماری قدیمی بازسازی شده اند. تعداد زیادی گالری هنری و کافه در این محله هست که مسافر را با نوع زندگی مردم در دبی قدیم آشنا می کند.

موزه دبی – در خیابان علی بن ابی طالب دبی، تاریخ اجتماعی امارات را به نمایش گذاشته، از قلعه فهیدی دبی گرفته تا خانه های ساخته شده از ساقه گیاه نی در دوبی. زیرزمین این قلعه به تازگی بازسازی شده و با استفاده از آخرین تکنولوژی سعی در شناساندن تاریخ دبی به بازدید کننده دارد. اینکه دبی محدود به پرورش مروارید چطور تا این حد پیشرفت کرده واقعا جالب است – ورودیه موزه دوبی 3 درهم امارات.

مسجد جمیرا – در خیابان جمیرا روبروی پالم استریپ مال، بزرگترین مسجد شهر و نمونه بارز معماری اسلامی در دوبی است. فضای داخلی ساختمان مسجد جمیرا به سبک معماری اماراتی طراحی شده و یکی از معدود مسجدهای دوبی است که پذیرای گردشگرهای غیرمسلمان می باشد. مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد در دبی برای تبلیغ اسلام هم که شده، گردشگرهای خارجی را به سمت این مسجد در دبی سوق می دهد – این تور روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنج شنبه با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برقرار است.

محله الشندغه – خانه شیخ راشد آل مکتوم سابق و چند موزه در فضای باز دیگر در منطقه الشندغة دوبی هستند.

سوق های دوبی – چند سوق یا بازار در هر دو طرف نهر دوبی هستند، مانند بازار ادویه در دبی، سوق مدینة جمیرا، . . . سوق های دبی جای خوبی برای پیدا کردن سوغات ارزان اماراتی هستند.

برج خلیفه – تا مدت ها برج دبی با 828 متر ارتفاع و 160 طبقه (سیصد متر بلندتر از همتای خود در شهر تایپه) بلندترین سازه دنیا بود. عرشه مشاهده در طبقه صد و بیست و چهارم برج دوبی رتبه دوم بعد از همتای خود در مرکز مالی جهانی شانگهای را دارد. برج خلیفه یک آب نما و نه هتل دارد – هتل آرمانی با صد و شصت اتاق در طبقه های اولیه برج دبی است. بازدید کننده ها از طبقه همکف دبی مال وارد این برج در دبی می شوند. عرشه مشاهده برج خلیفه در نوع خود بلندترین است ولی نصف طبقات برج بالای آن است. بهتر است بلیط بازدید از برج خلیفه را چند روز زودتر اینترنتی بخرید: 400 تا 125 دلار

آب نمای دوبی – با طول دویست و هفتاد و پنج متر، آب را تا ارتفاع صد و پنجاه متر در آسمان پرتاب می کند. بزرگترین آب نمای دنیا که با موسیقی (کلاسیک و عربی) می رقصد. این نمایش هر شب از 18:00 تا 23:00 در دریاچه برج خلیفه کنار دوبی مال اجرا می شود. آبنمای دبی بیش از 6.600 چراغ در بیست و پنج رنگ مختلف دارد.

هتل برج العرب – برای تجربه سبک زندگی از ما بهتران، حداقل یک استکان چای یا یک لیوان کوکتل در لابی تنها هتل هفت ستاره دنیا در دبی بخورید. مسافر در صورت رزرو اتاق یا سوئیت در برج العرب می تواند وارد این هتل مجلل در دبی شود البته مهمان دیگر هتل های گروه جمیرا هم با هماهنگی امکان ورود به برج العرب را دارد. توریست های دیگر تور بازدید از برج العرب را رزرو می کنند به شرط اینکه تمام سوئیت ها و اتاق های هتل پر نباشند البته باید یک دست لباس اسپورت شیک تن کنید. یک ماه زودتر از سفر به دبی باید اتاق خود در هتل لوکس برج العرب را رزرو کنید ولی برای سرو غذا در این هتل لوکس در دوبی می توان یک هفته قبل از چک این تصمیم گرفت.

دبی مارینا – در 2003 ساخت مارینا با الهام از نهر فالس در ونکوور (کانادا) ساخته شد. مرسی دوبی یک منطقه تازه ساز در این شهر است که مورد توجه شهروندان و گردشگرها می باشد: نمای ساختمان های دوبی در خط افق این تفرجگاه ساحلی، هتل های درجه یک دبی، ساحل افسانه ای دوبی، مرکز خریدهای دبی، کافی شاپ ها و رستوران های دبی، دو خط ساحلی مارینه و د واک در دوبی. مسافر امکان اجاره یک قایق بادبانی در این محله در دبی را دارد. شرکت (سفر دریایی با دهو) گردشگر را به صرف شام و نوشیدنی های الکلی روی عرشه دهو دعوت می کند. بازار روباز در خط ساحلی د واک از اکتبر تا مه، هر جمعه و شنبه برپا است.

کانال آبی دبی – یک جاذبه گردشگری نوین که 9 نوآمبر 2016 در دوبی از آن رونمایی شد، یک برگ طلایی نو در تاریخ دبی. کانال آبی دوبی با طول 3.2 کیلومتر آخرین پروژه توسعه نهر دبی است و از طریق الصفا و الوصل و جمیرا ی 2 به خلیج فارس می رسد. با راه افتادن این کانال، ترابری دریایی در دبی رونق گرفت، دیره و بر دبی به هم کانکت شدند. سه پل عبور عابر پیاده در قسمت های مختلف این کانال آبی در دوبی هست. آبشارهای مصنوعی به طور اتوماتیک از کار افتاده و قایق های مسافربری از زیر آنها عبور می کنند. مسافر همیشه امکان سوار تاکسی آبی دوبی شدن را دارد.

جزیره های نخلی دبی – سه مجمع الجزایر ساخت بشر در آب های خلیج فارس، دبی. این سه جزیره (نخل جمیرا، نخل دیره، نخل جبل علی) شبیه یک درخت نخل هستند. جزایر نخلی دبی کاربرد مسکونی، تجاری، سرگرمی دارند. در آخر جزر النخیل پانصد و بیست کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه می کند. مساحت نخل جمیرا پنج در پنج کیلومتر است. ظرفیت حمل مسافر مونوریل این جزیره دو تا سه هزار مسافر در روز است. ابتدای این مونوریل به مترو ی دوبی و انتهای آن به هتل آتلانتیس دبی وصل است. گردشگر شیفته ریزورتهای لوکس و مرکز خریدهای بزرگ سه جزیره می شود.

 

تفریحات دبی

پکیج Dubai City Pass شامل هزینه ورودیه بیشتر جاهای دیدنی دوبی، موزه های دبی، جاذبه های گردشگری دبی مانند برج خلیفه و سافاری می شود. این برنامه کرایه اتوبوس، قایق و حتی شاتل تا ابوظبی را هم دربرمی گیرد.

به دلیل وجود سواحل شنی و سفید در دبی امکان انجام ورزش های آبی مختلف در شهر دوبی وجود دارد. دمای آب های دبی در زمستان و تابستان به ترتیب 22 و 35 درجه سانتیگراد است. به ندرت موج و باد مزاحم شنا کردن در آب های دوبی شوند. به دلیل شوری آب بیشتر گردشگرها ترجیح می دهند در استخر هتل محل اقامت خود در دوبی شنا کنند. پروژه در حال ساخت سه جزیره نخلی دبی همیشه روی غواصی گردشگرها تأثیر منفی می گذارد. برای رسیدن به مکان مناسب غواصی مسافر باید مسافت زیادی را با قایق طی کند. یا اینکه کلا در یک سفر زمینی از دبی به الفجیره یا شارجه (خور فکان) برود.

با اینکه در نگاه اول انجام فعالیت های تفریحی در فضای باز در دوبی به دلیل اقلیم بیابانی دبی برای گردشگر جالب به نظر نمی رسد، جاذبه های طبیعی دبی یکی دو تا نیستند – آبشارهای طبیعی در دبی، صخره های حاوی فسیل در دوبی، دریاچه های آب شیرین در دبی، روستای تاریخی حتا.

Weekenduae یک بلاگ است که اطلاعات کاملی درباره ایده، مسیر و برنامه سفرهای ماجراجویانه آخر هفته در امارات متحده عربی را به کاربر می دهد.

الصفا یکی از قدیمی ترین پارکهای دبی است. بزرگترها در این پارک در دوبی تنیس / والیبال / فوتبال بازی می کنند. بچه ها به عشق بازی های کامپیوتری، سوار چرخ و فلک یا ماشین شارژی شدن به پارک الصفا ی دبی می روند. فضای پارک الصفا برای پیک نیک مناسب است. 

مسابقه شترسواری یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری دوبی است، این مسابقه در فصل زمستان روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود. گردشگر خارجی می تواند به تماشای مسابقه شترسواری در دبی بنشیند. دست فروش ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای خرید به گردشگرها پیشنهاد می کنند: مهره های زینتی، فرش، پتو و دیگر سوغات اماراتی . . . مدینه جمیرا (پاتوق مسابقات شترسواری دبی) دو هتل مجلل به نامهای هتل القصر دبی و هتل مینا السلام دبی، بیشتر از 40 رستوران لوکس، یک بازار دارد – سوق مدینه جمیرا.

ورزش های آبی در دبی – موز قایقی سواری در دبی، چتربازی در دبی، غواصی، . . . مسافر حسابی از تفریحات آبی دبی لذت می برد. پارک آبی هتل آتلانتیس دبی نخل جمیرا حرف اول را در دنیا می زند. حتی اگر مهمان هتل آتلانتیس هم نباشید، امکان رفتن به آکوآ پارک این هتل لوکس در دبی را دارید – هر نفر هشتاد یورو ! این پارک تفریحی در دوبی تا ساعت 18:00 عصر باز است.

بیابان گردی در دوبی به شیوه سافاری دلیل سفر تعداد زیادی ماجراجو به این شهر در امارات متحده عربی است. جیپ / باگی/  تخته شن سواری، . . . پای ثابت تور سفاری در دوبی هستند. گردشگر با یک خودروی شاسی بلند (با راننده) راهی بیابان های دبی می شود. بعد از کلی بالا و پایین شدن روی تپه های شنی، همراه با رقص و موسیقی یک شام مفصل در بیابان می خورد. اگر در ماشین بالا می آورید قید آرتیست بازی را در دوبی را بزنید. اخیر امکان کرایه هامر اچ3 هم هست ولی باید پول بیشتری خرج کنید. یا اینکه خود مسافر یک جیپ اجاره کرده و هر هفته در زمینه سافاری در بیابان آموزش ببیند. بعضی از این باشگاه های آفرود در دبی بیش از دو هزار عضو از سراسر دنیا دارند.

ماهیگیری یک سرگرمی دیرینه در دبی محسوب می شود. شاید یک ملکه ماهی، سرخوی شمالی، سوکلا، خال مخالی اسپانیایی اطلس یا چنگو به نوک قلاب ماهیگیری مسافر گیر کند.

شرکت دوبی دهو به گردشگرها قایق ماهیگیری کرایه می دهد. این کشتی های لوکس اتاق استراحت و تجهیزات کامل ماهیگیری دارند و همین هیجان بیشتری به توریست می دهد. 

ناخداهای حرفه ای مسافر را برای ماهیگیری از اعماق دریا در دبی به جاهای خاصی می برند. یک راهنما کنار مسافر نشانده و ترفندهای ماهیگیری را به او یاد می دهند. جلیقه نجات، نورافکن، جعبه کمک های اولیه و هر چیزی برای نجات مسافر از خطرهای احتمالی در دریا در این قایق ها هست. حضور ناخداها و ماهیگیرهای حرفه ای در قایق به مسافر دلگرمی می دهد. همه خدمه به خوبی آموزش دیده، نیازهای مسافر را تأمین کرده و حواسشان به همه چیز هست.

دوبی واقعا یک مقصد توریستی رؤیایی برای مسافرهای علاقه مند به کرانه دریا است. مسافر دبی می تواند با یک قایق صیادی کوچک (مجهز به ترال) به ماهیگیری برود. 

الآن دبی پیست اسکی سالنی خودش را دارد. اسکی دبی در مرکز خرید دوبی مال در خیابان شیخ زاید امکان اسنوبردسواری و اسکی روی برف را برای گردشگرها فراهم کرده و مسافر می تواند از صفر تا صد تجهیزات اسکی را از اسکی دوبی کرایه کند. دمای داخل این سالن 4 درجه سانتی گراد زیر صفر است، لازم نیست به بار سفر به دبی لباس گرم اضافه کنید چون در اسکی دبی حداقل امکان خرید دستکش و کلاه هست. هزینه دو ساعت گشت و گذار در اسکی دوبی برای هر نفر 200 درهم امارات است.

پارک آبی وایلد وادی جای خوبی برای دور شدن همه افراد خانواده از گرما و شلوغی شهر دبی است. رودخانه وحشی نزدیک هتل ها و ریزورت های جمیرا بیچ واقع شده، دو ماشین موج سواری مصنوعی و یک چشمه آب گرم و چند سرسره آبی و دو فروشگاه و دو رستوران دارد.

پارک آبی جانگل بی واقع در محله دبی مارینا در ژانویه 2021 شروع به کار کرده است. 

شرکت بیگ رد موتور اسپورتس متخصص اجرای تور موتورسواری در بیابان های دبی است. این تور ماجراجویانه در دبی برای همه گردشگرها جالب است. نیازی به داشتن گواهینامه موتورسواری نیست ولی یک جو مهارت که لازم است !

این روزها گردشگرهای خارجی علاقه زیادی به دل زدن به دریای عرب با یک قایق بادبانی نشان می دهند.

با خرید پکیج تور قایق های تندرو دبی مسافر از تماشای جاذبه های دوبی مارینا لذت می برد.

می توانید از میان قایق های لوکس / قایق های موتوری مسابقه ای / قایق های بادبانی یکی را انتخاب کنید. اینها از زمین تا آسمان با هم فرق دارند. اندازه قایق ها با هم یکی نیستند البته همه این قایق ها دارای تجهیزات لازم برای انجام ورزش های آبی در دبی هستند و یک تیم حرفه ای مسافر را اسکورت می کند.

خور دبی کم کم به (دوبی) مهم ترین شهر در امارات متحده عربی تبدیل شده، در ابتدا همه کشتی ها از هند / آفریقا / خاورمیانه به خور دوبی می آمدند. هنوز هم آثار ترابری دریایی آن روزها در خور دبی نمایان است و گمرک خانه و سازه های نظامی به قوت خود باقی اند. یا یک قایق اختصاصی کرایه کرده و یک ساعتی در خور دبی بگردید یا در یکی از کشتی هایی که آنجا لنگر انداخته اند، شام بخورید.

نمایشگاه بین المللی قایق دبی خیلی طرفدار دارد. اگر به سفر دریایی و موج سواری پشت قایق و دور شدن از هیاهوی شهر دبی علاقه دارید، بازدید از این نمایشگاه در دوبی را فراموش نکنید.

و اما نمایشگاه قایقهای خصوصی دوبی به درد افرادی می خورد که دیوانه کشتی های کوچک و قایقهای بادبانی هستند. خریدارها و فروشنده ها از همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دوبی کریک مارینا جمع شده و امکان به نمایش گذاشتن هر قایقی با طول بیشتر از 147 فوت را در خشکی و دریا دارند. اینجا پر از قایق های فروشی است !

دبی دلفیناریوم (نزدیک نهر)

پارک کروکودیل دبی – بهشتی برای کروکودیل ها در المشرف دبی در حال ساخت است.

عین دبی – بلندترین چرخ و فلک در جزیره مصنوعی بلو واترز دبی

فرهنگ و هنر در دبی – هنوز هم گردشگرهای خارجی با رویدادهای فرهنگی زیادی در دبی آشنا نیستند. مرکز هنری جمیل اولین فضای خاص هنر معاصر در دبی است و برنامه های متنوعی را اجرا می کند، مانند: نمایشگاه، پروژه های هنری، تور، نمایش فیلم، کارگاه آموزشی و اجراهای زنده مناسب همه گروه های سنی.

پالم تاور – یک آسمان خراش به شکل نخل واقع در نخل جمیرا. عرشه مشاهده در طبقه پنجاه و دو به جزیره پالم و دبی دید دارد و هتل پنج ستاره سنت رجیس دوبی در این برج است.

بالون هوای گرم بر فراز تپه های شن و ماسه و کوه های دبی

دبی خیلی برای ساخت زمین های گلف مجلل در بیابان هزینه کرده و زمین های ماسه ای گلف در دبی رؤیای گلف بازها هستند.

هر سال از اواخر نوآمبر تا اواخر فوریه از همه کشورهای دنیا در حاشیه دبی دور هم جمع شده و کپی برابر اصل لندمارک های خود را به نمایش می گذارند. این دهکده جهانی در دوبی مانند بازار سد اسمال تهران است، برای چند دقیقه هم که شده حس می کنید در آن کشور هستید اما در واقعیت هزاران کیلومتر با آن کشور فاصله دارید. به قید قرعه به بازدید کننده ها ماشین و شمش طلا هم جایزه می دهند. هیروگلیف مصری‌ها، معابد تایلند، شهر ممنوعه پکن، برج ایفل پاریس و جاذبه های گردشگری دیگر جهان. هزینه ورودیه این نمایشگاه برای هر نفر 15 درهم امارات است.

گردشگر با سوار کشتی تفریحی نارولا شدن، آسمان خراش های مدرن دور و بر دوبی مارینا را دیده و شام می خورد.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب در طبقه زیر همکف دوبی مال، یکی از بزرگترین آکواریوم های معلق دنیا است. هزاران ماهی و موجوادات دریایی در ده میلیون لیتر آب زندگی می کنند. قیمت بلیط این آکواریوم در دوبی برای هر نفر 70 درهم امارات است.

بیش از دو هزار و پانصد حیوان (شیر، فیل، زرافه، خرس، شتر، . . .) در پارک سافاری دبی واقع در الورقاء زندگی می کنند. این پارک به چهار بخش تقسیم شده: اکسپلورر ویلج، آفریکن ویلج، عربین دزرت سافاری، ایژین ویلج. نرخ بلیط بازدید از سافاری پارک دوبی برای هر توریست: هفتاد درهم امارات.

دوبی پارکس اند ریزورتس در خیابان شیخ زاید، بزرگترین پارک موضوعی و تفریحی در خاورمیانه با مساحت بیست و پنج میلیون فوت مربع به چند بخش مجزا تقسیم شده: موشنجیت دبی، بالیوود پرکس دوبی، لگولند دبی، پارک آبی. رستوران و فروشگاه ریورلند، ریزورت خانوادگی با تم پولینزی، لاپیتا هتل دبی. مبلغ ورودیه برای هر نفر: 270 درهم امارات

شهربازی آی ام جی ورلد دبی در امتداد خیابان شیخ زاید جنب گلوبال ویلج، یک پارک موضوعی سرپوشیده شامل چهار بخش مختلف است: دره گمشده، بلوار آی ام جی، کارتون نتورک، مارول. این مرکز تفریحی در دبی سه ترن هوایی دارد.

دوبی میراکل گاردن در خیابان البرشاء دبی در روز ولنتاین با به نمایش گذاشتن پنجاه میلیون گل افتتاح شد. هر سال یک و نیم میلیون گردشگر به این باغ گل در دبی می آیند و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دبی است. نام این باغ گل دوبی در کتاب رکوردهای جهانی گینس آمده و سرزمین عجایب دبی شامل باغ پروانه های دبی، فلورال ایرپلین (ایرباس 380 شرکت هواپیمایی امارات، لیک پارک، مجسمه های فلورال سه بعدی، . . . می شود. به منظور نگهداری از آن همه گل و گیاه، تماشگر همیشه اجازه ورود به این مکان را ندارد. این پارک تمام سال تماشاگر نمی پذیرد.

قاب دبی نزدیک دروازه ستارگان بوستان زبیل دبی قرار گرفته، قاب دوبی طوری جانمایی شده‌ که نمادهای دبی نوین از یک سو و بخش‌ های قدیمی شهر دوبی از سوی دیگر قابل دیدن هستند. روزنامه گاردین این سازه را (بزرگ ‌ترین قاب عکس روی زمین) نامید. هر گردشگر بزرگسال و کودک برای ورود به این آسمان خراش در دوبی باید به ترتیب صد و پنجاه درهم امارات پرداخت کند، معمولا کسی دلش نمی آید بدون خرید یک یادگاری هر چند کوچک قاب دبی را ترک کند. مسافر می تواند نام خود را روی یک صفحه نمایش بنویسد و اسامی روی صفحه نمایش قاب دوبی دیده می شوند. از بار طبقه بالای ساختمان قاب دبی تمام شهر دوبی زیر پای شما است. در موزه طبقه همکف برج قاب دبی روند تبدیل شدن دوبی از یک دهکده کوچک ماهیگیری به مدرن ترین شهر جهان به نمایش گذاشته شده، حقیقت این است که دبی دویست و شصت میلیون درهم امارات برای نشان دادن گذشته و آینده دوبی به مردم جهان هزینه کرده است.

 

آموزش در دبی

دبی یک دهکده آموزشی پر از مؤسسه و دانشگاه دارد که مطالب خود را به طور حضوری و مجازی به کاربر ارائه می کنند. حتی دانشگاه امریکن هم در دوبی شعبه دارد.

با اینکه دبی در تلاش است خود را به عنوان پایتخت تجاری و سرگرمی دنیا معرفی کند به افراد جویای کار در دبی سخت می گیرد و کسی که سابقه کار ندارد موفق به اخذ اجازه کار در دوبی نمی شود. بنابراین بهتر است با حوصله پروسه اداری اخذ ویزای کار دبی را طی کنید چون اگر متوجه غیر قانونی کار کردن شما در دبی شوند، باید جریمه سنگین داده و از کشور امارات متحده عربی خارج شوید.

همه فرم ها و مدارک به زبان عربی اند و بهتر است انجام کارهای اداری خود در دوبی را به یک فرد بومی بسپارید.

شغل عوض کردن در دبی فقط به خود فرد مربوط نیست واین درباره همه افراد ساکن در دبی صدق می کند، با هر ملیتی. باید تا آخرین روز ذکر شده در قرارداد کار خود در همان بیزینس فعال باشید (دو سال) اگر کارمند زودتر تصمیم به ترک کار بگیرد، کارفرمای جدید باید ماهی 5.000 درهم امارات بیشتر از حقوق قبلی اش به او بدهد، جل الخالق ! یا اینکه کارمند آنقدر بیکار بماند تا مدت قرارداد کار قبلی اش تمام شود. اگر کارفرما مایل به ادامه همکاری نباشد، داستان فرق می کند و کارمند می تواند شغل دیگری برای خودش پیدا کند – با هر ملیت، دین، سابقه کار، . . . 

یک کارمند خارجی از پس پرداخت اجاره بهای سنگین در محله های اعیان نشین دوبی برنمی آید بنابراین در زمان بستن قرارداد کاری هزینه مسکن را گردن کارفرما اماراتی بیاندازید.

امتیازهای کار کردن در دبی تمامی ندارند، سی و نه روز در سال کارمند در خانه لم داده و از کارفرما ی اماراتی حقوق می گیرد، شرکت اماراتی سالی یک بار هزینه بلیط رفت و برگشت کارمند به کشور خودش را تأمین می کند و کارمند 100٪ از پرداخت مالیات بر درآمد در دبی معاف است. این قانون شامل درآمد معلم های اروپایی شاغل در انستیتوهای زبان انگلیسی در دوبی هم می شود.

در دبی الکی به مهارت های شغلی خود پر و بال ندهید، قبل از امضاء قرارداد کاری با شرکت اماراتی همه مفاد آن را با دقت بخوانید، زیر بار حرف شرکت های کاریابی در دوبی نروید چون اینها از کارفرماهای اماراتی پورسانت می گیرند.

لطفا پاسپورت خود را در هیچ شرکتی در دبی گرو نگذارید. می گویند شرکت های زیادی در امارات متحده عربی، پاسپورت کارگرهای اهل جنوب شرق آسیا را گرفته و حقوق آنها را هم دست و پا شسکته پرداخته اند. کارگر خارجی شانس برنده شدن در زمینه دعاوی حقوقی در دوبی را ندارد و از اول بهتر است روزه شک دار نگیرد. وقتی می خواهید تمام توان خود را برای کار کردن در دبی بگذارید، این موارد را هم در نظر بگیرید.

 

خرید در دبی – امارات

دبی یعنی بهشت خرید. . . به دلیل حجم بالای واردات کالا به دبی با حداقل عوارض گمرکی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در بازارهای دوبی پیدا می شود. به لطف ارزش درهم امارات و تعداد زیادی خریدار که هر سال راهی دبی می شوند، چانه زدن سر قیمت ها بی معنا شده و حتی در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی که برچسب قیمت به یورو یا لیره استرلینگ خورده، با تبدیل آن عدد به درهم امارات، باز هم فروشنده اماراتی بیست سی درصد بیشتر سود می کند.

قیمت منسوجات، لوازم الکترونیکی مصرفی، طلا در دبی مناسب است.

حتی مگا مال های دبی هم انبار کالا ندارند، یعنی اگر از لباسی خوشتان آمد حتما سایز و رنگ مورد نظرتان را در آن مغازه پیدا نمی کنید. فروشگاه های دوبی از 09 صبح تا 10 شب یکسره باز هستند و آخر هفته ها تا یک نیمه شب کار می کنند.

در سوق های دبی چانه بزنید حتی اگر کالایی با نرخ مشخص در دبی به فروش می رسد، مشتری از بحث سر پایین آوردن قیمت آن لذت می برد. باز بپرسید: قیمت آخر این جنس برای من چند است؟ تا فروشنده دلش بخواهد با شما معامله کند.  

در مالها و فروشگاه های اروپایی درباره تخفیف حرف نزنید، برعکس، در سوقهای سنتی دوبی هم زیر بار حرف فروشنده نروید.

از 1996 تا امروز فستیوال خرید دبی، بزرگترین رویداد خرید در خاورمیانه بوده، تقریبا همه فروشگاه های دوبی از اوایل ژانویه تا اواخر فوریه اجناس خود را به حراج می گذارند. فستیوال خرید دوبی فقط به خرید محدود نمی شود، گردشگر شانس دیدن اجرای کنسرت هنرمندهای بین المللی در دبی را دارد و در تابستان هم با برنامه (سوپرازهای تابستانی دوبی) برای جذب توریست به دوبی تلاش می کنند.

السطوه یک منطقه مسکونی در دوبی پر از پارچه فروشی است – از مسجد سطوه تا خیابان مقابل کلینیک سطوه. بیشتر گردشگرها برای خرید منسوجات به السطوه می روند. گاهی مغازه ها اجناس خود را به حراج می گذارند در غیر اینصورت خریدار باید تخفیف بخواهد. این عادت خرید مردم بومی دبی است و توریست هم باید با همین رویه پیش برود. جالب اینکه چند خیاط حرفه ای هم در محله السطوة دوبی مغازه دارند، پارچه مورد پسند خود را بخرید و طراحی و ساخت لباس به شکل دوخت سفارشی را به آنها بسپارید. حتی ابریشم خام هم در فروشگاه های سطوه پیدا می شود. مهاجرهای هندی و فیلیپینی عاشق این محله در دبی هستند.

سوق طلا ی دبی یک بازار تاریخی است که از اول و ازل در شهر دوبی بوده و دل همه را برده . . . طلاهای 22 عیار با قیمت خیلی بالا در بازار طلای دوبی به فروش می رسند گرچه طلافروش های دبی هم سر قیمت با گردشگرهای خارجی راه می آیند. هنگام خرید طلا در دوبی، کارمزد ساخت را به نرخ هر گرم طلا ی خام اضافه می کنند. بعضی از جواهر فروشی های سوق طلای دبی در مرکز خریدهای بزرگ دوبی شعبه دارند و طلافروشی ها در دبی ویترین خود را با انبوهی از گردنبند، گوشواره، النگو، انگشتر، دستبند، سنجاق سینه پر کرده اند. 

سوق ادویه دوبی، یک بازار قدیمی در دهانه خور دبی نزدیک بازار طلای دبی است اما از وقتی سوپر مارکت های دبی هم ادویه فروش شده اند این بازار قدیمی در شهر دوبی از رونق افتاده، قطعا کیفیت ادویه ای که در سوق می خرید با محصولات موجود در فروشگاه های زنجیره ای کارفور در دوبی قابل مقایسه نیست. البته بافت این سوقهای قدیمی کمی دلگیر است (مخصوصا در فصل تابستان) این بازارها اصلا جاذبه گردشگری به حساب نمی آیند.

بزرگترین مرکز خرید دوبی (دبی مال) در نوآمبر 2008 افتتاح شد.

دبی مال بیش از هزار و دویست فروشگاه (برندهای معروف دنیا) دارد. دوبی مول بزرگترین مرکز خرید جهان است. پیست یخ و آکواریوم سرپوشیده دارد. مرکز خرید دوبی به برج خلیفه چسبیده طوری که ورودی بلندترین ساختمان دنیا از طبقه همکف همین دوبی مال است.

مرکاتو شاپینگ مال در جمیرا بیچ، مرکاتو واژه ایتالیایی مارکت است. مرکاتو تنها مرکز خرید با تم رنسانس در خاورمیانه است. مرکز خرید مرکاتو دوبی از سه سبک معماری ایتالیایی و فرانسوی و اسپانیایی الهام گرفته و همیشه میزبان حداقل یک فستیوال یا نمایشگاه خارجی می باشد. ویرجین مگا استور، تاپ شاپ، منگو، هوگو باس، . . . در مرکاتو مول دوبی شعبه دارند. سوپر مارکت سبینیس، سینما، کافه استارباکس و رستوران بلا دونا در شاپینگ سنتر مرکاتو دبی هستند.

تاون سنتر جمیرا در خیابان جمیرا بیچ یک مرکز خرید بزرگ در دوبی مناسب خرید، سرگرمی، غذا خوردن است. فضای زیادی به خدمات زیبایی زنان اختصاص داده شده: ابزار و مواد کاشت ناخن، پاریس گالری، وکس لانژ، محصولات مراقبت از پوست کایا، . . .

تا قبل از ساخت دوبی مال در 2008، امارات مال بزرگترین مرکز خرید خارج از خاک آمریکای شمالی به حساب می آمد. بیش از دویست مغازه، چند سینما و یک پیست اسکی سالنی در مرکز خرید امارات هست. بیشتر برندهای لوکس دنیا در مول الامارات شعبه دارند. کافه ها و رستوران های امارات مال در قیاس با دیگر مرکز خریدهای دوبی همیشه پر از مشتری اند. مرکز خرید امیرنشینها به هتل کمپینسکی دوبی چسبیده و در رستوران هتل نوشیذنی الکلی هم سرو می شود. هایپرمارکت کارفور هم به امارات مول چسبیده، طبقه بالای این شاپینگ سنتر در دبی مکان خوبی برای خرید سوغات امارات است.

ابن بطوطه مال نزدیک ورودی شماره 6 منطقه آزاد جبل علی. مرکز خرید ابن بطوطه شش بخش دارد که با الهام از کشورهایی که ابن بطوطه (جهانگرد معروف اهل مراکش) به آنها سفر کرده، ساخته شده اند: چین، هند، ایران، مصر، تونس، اندلس. فروشگاه های معمولی، کافه و رستوران (سه شعبه استارباکس)، سینمای آی مکس دارد. در رستوران های مال ابن بطوطه مشروبات الکلی سرو نمی کنند. همیشه یک نمایشگاه با مضمون علوم اسلامی در این مرکز خرید برقرار است. یک فروشگاه کتاب های دست دوم و یک سوپرمارکت بزرگ به ابن بطوطه مول چسبیده اند.

سوق مدینه جمیرا در انتهای خیابان جمیرا، هفتاد و پنج مغازه / چند بار و رستوران و کافه / یک نایت کلاب / یک سالن تئاتر دارد. در قیاس با دیگر بازارهای دبی، در بازار مدینه جمیرا، هر کالایی را دولا پهنا با گردشگرهای خارجی حساب می کنند. جالب اینکه رستوران ها و بارهای واقع در مدینة جمیرا مشروبات الکلی هم سرو می کنند. ظاهر این بازار قدیمی است ولی به لطف سیستم تهویه مطبوع، خریدار گمان می کند در یک مرکز خرید مدرن قدم می زند. سوق مدینه جمیرا پر از فروشگاه های سوغات امارات است.

برجمان سنتر در خیابان خلیفه بن زاید روی برندهای اعلاء و بوتیک های لوکس تمرکز کرده و رستوران های این مجتمع مشروبات الکلی سرو نمی کنند.

دیره سیتی سنتر محبوب ترین مال در دبی است و سفر به دوبی بدون رفتن به سیتی سنتر دیره معنا ندارد. ویرجین مگا استور و زارا و دبنهمس در میان سیصد و هفتاد فروشگاه موجود در دیره سیتی سنتر مثل الماس می درخشند. این مرکز خرید سه طبقه در منطقه دیره،  یازده سینما و دو فود کورت و یک شهربازی سرپوشیده (سیاره جادو) دارد. محل فروش سوغات امارات و پارچه های اماراتی از باقی مغازه های دیره سیتی سنتر جدا است. هر چیزی که به ذهن مسافر برسد در هایپر مارکت کارفور این مال پیدا می شود. یکی از شعبه های سوفیتل هتل هم در سیتی سنتر دیره قرار دارد.

وافی مال روی برندهای لوکس، جواهرات و پوشاک گران تمرکز کرده، در رستورانها و بارهای مجلل مرکز خرید وافی نوشیدنی الکلی هم سرو می شود. یک اسپای لوکس چسب این مال ساخته شده، مال وافی از معماری مصر باستان الهام گرفته و هرم های ساخته شده از شیشه های رنگی آن ارزش یکبار دیدن را دارند.

امیریتس تاورز بلوار بخشی از مجموعه هتل امیریتس تاور در خیابان شیخ زاید است. فروشگاه ها با این هتل لوکس همخوانی دارند – بسیار شیک ! مسافر در لیپتون کافه در امیریتس تاورز بلوار به وای – فای دسترسی دارد. رستوران ها و بارهای این شاپینگ سنتر در دوبی نوشیدنی الکلی سرو می کنند. در واقع گران ترین شاپینگ سنتر دوبی است اما گردشگرها به عشق تفریحات شبانه به امارات تاورز بلوار می روند.

گلد اند دایموند پارک در خیابان شیخ زاید محل فروش طلا و الماس در شهر دبی است. هیچ شباهتی به سوق طلای دوبی ندارد. تا دلتان بخواهد اطراف مجتمع طلا و الماس دبی، جای پارک هست.

دبی اوتلت مال در جاده العین، یک مرکز خرید بزرگ با تعداد زیادی اوتلت

العین پلازا (کامپیوتر پلازای دوبی) در خیابان المنخول منطقه بر دبی محل فروش لپ تاپ، قطعات کامپیوتر، مانیتور، تجهیزات ویپ، هارد دیسک و . . . می باشد. تنوع کالا در العین پلازا ی دبی کم است و تخفیف قابل توجهی به مشتری داده نمی شود. هزینه یک ساعت دسترسی به اینترنت پرسرعت در کافی نت همین مرکز خرید، ده درهم امارات است.

محصولات برند آیکیا در فستیوال سیتی دبی به فروش می رسند – حدود پانصد و پنجاه فروشگاه

دبی مارینا مال (در خیابان شیخ زاید) انواع کتاب، لوازم تحریر، کارت پستال، گوشی های هوشمند و لوازم جانبی آنها، لوازم عکاسی، اسباب بازی، مواد غذایی، خواربار، تجهیزات پزشکی، ساعت های مچی لوکس، پوشاک، سوغات دبی و . . .

دراگون مارت بزرگترین قطب تجاری کالاهای چین در خارج از کشور چین است و باعث محکم شدن رابطه تجاری و فرهنگی بین امارات متحده عربی و چین شده، این مجموعه شامل دراگون مارت یک و دراگون مارت دو می شود و بیش از پنج هزار فروشگاه و هشت هزار جای پارک پذیرای میلیونها بازدید کننده دارد.

شرکت خرده فروشی فرانسوی کارفور در بیشتر مالهای دبی شعبه دارد و امکان تهیه مایحتاج روزانه با قیمت پایین را به گردشگر خارجی می دهد – یکی از شعبه های بزرگ فروشگاه زنجیره ای کارفور نزدیک آبنمای الشندقه است.

 

رستوران های دبی

شاورما ارزان ترین غذای موجود در دبی است. شاورما همتای عرب برگر است. گوشت را به سیخ کشیده، قسمت های پخته شده گوشت را به صورت تراشه های باریک بریده، با سس و سبزیجات داخل نان مخصوص پیتا می پیچند. قیمت هر پرس چویرما در شهر دبی 6 درهم امارات است. ولی رستوران های ایرانی در دبی، شاورمای 2 درهمی هم دارند. رستوران های هندی و عراقی هم چویرما سرو می کنند.

فلالفل یکی دیگر از غذاهای ارزان محلی دوبی است که مثل شاورما با دو درهم امارات قابل خرید است.

بیشتر رستوران های زنجیره ای فست فود (آمریکایی) مانند کی اف سی، چیلیز، تی جی آی فرایدیز، استارباکس، مک دونالد در دوبی شعبه دارند. تنوع غذا در دبی آنقدر زیاد است که با مزاج هر کسی جور درمی آید.

دبی غذاهای گیاهی زیادی برای گیاه خوارها و هندی ها سرو می کند، مانند دوسا، وادا، سمبوسه، چپاتی، روتی چانای همراه با سس سبزیجات فراوان ! تنها با ده درهم امارات. بیشتر رستوران های هندی در بر دبی (منطقه مینا بازار) و الکرامة هستند. این رستوران ها در دوبی از هفت صبح تا ده شب بازند.  

رستوران های زنجیره ای اورگرین پیور وجترین را در هر جایی از شهر دبی می بینید – دیره، بر دبی، سطوه و با کمتر از ده درهم امارات بهیل پوری و گول گپی سرو می کنند.

رستوران کراچی این در بر دبی نزدیک برج المصلی دوبی، این رستوران پاکستانی در شهر دبی غذاهای ارزان پاکستانی و هندی سرو می کند. کسی که به مزه تند این غذاها عادت دارد با پرداخت 25 – 20 درهم امارات یک وعده غذای خوشمزه نوش جان می کند.

رستوران زنجیره ای کراچی دربار چند شعبه در جاهای مختلف شهر دبی دارد.

رستوران زنجیره ای جبل النور در شهر دوبی به سبک آشپزی خاورمیانه فست فود و نوشیدنی های خاص خودش را سرو می کند، مثل نوشیدنی لکسوز، نوشیدنی برج العرب، نوشیدنی سیتارا که قیمت هر لیوان از این نوشیدنی ها 7 تا 10 درهم امارات است.

غذاهای خوشمزه دو رستوران آنجاپار در دوبی و رستوران ایبراهیمی در دبی مورد پسند مردم بومی امارات هستند.

رستوران لاک لیاری در دوبی بریانی های خوشمزه ای سرو می کند.

وب سایت قاره پیما بارها به این نکته اشاره کرده که مردم از سراسر دنیا برای زندگی به شهر دوبی آمده اند. اگر دلتان می خواهد غذاهای جدید را مزه کنید، با خرید یک پکیج تور از شرکت فرایینگ پن ادونچرز، به رستوران های مختلف در سوراخ سنبه های شهر دوبی بروید.

رستوران رویال کباب واقع در دوبی مدیا سیتی / زی تاور / جنب ساختمانن بی بی سی، در فضای باز غذا و قلیان سرو می کند (حدود 50 درهم امارات)

رستوران شابو شابو امارات متحده عربی واقع در خیابان دوم دسامبر، الحضیبه، انواع غذاهای آسیایی سرو می کند مانند: سوشی شابو شابو و تپپان یاکی (حدود 80 – 60 درهم امارات)

رستوران باندو خان در محوطه هتل آپارتمان کلاور کریک دبی در ازای صد درهم امارات غذای هندی سرو می کند.

رستوران باربیکیو تونایت در خیابان جمیرا روبروی یونیون فلگ

رستوران وافی گورمت در وافی مال دبی غذاهای لبنانی سرو می کند. در این رستوران حرف نوشیدنی الکلی نزنید. اگر هوا خنک باشد، میز و صندلی ها را به وراندا می برند.

رستوران نودل هاوس در امیریتس تاورز شاپینگ بلوار غذاهای آسیایی سرو می کند، هر پرس غذا حدودا 80 درهم امارات

رستوران استیودنت بریانی در خیابان کویت منطقه الکرامه غذاهای بین قاره ای سرو می کند، نرخ صد درهم امارات

رستوران توسکانا در سوق مدینه جمیرا غذاهای ایتالیایی سرو می کند، نرخ 100 درهم امارات

رستوران جدوونا در جمیرا بیچ رزیدنس، یک رستوران خانوادگی لبنانی است – همراه با سرو قلیان

رستوران یاکی توری هاوس در سنچری هتل دوبی، خیابان خالد بن ولید، غذاهای ژاپنی سرو می کند.  

رستوران لال قلعه دبی واقع در چهار راه ضیافة غذاهای بین قاره ای سرو می کند.

رستوران فرنز ان پتالز دوبی در حی القوز

رستوران فرنچ بیکری دبی پشت هتل شانگری لا در خیابان مرکز مالی

رستوران لندن فیش اند چیپس در ابن بطوطه مال دبی

رستوران زنجیره ای اتوماتیک در جاهای مختلف دبی شعبه دارد، خوراک گوشت بره این رستوران لبنانی در دبی حرف ندارد.

رستوران گردون الدوار در هتل هایت ریجنسی دیره از هفت عصر تا نیمه شب هر نوع غذایی که به فکرتان برسد، سرو می کند. هزینه شام برای هر نفر: 205 درهم امارات 

آشپزخانه پارس ایرانی در خیابان ضیافة جنب هتل ریجز پلازا در فضای باز روی تخت های چوبی با غذاهای ایرانی از مهمان پذیرایی می کند. غذاهای این رستوران روی زغال پخته شده و بعد از غذا قلیان هم سرو می کنند و خبری از نوشیدنی های الکلی نیست – 150 درهم امارات برای هر نفر

رستوران چایمز در البرشاء زیر هتل آپارتمان سون سندز نزدیک مال امارات غذاهای شرق آسیا (تایلند، سنگاپور، مالزی، اندونزی) را سرو می کند و خوراک تند خرچنگ این رستوران در دوبی حرف ندارد. غذاهای چایمز رستوران دبی بیرون بر هم هستند.

رستوران یام در هتل اینتر-کانتیننتال دیره، یک نودل بار عالی در دوبی است.

رستوران پیتزا 800 بین هتل کورال بوتیک و امیریتس مال واقع شده و انواع پیزاهای ایتالیایی را روی باربیکیو سنگی طبخ می کند.

امکان ثبت سفارش آنلاین پیتزا / سوشی / کباب / برگر این رستوران در وب سایت eateasily وجود دارد.

هتل های برتر دبی حداقل یک رستوران بین المللی دارند که غذای ایتالیایی / ژاپنی / هندی / . . . برای مهمانها سرو می کند. کیفیت و نرخ غذای این رستوران ها بالا است. حتی اگر مهمان یکی از این هتلهای لوکس دوبی نباشید باز هم امکان رزرو کردن یک میز در رستوران هتل و لذت بردن از فضای لوکس آنها را خواهید داشت.

رستوران اتمسفر در طبقه 122 برج خلیفه جای خوبی برای صرف چای و تماشای غروب آفتاب در دبی است.

گافه رستوران الفنار اولین و تنها رستورانی است که خوراک های محلی امارات را سرو می کند.

رستوران منهتن گریل در هتل گراند هایت دوبی مکان مناسبی برای دورهمی های خانوادگی یا صرف یک شام دو نفره رمانتیک در شهر دبی است.

رستوران کیکو در هتل ل مریدین دبی غذاهای ژاپنی سرو می کند، 150 درهم برای هر نفر

رستوران خزانه در منطقه الکرامة به مدیریت سانجای کاپور (سرآشپز معروف هندی) سرویس بسیار گران به مسافر داده و مشروبات الکلی هم سرو میکند.

رستوران آپشنز در جمیرا

رستوران هندی آشاز در وافی سنتر بر دوبی

رستوران چینی شانگ پالاس در هتل شانگری لا ی دوبی

رستوران دریایی المحارا در هتل برج العرب

رستوران لجندز استیک هاوس در دیره بخشی از باشگاه گلف کریک دوبی است. متأسفانه بیشتر گردشگرهای خارجی از وجود این رستوران فوق العاده در دوبی خبر ندارند (200 درهم امارات برای یک وعده غذا)

استیک هاوس هتل جی دبلیو ماریوت خیلی بین مردم محلی دوبی طرفدار دارد.

رستوران فرانسفوی کافه شیک در دبی

رستوران رویال بودا در هتل هالیدی این دوبی در البرشاء غذاهای تایلندی سرو می کند.

رستوران گهرانا در هالیدی این هتل دبی همراه با اجرای موسیقی سنتی هند

رستوران بین المللی د جم گاردن در هتل هالیدی این البرشاء

اگر دلتان نمی خواهد برای یک لقمه غذا در خیابان های دوبی سرگردان شوید، مثل یک پادشاه در اتاق هتل محل اقامت خود نشسته و از هر رستورانی در دوبی سفارش غذا دهید.

دبی از یک دهکده کوچک ماهیگیری به یک شهر شلوغ تبدیل شد و بساط تفریحات شبانه در دوبی راه افتاد. بیشتر هتل های 3 و 5 ستاره در دوبی بار و نایت کلاب دارند. دی جی های درجه یک در کلوپهای شبانه دبی برنامه اجرا کرده و خواننده های مطرح دنیا در دوبی کنسرت برگزار می کنند.

گردشگر باید به قوانین مصرف نوشیدنی الکلی در دوبی واقف باشد تا دچار مشکل نشود.

فقط بار و نایت کلاب زیرمجموعه یک هتل در دوبی مجاز به سرو مشروبات الکلی برای گردشگرها اند.

اگر اهل الکل هستید، قبل از رزرو اتاق در یکی از هتلها یا هاستل های دوبی، از مجاز بودن سرو نوشیدنی های الکلی در آن واحد اقامتی در دوبی مطمئن شوید.

در تعطیلات مذهبی، یک قطره نوشیدنی الکلی هم در دوبی پیدا نمی شود.

خوردن نوشیدنی الکلی در مکان های عمومی غیر قانونی است و رانندگی در مستی در خیابانهای دوبی جریمه سنگین دارد.

اگر با کسی در دوبی درگیر شوید و مست بودن شما ثابت شود، باید یک ماه در زندان های دوبی بمانید.

تنها بعضی از اوتلت های دبی مشروبات الکلی می فروشند به شرط اینکه همه خرید خود را به خانه ببرید. سوپر مارکت های دبی آبجو بدون الکل می فروشند و مواد غذایی موجود در هایپر مارکتهای دبی 1٪ هم الکل ندارند.

برای ورود به بارهای دبی باید مدرک شناسایی داشته باشید چون مسافر زیر 21 سال اجازه خوشگذرانی در میکده های دبی را ندارد.

اگر در حالت مستی خلافی از گردشگر دوبی سر بزند، حسابش با کرام الکاتبین خواهد بود. . .

نوشیدنی های حلال سیب و انبه به وفور در دوبی توزیع می شوند.

 

بارهای دبی

لانگز بار دوبی، بزرگترین بار دبی که به سبک انگلیسی از مشتری ها پذیرایی می کند و تا سه نیمه شب باز است.

بار لفت بانک در مدینه جمیرا، همراه با پخش موسیقی و سرو کوکتل

بار روباز 360 درجه به تازگی به تفرجگاه ساحلی هتل جمیرا بیچ اضافه شده و به زمین گلف این هتل در دبی هم دسترسی دارد.

بار روی پشت بام هتل هیلتون دوبی کریک

د کوکتل بار در طبقه بیست و چهارم هتل جمیرا بیچ

اسکای ویو بار، برج العرب، جمیرا بیچ (با اجرای زنده موسیقی سنتی و بین المللی) با رزرو قبلی

بودا بار، یک بار آسیایی در دوبی

د تراس بار در پارک هایت دیره دبی، با اجرای موسیقی لایت در کنار نهر دبی

بار 44 در طبقه چهل و چهارم هتل گروسونور هاوس در دبی مرسی 

بار ووز در خیابان شیخ زاید دوبی بیش از دویست نوع کوکتل برای مشتری سرو می کند.  

برای ورود به رستوران بار و کلاب رقص راک باتم در دوبی باید لباس اسپرت تن کنید. مهاجرهای اروپایی ساکن دبی عاشق اجرای زنده و دی جی این بار هستند.

بار استگزهد در لابی هتل آواری دوبی در منطقه دیره انواع نوشیدنی و اسنک سرو کرده و میز بیلیارد و تخته دارت دارد.

باراستی در مرسی دوبی سه طبقه مجزا دارد و پاتوق مهاجرهای خارجی ساکن دبی است.

رستوران و کلوپ رقص رتل اسنیک در هتل متروپولیتن خیابان شیخ زاید، با گروه موسیقی و دی جی فیلیپینی. به عنوان یک مرد مجرد به این بار در دوبی نروید که نگاه های شهوت آلود روی شما زوم می شود. مبلغ ورودیه پنجاه درهم است و خوردن یک لیوان آبجو در این بار 37 درهم امارات تمام می شود.

بار راک آفلا در هتل رگال پلازا ی بر دوبی مثل بار رتل اسنیک محل شکار آدم ها است. موسیقی عربی و روسی پخش می شود. نوازنده های این بار آفریقایی اند.

بار نسیمی بیچ در نخل جمیرا 

 

کافه های دبی

کافه تریا ی فیلی در الممزر یکی از دو کافی شاپ معروف در دوبی است و هر روز بیشتر از چهار هزار فنجان چای سرو می کند. مزه چای زعفرانی و شیر چای این کافه در دوبی بی نظیر است.

کافه بستا آرت در یک خانه با معماری قدیمی در محله بستکیه واقع شده، برای گردشگرهای خارجی انواع ساندویچ و سالاد سرو می کند، ولی غذا و نوشیدنی مخصوص این کافه به ترتیب (ماهی سالمون به همراه آووکادو و انبه) و (موهیتو) است.

آنقدر گردشگر خارجی به دوبی سفر می کند که ظرفیت همه هتل های دبی هم برای آنها کم است. مخصوصا از سپتامبر تا مه مسافر با پرداخت شبی 600 درهم امارات هم موفق به رزرو اتاق در هوتل های دوبی نمی شود. از ژوئیه 2009 به بعد در فصل های گرم سال هتل های 5 ستاره دبی با 100 یورو به مهمان جا می دهند. باز هم اجاره آپارتمان در دبی از اقامت در هتل های دوبی به صرفه تر خواهد بود (اجاره بها 300 درهم امارات)

 

هتلهای ارزان دبی

گردشگر خارجی می تواند در مسافرخانه های دوبی با مسافرهای دیگر در یک اتاق مشترک بماند. بعضی از مسافرخانه های دوبی فقط آقایان یا فقط خانم ها را پذیرش می کنند و در بعضی از گست هاوس ها زن و مرد با هم در اتاق های مشترک شب را صبح می کنند. بعضی از مسافرخانه ها مخصوص مسافرهای هندی یا فیلیپینی هستند، شاید به منظور حفاظت از این مهاجرها در شهر دوبی. ارزان ترین مسافرخانه های دوبی در دیره و السطوة اند. یک ماه اقامت در مسافرخانه های دوبی از سیصد تا هزار درهم برای مسافر خرج برمی دارد.

هزینه یک شب اجاره یکی از آپارتمان های مبله مارینا در دوبی مارینا 400 درهم امارات است.

هزینه یک شب اقامت در هتل الیوروبا دیره از سیصد درهم امارات شروع می شود. الیوروبا هتل در بازار طلا ی دبی واقع شده و بیشتر راننده تاکسی های دبی از وجود این هتل بی خبر هستند. مسافر باید وارد سوق طلا دوبی شده و پیاده تا هتل برود.

هتل گلف پرل در خیابان البراحه، خیابان عمر بن الخطاب دبی، شروع نرخ از شبی 158 درهم امارات به بالا

هزینه یک شب اقامت در هتل نیو پنینسولا در خیابان الفهیدی بر دبی 99 دلار می باشد.

مهمان باید برای هر شب اقامت در یکی از اتاق های هتل پسیفیک پلاک 119 خیابان السبخه دیره دبی 80 دلار بپردازد. 

هتل پانوراما در خیابان المنخول دوبی، نرخ هر اتاق 41 دلار

هتل استی واید ریویو در چرچیل اگزکیوتیو تاور دوبی

هزینه رزرو اتاق در هتل بیزینس بی دوبی 41 دلار میباشد. 

هتل گرنجور پشت مال امارات 100 اتاق و 25 سوئیت، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت پرسرعت، سونا، بیزینس سنتر، بار و کافه و رستوران، استخر، سالن ورزشی، سونا، خشک شویی، شاتل فرودگاهی، صرافی، روم سرویس دارد.

دبی یوس هاستل در خیابان النهضة جنب هایپر مارکت لولو، استخر و زمین فوتبال و باغ دارد. این هاستل در دبی به یک مسجد چسبیده و مسافر فقط صد متر با نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس فاصله دارد. اگر دویست دلار در بخش پذیرش هاستل ودیعه بگذارد، در مدت اقامت خود در دوبی امکان استفاد از گاوصندوق این هاستل را خواهید داشت. از ترمینال های یک یا سه فرودگاه اصلی شهر دوبی بیرون آمده، با متروی دبی به ایستگاه دیره سیتی سنتر رفته و از آنجا با اتوبوس شماره C19 یا 22 به مرکز خرید لولو بروید. کرایه تاکسی از فرودگاه تا این هاستل دبی هم تقریبا چهل درهم می شود.

شروع نرخ رزرو اتاق در هتل دریم پالاس در خیابان المرقبات دوبی از 400 درهم امارات است.

اجاره یک واحد از آپارتمانهای مای دبی استی در خیابان شیخ زاید / مرسی دبی / جمیرا بیچ رزیدنسز / جمیرا لیک تاورز / نخل جمیرا / اسپرینگز از 103 تا 375 درهم امارات برای یک شب متغیر است.

هزینه یک شب اقامت راحت در اتاق ها و سوئیت های ایزی هتل دبی جبل علی 110 درهم امارات است. لوکشین این هتل از مرکز شهر دبی دور است و مسافر باید برای هر بار رفت و آمد 45 درهم امارات هزینه کند پس بهتر است یک اتومبیل کرایه کند.

 

هتل های خوب در دوبی

هتل آوانی دیره، نبش خیابان های صلاح الدین و ابو بکر الصدیق در دوبی. ساعت چک این هتل در دبی از 15:00 بعد از ظهر تا 05:30 بامداد روز بعد است. اقامت در هتل آوانی دیره مناسب افرادی است که به قصد خرید راهی امارات متحده عربی شده اند. لوکیشن در قلب منطقه دیره دسترسی آسان به مرکز خریدهای بزرگ دبی را به مسافر می دهد (از 75 دلار به بالا)

هتل اسکوت در خیابان خالد بن ولید بر دبی با نرخ 180 درهم امارات برای هر شب اقامت و رستوران های روسی، ایرلندی، تایلندی دارد.

هتل آواری در کلاک تاور دیره دبی، هر شب اقامت 152 دلار آمریکا

هتل عربین رنچز استخر اختصاصی دارد.

هتل آپارتمان آواری البرشاء پشت مرکز خرید امارات

هتل اکسپرس بای هالیدی این در اینترنت شهر دوبی در 2007 افتتاح شد و مناسب بازرگان هایی است که قصد بازدید از این منطقه آزاد در دبی را دارند. رستوران و بار و سالن ورزشی دارد اما استخر ندارد و هزینه استفاده از اینترنت در این هتل روزی صد درهم امارات است.

فور پوینتس بای شرایتون داون تاون در خیابان منخول (یک ربع فاصله با تاکسی از فرودگاه و بیست دقیقه پیاده فاصله تا خور دبی) یک هتل مدرن، بزرگ با سالن ورزشی و استخر روی پشت بام (شبی 200 دلار)

هزینه یک شب اقامت در هتل منهتن اونیو دیره با صبحانه برای هر نفر 111 دلار است. 

69 اتاق هتل آپارتمان مون ولی در بر دبی، سیستم تهویه مطبوع / تلویزیون کابلی / اینترنت داشته و مهمان هتل به سالن بدنسازی / استخر شنا / بیزینس سنتر دسترسی دارد.  

هتل هایلند در منطقه بر دبی، نرخ یک شب اقامت در یکی از اتاقهای هتل: 108 دلار

هتل آپارتمان پرل کانتیننتال در الصفوح دبی

هتل هالیدی این دبی البرشاء (خیابان شیخ زاید، منطقه مسکونی البرشاء) سیصد و ده اتاق شیک، سه بار، دو رستوران، آتریوم، پیانو لانژ، استخر روباز، مرکز ژیمناستیک، سونا، اسپا دارد.

هتل آپارتمان السندس در دوبی اتاقهای اگزکیوتیو، آشپزخانه، سالن ورزشی، استخر روباز، اتوبوس شاتل تا سواحل دبی دارد.

هتل آپارتمان کورال بوتیک در محله البرشاء نزدیک امارت مال، مبلغ کرایه یک واحد آپارتمان در کورال بوتیک دوبی از 120 دلار به بالا است.

هتل 4 ستاره رامادا پلازا ی جمیرا بیچ در مارسا به تفرجگاه ساحلی دبی و پالم جمیرا دید دارد و نزدیک مرکز خرید د واک واقع شده است. 

هتل آپارتمان سیتی استی پرایم پشت مال امارات در البرشاء دوبی، واحد های یک یا دو خوابه دارد و با تاکسی نیم ساعت از فرودگاه اصلی شهر دوبی فاصله دارد.

 

هتل های مجلل دبی

آتلانتیس د پالم جمیرا (د پالم جمیرا دبی) تنها هتلی که در زمان شیوع ویروس کرونا در منطقه پالم دبی پذیرای گردشگرها بود و با مونوریل به دبی مین لند وصل شده است.

ریزورت و اسپای آنانتارا د پالم (نخل جمیرا دبی) امکان چک اوت مهمان هتل تا ساعت 16:00 بعد از ظهر وجود دارد، هزینه یک شب اقامت در اتاقهای آنانترا پالم دبی: 291 دلار

گروه هتل ها و ریزورتهای د آدرس در دبی: هتل های زنجیره ای لوکس پنج ستاره در دبی، سه شعبه در داون تاون دبی (یک ربع فاصله با تاکسی از مطار بین المللی دوبی) و دو شعبه در آپ تاون دبی.

هتل کروآن پلازا دبی (خیابان شیخ زاید) یک مرکز خرید بزرگ جنب این هتل در شهر دوبی ساخته شده است.

هتل کروآن پلازا ی دبی فستیوال سیتی: از خیابان شیخ زاید از طریق پل القرهود وارد خیابان أم رمول، سپس خیابان الرباط بشوید. این هتل در دوبی سیصد و شانزده سوئیت و اتاق دارد.

هتل دوسیت ثانی دوبی در خیابان شیخ زاید

هتل فرمانت دوبی در خیابان شیخ زاید، نزدیک ترین هتل ۵ ستاره دوبی به مرکز تجارت جهانی

هتل گراند هایت دبی کنار نهر دوبی، با تسهیلات برگزاری کنفرانس

هتل ملیا دزرت پالم در پانزده کیلومتری مرکز شهر دوبی، ویلا با استخر اختصاصی زیر درختان کهن زیتون (هر شب اقامت در هر ویلا 196 دلار)

هتل آپارتمان امارات استارز در خیابان بغداد، النهده. سوئیتهای یک و دو خوابه مجهز به (سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره ای، گوشی تلفن، گاوصندوق، سونا، سالن بدنسازی، کافه، سالن ماساژ) با نرخ 325 درهم امارات

هتل آپارتمان کلاور کریک در 5 کیلومتری فرودگاه اینترنشنال دوبی، هر واحد آشپزخانه و اتاق نشیمن دارد. رستوران / سونا / استخر شنا / اتاق جلسه / بیزینس سنتر / صرافی / خشک شویی / وای فای / روم سرویس – با پرداخت مبلغ 359 درهم امارات

هتل اسکات پارک پلیس دبی در برج پارک پلیس واقع در خیابان شیخ زاید، آپارتمان های دوبلکس و تریپلکس دارد – دکوراسیون داخلی شیک، دسترسی به اینترنت پرسرعت، آشپزخانه، تلویزیون ال سی دی، . . .

برج العرب در جمیرا اولین هتل هفت ستاره دنیا است. ساختمان هتل برج العرب به شکل بادبان کشتی مدتها نماد دوبی بود و یکی از مجلل ترین هتلهای دنیا است. هزینه یک شب اقامت در کوچکتری اتاق این هتل در دوبی 6.000 درهم امارات است.

هتل گراند میلنیوم دوبی در خیابان شیخ زاید

هتل والدورف آستوریا دبی واقع در خیابان هپینس، این هتل زنجیره ای لوکس 5 ستاره (در ساختمان مرکز مالی بین المللی دبی) محل برگزاری کنفراس های بین المللی و رویدادهای فرهنگی و هنری در دبی است.

هتل هیلتون دبی جمیرا در دوبی مارینا، ساحل اخصاصی و باشگاه ورزشی و اسپا و 12 رستوران دارد.

پنجره 414 سوئیت و اتاق هتل هایت ریجنسی در کورنیش دیره رو به خلیج فارس باز می شود. تنها رستوران گردون دوبی (الدوار) در هتل هایت ریجنسی دوبی است.

هتل اینترکانتیننتال در دبی فستیفال سیتی 498 اتاق در سی و شش طبقه دارد و چسب فستیوال سنتر شاپینگ مال است. 

هتل تاج پالاس دبی در منطقه دیره بین خیابان های الرقه و آل مکتوم نزدیک نایف اسکوآر بازار

هتل جی ای پالم تری کورت

هتل اینترکانتیننتال رزیدنس سوئیتس دوبی فستیفال سیتی، سوئیت های دو و سه خوابه دارد که مناسب اقامت دراز مدت در شهر دبی هستند.

هتل جی ای بیچ دبی، دویست و سی و پنج سوئیت و اتاق با بالکن اختصاصی رو به خلیج فارس دارد.

هتل جی ای اوشن ویو دویست و هشت واحد مستقل اقامتی کنار سواحل دوبی دارد.

هتل جی ای اوئیسیز بیچ تاور صد و هشتاد واحد آپارتمان در محدوده دوبی مارینا دارد.

هتل جی ای حتا فورت در دامنه کوه الحجر امکان دوچرخه سواری و جا به جایی با زیپ لاین و قایق سواری را برای مهمان ها فراهم کرده است.

هتل و زمین گلف جبل علی، هزینه هر شب رزرو یکی از اتاقهای این هتل بیشتر از چهارصد دلار می باشد.

هتل جمیرا بیچ جنب برج العرب با شروع نرخ یک شب اقامت از هفتصد دلار

هتل ۵ ستاره پارک هایت دبی با اتاق های بزرگ، صبحانه بوفه مفصل، اسپا و هر آنچه مسافر از یک هتل پنج ستاره در دبی انتظار دارد.

هتل رافلز دبی در خیابان شیخ رشید با تم مصری به وافی مال دوبی چسبیده است.

هتل رادیسون رویال در خیابان شیخ زاید دوبی روبرو ی مرکز تجارت جهانی دبی و مرکز مالی بین المللی دوبی

هتل آپارتمان رادیسون بلو رزیدنس در منطقه مرسی دوبی نزدیک خط ساحلی خلیج فارس

هتل رادیسون بلو، دوبی دیره کریک، در خیابان بنو یاس

هتل تازه ساز رادیسون بلو در دبی داون تاون در طبقه های بالای یک ساختمان چند منظوره

ریزورت و تفرجگاه ساحلی ل مریدین مینا سیاحی بیچ

هتل وستین دوبی مینا سیاحی در ساحل نزدیک د پالم

هتل دبی هالیدی ویلاز در نخل جمیرا ی دبی

هتل هیلتون دوبی الحبتور سیتی

 

قبل از سفر به دبی اطلاعات زیر به دردتان می خورد

همه گردشگرها باید به قانون های اسلامی حاکم بر امارت دوبی احترام بگذارند. مثلا در ماه رمضان از سحری تا افطار، در مکان های عمومی در شهر دبی چیزی نخورید. رستوران های دبی در ورودی را با پرده می پوشانند.

هنگام صحبت درباره مسائل سیاسی، کاری با خانواده حاکم های هفت امارت و یا خانواده های مشهور شیخ نشین های متحد عربی نداشته باشید.

با اینکه می گویند دبی امن ترین شهر دنیا است در مکان های شلوغ دبی مانند دیره یا میدان بنی یاس از کیف پول تان غافل نشوید. اگر مقدار زیادی پول نقد از یکی از دستگاه های خودپرداز در شهر دوبی گرفته اید، اسکناس های خود را از دید بقیه پنهان کنید اگرنه دزدها در یک چشم بر هم زدن دار و ندار گردشگر را می برند.

گوشبری در دبی رواج دارد به این شکل که از اطلاعات فردی گردشگر خارجی سوء استفاده کرده یا او را به یک مهمانی ساختگی دعوت می کنند. فقط پلیس دبی از پس این حقه بازها برمی آید نه یک مسافر بی تجربه !

به لطف افزایش فروش ملک به شهروندان خارجی در شهر دبی، کلاه بردارها فرصت خوبی برای قاپیدن پول خارجی ها پیدا کرده اند.

در مکان های عمومی دوبی به هم ابراز علاقه نکنید و با انجام کارهای سکسی گور خودتان را در دوبی نکنید حتی اگر با همسر خود راهی سفر به دبی شده اید. اگر گردشگر خارجی در دبی احترم خودش را نگه دارد و به دست و پای مردم بومی نپیچد، ان شاء الله مشکلی پیش نمی آید.

حالا امارات متحده عربی در قیاس با دیگر کشورهای عربی سخت گیری کمتری دارد اما نسبت به اروپا خیلی مته به خشخاش می اندازد. یک بوسه معمولی در ملأ عام یا نوشیدن مشروبات الکلی در جای نادرست یا از کوره در رفتن الکی، پای گردشگر خارجی را به زندان های دبی باز می کند. لطفا هنگام سفر به دوبی کاملا به خود مسلط بوده و تعطیلات در دبی را برای خودتان زهرمار نکنید.

دولت امارات متحده عربی برای کاهش میزان جرم در شهر دبی میلیون ها دلار هزینه کرده و اگر مسافر دبی آب بخورد، می فهمد !

هشدار: دگرباشی جنسی در شهر دوبی غیر قانونی است. زندان، شلاق، اعدام، اخته سازی شیمیایی، ضرب و شتم، شکنجه، پرداخت جریمه، دیپورت در انتظار جامعه ال جی بی تی در دوبی است. قاطی هم جنس گراها شدن در دوبی عاقبت خوشی ندارد. این افراد در دوبی هیچ جایگاهی ندارند.

مجازات زنا در دبی، اعدام است.

خانمها نمی توانند در مکان های عمومی در دبی هر لباسی که دوست دارند بپوشند. هنگام رفتن به منطقه های شلوغ دبی مانند: الکرامه، دیره، بر دبی، . . . از لباس های بلند پوشیده استفاده کنید. مایو و بیکینی در سواحل دبی عادی است اما یک خانم حتی در ساحل اختصاصی هتلهای دبی هم نمی تواند با بالا تنه لخت جولان دهد. تجاوز و جرایم جنسی خیلی در دبی جدی محسوب می شوند. اگر درگیر چنین ماجرایی شدید، با پلیس دبی و سفارت کشور خود در دبی تماس بگیرید.

مصرف یا توزیع مواد مخدر یا حتی همراه یک فرد معتاد بودن در دبی، جرم است و گردشگر خارجی را به دردسر می اندازد. هنگام ورود به دبی چمدان های مسافر را زیر و رو می کنند. حتی همراه داشتن برخی از داروهای نسخه ای هم برای مسافرهای ورودی دبی مجاز نیست.

قوانین رانندگی و حقوق عابر پیاده هم در دوبی حائز اهمیت هستند. شما فقط می توانید از روی خط کشی عابر پیاده عرض خیابان را طی کنید. سرعت داشتن در خیابانهای دبی عادی است اما تا جایی که امکان دارد به طور پیوسته در خط عبور چپ بزرگراه رانندگی نکنید. این روزها حجم ترافیک و خشم جاده ای در دبی افزایش یافته است.

فاک نشان دادن و فحاشی در دوبی جریمه و حتی زندان دارد، تحت هر شرایطی در طول سفر به دبی خونسردی خود را حفظ کنید. در کل هر حرف یا کاری که در کشور شما کمی بد به نظر می رسد در دوبی بسیار بد است. برای دوری کردن از دردسر در شهر دوبی، رفتار خود را کنترل کنید.

در طول سفر به دبی مراقب کلاه بردارها در زمینه گردشگری باشید. این افراد اطراف مرکز خریدهای دبی در یک غرفه لوکس نشسته و غریبه ها را به حرف می گیرند تا به چند سوال جواب داده و در آخر به یکی دو نفر جایزه هم می دهند.

می خواهند مشخصات فردی و آدرس هتل خود در دوبی را روی یک تکه کاغذ نوشته و روز بعد شما را به یک مهمانی دعوت می کنند تا آن جایزه را بگیرید. هم دست های آنها در مرکز خریدهای دوبی می چرخند و با توریست ها ارتباط برقرار می کنند.

بالاخره با شما تماس گرفته و می خواهند از حضورتان در مهمانی فلان شب اعطای جوایز مطمئن شوند.

وقتی پای مسافر به دفتر کار لوکس آنها می رسد، چند نفر یکی دو ساعت با او حرف می زنند تا بالاخره یکی از پکیج های پیشنهادی تور آنها را بخرد – مثلا سالی 36 شب اقامت در هتل های پنج ستاره در سراسر دنیا یا همچین چیزی !‌ به ندرت مسافری بتواند از دست اینها فرار کند. اطلاعات حساب بانکی خود را به این کلاه بردارها ندهید، اصلا از همان اول با دار و دسته اینها در مالهای دوبی هم کلام نشوید.

کد بین المللی امارات متحده عربی 971+ است و پیش شماره شهری دبی 4 است.

شماره تلفن همراه در دبی با +97150 یا +97156 یا +97155 یا +97152 شروع می شود.

دارنده گوشی جی اس ام می تواند از رومینگ بین المللی در دبی استفاده کند. هزینه رومینگ در دبی خیلی بالا است (هر دقیقه 3 دلار و این مبلغ هنگام برقراری تماس با اروپا بیشتر هم می شود) هزینه تماس های ورودی هم با مسافری است که به دبی سفر کرده، گردشگر خارجی می تواند در همان مجموعه فروشگاه های فری شاپ فرودگاه بین المللی دوبی، سیم کارت جی اس ام شرکت ارتباطاتی دو یا اتصالات را بخرد. با این سیم کارت هر دقیقه تماس با اروپا کمتر از یک دلار می افتد.

در بیشتر خیابان های دبی، باجه تلفن هست و همه هتلها و توریست شاپ ها کارت تلفن می فروشند.

کافی نت پیدا کردن در دوبی کار راحتی نیست. هزینه یک ساعت استفاده از اینترنت پرسرعت برای هر مشتری سه چهار درهم امارات است. چند کافی نت در خیابان های المصلی و المنخول و السطوة (منطقه بر دبی) هست یا می توانید به کامپیوتر پلازا ی کنار رامادا هتل دبی بروید. یک کافی نت در برج الوفا در خیابان شیخ زاید مقابل هتل دوسیت تانی دوبی هست که علاوه بر دسترسی آسان به اینترنت، کیک و شیرینی فرانسوی هم برای مشتری سرو می کند. یک کافی نت روبروی هاستل دوبی یوس در خیابان القصیص هست. یک کافی نت هم در طبقه فوت کورت هایپر مارکت لولو دبی است که ساعتی چهار درهم امارات هر کاربر را شارژ می کند. دو شرکت ارتباطاتی دو و اتصالات اخیرا وب سایت اسکایپ را در دبی آنبلاک کرده اند. دو و اتصالات تنها شرکت های دولتی ارائه دهنده اینترنت در دوبی هستند. شاید گردشگر خارجی بخواهد با استفاده از پروکسی یا وی پی ان وارد سایت های بلاک شده شود اما این کار از دید مقامات محلی دبی غیر قانونی است و گاهی کار به پرداخت جریمه یا زندان می رسد.

در کمال تعجب مرکز خریدهای دوبی کافی نت ندارند ولی معمولا مشتری در فضای شاپینگ سنترهای دبی به وای – فاای دسترسی دارد. هتل های دوبی کافی نت دارند. 

مسافر در همه ترمینالهای فرودگاه بین المللی دوبی DXB و هتل های دبی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارد.

 

روزنامه های دبی

گلف نیوز

تایم اوت دبی

خلج تایمز

گلف تودی

نشنال

سون دیز

امارات بیزینس 24/7

ساندی تایمز

عربین بیزینس

ناین نیوز

ان دی تی وی

سی ان بی سی دبی

بی بی سی دبی

کانال 4 – آهنگ های روز بریتانیای کبیر و ایالات متحده آمریکا را پخش می کند.

دبی آی

دبی 92 – پخش آهنگ های قدیمی تر، مورد پسند مهاجرهای بریتانیایی

ویرجین رادیو 104.4 – زیرمجموعه ویرجین رادیو (شرکت رسانه ‌ای بریتانیایی)  

سیتی 101.6 – پخش آهنگهای هندی

د کوست روی موج FM 103.2 – پخش هیتهای دهه هفتاد تا امروز

روزنامه های بین المللی در بیشتر هتل های دوبی و فرودگاه اصلی شهر دبی موجود هستند. کتاب فروشی های کارفور و بوردرز در شهر دوبی روزنامه های انگلیسی زبان می فروشند. یک چاپخانه محلی در دبی به نام (تودیلی) روزنامه ها و نشریه های دوره ای کل دنیا را چاپ می کند.

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد در دبی با برگزاری رویدادهای اجتماعی و کارگاه های آموزشی، برای نزدیک شدن آداب و رسوم و ادیان ساکنان شهر دوبی با ملیت های مختلف تلاش می کند. بعضی از فعالیت های این سازمان غیرانتفاعی در دوبی عبارتند از:

انتقال فرهنگ از طریق آموزش

برگزاری دوره های زبان عربی

تور بازدید از مسجد جمیرا

صرف صبحانه در جمع اعضاء سازمان

تور پیاده روی در محله قدیمی بستکیه بر دبی

در کوچه و خیابان های دبی از کسانی که می خواهند آت و آشغال به مسافر بفروشند، دوری کنید. چون جنس درست و حسابی ندارند و غریبه را به یک کوچه خلوت برده و جیبش را خالی می کنند. عقل حکم می کند تنها به جاهای پرت دوبی نروید اگرنه ممکن است هر اتفاقی بیافتد !‌

دبی به پیروان ادیان مختلف آزادی عمل می دهد، فیلیپینی ها و اروپایی های ساکن دبی گوشت خوک می خورند. فروشگاه اسپینیز در نقاط مختلف دبی (جمیرا، مارینا دبی، . . .) شعبه دارد و به غیرمسلمان ها گوشت خوک می فروشد. فروشگاه محصولات پروتئینی المایا لالز و سوپرمارکت نیو وستزون در منطقه السطوه شهر دبی با سلیقه مردم فیلیپین جور هستند.

کلیسای کاتولیک مریم مقدس در محله عود میثاء‌ مقابل دبیرستان هندی، دورهمی های زیادی به زبان های تاگالوگ / هندی / عربی / انگلیسی برگزار می کند. کلیسای ترینیتی هم در عود میثاء دوبی واقع شده است.

 

فهرست کنسولگری ها در دبی

سفارت کانادا در دبی: طبقه نهم، بیزینس تاور، خیابان شیخ زاید

سفارت استرالیا در دبی: طبقه بیست و پنجم، برجمان بیزینس سنتر، خیابان خلیفه بن زاید

سفارت ایران در دبی: ساختمان شماره 256 کنسولگری ایران، خیابان الوصل، منطقه جمیرا

سفارت پاکستان در دبی: نزدیک برجمان، مقابل مدرسه ایرانی، خیابان خالد بن ولید

سفارت ایالات متحده آمریکا در دبی: ورلد ترید سنتر، نبش خیابان السیف و خیابان خلیفه بن زاید

سفارت مصر در دبی: الحمریه، خیابان خالد بن ولید

سفارت هند در دبی: الحمریه، دیپلماتیک انکلیو، بر دبی

سفارت فیلیپین در دبی: پلاک 35، خیابان بیروت، خروجی شماره دو، القصیص سه

سفارت چین در دبی: واحد ویلایی شماره 14، خیابان هشتم، کامیونیتی 357، خیابان ام الشیف، منطقه صفا 2

شارجه در حومه واقع شده، چند ساحل و موزه هم دارد.

دیدن ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، ارزش یک ساعت و نیم سفر زمینی از دبی را دارد.

العین نزدیک مرز امارات متحده عربی و عمان، شهری سرسبز و پر دار و درخت است و مانند یک نگین در بیابان عربی می درخشد. 

برای فاصله گرفتن از شور و هیجان زندگی شهری در دبی، به امارت ام القیوین بروید.

ریزورت های ساحلی واقع در حومه الفجیره، مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در امارات متحده عربی هستند.

اگر یک گردشگر خارجی موفق به اخذ ویزای توریستی عمان شده، در مرز زمینی عمان و امارات متحده عربی با پرداخت پنج ریال عمان امکان گرفتن ویزا دبی را خواهد داشت.

 

راهنمای سفر به العین
سفرنامه العین – قاره پیما

نگاهی به العین

A glance to Al Ain

العین شهری سرسبز در امارات متحده عربی است. این آبادی در دل بیابان چسب بریمی در عمان است.

العین فرودگاه بین المللی خاص خودش را دارد با کد یاتا AAN ولی پروازهای خارجی، بیشتر در دوبی یا ابوظبی فرود می آیند. بهترین راه سفر به العین از ابوظبی (صد و چهل کیلومتر) و دبی (صد کیلومتر) با اتوبوس است. هر یک ساعت یک بار یک اتوبوس از ابوظبی به مقصد العین حرکت می کند. سفر زمینی از ابوظبی تا العین دو ساعت زمان می برد و اتوبوس وسط راه ده دقیقه توقف می کند – قیمت بلیط اتوبوس ابوظبی العین برای هر مسافر: بیست و پنج درهم امارات.

مسافر ورودی هواپیمایی اتحاد به فرودگاه ابوظبی کد یاتا AUH رایگان با اتوبوس تا شهر العین می رود. مینی بوس های الغزال از 05:40 صبح تا 23:40 شب هر چهل دقیقه یک بار از ایستگاه الغبیبه دوبی به سمت العین حرکت می کنند. مسافر از ایستگاه تاکسی بر دبی هم می تواند سوار مینی بوس های العین شود. از 07:00 صبح تا 22:00 شب همین مینی بوس ها در مسیر شارجه – العین در رفت و آمد هستند. از آوریل 2019 هیئت الطرق و المواصلات یک مسیر جدید بین الغبیبه و العین راه اندازی کرده است E201 – هر سی دقیقه یک بار.

تاکسی گرفتن در العین مثل آب خوردن است و برای مسافرها ارزان از آب درمی آید – تاکسی های زوار در رفته قهوه ای رنگ العین. کرایه تاکسی های نقره ای رنگ العین بیشتر است. مسافر خانم باید روی صندلی عقب نشسته و اصلا با راننده تاکسی های العین حرف نزند اگر نه فکر می کنند دنبال لاشی بازی است. تاکسی های صورتی رنگ العین مخصوصا خانم ها هستند. در فرودگاه العین با کد یاتا AAN هم تاکسی بانوان هست یا این که به شرکت های تاکسی تلفنی در شهر العین زنگ بزنید.

اتوبوس های درون شهری العین از مبدأ میدان اصلی العین به نقاط مختلف شهر رفته و مسافر در هر ایستگاه به نقشه مسیر دسترسی دارد، قیمت بلیط اتوبوس یک طرفه: دو درهم امارات.

 

جاذبه های گردشگری العین

جبل حفیت با ارتفاع هزار و سیصد و پنجاه متر دومین کوه بلند در امارات متحده عربی است. جبل حفیت از سه طرف با فلات محصور شده به همین دلیل منظره ای بسیار چشم نواز دارد. از پای کوه حفیت تا قله آن یک مسیر دوازده کیلومتری است که در سه جای مختلف فضای استراحت به مسافر می دهد. پای کوه حفیت یک کافه تریا و یک پارکینگ عمومی هست. مرکور هتل حفیت در بالای کوه و پارک مبزره الخضراء / ریزورت های عین الفضاء در دامنه کوه هستند. کاخ حاکم ابوظبی در بلندی قله کوه حفیت ساخته شده است.

سوق حیوانات الخرایر پشت بوادی مول بود اما تازگی ها به منطقه ای نزدیک قلعه مزید العین منتقل شده است. در این بازار هر روز چارپایان اهلی معامله می شوند – صدها شتر و بز به همراه علوفه. فروشنده های بازار حیوانات الخرایر رفتار خوبی با بچه ها دارند. با پرداخت چند درهم امارات می توانید چند لحظه روی یکی از شترها نشسته و عکس یادگاری بگیرید. با اتوبوس شماره 950 مستقیم به سوق الخرایر بروید یا اینکه با اتوبوس های 900 و 960 و 980 خود را به مال بوادی برسانید و پنج دقیقه پیاده روی کنید.

قلعه و موزه العین در مین استریت: قلعه العین برای محافظت از این واحه در برابر متجاوزها ساخته شد و شیخ زاید مدتی در این قلعه به کارها رسیدگی می کرد. سبک زندگی مردم محلی قبل از شکل گیری امارات متحده عربی در این موزه به نمایش درآمده است.   

العین اوئیسیز بیشتر از هزاران نخل خرما دارد. اوئیسیز درست بین داون تاون و خیابان العین قرار گرفته و مسافر می تواند پیاده از راه های باریک بین نخل ها بگذرد. یک کافی شاپ / رستوران کوچک هم وسط نخلستان العین هست. به غیر از سر ظهر، زیر سایه نخل ها قدم زدن حس خوبی به گردشگر می دهد.

 

باغ وحش بزرگ و پارک سافاری العین

پارک گرین مبزره در دامنه جبل حفیت العین، چشمه آب گرم دارد – مبلغ ورودیه برای هر گردشگر 20 درهم امارات است. 

وادی ادونچر اولین مقصد ساخته دست بشر برای رفتینگ، کایاک سواری، موج سواری در خاورمیانه است – در دامنه کوه حفیت میان چشمه های آب گرم و غارهای پارک خضراء مبزره. در وادی ادونچر العین برای گردشگر امکان ماجراجویی از طریق زیپ لاین و جاینت سوئینگ وجود دارد.   

أرابی سنتر در میدان جبل العین

 

سه مرکز خرید در شهر العین هست:

العین مال نزدیک مرکز شهر، بزرگ ترین مال در شهر العین است. العین مال سالن اسکیت روی یخ، محوطه بازی کودکان، سینما دارد.

الجیمی مال در منطقه جیمی نزدیک ساختمان شهرداری العین (بلدیه العین) است. این بنا در ابتدا برای فروش میوه و سبزیجات ساخته شده بود اما بعد از بازسازی به یک شاپینگ مال دیدنی تبدیل شد. در کارفور الجیمی مال العین از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود.

البوادی مال پانزده دقیقه پیاده روی تا هتل هیلتون العین دارد و برندهای آشنا در آن، شعبه دارند: مارکس اند اسپنسر / بوتس / نیو لوک / تاپ شاپ / کارفور / کتابفروشی المجرودی. بازار طلای العین هم به البوادی مال منتقل شده و بازار شتر العین دور از البوادی نیست.

در بساط دست فروش های العین هر چیزی پیدا می شود: اسباب بازی های دست ساز ارزان قیمت، ادویه عربی، شاه بوی، زیورآلات و غیره.

عرضه شال کشمیری، رومیزی، دیوارآویز در فروشگاه سوغات امارات متحده عربی در العین مال 

فروشگاه ایون بلک (پوشاک سنتی خانم ها) چهار شعبه مختلف در شهر العین دارد.

به توصیه وب سایت قاره پیما مسافر می تواند برای خرید به خیابان مین العین و خیابان خلیفه العین برود.

 

رستوران ها و غذاهای العین

تنوع غذایی در شهر العین خیلی زیاد است. رستوران های لبنانی و هندی در العین غذاهای ارزان سرو می کنند – حجم زیاد و کیفیت پایین و ارزان ! اما غذا خوردن در رستوران هتل های العین خیلی برای مسافر گران تمام می شود. مک دونالد و هاردیز شعبه های زیادی در العین دارند ولی مردم بومی العین علاقه زیادی به فست فود ندارند. کیفیت غذا در رستوران های چینی العین حرف ندارد. اهالی العین از کافه ها و رستوران ها غذای خیلی خوب می خواهند.  

بیشتر رستوران ها و کافه های العین بیرون بر هستند و بدون دریافت هزینه اضافه سفارش مشتری را سریع به لوکیشن او در شهر العین تحویل می دهند.

رستوران های العین باب دل مسافرهای گیاه خوار هستند – انواع سالاد و خوردنی های گیاهی در العین. البته شاید افرادی که رژیم وگان سخت دارند، راضی نشوند.

بیشتر رستوران های خوب العین در خیابان خلیفه اند.

تعداد زیادی رستوران لبنانی و رستوران هندی در منطقه المعترض شهر العین هست.

هتل های العین در رستوران خود مشروبات الکلی سرو کرده و در قیاس با امارت های دیگر، العین سختگیری کمتری درباره نوشیدنی های الکلی دارد. مست کردن در مکان های عمومی در العین ممنوع است.

 

هتل های العین

اینترکانتیننتال ریزورت العین بعد از بازسازی (دانات العین) نام گرفت. استخرهای بی انتها، رستوران ایتالیایی، نایت کلاب، کافه شیشه ای در دانات العین هتل. 

هتل العین روتانا: بار کنار استخر روباز، رستوران لبنانی، نایت کلاب در زیرزمین 

هیلتون، اولین هتل در شهر العین است. با این که ساختمان هتل چهار ستاره هیلتون العین قدیمی شده ولی میخانه با موسیقی زنده و بار کنار استخر هتل جای مناسبی برای پارتی گرفتن در العین هستند.

هتل میرکیور العین بالای جبل حفیت

هتل وان تو وان العین جایگزین ریزورت تفریحی عین الفیضه شد. بنگله ها در باغی بزرگ کنار یک کانال آب ساخته شده اند.

هتل روتانا ارجان در منطقه هیلی العین به یک مرکز خرید کانکت است.   

حتی یک پیک مشروب هم در هتل آیلا نزدیک مرکز شهر العین پیدا نمی شود.

هتل پنج ستاره العین روتانا در دوان تاون

در قیاس با ابوظبی مردم محلی بیشتری در شهر العین ساکن هستند به همین دلیل گردشگر حس بهتری را تجربه می کند اما خارجی های زیادی در العین مشغول به کار هستند – هندی، پاکستانی، بنگلادشی، اروپایی. مهاجرهای اروپایی شانس فعالیت در زمینه های مدیریت، گردشگری، درمانی، تدریس زبان انگلیسی در العین را دارند.

دانشگاه های العین: دانشگاه امارات متحده عربی در العین و دانشگاه علم و فنآوری العین 

مسافر می تواند زمینی از العین به کشور عمان برود.

 

راهنمای سفر به ابوظبی
سفرنامه ابوظبی – قاره پیما

نگاهی به ابوظبی

A glance to Abu Dhabi

ابوظبی پایتخت فدرال و مرکز دولت امارات متحده عربی است. ابوظبی بزرگترین شهر شیخ نشین ابوظبی است و یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا است.

ابوظبی با جمعیت کمتر از یک و نیم میلیون نفر

تعداد زیادی شرکت نفتی و سفارت خارجی در شهر ابوظبی هست. در کل چهارصد و بیست هزار فرد ساکن ابوظبی اهل امارات متحده عربی اند و هر یک از آنها به طور متوسط هفده میلیون دلار آمریکا پول دارند. ابوظبی: باغ ها و پارک های بزرگ، بلوارهای عریض و سرسبز، آسمان خراش های نوساز، هتل های لوکس زنجیره ای بین المللی، مرکز خریدهای مجلل دارد. بعد از مرگ شیخ زاید در 2004 و روی کار آمدن شیخ خلیفه در امارات متحده عربی، ابوظبی هم به فکر توسعه امکانات و زیرساخت های مسافرت افتاد. فروش ملک به خارجی ها در ابوظبی آزاد شد. مشروبات الکلی را در دسترس توریست های خارجی قرار دادند. همجنس گرایی همچنان در امارات متحده عربی جرم محسوب می شود و در بعضی موارد مجرم تا پای چوبه دار هم می رود.

چند پروژه عظیم در ابوظبی در دست انجام هستند. جزیره یاس در ابوظبی محل برگزاری مسابقات فرمول یک و پارک موضوعی نیو فراری است. تا امروز بیست و هشت بیلیون دلار خرج منطقه فرهنگی جزیره السعدیات در ابوظبی شده، موزه لوور پاریس و موزه گوگنهایم نیویورک در ابوظبی شبیه سازی شده اند. البته باید ببینیم این استراتژی در ابوظبی تا چه حد موفقیت آمیز جلو می رود ولی در کل شهر ابوظبی از این رو به آن رو شده است. نقشه شهر ابوظبی شبیه یک مخروط است، سطح مقطع مخروط مرکز شهر ابوظبی است، کورنیش ابوظبی خط ساحلی خلیج فارس است و خیابان شیخ راشد بن سعید آل مکتوم به دو پل مقطع و مصفح ختم می شود.

خیابان های ابوظبی خیلی اصولی نام گذاری شده اند و محال است مسافر خارجی هتلی را در شهر ابوظبی پیدا نکند.

بیشتر خیابان های ابوظبی اسم محلی دارند مثل خیابان فرودگاه که با اسم رسمی آن یکی نیست: خیابان مکتوم. شهر ابوظبی چند منطقه سنتی دارد مثل خالیدیه.

در کل شهر ابوظبی به چند منطقه و بخش با شماره های مختلف تقسیم شده، خیابان ها هم شماره گذاری شده اند مثلا خیابان یکم در فلان منطقه یا خیابان دوم در بهمان منطقه. خیابان های اصلی شهر ابوظبی مستقیم هستند، خیابان های فرعی با شماره های فرد از عرض ابوظبی و خیابان های فرعی با شماره های زوج از طول ابوظبی می گذرند. اولین خیابان ابوظبی همان کورنیش ابوظبی است، خیابان های فرد تا شماره سی و یک پیش رفته و در نهایت به پارک خلیفه ابوظبی می رسید. مکتوم دومین خیابان در ابوظبی است، خیابان های زوج تا شماره ده پیش رفته و در آخر به ابوظبی مال می رسید. در غرب خیابان مکتوم ابوظبی، خیابان های 22 تا 32 در امتداد محوطه بندری کشیده شده اند. تابلوی یک سری از خیابان های ابوظبی سبز رنگ و تابلوی بعضی از خیابان های ابوظبی آبی رنگ هستند و همین کمی برای مسافرها گیج کننده است. مردم محلی ابوظبی اصلا کاری با سیستم شماره گذاری خیابان های پایتخت امارات نداشته و با توجه به لندمارک های ابوظبی مسیر خود را پیدا می کنند. مثلا وقتی گردشگر در ابوظبی سوار تاکسی شود و بگوید پشت هتل هیلتون باینونا زودتر به نتیجه می رسد تا اینکه بگوید مقصد من خیابان پنجم در بخش دوم، . . . است.

آب و هوای ابوظبی گرم و خشک است و بهترین زمان سفر به ابوظبی به اصطلاح زمستان است یعنی از نوآمبر تا مارس. با اینکه در زمستان هم دمای هوای ابوظبی به سی درجه سانتیگراد می رسد. از اواسط فوریه هوای ابوظبی برای برای مسافر خارجی مطلوب تر می شود. در آوریل و اکتبر هم هوای گرم ابوظبی حس و حال تفریح را از توریست می گیرد. در فاصله زمانی مه تا سپتامبر که اگر کلاهتان هم در ابوظبی افتاد، دنبالش نروید. ابوظبی واقعا گرم ترین شهر در حوضه خلیج فارس است، حتی گرم تر از دوحه در قطر یا منامه در بحرین. میانگین رطوبت نسبی هوا در ابوظبی هفتاد درصد است به همین دلیل بیشتر ساکنان محلی ابوظبی در طول روز از خانه یا محل کار خود بیرون نمی آیند و الکی در کوچه و خیابان های شهر ابوظبی پرسه نمی زنند.

فرودگاه بین المللی ابوظبی با کد یاتا AUH بعد از دوبی دومین فرودگاه پر رفت و آمد در امارات متحده عربی است و قطب (الاتحاد) شرکت هواپیمایی حامل پرچم ابوظبی می باشد.

اتحاد ایرویز در 2003 راه اندازی شد و به استثناء آمریکای جنوبی به بیشتر از نود مقصد در دنیا پرواز مستقیم دارد و در انجام پروازهای بین المللی بلند مدت عملکرد خوبی داشته است. ایرلاین های دیگری که به فرودگاه ابوظبی پرواز دارند عبارتند از: ایر ایندیا، بریتیش ایرویز، کا ال ام، پاکستان اینترنشنال ایرلاینز، ترکیش ایرلاینز. با این وجود بیشتر پروازها از / به ابوظبی با هواپیمایی اتحاد انجام می شوند.

 

فرودگاه اینترنشنال ابوظبی به چند بخش مجزا تقسیم شده است

ترمینال یک (ترمینال اصلی)

ترمینال دو (مخصوص پرواز به / از هند و پاکستان و بنگلادش و همچنین روتانا جت) 

ترمینال سه (هواپیمایی اتحاد و ایرلاین های طرف قرارداد نماد مشترک با آن)

فضای داخلی ترمینال 1 فرودگاه ابوظبی کمی دلگیر است، سقف بالای گیت های خروجی با کاشی های آبی رنگ به شکل عجیب و غریب تزئین شده، فروشگاه های دیوتی فری ترمینال یک تنوع زیادی ندارند. در ساعات شلوغ نیمه شب رفت و آمد در این ترمینال فرودگاه AUH زیاد می شود. از 2011 به بعد فرودگاه ابوظبی در حال بازسازی است. هنوز هم مسافر ورودی ابوظبی به راحتی چمدان های خود را در ترمینال یک تحویل می گیرد. شاید پرسنل فرودگاه ابوظبی چمدان های مسافرهای یکی از پروازهای ورودی را گوشه ای از ترمینال یک روی هم بریزند تا برای جا به جا کردن بارهای پرواز ورودی بعدی فضای کافی داشته باشند.

معمولا بخش کنترل پاسپورت در خروجی ترمینال یک فرودگاه ابوظبی خیلی شلوغ می شود، مسافرها همدیگر را هل می دهند تا کارشان زودتر راه بیفتد. حتی عوامل امنیتی و بخش مهاجرت هم از پس این جمعیت برنمی آیند و سوار هواپیما شدن حدودا سه ساعت وقت مسافر خروجی را می گیرد. 

مسافر دارنده کارت شناسایی امارات متحده عربی یا پاسپورت کشورهای پیرامون خلیج فارس باید در یک صف دیگر منتظر بماند. اگر مسافر مشکل حرکتی دارد یا با بچه سفر می کند، برای استفاده از تسهیلات خروج از ابوطبی با خط هوایی صادر کننده بلیط هماهنگ کنید. به توصیه وب سایت قاره پیما مسافر قبل از ایستادن در این صف از سرویس بهداشتی در ترمینال یک فرودگاه ابوظبی استفاده کرده و یک بطری آب معدنی هم با خود بیاورد.

ترمینال سه فرودگاه اینترشنال ابوظبی در قیاس با ترمینال های دیگر این فرودگاه در امارات متحده عربی نوساز تر است. فروشگاه های فری شاپ بیشتری دارد. در کل مسافر زودتر به گیت های خروجی می رسد. صفر تا صد همه پروازهای اتحاد به / از ایالات متحده آمریکا در ترمینال سه فرودگاه AUH انجام می شود.

چند سال است می خواهند یک ترمینال میانی در فرودگاه بین المللی ابوظبی بسازند اما هنوز به نتیجه نرسیده اند.

ایرپورت سرویس سنتر در فرودگاه ابوظبی AUH چمدان های مسافر را در انبار نگه می دارد. هزینه نگهداری یک چمدان به مدت بیست و چهار ساعت (اول) سی تا پنجاه درهم امارات است. بعدا در ازای هر روز ارائه این خدمت، مسافر را ده درهم امارات شارژ می کنند.

نرخ تاکسی های الغزال برای سفر چهل دقیقه ای از فرودگاه اینترنشنال AUH تا مرکز شهر ابوظبی، هفتاد و پنج درهم امارات ثابت است.

هم اکنون تاکسی های فرودگاه ابوظبی تاکسی متر دارند. کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ابوظبی نود تا صد درهم امارات می شود. ایستگاه تاکسی کمی با خروجی ترمینال اصلی فرودگاه ابوظبی فاصله دارد. یعنی مسافر باید چند قدم پیاده روی کند تا به صف تاکسی ها برسد. شب ها تاکسی گرفتن از ایرپورت ابوظبی کار حضرت فیل است. در امارات متحده عربی به تاکسی اینترنتی اوبر هم دسترسی دارید.

ایستگاه اتوبوس ابوظبی مقابل سالن ورودی ترمینال های یک و دو فرودگاه اینترنشنال ابوظبی است.

اتوبوس شماره 240 هر دو ساعت با کرایه چهار درهم امارات به مقصد الشوامخ، بیمارستان المفرق، مصفح.

اتوبوس شماره 211 هر دو ساعت با کرایه چهار درهم امارات به مقصد الباهیه و شهامه. 

اتوبوس های شماره 211 و 240 هر یک ساعت با کرایه چهار درهم امارات به العین. 

اتوبوس شماره A1 هر سی تا شصت دقیقه (24 ساعته) با کرایه چهار درهم امارات به مقصد رویس. 

اتوبوس شماره X61

اگر مسافر اکونومی کلاس هواپیمایی اتحاد هستید که اتوبوس های شاتل از فرودگاه بین المللی ابوظبی شما را به ایستگاه اتوبوس نزدیک مرکز خرید مزایا می برند، یعنی در فاصله ای کوتاه از ایستگاه متروی دوبی مال و برج خلیفه. سفر زمینی از ابوظبی تا دبی هفتاد و پنج دقیقه زمان می برد. این اتوبوس ها مقابل پارکینگ اصلی فرودگاه ابوظبی صف کشیده اند و مسافر قبل از سوار هواپیما شدن باید در وب سایت اتحاد ایرویز درخواست ترانسفر از ابوظبی تا دبی را ثبت کند.

یا اینکه کلا مسافر به دبی برود و از آجا با تاکسی خودش را به شهر ابوظبی برساند.

هزینه یک تاکسی دربست از فرودگاه دوبی تا مرکز شهر ابوظبی حدود سیصد درهم امارات است.

مسافر در هر یک از پایانه های مسافربری دوبی می تواند با اتوبوس های شرکت امیریتس اکسپرس به ابوظبی برود.

با تماس با شرکت اجاره خودرو ماهتارا 0097142858484 فقط با پرداخت روزی بیست و پنج درهم امارات 24 ساعت کامل یک اتومبیل را در اختیار داشته باشید.

شرکت کیوی تاکسی، سرویس ترانسفر خصوصی از فرودگاه بین المللی دوبی تا شهر ابوظبی را ارائه می دهد.

پیدا کردن جای پارک در منطقه های تجاری و شلوغ شهر ابوظبی کار توریست نیست. مرکز النقل المتکامل ناظر پارکینگ های خیابانی در ابوظبی است و مسافر با استفاده از پارکومتر هزینه فضای پارک را پرداخت می کند. نشانه گذاری کف خیابان های ابوظبی جای پارک خودرو را مشخص کرده، مثلا رنگهای زرد و طوسی یعنی پارک ممنوع. رنگ های آبی و سیاه یعنی جای پارک استاندارد و رنگ های آبی و سفید یعنی جای پارک پرمیوم. در صورت پارک کردن خودرو و نداشتن رسید دستگاه پارکومتر در خیابان های ابوظبی، پانصد درهم امارات جریمه می شوید.

پارکینگ های طبقاتی معمولا در مرکز خرید های ابوظبی هستند مثل الوحده مال در ابوظبی.

مسافر می تواند از امارت های دیگر هم با اتوبوس به ابوظبی برود، مثلا از شارجه به ابوظبی. شرکت اتوبوسرانی امیریتس اکسپرس مسیر صد و سی کیلومتری بین ابوظبی و دوبی را پوشش می دهد. سفر زمینی از ابوظبی به دبی تقریبا دو ساعت زمان می برد. کرایه اتوبوس های لوکس هيئة الطرق والمواصلات دوبی RTA از دبی به ابوظبی بیست و پنج درهم امارات و از ابوظبی به دوبی پانزده درهم امارات است. ساعت حرکت اولین و آخرین اتوبوس از ابوظبی به دوبی به ترتیب 05:30 صبح و 23:30 شب است. معمولا هر نیم ساعت یک بار یک اتوبوس به مقصد دبی از ابوظبی راه می افتد. همه این اتوبوس ها به ایستگاه الغبیبه در بر دوبی مقابل کارفور شاپینگ می روند. جدول زمانی حرکت اتوبوس ها در وب سایت دولت دبی آپلود شده است.

ترانسفر از دبی به ابوظبی با اتوبوس برای دارنده بلیط هواپیمایی امارات که وارد فرودگاه اصلی شهر دوبی می شود رایگان است. این اتوبوس ها از خروجی ترمینال سه مطار دبی DXB حرکت کرده و مقصد نهایی آنها. مقابل دفتر امیریتس ابوظبی در برج السواری ابوظبی است.

 

حمل و نقل عمومی در ابوظبی

شما از دبی یا هر امارت دیگری در شیخ نشین های متحد عربی می توانید با تاکسی به ابوظبی بروید. کرایه تاکسی از دبی تا ابوظبی دویست و پنجاه درهم امارات است ولی همین تاکسی در مسیر مخالف مسافر را با کرایه دویست درهم امارات جا به جا می کند.

شهر ابوظبی برای تردد تعداد زیادی اتومبیل طراحی شده، در نتیجه داون تاون ابوظبی همیشه درگیر اوج ترافیک است. جا به جایی با تاکسی در ابوظبی بهترین گزینه ممکن برای مسافر خارجی است. کرایه تاکسی در ابوظبی در قیاس با دیگر کشورهای توسعه یافته تقریبا پایین است.

معمولا تاکسی های نقره ای رنگ در خیابان های ابوظبی دیده می شوند. با یک اشاره دست مسافر، تاکسی ایستاده و تنها با پنج یا شش درهم امارات به مقصد در ابوظبی می رسید. استیکر روی شیشه تاکسی نوع ارز مورد قبول راننده را به مسافر نشان می دهد. سرعت حرکت تاکسی های ابوظبی کنترل شده است و نباید از صد و بیست کیلومتر در ساعت بالاتر برود. تابلوی بالای تاکسی های نقره ای ابوظبی، زرد رنگ است. خاموش بودن چراغ وسط بالای تاکسی در روز، یعنی خالی است. در شب روشن بودن این چراغ به معنی خالی بودن تاکسی است.

مانیتور کوچک روی سقف تاکسی های فرودگاه بین المللی ابوظبی علاوه بر خالی یا پر بودن تاکسی، زبان راننده را هم به مسافر یادآوری می کند: انگلیسی یا عربی. این ها تنها تاکسی های موجود در محوطه فرودگاه AUH ابوظبی هستند. کرایه تاکسی از ایرپورت تا هتل های مختلف در ابوظبی از بیست و پنج درهم امارات شروع می شود.

تاکسی های زرد و طلایی دیگر در خیابان های ابوظبی دیده نمی شوند.

انعام دادن به راننده تاکسی های ابوظبی سلیقه ای است. بیشتر راننده تاکسی های ابوظبی از کشورهای دیگر به امید داشتن درآمد بهتر به شهر ابوظبی آمده و از خانواده خود دور هستند به همین دلیل گاهی عکس افراد خانواده شان را به مسافر نشان می دهند !

گردشگر خارجی در امارات متحده عربی هم به تاکسی اینترنتی اوبر دسترسی دارد.

ایستگاه اتوبوس اصلی ابوظبی در خیابان هزاع بن زاید است. مسافر می تواند از اینجا به نقاط مختلف شهر ابوظبی برود. ایستگاه اصلی تاکسی های ابوظبی هم اینجا است. از 2019 به بعد مسافر باید برای سوار اتوبوس های شهری ابوظبی شدن (حتی در مسیر فرودگاه بین المللی ابوظبی) حافلات کارت داشته باشد. هزینه اولیه تهیه حافلات کارت ابوظبی ده درهم امارات است و قابل شارژ می باشد.

دو درهم امارات هزینه یک کورس درون شهری ابوظبی، چهار درهم امارات کرایه بین دو منطقه در ابوظبی، هشتاد درهم امارات شارژ یک ماهه حافلات کارت ابوظبی است.

کرایه اتوبوس های درون شهری ابوظبی رند است ولی اتوبوس با کرایه یکسان از فرودگاه اینترنشنال ابوظبی به نقاط مختلف پایتخت سیاسی امارات متحده عربی نمی رود. اتوبوس های سبز و آبی در ابوظبی سیستم تهویه مطبوع دارند. مسافر می تواند در هر ایستگاهی در مسیر حرکت اتوبوس های ابوظبی سوار یا پیاده شود. لوکیشن ایستگاه های اتوبوس در ابوظبی از قبل مشخص شده است. اگر اتوبوسی علامت DoT نداشته باشد الزاما در همه ایستگاه اتوبوس های ابوظبی توقف نمی کند.

مسیر 005 میدان الماریه صوه تا مارینا مال با گذر از ابوظبی مال و خیابان حمدان در شهر ابوظبی، هر ده دقیقه یک بار در روز و هر نیم ساعت یک بار در شب.

مسیر 007 دروازه الریم شمس تا مارینا مال با گذر از خیابان الکترا ی ابوظبی، هر ده دقیقه یک بار در روز و هر سی دقیقه یک بار در شب.

مسیر 008 باشگاه گردشگری ابوظبی تا موج شکن ابوظبی با گذر از خیابان حمدان، خیابان زاید دوم، جاده فرودگاه، خیابان المنهل، هر بیست دقیقه یک بار در روز و ساعتی یک بار در شب.

مسیر 009 المارینا ی ابوظبی تا سوق المینا با گذر از خیابان الفلاح، هر بیست دقیقه یک بار در روز و هر یک ساعت یک بار در شب.

مسیر 010 رأس الاخدر تا مینا مال ابوظبی با گذر از خیابان الفلاح، هر بیست دقیقه یک بار در روز و ساعتی یک بار در شب.

مسیر 011 المارینا در ابوظبی تا انجمن ماهیگیری المینا با گذر از خیابان هزاع بن زايد، هر بیست دقیقه یک بار در روز و هر یک ساعت یک بار در شب.

مسیر 032 اسپورتس سیتی کارفور تا مارینا مال با گذر از جاده فرودگاه بین المللی ابوظبی و خیابان زاید اول، هر بیست دقیقه یک بار در روز و ساعتی یک بار در شب.

مسیر 034 رأس الاخدر تا دائرة القضاء ابوظبی با گذر از المارینا، هر بیست دقیقه یک بار در روز و هر یک ساعت یک بار در شب.

مسیر 040 الماریه تا پارک خلیفه با گذر از خیابان زاید اول و خیابان خلیج العربی در ابوظبی، هر بیست دقیقه یک بار در روز و هر یک ساعت یک بار در شب.

مسیر 044 انجمن ماهیگیری المینا تا قوات کلاب ابوظبی، هر بیست دقیقه یک بار در روز و ساعتی یک بار در شب.

مسیر 052 مارینه تا ام النار با گذر از جاده ایرپورت ابوظبی، هر بیست دقیقه یک بار در روز و هر یک ساعت یک بار در شب.

مسیر 054 اسپورتس سیتی کارفور تا ابوظبی مال با گذر از خیابان حمدان، هر بیست دقیقه یک بار در روز و ساعتی یک بار در شب. این ایستگاه اتوبوس ابوظبی درست مقابل مسجد شیخ زاید است.

مسیر 056 سوق المینا تا ورودی پارک خلیفه در شهر ابوظبی، هر بیست دقیقه یک بار در روز و هر یک ساعت یک بار در شب.

مسیر 063 دروازه الریم شمس تا مارینا مال با گذر از کورنیش ابوظبی، هر بیست دقیقه یک بار در روز و ساعتی یک بار در شب.

راننده ها در ابوظبی خیلی بی ملاحظه هستند. در صورت اجاره خودرو در ابوظبی حین رانندگی خیلی مراقب باشید. سبقت غیر مجاز رایج ترین تخلف رانندگی در خیابان های ابوظبی است. در صورت رانندگی بعد از نوشیدن یک گیلاس شراب، باید چند سال از عمرتان را در زندان های ابوظبی سپری کنید.

اگر می خواهید خیابان های ابوظبی را کامل بشناسید که یک ماه تا چهل و پنج روز چرخ بزنید. چرخش 180 درجه تقریبا در همه تقاطع های ابوظبی مجاز است. در چهارراه های ابوظبی چراغ قرمز را رد نکنید. همه تقاطع های ابوظبی دوربین ثبت تخلف دارند و هر بار راننده پانصد درهم امارات جریمه می شود. بعضی از خارجی ها به دلیل بالا بودن تعداد برگ جریمه های رانندگی در ابوظبی باید امارات متحده عربی را ترک کنند. با زرد شدن چراغ اگر یکی از راننده تاکسی های ابوظبی ترمز کرد، شما هم  ترمز کنید. با سبز شدن چراغ، ماشین پشت سر شما بوق می زند تا زودتر حرکت کنید.

در شهر ابوظبی چراغ راهنمایی قبل از زرد شدن، فلش سبز می زند.

وضعیت جاده های ابوظبی خوب است، نشان های راهنمایی و رانندگی در شهر ابوظبی اصولی اند، اما تصادف رانندگی یکی از عوامل اصلی مرگ در کشور امارات متحده عربی است.

 

مردم محلی ابوظبی با قدم زدن در کوچه و خیابان های ابوظبی مشکل ندارند اما گردشگر خارجی با گرما و آفتاب پایتخت امارات متحده عربی کنار نمی آید. دمای هوا ی ابوظبی از پنجاه درجهٔ سِلسیوس هم می گذرد.

در ابوظبی هم مانند شهرهای ایالات متحده آمریکا گذر از خیابان در ساعات اوج ترافیک تخلف رانندگی به حساب می آید. فاصله بین خط های گذرگاه عابرین پیاده مخصوصا در جزیره الریم زیاد است و این، هنگام عبور افراد بی ملاحظه مشکل ساز می شود.

معمولا چراغ های راهنما ی نصب شده در تقاطع های ابوظبی تایمر دارند.

این را آویزه گوشتان کنید که یک راننده اماراتی هنگام رانندگی در ابوظبی با دیدن عابر پیاده ای که در زمان نادرست می خواهد از خیابان رد شود، به هیچ عنوان نمی ایستد. 

 

جاذبه های گردشگری ابوظبی

راستش را بخواهید ابوظبی سایت های تاریخی و فرهنگی زیادی برای جذب گردشگر ندارد اما به نوبه خود یکی از امارت های توریستی شیخ نشین های متحد عربی است.

مسجد شیخ زاید در ابوظبی ششمین مسجد بزرگ دنیا است. مسافر می تواند در یکی از تورهای بازدید از فضای داخلی مسجد شیخ زاید شرکت کند – از ده صبح تا پنج عصر. خانم ها باید برای ورود به این مسجد در شهر ابوظبی درست لباس پوشیده و شلوارک مردها خیلی کوتاه نباشد. گردشگر می تواند با اتوبوس های شهری ابوظبی خودش را به مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان برساند. از راننده تاکسی بخواهید شما را مقابل مسجد بزرگ در ابوظبی پیاده کند. ایستگاه اتوبوس صد متر با مسجد فاصله داشته و بعد از آن تا پنج کیلومتر هیچ ایستگاه اتوبوس دیگری نیست. مسجد شیخ زاید ابوظبی دو ورودی دارد: شمالی / جنوبی. این مسجد روی تپه ای در ابوظبی به ارتفاع نه متر از سطح زمین ساخته شده و در ساخت سجاده مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی از سی و پنج تن پشم و پنبه و ابریشم / هزار و دویست نفر هنرمند نیشابوری استفاده شده است.

کورنیش ابوظبی به طول شش کیلومتر از مرکز خرید مارینا ی ابوظبی تا مینا زاید پورت کشیده شده است. بعضی از قسمت های کورنیش ابوظبی ساحل شنی دارند. کورنیش ابوظبی مکان مناسبی برای کارتینگ، بازی ها و نمایش های ساحلی می باشد. در واقع کورنیش پس زمینه همه برج های ابوظبی است. عصرها انگار همه افراد ساکن در ابوظبی به کورنیش می آیند.

میله پرچم در ابوظبی به ارتفاع صد و بیست و سه متر یکی بلندترین میله پرچم های دنیا است و محال است گردشگر پرچم امارات متحده عربی که به این میله نصب شده را نبیند. این میله پرچم در مارینا آیلند رو به روی مارینا مال ابوظبی است.

هریتج ویلج نزدیک میله پرچم در ابوظبی، توریست باید چندرقاز (سه درهم امارات) برای دیدن بناهای ابتدایی قریة تراثیة بدهد، سوار قایق های چوبی شده و در فروشگاه های صنایع دستی امارات چرخ بزند. ساحل این دهکده به شهر ابوظبی دید دارد.

ابوظبی چند فضای سبز برای بازی بچه ها دارد، این شهر در امارات متحده عربی پر از فواره و لامپ های نئونی و مجسمه های بزرگ است.

پارک خلیفه (خیابان السلام نزدیک مسجد جامع ابوظبی) با سرمایه پنجاه میلیون دلاری در شهر ابوظبی ساخته شد. پارک خلیفه ابوظبی آکواریوم، موزه، ترن، محوطه بازی کودکان، باغ دارد.

کارگاه های آموزشی و رویدادهای فرهنگی در ابوظبی یکی از لندمارک های امارات متحده عربی شده اند – کتابخانه های بزرگ در ابوظبی، برنامه های آموزشی کودکان، نمایشگاه های هنری در ابوظبی، امور خیریه در ابوظبی.

جزیره السعدیات در ابوظبی بهشت رویدادهای فرهنگی در ابوظبی است. 

مسابقات موتور سواری به موازات مسابقات فرمول یک در جزیره یاس ابوظبی برگزار می شوند. پارک عالم وارنر برادرز، پارک فراری ورلد ابوظبی، پارک آبی یاس، باشگاه گلف یاس لینکس و تعداد زیادی مرکز خرید به جزیره یاس در ابوظبی شور و هیجان داده اند.

جزایر مصنوعی لولو با هزینه هنگفت دور از سواحل ابوظبی ساخته شده و تا امروز در رونق گردشگری در ابوظبی بی تأثیر بوده اند.

جزیره الریم در ابوظبی همچنان در حال ساخت است.

تقریبا همه هتل ها و کلاب های ابوظبی، استخر و ساحل اختصاصی دارند. می توانید اشتراک روزانه یا سالانه بگیرید. به پیشنهاد وب سایت قاره پیما مثل مهاجرهای ساکن ابوظبی به د کلاب بروید تا کمتر هزینه کنید.

بعضی از هتل های ابوظبی کلاس رقص و اروبیک و سرگرمی های دیگر هم برگزار می کنند.

الصفا یکی از قدیمی ترین پارک های ابوظبی است و ورزشکارها پارک الصفا را دوست دارند: تنیس، والیبال، فوتبال، . . . بچه ها در محوطه پارک الصفا سرگرم بازی های ویدئویی شده یا سوار چرخ فلک و ماشین شارژی می شوند. پارک الصفا فضای پیک نیک و باربیکیو دارد.

در زمستان هر پنج شنبه و جمعه در پیست شتر سواری ابوظبی مسابقه برگزار می شود. گردشگر خارجی می تواند به تماشای مسابقات شتر سواری در ابوظبی برود. رویداد سالانه لیوا را از دست ندهید.

شهر سویحان در شرق امارت ابوظبی به دلیل برگزاری مسابقه های شتر سواری معروف است.

در نظر اول ابوظبی مقصد مناسبی برای سرگرمی های بیرون از خانه نیست، حتی به دلیل وجود منطقه بیابانی ابوظبی این نوع تفریحات خطرناک هم هستند. جاذبه های طبیعی امارت ابوظبی کم نیستند: منطقه بیابانی و شنی ربع الخالی در جنوب ابوظبی، کوه های عمان در شرق ابوظبی، . . . مسئله این است که توریست باید چه طور به این نقاط زیبا برسد، آبشارهای بکر در ابوظبی و صخره های دریایی در ابوظبی و دریاچه های آب شیرین در ابوظبی. Weekenduae بلاگی است که رایگان، ایده ها و مسیرها و برنامه های سفرهای ماجراجویانه در امارت ابوظبی را در اختیار کاربر می گذارد – توصیف برنامه سفر، مسیریابی جی پی اس، نقشه مسیر تعاملی، عکس های جالب، . . .

سفرهای تفریحی با داو و قایق بادبانی در ابوظبی – گشت در منطقه کورنیش ابوظبی با سرو غذاهای عربی از رستوران های پنج ستاره در ابوظبی

هر سال در یک مراسم خیریه در کورنیش ابوظبی شاهد آموزش موسیقی و مدیریت دیابت هستیم، رویداد بیت بتهوون در ابوظبی.

با یک خودروی شاسی بلند به منطقه بیابانی ابوظبی بروید. برنامه تور بیابان گردی ابوظبی، بعد از بالا و پایین رفتن روی تپه های شنی با خودرو ی بیابان گرد و تماشای غروب آفتاب، با اجرای موسیقی زنده و یک شام مفصل به پایان می رسد یا اینکه خود گردشگر در ابوظبی یک اتومبیل شاسی بلند کرایه کند و با ماجراجوهای دیگر از یک کلوب آفرود در امارات متحده عربی راهی مناطق بیابانی ابوظبی شود. در واقع هر هفته به تازه واردها آموزش می دهند، بعضی از این باشگاه های آف رود در ابوظبی بیشتر از دو هزار عضو از کشورهای مختلف دنیا دارند.

کارگزاری فالکون در ترمینال مارینا مال ابوظبی برنامه تور ابوظبی گردی با یک هلیکوپتر لوکس شش نفره را هر روز از نه صبح تا پنج عصر اجرا می کند. 

ابوظبی برای گردشگرهای علاقه مند به خرید حکم بهشت را دارد. مال های مختلف ابوظبی اجناس مشابه عرضه می کنند. اولویت مرکز خریدهای ابوظبی رفع نیاز مردم محلی است ولی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای بین المللی هم دارند. با اینکه خانم های محلی ابوظبی در مکان های عمومی حجاب دارند، در فروشگاه های زنانه در مال های ابوظبی لباس های مد روز خانم ها را پیدا می کنید. 

ابوظبی مال یک مرکز خرید سه طبقه در منطقه توریست کلاب جنب هتل ساحلی روتنا ی ابوظبی است.

مارینا مال ابوظبی یک فواره موزیکال دارد و نزدیک هتل پنج ستاره امارات پالاس ابوظبی واقع شده است. یکی از شعبه های اصلی فروشگاه زنجیره ای فرانسوی کارفور ابوظبی در مارینا مال است.

الوحده مال در 2007 در داون تاون ابوظبی باز شد. فروشگاه های الوحده مال خیلی سطح بالا هستند و فود کورت مال الوحده ابوظبی حرف ندارد. هایپر مارکت اماراتی لولو هم در زیرزمین همین مرکز خرید در مرکز شهر ابوظبی قرار گرفته است.

الخالدیه مال در ابوظبی ارزش یک بار رفتن را دارد. قطعا ویترین بعضی از فروشگاه های مال الخالدیه چشم مسافر را می گیرد. ولی مرکز خرید الخالدیه محوطه بازی برای بچه ها ندارد. نیویورک فرایز / چیلیز / دانکن دوناتس / بسکین رابینز در فود کورت الخالدیه مال شعبه دارند. کافه استارباکس / کریسپی کریم / یک رستوران هندی عربی هم در طبقه پایین مال الخالدیه ابوظبی هستند.

مرکز خرید بوتیک در جزیره الریم در سال 2013 راه اندازی شد. این مرکز خرید در ابوظبی یک کافه، دو رستوران، یک داروخانه، بانک، سوپر مارکت ویت رز دارد. در طبقه اول بوتیک مال الریم تقریبا هیچ مغازه ای نیست. دو مجتمع مسکونی مجاور به مرکز خرید بوتیک الریم راه دارند.

فروشگاه های کوچک و متفرقه در گوشه و کنار ابوظبی به چشم می خورند. شاید در زیرزمین یک ساختمان معمولی در ابوظبی هم بتوان انواع شکلات و قطعات کامپیوتر و عتیقه جات و پوشاک خرید. به توصیه وب سایت قاره پیما برای خرید فرش و آثار هنری و زیورآلات دست ساز و عتیقه جات به مرکز خریدهای لوکس ابوظبی نروید چون نرخ این اجناس در سوق های محلی ابوظبی پایین تر است و فروشنده ها سر قیمت با مسافر خارجی راه می آیند.

هنگام خرید در ابوظبی در چانه زدن با  فروشنده ها احتیاط کنید. در شعبه های مارکس اند اسپنسر یا هنگ تن دنبال تخفیف نباشید، مهارت خود را در سوق های ابوظبی هنگام خرید عتیقه جات و این طور چیزها به کار بگیرید.

در فروشگاه های ابوظبی معمولا یک فروشنده گردشگر را همراهی می کند. چون می خواهد خدمات خوبی به مشتری ارائه دهد و مراقب باشد تا کسی چیزی کش نرود.

توریست از مغازه های فرش فروشی در ابوظبی یا هر جایی که پرده های نقش دار و آنتیک های هندی می فروشند، دست خالی بیرون  نمی آید. البته مجبور به خرید نیستید چون خارج کردن اقلام بزرگ از ابوظبی هم دردسرهای خاص خودش را دارد.

خواربار فروشی هایی مثل کارفور یا سبینیس یا تعاونی های ابوظبی کالاهای ارزان قیمت را عرضه کرده و توریست برای خرید گوشت خوک به یک بخش مجزا می رود که پای مردم محلی ابوظبی تا به حال به آن قسمت نرسیده !

در کل قیمت گذاری در ابوظبی رقابتی است و از یک ژانویه 2018 پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت همه کالاها و خدمات در ابوظبی افزوده شده است.

فصل تخفیف در مال های ابوظبی، وسط و آخر سال است. یعنی مسافر از فروشگاه های برند گران قیمت هم می تواند خرید کند.

با اینکه اقوام مختلف با ذائقه های گوناگون در ابوظبی زندگی می کنند، تنوغ غذایی در این شهر زیاد نیست. قیمت غذاهای هندی در ابوظبی تقریبا پایین است و رستوران های چینی در نقاط مختلف ابوظبی سبز شده اند. صرف غذا در رستوران هتلهای ابوظبی خیلی گران از آب درمی آید. مردم محلی ساکن ابوظبی علاقه زیادی ب خوردن در غذا در رستوران های زنجیره ای مک دونالد و هاردیز ندارند.

نکنه جالب درباره غذا خوردن در ابوظبی این است که از دکه های فلافل فروشی گرفته تا رستوران هتل های ابوظبی، همگی سرویس بیرون بر دارند و معمولا از مشتری شارژ اضافه نمی گیرند.

وگن ها از غذا خوردن در رستوران های ابوظبی لذت می برند – سبزیجات، حبوبات، انواع سالاد، خوراک های گیاهی هندی. بهتر است به رستوران های هندی در شهر ابوظبی بروید: رستوران اورگرین در ابوظبی، رستوران سانجیثا در ابوظبی.

آن طور که از تجربه قاره پیما برمی آید، ماه رمضان زمان مناسبی برای سفر به ابوظبی نیست. چون مسلمان های ساکن ابوظبی از طلوع خورشید تا غروب آفتاب چیزی نمی خورند و همه رستوران های ابوظبی تعطیل هستند. گردشگر امکان خوردن و آشامیدن در مکان های عمومی در ابوظبی را ندارد. معمولا یک رستوران در هتل های بزرگ ابوظبی باز خواهد بود. البته سرو افطار در رستوران های ابوظبی برای توریست های خارجی جالب است.

بار و رستوران بین المللی هانترز بی اند آر در المفرق ابوظبی: دیوارهای آجری سبز رنگ، میز و صندلی های چوبی، چند نمایشگر صفحه تخت برای تماشای مسابقات ورزشی دارد. هانترز بی اند آر ابوظبی مناسب دورهمی های دوستانه است. هر روز از ظهر تا دو نیمه شب به مشتری ها سرویس می دهد.

رستوران رمال در مفرق ابوظبی از ظهر تا نیمه شب غذاهای شرقی سرو می کند: خوراک های محلی کره ای، چینی، ژاپنی و ساکی (آبجوی برنج)

رستوران اولیو در المفرق ابوظبی خوراک مدیترانه ای سرو می کند، غذاهای رستوران اولیو ابوظبی با دستور آشپزی فرانسوی / اسپانیایی / ترکیه ای تهیه می شوند.

رستوران و بار کنار استخر اوئیسیز کورت یارد در المفرق ابوظبی، انواع اسنک و نوشیدنی های خنک را زیر نور آفتاب سرو می کند. متصدی بار اوئیسیز کورت در ابوظبی کوکتل های خاص برای مشتری آماده می کند. حتی امکان سفارش قلیان هم وجود دارد ! منسب برگزاری دورهمی های دوستانه در شهر ابوظبی از ظهر تا نه شب. 

رستوران فیگارز پیتزا واقع در آزادراه شیخ زاید ابوظبی، پیتزا و پاستا و انواع غذاهای فوری سرو می کند.

رستوران برلینگتون گریل در ناحیه مفرق ابوظبی گوشت کباب شده و دنده کباب و ماهی کبابی را جلوی چشم مشتری آماده می کند. تنوع پیش غذا و سالاد در برلینگتون گریل ابوظبی ستودنی است: کیک خرچنگ، تارت پنیر بز، خوراک ماهی دهان کاغذی سفید، ریزوتو ی آل دنته. همه این غذاها در هوای آزاد روی تراس رستوران سرو می شوند. بار رستوران هم نوشابه پیش غذا برای مشتری آماده می کند.

رستوران های هندی در ابوظبی غذاهای ارزان سرو می کنند. یک بشقاب پر خوراک هندی خوشمزه را با پایین ترین نرخ ممکن به مشتری می دهند. مثلا با پرداخت پنج درهم امارات یک سینی پر از برنج، ماهی و ادویه بسیار تند، عدسی، سوپ تحویل می گیرید.

رستوران گیاهی آناند در خیابان حمدان پشت المنصوری پلازای ابوظبی به سبک گجراتی (شمال هند) به مشتری ها سرویس می دهد: پوری بهاجی و روتی چانای. این رستوران هندی در ابوظبی آن قدر محبوب است که مردم محلی ابوظبی هم برای خرید آن صف می کشند چه برسد به گردشگرهای خارجی. رستوران آناند در ابوظبی لژ خانوادگی دارد.

از کیفیت غذا که بگذریم، امکان قلیان کشیدن در رستوران عربین پالاس پشت برج باینونا ی ابوظبی باعث محبوبیت این مکان در میان توریست ها شده، نوشیدنی مخصوص این رستوران در شهر ابوظبی را از دست ندهید: لیموناد نعنا.   

رستوران Nalas Aappakadai در خیابان سلام ابوظبی غذاهای جنوب هند را سرو می کند.

رستوران لبنانی الصدفی در خیابان شیخ زاید منطقه الخالدیه ابوظبی: یک پرس شاورما با گوشت بره یا مرغ، سبزیجات تازه، فلفل، خیارشور، نان لبنانی.

سرو خوراک های محلی منطقه هندوچین مانند بریانی، انواع سوپ و اسنک در رستوران گیاهی رویال راجستان در خیابان حمدان ابوظبی

رستوران چتیناد پشت سینمای الدورادو ابوظبی بین خیابان های حمدان و الکترا غذاهای هندی، چینی، مغولی سرو می کند.

استیک هاوس رودیو گریل در هتل روتانا بیچ ابوظبی

شعبه یک رستوران حیدرآباد بایتس در هتل استراند ابوظبی غذاهای منطقه هندوچین را با نرخ پایین سرو می کند. این رستوران پاتوق راننده تاکسی های ابوظبی است.

رستوران ایتالیایی پریگو در هتل روتانا بیچ ابوظبی انواع شراب و خوراک کنگر فرنگی مخصوص سرو می کند.

سرو استیک، خوراک های دریایی، شراب ناب در رستوران بلو گریل در هتل روتانا ی جزیره یاس

رستوران گیاهی Chappan Bhog در ابوظبی

رستوران زنجیره ای بنیهانا در بیچ روتانا هتل ابوظبی

رستوران ژاپنی زن در العین پالاس هتل در شهر ابوظبی خوراک ها و نوشیدنی های سنتی ژاپن را سرو می کند.

سرو انواع ساکی در رستوران ژاپنی توری نو سو در  اتحاد تاورز، لوکیش این رستوران در ابوظبی بی نظیر است.

فقط رستوران های واقع در هتل های ابوظبی مجاز به سرو مشروبات الکلی برای مشتری هستند. به همین دلیل همه نایت کلاب های ابوظبی زیرمجموعه هتل های ابوظبی اند. در ابوظبی افراد زیر 18 سال نباید نوشیدنی الکلی بخورند. برعکس تجربه سفر به کشورهای خاورمیانه، گردشگر هر نوع مشروبی را در بارهای ابوظبی پیدا می کند.

در اصل برای نگه داشتن یک شیشه مشروب در خانه خودتان در ابوظبی هم باید مجوز بگیرید، مگر اینکه هنگام خرید از سبينيس یا هر سوپر مارکت دیگری در ابوظبی ثابت شود شما یک شهروند مسلمان اماراتی نیستید.

رستوران همینگویز در هتل هیلتون غرب کورنیش ابوظبی سه فضای پذیرایی مختلف دارد. در سالن اصلی غذاهای تگزاسی مکزیکی و انواع آبجو حین اجرای موسیقی زنده سرو شده، گروه جاز بار همینگویز هر شش ماه یک بار عوض می شود ولی کیفیت کار تغییر نمی کند. متصدی بار با درست کردن کوکتل جلوی چشم مشتری، او را سرگرم می کند. رقص سالسا در نایت کلاب سینابر خیلی برای توریست ها جالب است.

باشگاه شبانه د امبسی در هتل امیریتس پالاس ابوظبی خیلی سطح بالا و گران است.

میکده د کاپیتانز آرمز به سبک سنتی بریتانیا در هتل ل مریدین ابوظبی، غذاهای محلی و انواع آبجو دست ساز سرو می کند. در ماه های سرد سال از نشستن روی تراس این میکده در ابوظبی لذت ببرید. مهاجرهای ساکن ابوظبی بعد از کار، در پاب د کاپیتانز آرمز دور هم جمع می شوند.

بار واکاتوآ با تم پلینزی در انتهای حیاط هتل ل مریدین ابوظبی درست روی آب ساخته شده است.

راک باتم در هتل کپیتال ابوظبی تا دیر وقت باز است و در فضای رستوران شام سرو می کند. آخر شب فقط چند مدل مزه در کنار نوشیدنی های الکلی در این نایت کلاب در ابوظبی پیدا می شود. علاوه بر موسیقی زنده، دی جی هم دارد. 

نایت کلاب ساکس در هتل د رویال مریدین به بار / رستوران اوشنز چسبیده، کف این باشگاه شبانه در ابوظبی با سنگ مرمر سیاه پوشیده شده، دو بار و یک دی جی و یک گروه موسیقی جاز دارد. معمولا صدای موسیقی خیلی بالا است و نور لیزر مکان رقص را روشن می کند بنابراین اگر آخر هفته ها به دنبال جایی برای گپ زدن با دوستان خود هستید، ساکس را فراموش کنید. آقایان باید برای ورود به ساکس ابوظبی لباس رسمی تن کنند. پرداخت مبلغ ورودیه به کلوب شبانه ساکس الزامی است. چهارشنبه شب ها ساکس برای خانمها نوشیدنی الکلی رایگان سرو می کند.

کلاب د امبسی در هتل گراند ابوظبی با اجرای فوق العاده موسیقی و نور لیزر. از بالکن کلاب به محوطه این هتل چهار ستاره در شهر ابوظبی دید دارید.

کلاب زنیث در هتل شرایتون کورنیش ابوظبی یک مکان رقص بزرگ دارد، اگر می خواهید با مردم محلی ابوظبی یک جا جمع شده و به موسیقی عربی گوش کنید، به زنیث کلاب بروید. قیمت نوشیدنی های الکلی در این کلوب بالا است ولی مسافر از اجرای زنده در آن فضا لذت برده و حتی می تواند قلیان سفارش دهد.

معمولا مهمان های انگلیسی، آمریکایی، استرالیایی به میکده ایرلندی پی جی در د رویال مریدین هتل می روند. این میکده هر شب یک برنامه خاص برای سرگرم کردن مشتری ها دارد از شب کوئیز گرفته تا شب ویژه خانوم ها. اگر می خواهید در ابوظبی از اول شب عرق خوری را شروع کنید به میکده پی جی بروید. در اینجا کسی به شما زل نمی زند. اول شب با آهنگ های قدیمی و سبک راک شروع کرده، آخر شب کار به تمپو می رسد. این میکده در ابوظبی مکان خوبی برای تماشای مسابقات ورزشی در تلویزیون است. اگر هوا خنک باشد در هوای آزاد کنار استخر هتل هم میز و صندلی چیده می شود. 

تریدر ویکس یک بار در هتل روتانا بیچ ابوظبی است که به ابوظبی مال کانکت شده، فضای رمانتیک این بار در ابوظبی به درد قرارهای عاشقانه می خورد. یک منوی بلند از کوکتل ها دارد. شاید قیمت نوشیدنی های الکلی در تریدر ویکس بالا باشد ولی در این بار، کیفیت حرف اول را می زند. اگر وسواس نیستید، یک لیوان بزرگ کوکتل سفارش داده و با کلی هرهر و کرکر با دوستان خود بخورید.

استیک هاوس و بار فورتی ناینرز در اصل گوشت فروشی است. یعنی این بار در شهر ابوظبی پاتوق فاحشه ها است. اگر خانم درست و حسابی هستید هرگز به این بار نروید. چون مردهایی که به فورتی ناینرز ابوظبی می آیند دنبال گوشت خوب هستند !

البته آقایان برای بلند کردن زن های خراب در ابوظبی به بار نایت کلاب هتل نووتل ابوظبی و باشگاه شبانه سندز هتل ابوظبی می روند.

قیمت غذا و نوشیدنی در بار هروز در زیرزمین هتل کروآن ابوظبی منطقی است. این بار همیشه پر از مردها و زن هایی است که مشغول تماشای مسابقات ورزشی هستند. آخر شب گروه موسیقی با سبک راک غوغا به پا می کند. کمبود پنجره و سیستم تهویه مطبوع نکته منفی هروز بار ابوظبی است.

کیفیت نوشیدنی و غذا در بار کوچک ماردی گرس در کپیتال هتل ابوظبی بد نیست ولی دی جی این بار واقعا افتضاح است.

کوکتل های د یاچ کلاب در هتل اینترکانتیننتال ابوظبی خوشمزه ولی گران هستند.

بار لبنانی فلاور در مرکز شهر ابوظبی

لفت بانک در سوق شانگری لا هتل ابوظبی بین دو پل، کوکتل های خاص با طعم زنجبیل و آناناس سرو می کند. چون تازه وارد بازار پذیرایی به سبک اماراتی شده و سرویس خوبی به مشتری می دهد، ارزش یک ربع – بیست دقیقه فاصله گرفتن از داون تاون ابوظبی را دارد. 

ربیت هاتچ، کلوب اختصاصی سفارت انگلیس در ابوظبی، اجرای موسیقی زنده / استخر / فضای بازی برای بچه ها دارد. بدون آشنا بازی ورود به این کلوب انگلیسی در ابوظبی ممکن نیست. هر نوع نوشیدنی الکلی ای که فکرش را کنید در ربیت هاتچ پیدا می شود به غیر از مارتینی.

آرکادیا (مارینا کلاب) کنار ابوظبی مال یکی از پر شور و هیجان ترین کلوب های پایتخت امارات است. با پرداخت کمتر از پنجاه درهم یک شب در ابوظبی حال کنید.

هاروسترز در هتل سندز خیابان الکترا ی ابوظبی یک میکده انگلیسی است که استخر، نمایش تلویزیونی برنامه های ورزشی، غذاهای انگلیسی دارد مانند چیپس و ماهی. ارزان ترین آبجوهای ابوظبی در پاب هاروسترز سرو شده و همه کارکنان به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

هتل های ابوظبی

قبلا هزینه اقامت در هتل های ابوظبی در قیاس با هتل های دوبی پنجاه درصد کمتر بود اما تازگی ها هتل های ابوظبی در ازای یک شب اقامت هر مسافر را پانصد درهم امارات شارژ می کنند. همه هتل های ابوظبی درجه یک هستند و رستوران های لوکس دارند.

هتل 5 ستاره بیچ روتانا در منطقه الزاهیه کلا از سنگ مرمر ساخته شده، از همان بدو ورود به هتل بیچ روتانا با دیدن کانسیرژ هتل متوجه لوکس بودن این هتل در ابوظبی می شوید. البته هزینه رزرو اتاق در هتل بیچ روتانا الزاهیه خیلی بالا است. به توصیه وب سایت قاره پیما به جای اقامت در اتاق های کلاسیک یک هتل ارزان تر در ابوظبی در یکی از اتاق های کلاب هتل بیچ روتانا بمانید. اگر می خواهید چند شب در این هتل پنج ستاره در ابوظبی بمانید با رزرو اتاق های کلاب به کلاب لانژ هم دسترسی خواهید داشت. میهمان هتل از جکوزی داخل اتاق های کلاب فیض می برد ولی سر و صدای جکوزی مهمان اتاق کناری را دیوانه می کند. اگر می خواهید صدای تلویزیون بلند باشد از همان اول کار از هدفون استفاده کنید. الان مهمان از پنجره اتاق خود در بیچ روتانا هتل ابوظبی فقط به مراحل ساخت یک جزیره مصنوعی در آن طرف نهر دید دارد.

هتل 4 ستاره کریستال ابوظبی در خیابان زاید یکم پشت حمد سنتر ابوظبی

هتل 5 ستاره کریستال ابوظبی نزدیک مجتمع تجاری تو فور 54 و خلیفه پارک

بار بریتانیایی کوپرز در پارک روتانا ابوظبی باعث شهرت این هتل شده با اینکه کلا از مرکز شهر ابوظبی فاصله دارد. حمام اتاق های هتل پارک روتانا ی ابوظبی وان ندارد.

ساخت هتل امیریتس پالاس با استفاده از سنگ مرمر و طلا در کورنیش ابوظبی تقریبا سه بیلیون دلار خرج برداشته است. این هتل مجلل در ابوظبی آن قدر بزرگ است که حتی مهمان مسیر در ورودی تا لابی را هم گم می کند. بحث قمار را که کنار بگذاریم اقامت در امیریتس پالاس ابوظبی، حس اقامت در هتل های لاس وگاس را به توریست می دهد. در بار خاویار هتل برای مهمان شامپاین و خاویار سرو کرده، در ل کافه هتل یک فنجان قهوه ترک با پودر طلا نوشیده، در هاوانا کلاب هتل سیگار کوهیبا دود کرده و یک پیک کنیاک بخورید. هزینه رزرو اتاق در امیریتس پالاس هتل ابوظبی تقریبا پانصد دلار است.

هتل گراند کانتیننتال فلامینگو نزدیک خیابان های حمدان و خلیفه بن زاید در شهر ابوظبی. راننده تاکسی هم راحت هتل گراند کانتیننتال فلامینگو را پیدا نمی کند چه برسد به گردشگر خارجی. نور اتاق های هتل کم است و فرش های تیره فضا را دلگیر کرده اند. راسستش را بخواهید مهمان های هتل گراند کانتیننتال فلامینگو از سایز کوچک حوله های حمام راضی نیستند – یک شب اقامت در هتل دویست دلار به بالا  

هتل هیلتون ابوظبی در کورنیش قدیمی است ولی اخیرا بازسازی شده، خدمات ساحل اختصاصی / استخر / اسپا برای مهمان هتل هیلتون در ابوظبی رایگان است. خود هیلتون هتل ابوظبی یک باشگاه بدنسازی کوچک دارد. اتاق های (پلاس) هتل هیلتون ابوظبی فرق چندانی با اتاق های استاندارد هتل ندارند. هتل هیلتون برای مارینا مال و مرکز شهر ابوظبی شاتل دارد – هزینه رزرو هر شب اتاق در هتل صد و پنجاه دلار

هزینه هر شب اقامت در هتل نوساز پارک این جزیره یاس ابوظبی حدوا پانصد و پنجاه دلار است.

علت اصلی اقامت بازرگان ها در اتاق های بزرگ هتل هیلتون باینونا در کورنیش ابوظبی، لوکیشن آن است. همه مهمان های هیلتون باینونا هتل به استخر سرپوشیده و سالن ورزشی و یک لانژ کوچک دسترسی دارند. منتهی مسافر در اتاق های طبقه های پایینی در هتل هیلتون باینونا ابوظبی آرامش ندارد چون ساختمان کنار هتل در حال ساخت است و این پروژه این زودی ها تمام نمی شود.

نووتل سنتر هتل ابوظبی اتاق های زیادی دارد اما هزینه سرو صبحانه در این هتل در شهر ابوظبی خیلی بالا است. بخش پذیرش هتل نووتل سنتر در ابوظبی درست کار نمی کند. آسانسورهای هتل نووتل سنتر مثل لاک پشت حرکت کرده و مهمان برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در اتاق های هتل باید پول بدهد. لوکیشن نووتل سنتر هتل در ابوظبی و رستوران چینی نسبتا خوب این هتل باعث جذب گردشگرهای خارجی شده اند.

هتل هیلتون کورنیش رزیدنس در شهر ابوظبی

نیمی از هتل د یاس در جزیره یاس ابوظبی در آب و نیم دیگر آن در خشکی است. به دلیل برگزاری مسابقه سالانه هواپیمایی اتحاد ابوظبی فرمول یک در جزیره یاس این هتل خیلی خواهان دارد. بنای هتل یاس ابوظبی از دور شبیه یک سراب است ! در کل هتل یاس ابوظبی چهارده لانژ و رستوران دارد.

در طراحی فضای داخلی هتل آلوفت واقع در محوطه برگزاری نمایشگاه های بین المللی ابوظبی از رنگ های سرد استفاده شده، اتاق های کوچک آلوفت هتل ابوظبی به اندازه کافی راحت هستند. یک لانژ روباز روی پشت بام آلوفت هتل ابوظبی هست.

مهمان هتل چهار ستاره آلوفت و دیسکوی چسبیده به آن در ابوظبی به هیچ نقطه ای در پایتخت امارات دسترسی ندارد و باید با تاکسی رفت و آمد کند. خود مسافر باید چمدان هایش را تا اتاق ببرد.

هتل لوکس چهار ستاره کروآن پلازا در خیابان حمدان. بهترین رستوران آسیایی در ابوظبی و بهترین رستوران ایتالیایی در ابوظبی در طبقه همکف ساختمان هتل کروآن پلازا قرار گرفته اند. بار روی پشت بام کروآن پلازا هتل در شهر ابوظبی معمولا خالی است. گاهی رزرو اینترنتی اتاق در هتل کروآن پلازا ی ابوظبی به نفع مسافر است. در طراحی داخلی اتاق و سوئیت های هتل از تعداد زیادی آیینه استفاده شده، لابی هتل مجلل کروان پلازا در ابوظبی تازه بازسازی شده و بزرگ است.  

هتل اینترنشنال روتانا این

اینترکانتیننتال ابوظبی یکی از سطح بالا ترین هتل های پایتخت امارات متحده عربی است.

هتل ل مریدین ابوظبی در منطقه توریست کلاب، به راننده تاکسی در ابوظبی تأکید کنید به هتل ل ریدین می روید نه هتل رویال مریدین !‌ باغ روباز هتل ل مریدین در ابوظبی پر از رستوران و میخانه است و در نیمه دوم سال، پنج شنبه شب ها پر از گردشگر خارجی می شود. این هتل در ابوظبی با یک پل به جزیره الماریه کانکت شده و همیشه با رویال مریدین در رقابت است.

هتل رادیسون بلو در جزیره یاس ابوظبی به زمین گلف و پیست اتومبیل رانی دید دارد. در میان سیصد و نود و هفت اتاق و سوئیت در رادیسون بلو هتل ابوظبی، چند مورد بیزینس کلاس هستند. هتل رادیسون بلو جزیره یاس رستوران ایتالیایی و رستوران ایرانی و لابی بار و بار کنار استخر دارد.

هتل شرایتون خالدیه در ابوظبی

هتل چهار ستاره وان تو وان در خیابان السلام ابوظبی

میلنیوم هتل ابوظبی در خیابان خلیفه

هتل و ریزورت شرایتون ابوظبی در خیابان کورنیش

هتل ل رویال مریدین در خیابان شیخ خلیفه به خلیج و کورنیش ابوظبی دید دارد. هزینه صرف غذا در رستوران ها و بارهای هتل ل رویال مریدین ابوظبی مسافر را نقره داغ می کند ولی خیلی ها عاشق رفتن به رستوران گردان در آخرین طبقه هتل و نایت کلاب خفن در طبقه چهارم هتل هستند. حتی برای آوردن یک بشقاب میوه که سرویس رایج هتل های 5 ستاره دنیا است، از مهمان سور شارژ می گیرد. گاهی رزرو اینترنتی اتاق در ل رویال مریدین هتل ابوظبی به نفع توریست تمام می شود. برای یک روز کامل دسترسی به اینترنت پرسرعت در این هتل مجلل در شهر ابوظبی باید بیست و چهار دلار بدهید. مگر اینکه فقط از اینترنت رایگان در فضای لابی هتل استفاده کنید. حداقل صد و سی و پنج دلار به عنوان ضمانت از مسافر می گیرد مبادا تا زمان خالی کردن اتاق هتل پنج ستاره ل رویال مریدین مشکلی پیش بیآید.

در مینی بار اتاق های هتل د رویال در خیابان السلام ابوظبی دنبال نوشیدنی الکلی نباشید. این هتل در ابوظبی بیزینس سنتر، جیم، استخر، جکوزی، کانسیرژ، خشک شویی دارد.

کمپ بدوی در صحرای الخاتم ابوظبی، اتاق های جداگانه با بالش و پتو و کیسه خواب دارد. با پرداخت چهارصد و پنجاه درهم امارات می توانید در پانزده برنامه گشت گروهی هم شرکت کنید.

یا در قالب یک پکیج تور بیابان گردی با لندکروزر ظرفیت چهار نفر و کیسه خواب و وسایل باربیکیو به منطقه های بیابانی ابوظبی بروید.

افرادی که مدت زیادی در ابوظبی می مانند یا برای کار در ابوظبی راهی پایتخت امارات متحده عربی شده اند، بهتر است دنبال اجاره آپارتمان در شهر ابوظبی باشند. بسته به سلیقه شما یا در یک برج لوکس در ابوظبی آپارتمان بگیرید یا اینکه در یک آپارتمان کوچک بالای مغازه های قدیمی در ابوظبی بمانید.

هزینه یک شب اقامت در ریزورت و اسپای آنانتارا جزیره صیر بنی یاس در هشت کیلومتری ابوظبی، برای هر گردشگر دویست و بیست دلار آمریکا است.

هتل و اسپای آنانتارا ایسترن مانگروز در خیابان شیخ زاید با فاصله پانزده دقیقه ای از فرودگاه بین المللی ابوظبی

ریزورت آنانتارا قصر السراب دزرت در شهر ابوظبی

ابوظبی فرصت های شغلی زیادی برای افرادی دارد که از وطن خود دل کنده اند. شرکت های نفتی در ابوظبی، شرکت های ساختمانی در ابوظبی، بانک های ابوظبی مایل به همکاری با مدیران با سابقه اروپایی هستند. شغل های سطح پایین تر در ابوظبی معمولا قسمت مهاجرهای هندی و پاکستانی و بنگلادشی می شود. شورای آموزش ابوظبی چند سالی است شروع به استخدام افراد انگلیسی زبان برای تدریس زبان انگلیسی در مدرسه های ابوظبی کرده و هر سال چند صد معلم جدید استخدام می کند و این نکته را فراموش نکنید که در ابوظبی کسی مالیات بر حقوق کل نمی دهد.

لیست سفارت ها در ابوظبی

سفارت افغانستان در ابوظبی

سفارت آلبانی در ابوظبی

سفارت الجزایر در ابوظبی

سفارت آنگولا در ابوظبی

سفارت آرژانتین در ابوظبی پلاک هجده خیابان یازده منطقه الروضة‌

سفارت ارمنستان در ابوظبی

سفارت لبنان در ابوظبی صندوق پستی 4023

سفارت لیبی در ابوظبی

سفارت سریلانکا در ابوظبی صندوق پستی 46534

سفارت اسپانیا در ابوظبی صندوق پستی 46474

سفارت سوریه در ابوظبی صندوق پستی 4011

سفارت سوئد در ابوظبی صندوق پستی 31867

سفارت مراکش در ابوظبی صندوق پستی 4066

سفارت هلند در ابوظبی صندوق پستی 46560

سفارت نیوزلند در ابوظبی صندوق پستی 62292

سفارت نیجریه در ابوظبی صندوق پستی 110171

سفارت نروژ در ابوظبی صندوق پستی 47270

سفارت مکزیک در ابوظبی 

سفارت موریتانی در ابوظبی صندوق پستی 2714

سفارت مالی در ابوظبی

سفارت مالزی در ابوظبی

سفارت لوکزامبورگ در ابوظبی صندوق پستی 44909

سفارت عمان در ابوظبی صندوق پستی 2517

سفارت پاکستان در ابوظبی صندوق پستی 846

سفارت قطر در ابوظبی صندوق پستی 3503

سفارت رومانی در ابوظبی صندوق پستی 70416

سفارت عربستان سعودی در ابوظبی صندوق پستی 4057

سفارت سنگال در ابوظبی صندوق پستی 42052

سفارت اتریش در ابوظبی صندوق پستی 35539

سفارت آذربایجان در ابوظبی صندوق پستی 45766

سفارت بحرین در ابوظبی صندوق پستی 3367

سفارت بلاروس در ابوظبی صندوق پستی 30337

سفارت جمهوری کره در ابوظبی صندوق پستی 3270 منطقه النهیان کمپ مقابل ایستگاه تاکسی

سفارت پرتغال در ابوظبی صندوق پستی 114587

سفارت فلسطین در ابوظبی صندوق پستی 841

سفارت لهستان در ابوظبی صندوق پستی 2334

سفارت فیلیپین در ابوظبی صندوق پستی 3215

سفارت فدراسیون روسیه در ابوظبی صندوق پستی 8211

سفارت سنگاپور در ابوظبی صندوق پستی 112148

سفارت سومالی در ابوظبی صندوق پستی 4155

سفارت آفریقای جنوبی در ابوظبی صندوق پستی 29446

سفارت سودان در ابوظبی صندوق پستی 4027

سفارت سوئیس در ابوظبی صندوق پستی 46116

سفارت تانزانیا در ابوظبی صندوق پستی 43714

سفارت تایلند در ابوظبی صندوق پستی 47466

سفارت تونس در ابوظبی صندوق پستی 4166

سفارت ترکیه در ابوظبی صندوق پستی 3204

سفارت ونزوئلا در ابوظبی صندوق پستی 60925

سفارت ویتنام در ابوظبی صندوق پستی 113038

سفارت یمن در ابوظبی صندوق پستی 2095

سفارت بنین در ابوظبی صندوق پستی 3910

سفارت برزیل در ابوظبی صندوق پستی 3027

سفارت ازبکستان در ابوظبی صندوق پستی 111446

سفارت ترکمنستان در ابوظبی صندوق پستی 43422

سفارت ایالات متحده آمریکا در ابوظبی صندوق پستی 4009

سفارت بنگلادش در ابوظبی پلاک بیست و یک منطقه الروضة خیابان دلما صندوق پستی 2504

سفارت انگلیس در ابوظبی صندوق پستی 248

سفارت اوکراین در ابوظبی صندوق پستی 35572

سفارت فنلاند در ابوظبی صندوق پستی 3634

سفارت دانمارک در ابوظبی صندوق پستی 105415

سفارت آلمان در ابوظبی صندوق پستی 2591

سفارت اردن در ابوظبی صندوق پستی 4024

سفارت استرالیا در ابوظبی طبقه هشتم المهیری سنتر زاید خیابان اول

سفارت برونئی دارالسلام در ابوظبی صندوق پستی 5836

سفارت قبرس در ابوظبی صندوق پستی 63013

سفارت دومینیکن در ابوظبی صندوق پستی 62633

سفارت گامبیا در ابوظبی صندوق پستی 3675

سفارت مجارستان در ابوظبی صندوق پستی 44450

سفارت اندونزی در ابوظبی صندوق پستی 7256

سفارت جمهوری چک در ابوظبی صندوق پستی 27009

سفارت بوسنی و هرزگوین در ابوظبی برج المنصور خیابان السلام 

سفارت چین در ابوظبی 

سفارت شیلی در ابوظبی صندوق پستی 129949

سفارت کانادا در ابوظبی صندوق پستی 6970

سفارت بلژیک در ابوظبی صندوق پستی 3686

سفارت بلیز در ابوظبی خیابان دالما منطقه ویلا ویلج

سفارت یونان در ابوظبی صندوق پستی 5483

سفارت عراق در ابوظبی صندوق پستی 6389

سفارت مصر در ابوظبی منطقه دیپلماتیک خیابان اولد ایرپورت

سفارت فرانسه در ابوظبی صندوق پستی 4014

سفارت هند در ابوظبی صندوق پستی 4090 

سفارت ایرلند در ابوظبی صندوق پستی 61581

سفارت ایران در ابوظبی صندوق پستی 4080

سفارت قزاقستان در ابوظبی صندوق پستی 94012

سفارت ژاپن در ابوظبی صندوق پستی 2430

سفارت کنیا در ابوظبی صندوق پستی 3854

سفارت کویت در ابوظبی صندوق پستی 926

سفارت اریتره در ابوظبی صندوق پستی 2597

مکان های دیدنی نزدیک ابوظبی

دوبی یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری دنیا فقط یک ساعت و نیم (زمینی) با ابوظبی فاصله دارد.

فاصله زمینی العین، یک شهر سیاحتی به تمام معنا در امارات متحده عربی، با ابوظبی نود دقیقه است.

هر سال مسابقات آفرود در تپه مرعب (یکی از بزرگترین تپه شنی های دنیا با ارتفاع سیصد متر) نزدیک واحه لیوا در جنوب شهر ابوظبی برگزار می شوند.

ام القیوین در ساحل خلیج فارس واقع شده و پهنای خاک این منطقه در داخل صحرا حدود سی و دو کیلومتر است.

جزیره کیش در ایران

حقایق جالب درباره ابوظبی

قبل از کشف میدان های نفتی در ابوظبی، زندگی مردم بومی ابوظبی از طریق استخراج مروارید طبیعی تأمین می شد. غواص ها تا جایی که به طور طبیعی نفس داشتند و با کمک تجهیزات تنفسی زیر آب کف خلیج فارس را برای یافتن مروارید تمیز می کردند. با کم شدن تعداد مرواریدهای خلیج فارس و رواج پرورش مروارید مصنوعی در دنیا، کاسبی مردم ساکن در ابوظبی از سکه افتاد و اوسط دهه سی دیگر کسی حرف استخراج مروارید را هم نمی زد.

 

ابوظبی بزرگترین امارت هفت گانه شیخ نشین های متحد عربی است. ابوظبی بهشت اتومبیل های لوکس دنیا است. در سال های اخیر چند گالری هنری در ابوظبی آغاز به کار کرده اند و همین، توجه دولت ابوظبی به هنر را نشان می دهد.

در سناریوی فعلی دنیا شاید شنیدن این حقیقت درباره ابوظبی مسخره باشد. قرار است ساخت مصدر (مدرن ترین شهر دنیا) در هفده کیلومتری ابوظبی در 2030 به پایان برسد و پنجاه هزار نفر در آنجا زندگی کنند. پنل های خورشیدی در یک فضای بیست و دو هکتاری هر سال مقدار زیادی برق تولید کرده و همین برای سر پا نگه داشتن این شهر جدید در امارات متحده عربی کافی است.

هر گردشگری شیفته زیرساخت های امارت ابوظبی می شود. یک معمار ژاپنی به نام كاتسوهيكو تاكاهاشی زیر نظر مستقیم شیخ زاید، پل ها و کانال ها و پارک های ابوظبی را طراحی کرده است. در 1967 قرار بود چهل هزار نفر در شهر ابوظبی ساکن شوند ولی الآن بیشتر از صد و بیست هزار نفر می توانند در پایتخت امارات متحده عربی زندگی کنند.

امنیت فرد به عنوان شهروند ابوظبی یا یک توریست در شهر ابوظبی، برای دولت ابوظبی اهمیت دارد چون می خواهد یکی از امن ترین شهرهای دنیا باشد. دو سال متوالی 2018 و 2019 ابوظبی لقب دومین شهر امن در جهان را گرفت. تا الان از 338 شهر مختلف برای گرفتن این عنوان پیشی گرفته است.

 

در ابوظبی باید با تمام دقت حواستان به پلیس باشد. آژانس های نظارتی بیست و چهار ساعته اوضاع شهر ابوظبی را کنترل می کنند. پلیس ابوظبی برای دستگیری مجرم ها و خلاف کارهای سریالی سوار لوکس ترین خودروهای اسپورت می شود: لامبورگینی، نیسان جی تی آر، فراری، رولز رویس، لیکان هایپر اسپورت. این اتومبیل ها سفید و مارون رنگ هستند.

 

ابوظبی به دنبال افزایش راه های کسب درآمد ناخالص ملی است و این روزها به گردشگری پزشکی روی آورده و تا حدی به نتیجه رسیده اما خوب، جذب کادر پزشکی درجه یک دنیا به ابوظبی و تجهیز کردن بیمارستان های ابوظبی کار راحتی نیست. در ارائه خدمات درمانی و گردشگری به طور متوازن به مسافر ابوظبی 100٪ موفق نبوده اند. ان شاء الله به زودی این مسائل رفع می شوند.

 

امکان برگزاری مسابقات اتومبیل رانی جایزه بزرگ در هر جایی در دنیا وجود ندارد، ابوظبی همیشه توان میزبانی این مسابقه ها را داشته و گردشگرهای زیادی به عشق فرمول یک راهی ابوظبی می شوند. کل داستان در پیست مارینا یاس در جزیره یاس ابوظبی اتفاق می افتد. تا حالا هیچ مسابقه ای، عصر برگزار نشده بود ولی در 2008 ورق برگشت. پیست اتومبیل رانی ابوظبی را آن قدر نورانی کردند که کور هم بینا می شد.

 

اوایل 2019 خبر سفر پاپ به ابوظبی، در کل دنیا مثل توپ صدا کرد. پاپ برای عده ای در شهر ابوظبی سخنرانی کرد. او از مهربانی خدا گفت و این قدمی دیگر در حفظ صلح جهانی بود.

 

در گرمای طاقت فرسای شیخ نشین های متحد عربی، نشستن در ایستگاه اتوبوس مجهز به سیستم تهویه مطبوع در بیشتر از صد نقطه مختلف ابوظبی حال مسافر را خوب می کند.

 

در 2008 یک شرکت تجاری در ابوظبی هفتاد و پنج درصد سهام ساختمان کرایسلر (نماد شهر نیویورک) را خرید و بعد از ده سال دوباره تصمیم به فروش سهام کرایسلر بیلدینگ گرفت. ساختمان کرایسلر به سبک معماری آرت دکو ساخته شده، با ارتفاع سیصد و نوزده متر مدت ها بلندترین سازه دنیا بود.

عظمت آسمان خراش های ابوظبی از حد تصور انسان گذشته ! اتحاد تاورز، برج کج ابوظبی، هتل امیریتس ابوظبی، بنای لوور ابوظبی، ساختمان مرکزی الدر در ابوظبی، . . .

 

مردم از کشورهای مختلف آسیایی برای کار به ابوظبی آمده اند، نیمی از این کارگرها خرج زندگی خانواده ساکن در وطن خود را می دهند. بیشتر نیروی کار شهر ابوظبی هندی هستند.

 

آب های ساحلی ابوظبی محیط مناسبی برای زندگی تقریبا دو هزار دولفین کوهان دار هندی هستند. دولت ابوظبی قوانین سختی برای حفظ این گونه وضع کرده و علاوه بر امارات متحده عربی، این گونه از دلفین ها در کنیا و آفریقای جنوبی و موزامبیک هم پیدا می شوند.  

 

ابوظبی یکی از بزرگترین صادر کننده های نفت است. دویست سال است ابوظبی از ذخایر نفتی پول درمی آورد. صادرات نفت و گردشگری در ابوظبی، دو فاکتور افزایش درآمد ناخالص ملی هستند. افراد ساکن در ابوظبی یک درهم امارات هم مالیات نمی دهند.

 

وقتی در امارات متحده عربی نوبت به مشروبات الکلی می رسد، گردشگر خارجی هم باید تابع قوانین دولت امارات باشد. بی توجهی به محدویت های مصرف نوشیدنی های الکلی در ابوظبی منجر به پرداخت جریمه سنگین یا حبس کشیدن می شود. فقط هتل های پنج ستاره ابوظبی و رستوران های مجلل ابوظبی مجاز به سرو مشروب هستند.

 

بعد از چاپ سفرنامه مبارک بن لندن، صحرای ربع الخالی در ابوظبی معروف شد. تا چشم آدم کار می کند، شن است و شن. خیلی جالب است که چطور شهری در این حد مدرن در یک منطقه بیابانی ساخته شده ! دو هزار سال پیش چند رود در این بخش از ابوظبی فعلی جاری بوده اما الآن مقصد سفرهای ماجراجویانه است. ‌

 

برای دیدن ثروت امارات متحده عربی کافی است به ابوظبی سفر کنید. فقط شهروندهای ابوظبی آن قدر پولدار هستند که از دستگاه خودپرداز شمش طلا بگیرند ! بعد از انتخاب گزینه مورد نظر، بهای طلا به درهم امارات پرداخت می شود.    

 

سعید عبد الغفور خوری ساکن ابوظبی 14.3 میلیون دلار برای خرید رند ترین پلاک خودرو دنیا پرداخته: یک. این اتومبیل مدام خیابان های ابوظبی را بالا و پایین می کند.

اگر درباره سفر به ابوظبی مردد هستید، وب سایت قاره پیما با جمع آوری مطالب مفید درباره پایتخت امارات متحده عربی در تصمیم گیری به مسافر کمک می کند.

ابوظبی مناسب گردشگرهای ماجراجو است، آن دسته از مسافرهایی که دنبال تفریحات ساحلی هستند.

در دوران قدیم قبل از ورود انسان به این منطقه، به علت وجود آب شیرین، گله ای از آهو (ظباء) در اینجا ساکن بوده به همین دلیل بعدها نام این شهر در امارات متحده عربی را ابوظبی گذاشتند. قبیله بنی یاس اولین انسان های ساکن در ابوظبی اند و امروز ابوظبی یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیا است.

همه مسافرها لندمارک های ابوظبی را می شناسند اما به سواحل زیبای ابوظبی توجه ندارند: ساحل یاس در ابوظبی، کورنیش ابوظبی، ساحل البطین ابوظبی. لزوما جذب صحنه آبی دریایی سواحل ابوظبی نمی شوید. ابوظبی محل خوبی برای تفریحات آبی است.

در یک برنامه ابوظبی گردی با صنعت کشت و پرورش مروارید در امارات متحده عربی آشنا می شوید. با دیدن جزایر خلیج فارس اطلاعات بیشتری درباره تاریخ باستان صید مروارید و تأثیر آن روی آینده اقتصادی دوبی و ابوظبی کسب خواهید کرد.

با اینکه آنچه از تاریخ ابوظبی در دست است به قرن هجدهم برمی گردد، نشانه هایی از زندگی انسان در ابوظبی در هزاره سوم پیش از میلاد مسیح وجود دارد.

وقتی بحث به تولید خرما در ابوظبی می رسد، آدم یاد انواع خرما می افتد. در واقع صد و نود و نه نوع خرما در ابوظبی تولید شده و امارات متحده عربی سالی هفتاد و شش هزار تن خرما صادر می کند. از برگ درختان نخل در ابوظبی برای تولید حصیر، سبد، بادبزن استفاده می کنند. برگ و شاخه درخت خرما هم در ساخت قایق های کوچک ماهیگیری به کار می آیند.

بدون شک اقامت در هتل های ابوظبی خیلی پر هزینه است. با وجود تعداد زیادی هتل مدرن در ابوظبی، پیدا کردن یک هتل ارزان در ابوظبی برای مسافر راحت نیست. حالا اگر می خواهید در بهترین هتل های ابوظبی اتاق رزرو کنید، با وب سایت قاره پیما همراه شوید.

جزیره سعدیات فقط ده دقیقه با شهر ابوظبی فاصله دارد. ریزورت سنت رجیس جزیره سعدیات از شلوغی و ازدحام پایتخت امارات متحده عربی دور است.

اگر درباره برج های معروف ابوظبی کنجکاو هستید، قاره پیما شرایط اقامت در اتحاد تاورز را برای توریست فراهم می کند. برج های اتحاد در ابوظبی هشت رستوران (لبنانی، پان آسیایی، فرانسوی، ژاپنی) و دو بار دارند.

در صورت تمایل به اقامت در وسط بیابان، ریزورت آنانتارا قصر السراب دزرت بهترین گزینه ممکن برای شما است.

برای اجاره آپارتمان در ابوظبی به ایر بی اند بی رجوع کنید.

برج بوابه العاصمه یکی از گیراترین لندمارک های ابوظبی است. مانند برج کج پیزا ی ایتالیا، بوابه العاصمه هم برج کج امارات متحده عربی است و در ژوئن 2010 رکورد سریع ترین پروژه ساخت بنای کج در دنیا را شکست.

فراری ورلد ابوظبی یکی از نفس گیر ترین پارک های موضوعی جهان است و سریع ترین ترن هوایی دنیا (فرمولا روسا) در این پارک است.

یک جیپ با ارتفاع بیست و یک فوت در ابوظبی هست که لقب بزرگترین جیپ دنیا را به خود گرفته است.  

همان طور که تا الآن متوجه شده اید ابوظبی می خواهد در هر زمینه ای بهترین باشد، یکی از جالب ترین نکته ها درباره ابوظبی این است که بزرگترین فرش جهان را دارد. بیش از هزار بافنده یک سال مشغول بافت فرش شصت هزار و پانصد و چهل و شش فوت مربعی معروف ابوظبی بودند.

ابوظبی رستوران های خیلی خوبی دارد. در واقع اگر گردشگر بخواهد خوراک های محلی کشورهای مختلف را در ابوظبی تست کند، می تواند به یکی از رستوران های بین المللی در ابوظبی برود:

رستوران هاکاسان در ابوظبی شهرت بین المللی دارد.

رستوران کوئست در شهر ابوظبی

رستوران محلی المگام در ابوظبی

دبی صد و سی و نه کیلومتر با ابوظبی فاصله دارد یعنی سفر زمینی از ابوظبی به دوبی یک ساعت و بیست دقیقه زمان می برد.

به توصیه وب سایت قاره پیما مسافر برای تفریحات شبانه در ابوظبی چند گزینه دارد:

باشگاه های شبانه در ابوظبی

مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی

تور قایق سواری و لذت بردن از آسمان شب های ابوظبی

در صورت خرید بلیط با هواپیمایی اتحاد و توقف در فرودگاه بین المللی ابوظبی مسافر زمان کافی برای دیدن جاذبه های گردشگری ابوظبی ندارد و به توصیه وب سایت قاره پیما می تواند خودش را در فضای داخلی فرودگاه اینترنشنال ابوظبی سرگرم کند:

رفتن به اسپا در ابوظبی ایرپورت

خرید از مجموعه فروشگاه های فری شاپ در فرودگاه AUH

چرت زدن در کپسول های خواب در فرودگاه ابوظبی

استراحت کردن در لانژ فرودگاه بین المللی ابوظبی

 

راهنمای سفر به عجمان
سفر نامه عجمان – قاره پیما

نگاهی به عجمان

A Glance to Ajman

عجمان یکی از امارت های شیخ‌ نشین‌ های متحد عربی است.

عجمان به عنوان کوچک ترین امارت در ساحل غربی امارات متحده عربی واقع شده، طول ساحل خلیج فارس در شهر عجمان شانزده کیلومتر است در حالی که مساحت شهر عجمان دویست و پنجاه و نه کیلومتر مربع می باشد. امیر نشین عجمان بین شارجه و ام القیوین محصور شده است. عجمان دو قطعه جدا و دور افتاده به نام های مصفوت و منامه دارد.

حاکم امارت عجمان یکی از نوه های قبیله العجمان است.

در کل عجمان وسط امارات متحده عربی قرار گرفته است. عجمان کنار شهر شارجه، از جنوب به دوبی و از شمال به ام القیوین راه دارد.

مهم نیست مسافر از کجا به عجمان می آید، شارجه یا دوبی یا ام القیوین، جاده امیریتس راه اصلی است. عجمان به بنادر امارت های مجاور نزدیک است. عجمان به فرودگاه های بین المللی شارجه و دبی نزدیک است. قرار است یک فرودگاه اینترنشنال در منطقه المنامه ساخته شود. مهم نیست مسافر ورودی کدام شهر در امارات متحده عربی هستید (شارجه و دبی و ام القیوین و رأس الخیمه) با تاکسی از بزرگراه امیریتس به شهر عجمان بروید. یا اینکه در هتل های عجمان اتاق رزرو کرده و برای انجام هر کاری به دوبی بروید – بیست دقیقه در بهترین حالت ممکن البته.

تاکسی گرفتن در عجمان مثل آب خوردن است، آدم در هر نقطه ای از عجمان یک تاکسی خالی می بیند. حتی مسافر می تواند با تاکسی از عجمان به امارت های دیگر شیخ نشین های متحد عربی برود. کرایه تاکسی های بدون تاکسی متر از عجمان تا شارجه و دوبی به ترتیب ده و چهل درهم امارات است.

در صورت سفر به عجمان از دبی با تاکسی شراکتی هر مسافر فقط ده درهم امارات پرداخته و با سه نفر دیگر همسفر می شود. خودروهای مسافربری شخصی در منطقه سومالی در شهر عجمان برای مسافر صف کشیده اند.

هتل های تاپ عجمان تور عجمان گردی با اتوبوس برای مهمان برگزار می کنند.

 

جاذبه های گردشگری در عجمان

مبلغ ورودیه موزه عجمان برای هر گردشگر چهار درهم امارات است.

یک قلعه تاریخی در میدان اصلی عجمان هست که در قرن هجده محل سکونت حاکمان امارات بوده و در دهه هفتاد در اختیار پلیس عجمان قرار گرفت. امروز زندگی سنتی در عجمان در این قلعه به نمایش گذاشته شده است.

سواحل خلیج فارس در عجمان خوراک لذت بردن از گرما و آفتاب، شن های سفید، آب دریا و تماشای دلفین ها هستند.

فروشگاه های سیتی سنتر مول عجمان کالاهای لوکس با برندهای مختلف بین المللی عرضه می کنند.

برای خرید کالاهای اماراتی یا سفالینه به سوق ایرانی در بافت قدیم شهر عجمان بروید.

هزینه خوردن یک وعده غذا در رستوران ایندیا هاوس واقع در خیابان شیخ حمید بن عبد العزیزعجمان چهار تا ده درهم امارات است.

خرج خوردن یک وعده غذا در لولو هایپر مارکت نهایتا ده درهم امارات است.

غذا خوردن در کافه های ساحلی عجمان ارزان تمام می شود – دو ساندویچ دونر کباب تهیه شده از کوشت مرغ یا بره پیچیده شده در نان به همراه اسموتی میوه فقط پانزده درهم امارات !‌

مرامس کافیه بهترین جا برای قلیان کشیدن در شهر عجمان است حتی مشتری به اینترنت پرسرعت هم دسترسی دارد.

خوردن نوشیدنی های الکلی در امارت عجمان آزاد است، گردشگر در همه هتل های عجمان و رستوران های عجمان به مشروبات الکلی دسترسی آسان دارد.

آب شیر در عجمان خوردنی است اما کمی شور است چون برای تأمین آب شیر از گیاهان شور پسند استفاده می کنند. مسافر می تواند برای مسواک زدن و چای دم کردن با خیال راحت از آب شیر استفاده کند. آب معدنی در همه فروشگاه های عجمان موجود است.

یک مشروب فروشی کنار هتل کمپنسکی عجمان بود که به اطراف ریزورت های ساحلی عجمان نقل مکان کرده است.

ماهیگیرهای محلی هر روز به بازار ماهی عجمان آمده و به درخواست مشتری همان جا ماهی تازه کباب می کنند.

 

هتل های عجمان

ریزورت لوکس عجمان سرای در خیابان شیخ حمید بن رشید النعیمی صندوق پستی 8833 عجمان 

هتل آپارتمان ساحلی سارا در عجمان فقط پنج دقیقه با رستوران های عجمان و شاپینگ سنتر لولو عجمان فاصله دارد. مهمان می تواند در آشپزخانه واحد خود در هتل آپارتمان سارا عجمان آشپزی کند.

در رستوران هتل ساحلی دانا در خیابان خلیج عرب نوشیدنی الکلی سرو نمی شود.

ساحل روبروی هتل امیریتس پلازا در خیابان عمر بن الخطاب عجمان است. اتاق های سمت راست بنای هتل امیریتس پلازا ی عجمان به خلیج فارس دید دارند.

هتل آپارتمان سافاری در خیابان الاتحاد عجمان، استودیو و واحد یک خوابه و واحد دو خوابه دارد. هتل آپارتمان سافاری به کی اف سی، پیتزا هات، بازار طلای عجمان، لولو هایپر مارکت، منامه هایپر مارکت، ساحل عجمان نزدیک است.  

هتل 5 ستاره کمپینسکی عجمان پانصد متر ساحل اختصاصی دارد.

کلینک های تخصصی زیادی در عجمان فعال هستند. تقریبا هر فردی از پس هزینه های درمان در مرکز پزشکی ابن سینا عجمان برمی آید – پنجاه تا صد درهم امارات. 

بیمارستان دولتی شیخ خلیفه در عجمان بخش اورژانس هم دارد.

بیمارستان جی ام سی، بیست و چهار ساعته به بیمارها خدمات درمانی می دهد.

 

راهنمای سفر به فجیره
سفرنامه فجیره

نگاهی به فجیره

A glance to Fujairah

فجیره در شرقی ترین نقطه امارات متحده عربی تنها امارتی است که در کرانه خلیج فارس قرار نگرفته و در 1952 از شارجه جدا شده است.

با اینکه فجیره فرودگاه دارد فقط هواپیماهای مسافربری ابوظبی به فرودگاه بین المللی فجیره با کد یاتا FJR رفت و آمد دارند.

در حال حاضر در سراسر امارات متحده عربی اثری از قطار نیست اما تا 2020 راه آهن این کشور عربی راه اندازی می شود.

گردشگر می تواند با اتومبیل دو ساعته از فجیره به دبی برود. زمینی از عمان به فجیره آمدن هم خیلی راحت است.

فجیره شهری در امارات متحده عربی است یعنی خاک عمان محسوب نمی شود فقط بخشی از کشورهای عرب منطقه است. مسافر باید قبل از سفر فکر گرفتن ویزای عمان و ویزای امارات باشد.

هر یک ساعت یک بار یک اتوبوس از فجیره به دوبی می رود – قیمت بلیط یک طرفه اتوبوس دبی فجیره بیست و پنج درهم امارات.

خانم ها و بچه ها روی صندلی های دو یا سه ردیف جلو اتوبوس نشسته و باقی صندلی ها به مسافرهای آقا می رسد.

مسافر از میدان یونیون دوبی سوار اتوبوس شده و مقابل سینما پلازای فجیره پیاده می شود.

مسافر می تواند از پشت ساختمان سینمای قدیمی فجیره با تاکسی به دبی یا شارجه برود. کرایه هر مسافر با تاکسی اشتراکی از فجیره تا ایستگاه تاکسی دیره دبی هفت دلار آمریکا است. تاکسی دربست با صد و هفتاد درهم امارات مسافر را از فجیره به دوبی می برد. برای رفتن به منطقه دبی مارینا باید پانزده دلار بیشتر بدهید. تاکسی متر کرایه فجیره دوبی را دو برابر محاسبه می کند.

شهر فجیره برای پیاده روی ساخته نشده و پر از بزرگراه است.

حداقل کرایه تاکسی نیسان آلتیما یا تویوتا کمری در شهر فجیره در روز و شب به ترتیب سه و ده درهم امارات است. کافی است گردشگر شروع به راه رفتن در خیابان های فجیره کند تا از صدای بوق تاکسی ها دیوانه شود چون راننده تاکسی های فجیره باور نمی کنند کسی در این شهر پیاده روی کند.  

جاذبه های گردشگری در فجیره

مسجد شیخ زاید در مرکز شهر فجیره دومین مسجد بزرگ در امارات متحده عربی است و راستش را بخواهید جدیدا ساخته شده است. 

علی رغم قرار گرفتن فجیره در کشور زیبای امارات متحده عربی، جای زیادی برای دیدن ندارد. فجیره یک قطب تجاری در جهان عرب است و در قیاس با شهرهای دیگر شیخ نشین های متحد عربی، مهاجرهای کمتری در فجیره زندگی می کنند.

قلعه فجیره خارج از شهر است. بنای اصلی قلعه فجیره هنوز در حال بازسازی است ولی گشتن در محوطه دژ فجیره برای عموم آزاد است. گرچه در قیاس با قلعه های دیگر در امارات متحده عربی، دژ فجیره در وضعیت خوبی نیست. این قلعه در شهر فجیره، موزه هم دارد.

روستای باستانی حتا بر فراز کوه حجر – مبلغ ورودیه پنج درهم امارات.

مسجد البدیه در سی کیلومتری شمال فجیره قدیمی ترین مسجد در امارات متحده عربی است. قیمت بلیط اتوبوس از مقابل هایپر مارکت لولو فجیره تا مسجد کوچک البدیه دوازده درهم امارات است. در مسیر برگشت از مسجد البدیه به فجیره در خور فکان توقف کنید، خور فکان یکی از مشهورترین تفرجگاه های ساحلی در شیخ نشین های متحد عربی است.

با اینکه فجیره به اقیانوس هند نزدیک است شنا کردن در هر جایی در فجیره توصیه نمی شود. برای شنا به سواحل شهر دبا در سی کیلومتری فجیره بروید.

از فجیره با قایق به جزیره های کوچک خلیج عمان رفته و با ماهیگیری را سرگرم شوید.

فجیره یکی از بهترین جاها برای غواصی اسکوبا در امارات متحده عربی است. غواصی در فجیره تجربه ای فراموش نشدنی است، حتی بقایای کشتی های کوچک غرق شده را هم زیر آب می بینید. غواص مبتدی باشید یا حرفه ای از غواصی زیر آب های اقیانوس هند در فجیره لذت خواهید برد.  

مجموعه اسکوبا شید دوره های مختلف غواصی و سفر ماجراجویانه به زیر آب های فجیره را برنامه ریزی می کند.

در کل فجیره نقطه مناسبی برای شروع سفر به جاهای دیگر در امارات متحده عربی است مثل شارجه یعنی جایی که هیجان بیشتری برای مسافر ایجاد کند. فجیره ذاتا یک مقصد تجاری است مخصوصا به لحاظ ذخایر نفتی و کمتر با صنعت گردشگری امارات گره خورده است.

آکادمی هوانوردی فجیره یک مدرسه پرواز در فرودگاه بین المللی فجیره است.

اگر برنامه اقامت بلند مدت در فجیره را دارید، این را در نظر داشته باشید که خارجی ها امکان خرید ملک در فجیره را ندارند. یک فرد خارجی فقط می تواند برای اجاره آپارتمان در فجیره اقدام کند.

اقلام موجود در سوق محلی فجیره به درد مردم محلی فجیره می خورد نه گردشگرهای خارجی.

هر روز عصر بساط یک بازار کوچک تر در امتداد کورنیش فجیره پهن می شود – کالاهای عمومی، دنبال برند های اینترنشنال نباشید. 

بیشتر هتل های لوکس فجیره حداقل یک فروشگاه سوغات اماراتی دارند و هر نرخی بخواهند روی اجناس خود می گذارند.

رستوران های فجیره

فلافل یا هله هوله های خوشمزه در گلف فلاور بیکری 

رستوران ایرانی صدف در شهر فجیره

رستوران لبنانی المشوار در فجیره: شاورما، فلافل، قلیان، . . .

وقتی صحبت به انواع نوشیدنی در فجیره می رسد، هیچ محدودیتی برای گردشگر خارجی وجود ندارد: آب، آبمیوه، چای، قهوه، نوشیدنی های غیر الکلی.

فقط هتل های تاپ فجیره برای مهمان نوشیدنی الکلی سرو می کنند. تفریحات شبانه در فجیره مارینه کلاب در کورنیش و متل ساحلی فجیره ارزان تر تمام می شود. بارهای چرک و چیل هم که در شهر فجیره فراوان هستند.

میکده کلوب تنیس فجیره بهترین مشروبات الکلی موجود در شهر را همراه کارائوکه برای گردشگر سرو می کند.

هتل های فجیره

هتل آپارتمان امیریتس اسپرینگز در فجیره

هتل هیلتون فجیره

ریزورت ساحلی روتانا فجیره

ریزورت ساحلی ل مریدین العقه در فجیره

هتل الدیار سیجی فجیره

ریزورت ساحلی میرامار در شهر فجیره

ریزورت ساحلی جال فجیره

فجیره ذخیره طبیعی خاصی ندارد ولی پا به پای هر جای دیگری در امارات متحده عربی در حال توسعه است.

هاستلی در شهر فجیره تنها در ازای هفتاد و پنج درهم امارات امکان اقامت چهار مسافر کوله به دوش در یک اتاق اشتراکی (با حمام) را فراهم می کند. مالک این هاستل در فجیره در زمینه فجیره گردی به مسافرها مشاوره رایگان می دهد. 

تا جایی که از تجربه وب سایت قاره پیما برمی آید، اقامت در ریزورت ها و هتل های ساحلی فجیره هزینه زیادی روی دوش مسافر نمی گذارد.

هتل سیجی الدیار در شهر فجیره زیر مجموعه هتل های الدیار ابوظبی به درد بازرگان های خارجی می خورد. چند کلوپ هم دور و بر سیجی الدیار هتل فجیره هست.

هتل ریزورت رادیسون بلو فجیره نود دقیقه با دوبی و چهل دقیقه با مرکز شهر فجیره فاصله دارد.

مثل هر جای دیگری در امارات متحده عربی در فجیره هم محدودیت هایی برای راننده ها لحاظ شده، علی رغم وجود قوانین جاده ای در فجیره گردشگر به دلیل سهل انگاری راننده های بومی آسیب می بیند. بزرگراه های فجیره چند خطه اند. قبل از سوار تاکسی شدن در فجیره، سر کرایه با راننده به نتیجه رسیده و به امید تاکسی متر نباشید.

گردشگر می تواند از فجیره به خور فکان در کرانه دریای عمان و کوه های حجر غربی (عمان الوسطی) برود.

 

راهنمای سفر به شارجه
سفرنامه شارجه

نگاهی به شارجه

A glance to Sharjah

شارجه سومین شهر بزرگ در امارات متحده عربی است.

شارجه به طور همزمان در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است. شارجه به دوبی چسبیده و حجم ترافیک در خیابان های شارجه بالا است. به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی در شارجه در قیاس با شهرهای دیگر امارات متحده عربی معمولا کارگرهای مهاجر در دوبی کار کرده و در شارجه زندگی می کنند چون دبی فرصت های شغلی بهتری برای خارجی ها دارد.

در کل امارت شارجه سه شهر در کرانه دریا ی عمان دارد که از بدنه اصلی خاک امارت شارجه جدا هستند: دبا اللحصن، خور فکان، کلباء.

مسافر برای رفتن به سواحل شرقی شارجه باید از جاده های در امتداد رشته کوه حجر بگذرد. بر خلاف آسمان خراش های تازه ساز در امارت های دیگر، امیر شارجه خودش ساختمان های دولتی شارجه را به سبک معماری عربی طراحی کرده است.

وب سایت گردشگری و بازرگانی شارجه بخش های مختلف درباره تجارت، میراث فرهنگی، تفریحات، تحصیل، سواحل شارجه دارد.

اتوبوس های عمومی شارجه هفت مسیر درون شهری و سه مسیر برون شهری دارند. شرکت اتوبوسرانی RTA هم هر روز از دوبی به شارجه سرویس دارد. شرکت های تاکسی شارجه / امیریتس / سیتی / یونیون / ادونتج در امارت شارجه فعال هستند. رنگ سبز پلاک تاکسی های شارجه در شب به راحتی قابل تشخیص است.

 

جاذبه های گردشگری شارجه

خانه های بافت قدیم شهر شارجه به تازگی به سبک سنتی بازسازی شده اند: سوق العرصه، موزه تمدن اسلامی شارجه، موزه هریتج شارجه، قلعه الحصن، میدان لیترچر. همه این سایت ها در شارجه ساعات خاصی برای پذیرش گردشگرهای خانم تعیین کرده اند. بافت قدیم شهر شارجه بین دو خیابان برج و المریجه واقع شده است.

قلعه الحصن گل سر سبد جاذبه های تاریخی شارجه است. امیر شارجه قلعه الحصن را بازسازی کرده و خلاصه ای از تاریخ امارت شارجه در موزه الحصن به نمایش درآمده است. بیشتر تابلوهای راهنما به زبان عربی اند یا انگلیسی مملو از اشتباه.

موزه تمدن اسلامی شارجه به درد آدم های مؤمنی می خورد که از دیدن نسخه های خطی اولیه قرآن و نامه های حضرت محمد به رهبران دیگر و مصنوعات مربوط به مکه هیجان زده شوند. تعداد زیادی از صنایع دستی جهان عرب هم در این موزه شارجه به نمایش درآمده اند.

موزه بیت النابوده در شارجه

 

سوق العرصه شارجه قدیمی ترین سوق در امارات متحده عربی است. به پیشنهاد وب سایت قاره پیما در قهوه خانه العرصه شارجه یک استکان چای نعنا و چند دانه خرما اماراتی بخورید.

 

آثار خوش نویس های ایرانی و عربی و ترکی در موزه خطاطی شارجه به نمایش درآمده و امکان شرکت در کارگاه های آموزشی خوش نویسی در این موزه در شهر شارجه وجود دارد.

 

نمایشگاه های هنری اماراتی و بین المللی در محدوده موزه هنر شارجه آن طرف خیابان برج برگزار می شوند.

موزه هنری شارجه آثار هنری هنرمندهای اماراتی و خارجی را به نمایش گذاشته و محل برگزاری دو سالانه هنری بین المللی شارجه است.

موزه باستان شناسی شارجه زندگی مردم بومی شارجه را از عصر حجر تا امروز از طریق مصنوعات و سکه و جواهرات و سفالینه و ابزار جنگی قدیمی به نمایش گذاشته است. حفاری قبرها و خانه های باستانی در شارجه همچنان ادامه دارد.

موزه تاریخ طبیعی شارجه و موزه هوانوردی شارجه و موزه دریانوردی شارجه

سوق آبی در شهر شارجه حدود ششصد مغازه در دو بخش دارد. در طبقه همکف و طبقه بالای سوق سنترال شارجه به ترتیب طلا و لباس های مارک دار / فرش و عتیقه جات افغان و تبتی به فروش می رسند. مهاجرهای غربی برای خرید فرش از دوبی به سوق مرکزی شارجه می آیند. سوق آبی شارجه بهترین جای ممکن برای خرید سوغات امارات و کالاهای سنتی اماراتی است.

شارجه دزرت پارک در بیست و هشت کیلومتری شارجه به سمت الذید، سه بخش دارد: به مساحت یک کیلومتر مربع

موزه تاریخ طبیعی پنج سالن نمایش دارد و درباره گیاهان و جانوران بیابان عربی به بازدید کننده اطلاعات می دهد: شارجه گردی / انسان و محیط زیست / سفر در زمان / بیابان زنده / دریای زنده.

نمایش انواع جانوران جزیرة العرب و شناخت گونه های جانوری منقرض شده یا در حال انقراض در مرکز حیات وحش عرب. بیش از صد گونه جانور در بخش های خزندگان و حشرات / پرندگان / شب زی ها / حیوان های شکارچی و میمون ها به نمایش درآمده اند. 

بچه ها در مزرعه از نزدیک با خرها و بزها و گوسفندها و جوجه ها ارتباط برقرار می کنند.

بازار ماهی شارجه در خیابان کورنیش مقابل میدان آبی

مسجد شاه فیصل در خیابان الأتحاد هدیه پادشاه عربستان به شارجه است. این مسجد در 1987 با ظرفیت پانزده هزار نفر در شهر شارجه ساخته شد. کتابخانه اسلامی مسجد شاه فیصل شارجه بیشتر از هفت هزار کتاب دارد. افراد غیر مسلمان اجازه ورود به مسجد شاه فیصل شارجه را ندارند.

محله القصباء در شهر شارجه

موزه المحطه در خیابان استقلال شارجه. المحطه اولین فرودگاه در حوزه خلیج فارس بود. در 1932 پروازهای تجاری بریتانیا – هند در فرودگاه المحطه توقف داشتند. یک فیلم جالب درباره عملکرد آن روزهای فرودگاه المحطه، وضعیت شهر شارجه، پروانه هواپیماها در آشیانه وجود دارد.

 

فعالیت های تفریحی در شارجه

جت اسکی در ماه های فصل تابستان در تالاب خالد شارجه  

مسجدی زیبا در کنار کانال در قنات القصباء

قایق گردی دور شارجه از القصباء

در دسامبر مسابقات فرمول یک قایق رانی در یک جزیره مصنوعی در بحیری کورنیش شارجه برگزار می شوند.

هر سال فستیوال های مختلفی در شهر شارجه برگزار شده که هر یک ارزش فرهنگی خاص خود را دارند. مردم بومی شارجه در این فستیوال ها کارهای سرگرم کننده ای انجام می دهند مانند: شتر سواری، حنا نگاری، پختن غذاهای عربی خوشمزه و . . . 

هم زمان با جشن فصل خرمای شارجه از مه تا آگوست، فستیوال خرما در بازار میوه و سبزیجات شارجه برگزار می شود.

 

رستوران های شارجه

شاورما با نان خبز غذایی ارزان در سراسر شارجه

رستوران سید البریانی القاسمیه روبروی هتل کریستال پلازا ی شارجه

رستوران پاکستانی لاثانی ساختمان سمیر المحمود خیابان شاه فیصل المجاز شارجه نزدیک بانک ملی رأس ‌الخیمه

یک وعده غذا خوردن در رستوران عربی مش معمول در ساختمان شماره یک المعراج کنار ورودی شماره سه مگا مال ابو شگاره شارجه سی و پنج درهم امارات خرج روی دست مسافر می گذارد.

قهوه خانه عربین در سوق الشناصیه، سینی صبحانه با شای کرک سرو می کند – شصت و نه درهم امارات.

فروش و خوردن نوشیدنی های الکلی کلا در شهر شارجه ممنوع است.

رستوران سیشلز حوالی میدان احمد بن درویش خوراک های دریایی سرو می کند: ماهی تن یا هامور، میگو کبابی یا سرخ شده. 

 

هتل های شارجه

ریزورت ساحلی رادیسون بلو در شارجه

هتل هالیدی این شارجه: 180 اتاق مهمان، لابی لانژ، رستوران الداناو، سونا، سالن ورزشی، شاتل رایگان تا ساحل

ریزورت ساحلی لؤلؤه در خیابان المینا شارجه

هتل آپارتمان الریم در شارجه

هتل ارزان سیتی بین میدان رولا و مانیسیپالیتی در شارجه با ده دقیقه یک ربع فاصله از ایستگاه تاکسی یا اتوبوس

هتل سه ستاره کریستال پلازا القاسمیه شارجه نزدیک مگا مال شارجه و سوق طلای شارجه و هریتج سنتر شارجه  

هتل لوکس میلنیوم شارجه

گراند هتل شارجه در خیابان شیخ سلطان الاول ساحل الخان

هتل هالیدی اینترنشنال در حاشیه تالاب خالد

رزرو اتاق دو تخته در هتل البیت شارجه با پرداخت هفتصد دلار آمریکا

شارجه یوث هاستل آن طور که باید تر و تمیز نیست. وسایل داخل اتاق های هاستل شارجه یوث کهنه اند و حمام بوی بد می دهد. لوکشین این هاستل در حومه شهر شارجه است. کارگرهای آسیایی در شارجه یوث هاستل اقامت کرده و واقعا ارزان ترین هاستل در شهر شارجه است. خدا را شکر که امکان رزرو آنلاین اتاق های هاستل یوث شارجه برای مسافر وجود ندارد. مهمان باید از طریق ایمیل با بخش رزرو هاستل ارتباط برقرار کند – شبی شصت درهم امارات !‌

هتل آپارتمان د سوئیتس در دل شهر شارجه نزدیک سوق مجره و مراکز خرید، یک ربع فاصله از فرودگاه بین المللی شارجه، نیم ساعت فاصله از فرودگاه اصلی دوبی

هتل آپارتمان رامادا شارجه در خیابان النهده روبروی ساهارا سنتر

ریزورت ماربلا ی شارجه

هتل هالیدی این شارجه با سرویس شاتل رایگان تا ساحل سوئیت

هتل الملا بحری کورنیش در شهر شارجه

هتل الشرق خیابان الغویر درست مقابل روله گاردن شارجه با شاتل رایگان به سواحل شارجه و شاپینگ سنترهای شارجه

ریزورت پنج ستاره رادیسون بلو در کرانه سواحل خلیج فارس خیابان کورنیش نزدیک جاذبه های تاریخی شارجه

ریزورت و اسپای رادیسون بلو در میدان احمد بن درویش شارجه

 

خرید در شارجه

عرضه عتیقه جات، فرش، سوغات امارات متحده عربی در سوق العرصه، قلب شارجه

خرید خرماهای شیرین بسته بندی شده از خلاص ملکی للتمور در خیابان کورنیش نزدیک ریزورت ماربلا ی شارجه

فرش ایرانی و افغان و ترک / پشمینه کشمیری / زیورآلات نقره عمانی و یمنی در شارجه سنترال سوق (سوق آبی، سوق نو)

بازار طلای شارجه

شارجه مگا مال در خیابان الاستقلال یک رستوران لبنانی و بیشتر از صد و چهل مغازه دارد. شارجه مگا مال یکی از بزرگترین مرکز خریدهای دنیا است و بیست دقیقه با تاکسی با فرودگاه مسافربری با کد یاتا SHJ فاصله دارد.

مسافر می تواند ماه ها در الریم سوئیتس شارجه (هتل آپارتمان الریم شارجه) نزدیک هتل رادیسون بلو شارجه بماند.

شارجه یکی از امن ترین شهرهای دنیا است.

اگر مسافر بخواهد با کارت های اعتباری خارجی هزینه سفر به شارجه را بپردازد باید زیر بار کارمزد تبدیل ارز خارجی به درهم امارات هم برود.

 

خدمات درمانی در شارجه

بیمارستان خصوصی الزهراء در الغریر شارجه

مرکز درمانی بریستول، ساختمان جمعه الماجد در النهده شارجه

مرکز پزشکی الیت در خیابان المینا حومه الخالدیه شارجه

 

نگاهی به أم القیوین

A glance to Umm Al Quwain

أم القیوین امارتی بین عجمان و رأس الخیمه در ساحل غربی امارات متحده عربی است.

أم القیوین یکی از هفت امارت شیخ نشین های متحد عربی است که با مساحت هشتصد کیلومتر مربع، 24 در ساحل خلیج فارس و 32 متر در داخل صحرا کشیده شده است. فلج المعلا پنجاه کیلومتر با أم القیوین فاصله دارد.

از نوآمبر تا مارس متوسط دمای هوا ی أم القیوین در روز و شب به ترتیب 26 و پانزده درجه سانتیگراد است. وسط تابستان دمای هوا در شهر أم القیوین به چهل درجه سانتی گراد می رسد و میزان رطوبت هوا هم بالا می رود. میانگین بارش سالانه در أم القیوین چهل و دو میلی متر است. در طول روز نسیمی خنک در ساحل أم القیوین می وزد.

أم القیوین نام خود را از عبارت مادر دو قدرت گرفته – اشاره به مهارت دریانوردی در این امارت. تاریخ مدرن أم القیوین به دویست سال قبل برمی گردد زمانی که قبیله آل علی برای دسترسی به آب شیرین پایتخت خود را از جزیره السینیه به أم القیوین منتقل کرد.

خود أم القیوین فرودگاه ندارد و مسافر باید وارد یکی از فرودگاه های ابوظبی یا العین یا دوبی یا شارجه یا رأس الخیمه شود. در شهر أم القیوین خبری از اتوبوس نیست. مردم بومی أم القیوین معمولا با تاکسی در شهر رفت و آمد می کنند. کرایه تاکسی در محدوده مرکز أم القیوین دو سه درهم امارات و هزینه رفت و آمد به میدان اصلی شهر أم القیوین پنج درهم امارات است.

 

جاذبه های گردشگری أم القیوین

دریملند أم القیوین بزرگ ترین پارک آبی دنیا است.

ماهیگیری و برگزاری مسابقات شتر سواری و شکار با شاهین و ساخت داو هنوز در أم القیوین رایجند. در أم القیوین با شاهین و باز به شکار می روند.

صنعتگرها به سبک سنتی داو چوبی می سازند. در بافت قدیم شهر ام القیوین حوالی قلعه، خانه های ساخته شده از صخره های مرجانی دلبری می کنند.

آکواریوم ام القیوین در دماغه نزدیک بندر جدید واقع شده، بخشی از این مجموعه در اختیار مرکز تحقیقات دریایی است و بخشی دیگر برای بازدید عموم ساخته شده – ریزورت ساحلی باراکودا پکیج تور گروهی بازدید از آکواریوم ام القیوین را می بندد.

هپی لند در أم القیوین برای بچه ها حکم بهشت را دارد: بازی های ویدئویی، جامپینگ، . . .

جزایر أم القیوین در شرق شبه جزیره، ساحل شنی و پوشش انبوه گیاهی و تعداد زیادی نهر دارند. مسافر از بافت قدیم شهر أم القیوین به جزیره السینیه و جزیره الغله و جزیره الآکعاب دید دارد. أم القیوین دو جزیره دیگر هم دارد: الهارمل و الحمیضی. در جزیره های أم القیوین گردشگر امکان ماهیگیری در آب های کم عمق را دارد. بخش گردشگری ریزورت ساحلی باراکودا تور گروهی جزایر أم القیوین را برگزار می کند.

موزه أم القیوین دژ دفاعی ام القیوین قدیم را بازسازی کرده که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر به نهر دید دارد. مصنوعات مربوط به الدور در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. قرار است دیوار دور شهر ام القیوین در گذشته را هم بازسازی کنند.

برای تماشای مسابقات شتر سواری باید به روستای لبس بروید. این پیست مسابقه شتر سواری به موازات تل های شنی تا فلج المعلا کشیده شده و در زمستان هر پنج شنبه و جمعه اول صبح مسابقه شتر سواری در پیست لبس ام القیوین برگزار می شود. عبور کاروان های شتر از این مسیر کاملا عادی است. تل های شنی این منطقه در ام القیوین با پل های چوبی کوچک به هم وصل شده اند تا خودروهای بیابان گرد راحت جا به جا شوند. مسافر می تواند در دل بیابان های أم القیوین چادر زده و به آسمان پر ستاره شب خیره شود. امکان برگزاری تور کمپینگ گروهی در بیابان های لبس وجود دارد.

قدمت سایت باستانی شهر ساحلی الدور به دویست سال قبل از میلاد برمی گردد. مصنوعات کشف شده در حفاری های اخیر الدور در موزه أم القیوین به نمایش گذاشته شده اند.

باشگاه بولینگ پالما در ام القیوین: استخر، بازی های ویدئویی، سرویس قلیان، رستوران ساحلی دارد. این باشگاه بولینگ در شهر أم القیوین آدم را یاد اهرام و مومیایی های مصر باستان می اندازد.

کورنیش أم القیوین به درد افرادی می خورد که عاشق دریای آرام و صدای موج هستند. قلیان کشیدن زیر آلاچیق های ساحلی کورنیش ام القیوین خیلی لذت بخش است مخصوصا در شب های سرد زمستان. 

قایق سواری در آب های آرام أم القیوین یکی از جالب ترین تجربه های مسافر در امارت های شمالی شیخ نشین های متحد عربی است.

شرایط أم القیوین برای اسکی روی آب و موج سواری و کایاک سواری و جت اسکی مساعد است. آب های آرام ام القیوین محیط زیست مناسبی برای فلامینگوهای صورتی رنگ، ماهی های پرنده، لاک پشت ها، خرچنگ ها هستند.

باشگاه مالکین شناورها و سوارکاری أم القیوین نزدیک سوق در پهنه ساحلی رو به تالاب واقع شده، در 1979 بیشتر از چهل اسب و تیمی از سوارکارهای حرفی داشت.

باشگاه هوانوردی أم القیوین زیر نظر شیخ محمد بن راشد المعلا عمل می کند. آنتونوف ای ان 2 و هواپیمای جت ایلیوشین ایل 76 در کلوپ هوانواردی أم القیوین به نمایش درآمده اند، شش آشیانه جهت نگهداری هواپیما / یک باند فرودگاه به طول هزار و هشتصد متر / یک کافی شاپ بزرگ دارد. مسابقات چتربازی و پاراشوت در کلوپ هوانوردی أم القیوین برگزار می شود. گردشگر در این باشگاه فرصت پرواز، بالون هوای گرم سواری، چتربازی خواهد داشت. خلبان ها و افراد آموزش دیده در سازمان هوانوردی عمومی امارات متحده عربی به توریست مشاوره می دهند. این باشگاه در أم القیوین هواپیمای فوق سبک کوچک یک یا دو نفره و گلایدر و هواپیمای تک موتوره سسنا دارد. پروازهای آکروباتیک را برنامه ریزی می کند. گردشگر دور از فرودگاه های اصلی امارات متحده عربی، بر فراز خلیج فارس و سواحل خالی از سکنه و تالاب های محسور کننده پرواز خواهد کرد.

باشگاه مسابقات موتور سواری در أم القیوین به افراد امکان تجربه سرعت و خطر و هیجان روی شن را می دهد.

باغ فلج المعلا در خیابان امیریتس أم القیوین خانواده پسند است – اولین پارک عمومی در امارات متحده عربی با استخر و رختکن و توآلت. مبلغ ورودیه باغ فلج المعلا برای هر گردشگر فقط دو درهم امارات است. باغ فلج المعلا در أم القیوین یک محوطه بازی برای بچه ها، فضای پیک نیک، کرایه دوچرخه یا سه چرخه، یک خواربار فروشی کوچک دارد.

گردشگرهای پرنده نگر از تماشای حیات وحش در خور البیضاء لذت می برند.

جزیره السینیه از کورنیش أم القیوین پیدا است. پرنده های مختلف مانند ماهی خوار، مرغ باران، فلامینگوی بزرگ، مرغ دریایی، درنا در تالاب های کم عمق السینیه زندگی می کنند.

از نوآمبر تا مارس صدها باکلان بزرگ در فاصله بسیار کم از دریا پرواز کرده و میان سدهای ساحلی مختلف السینیه جا به جا می شوند. تل های شنی السینیه به درد جولان خودروهای بیابان گرد می خورند.

جزیره السینیه با مساحت نود کیلومتر مربع در گذشته بکر بود اما امروز باکلان ها و غزال ها و گاوهای دریایی و لاک پشت ها در آبهای کم عمق  این سایت ساکن هستند.

در هایپر مارکت لولو أم القیوین هر چیزی پیدا می شود: پوشاک، خواربار، مواد غذایی، عطر و ادکلن، لوازم الکترونیکی خانگی  

لباس های ارزان در سلما مارکت أم القیوین

فروشگاه کارفور اکسپرس در خیابان شاه فیصل أم القیوین جای خوبی برای خرید کالاهای باکیفیت است.

هایپر مارکت المنامه در شهر أم القیوین

 

رستوران های أم القیوین

سرو خوراک های خاورمیانه در رستوران ابو شقره واقع در خیابان اتحاد جنب هتل رویال رزیدنسی أم القیوین

کافه تریای الرمله در ال سلماه أم القیوین

کی اف سی و مک دونالد چسب هم در خیابان کینگ شاه فیصل أم القیوین

عربین چیکن هات در سلما أم القیوین

سرو انواع سمبوسه و ساندویچ در کافه تریا صدف أم القیوین عمدتا برای اماراتی ها

رستوران و کافه تریای کردوبا در أم القیوین

رستوران دریایی 5 ستاره وادی النیل أم القیوین

کافه د لا پرسه در خیابان اتحاد جنب هتل رویال رزیدنسی أم القیوین غذاهای فرانسوی فوق العاده لذیذ سرو می کند.

رستوران الفورن الساخن مقابل شعبه کی اف سی در خیابان شاه فیصل ام القیوین خوراک های محلی عربی و شاورما ترکی و پیتزا ایتالیایی سرو می کند.

اوتلت بستنی لندن دایری نزدیک میدان اصلی أم القیوین بستنی با طعم های مختلف سرو می کند.

بستنی فروشی بسکین رابینز در المنامه هایپر مارکت در أم القیوین

بیشتر هتل های أم القیوین یکی دو تا بار و باشگاه شبانه دارند.

سرو و فروش نوشیدنی های الکلی دیوتی فری در باراکودا

خوردن آب نارگیل در بار التله أم القیوین

همه کافه تریاهای أم القیوین آبمیوه و کوکتل سرو می کنند.

 

هتل های أم القیوین

هتل پرل در شهر أم القیوین رستوران و نایت کلاب و بار و استخر دارد. مشروبات الکلی دیوتی فری هم می فروشد !‌

مسافر می تواند تمام شب را در چادر یا اتاقک های چوبی در محوطه پارک آبی دریملند أم القیوین بماند. کل روز هم از بازی های آبی آکوآ پارک أم القیوین لذت ببرد.

ریزورت ساحلی باراکودا در پهنه تالاب رو به شهر أم القیوین، ساحل مصنوعی اختصاصی و استخر شنا و فروشگاه مشروبات الکلی دیوتی فری دارد.

ریزورت ساحلی فلامینگو پاتوق مسافرهای علاقه مند به تفریحات ساحلی و آبی است: غواصی، شیرجه زدن، ماهیگیری، صید خرچنگ، سوار قایق های صیادی شدن و غیره.

هتل ساحلی پالما أم القیوین در بیابان به سبک معماری عربی

رویال رزیدنس ریزورت در شهر أم القیوین دو شعبه دارد.

در طول سفر به أم القیوین کاری نکنید که باعث آزار و اذیت دیگری شود. رانندگی در خیابان های أم القیوین بدون داشتن گواهینامه بین المللی ممنوع !‌ سرعت غیر مجاز در أم القیوین ممنوع !‌

فلج المعلا و دوبی به ترتیب پنجاه / سی و هشت کیلومتر با أم القیوین فاصله دارند.

در کل در امارات متحده عربی طوری لباس بپوشید که کسی به شما توجه نکند. 

در ماه رمضان در مکان های عمومی أم القیوین خوردن و آشامیدن ممنوع است.

 

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و اخذ ویزای دبی ( امارات ) با ارزانترین قیمت در قاره پیما :

راه های سفر به امارات ( دبی ) از ایران

ایرانیان عزیز برای سفر به امارات نیاز به دریافت ویزای امارات ( دبی )  دارند .

ویزای امارات به صورت الکترونیکی و قبل از سفر انجام می شود و امکان سفر به دبی بدون دریافت ویزا و یا صدور ویزای فرودگاهی وجود ندارد .

ویزای دبی

پرواز به دبی

در حال حاضر امکان پرواز از تهران – شیراز – مشهد – اصفهان – جزیره قشم – جزیره کیش و … به شهر دبی امارات وجود دارد برای خرید اینترنتی پروازهای امارات ( دبی ) وارد لینک زیر بشوید .

بلیط دبی

سفر دریایی به دبی

امکان سفر با کشتی از بندرعباس به دبی امارات نیز وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با بندر بندرعباس در تماس باشید .

تورهای ارزان قیمت دبی

رزرو هتل در دبی

برای رزرو هتل در تمام شهر های دبی وارد لینک زیر شوید اطلاعات کلی در راهنمای سفر به دبی قاره پیما

بهترین هتل های دبی

قبل از سفر به عمان دانستن این اطلاعات واجب است :

زبان رسمی: عربی
واحد پول: درهم
کد تلفن کشور عمان : 971+
کد تلفن شهر مسقط:  
نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز
شماره‌های اضطراری: پلیس (موارد اضطراری): ۹۹۹
پلیس (موارد غیراضطراری): ۹۰۱
آمبولانس: ۹۹۸
آتش‌ نشانی: ۹۹۷
گارد ساحلی: ۹۹۶
اختلاف ساعت با تهران: دبی نیم ساعت از تهران عقب تر است.
فرودگاه: فرودگاه بین المللی دبی

رستوران هایی که در سفر به دبی حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

ل پتیت بلژیک Le Petit Belge 

بهترین رستوران و کافه های دبی
ل پتیت بلژیک – قاره پیما

همانطور که از نام آن می توانید بفهمید این مجموعه رستورانی است که ارائه دهنده خوشمزه ترین و لذیذ ترین غذاهای بلژیکی در دبی می باشد.
قابل ذکر اس میزبانی و مهمان نوازی در این رستوران توسط کادر آنجا به صورت زبان بلژیکی بوده و بسیار مهربان و خونگرم از مشتریان استقبال می گردد.
قابل ذکر است تمام مواد اولیه مورد استفاده در طبخ غذاهای این رستوران همه روزه به صورت تازه و ارگانیک تهیه می شوند.
این رستوران همه روزه از 12 ظهر الی 1 بامداد به مشتریان خدمات ارائه می دهند و بسته به نوع ذائقتان می توانید از منوی آن غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

رستوران تام اند سرژیو tom and serg restaurant 

ارزانترین کافه های دبی کدامند

 

رستوران تام اند سرژیو – قاره پیما

این رستوران در شهر دبی ساخته شده است و در همین مجموعه به ارائه خدمات به مشتریان خود می پردازد.
در این رستوران بواسطه اصالت استرالیایی و اسپانیایی سازندگانش غذاهایی از این دو کشور در کنار غذاهای لذیذ و سنتی دبی به مشتریان ارائه می شوند.
قابل ذکر است تمام مواد اولیه مورد استفاده در طبخ غذاهای این رستوران همه روزه به صورت تازه و ارگانیک تهیه می شوند.
ساعات کاری در این رستوران همه روزه از ساعت 9 الی 4 بعد از ظهر و سپس 6 الی 9 شب می باشد.

رستوران های سنتی دبی

مکان های دیدنی و توریستی دبی ( امارات )

برج خلیفه Burj Khalifa 

جاهای دیدنی دبی

 

برج خلیفه – قاره پیما

یکی از محبوب ترین، مشهورترین و پرتردد ترین آسمان خراش های ساخته شده در شهر دبی در کشور امارات برج خلیفه می باشد.
ساخت این مجموعه عظیم از سال 2004 آغاز و در سال 2010 به اتمام رسید.
این برج با ارتفاعی 828 متری دارای 163 طبقه قابل استفاده می باشد و از این طبقات حدود هزاران واحد مسکونی، 49 واحد تجاری و 4 استخر نیز مورد استفاده و در دسترس می باشند.
نکته قابل اهمین در رابطه با ساخت این آسمان خراش این موضوع است که برج خلیفه توسط شرکت آمریکایی اسکیدمور ، اوینگز و مریل طراحی شد که نام طراح ارشد این پروژه ” آدرین اسمیت ” و مهندس ارشد آن ” بیل بیکر ” می باشند.
این برج قرار بوده است در ابتدا فقط به صورت مسکونی و در 73 طبقه ساخته شود اما با گذر زمان تغییراتی در طراحی آن اعمال گردید و در نهایت به شکل امروزه ساخته و به بهره برداری رسیده است.
در رابطه با نمای این برج می توان اشاره کرد که از بیست و شش هزار پنل شیشه ای و فلزی ساخته شده است که نسب تمامی انها از روزی 20 الی 30 پنل آغاز و کم کم به تعداد 175 پنل در روز رسید که تحت نظارت مهندیس ماهر و تکسین های خبره انجام گرفته شده است.
یکی از جالبترین نکاتی که در رابطه با برج خلیفه می توان به آن اشاره کرد این موضوع است که ارتفاع آن سه برابر «برج ایفل» و دو برابر «برج امپایر استیت» می باشد.
در کتاب گینس این برج بعنوان یکی از مستحکم ترین و استاندارد ترین ساختمان های جهان به ثبت رسیده است.
گردشگران بسیاری در سفر خود به کشور امارات و شهر دبی از این آسمان خراش بزرگ و عظیم که دارای بزرگترین آبنمای موزیکال جهان نیز می باشد بازدید می کنند.

موزه دبی Dubai Museum 

بهترین موزه های دبی

 

موزه دبی – قاره پیما

یکی از قدیمی ترین موزه های ساخته شده در کشور امارات می باشد که در سال 1787 در راستای دفاع از دبی و در قلعه آل فهیدی بنا نهاده شده است.
ساخت بنای این موزه توسط بلوک های مرجانی سنتی انجام گرفته شده است، طبقات فوقانی آن توسط ستون های چوبی مستحک و بسیار با کیفیت نگهداشته می شده و همچنین سقف آن از نخل ، گل و لای و گچ طراحی و ساخته شده است.
موارد ذکر شده در قسمت بالا به عواملی بسیار تاثیر گذار جهت بازدز گردشگران و مردم از این موزه تبدیل شده است.
در رابطه با این مجموعه که بازدید کنندگان بسیاری را نیز به خود جذب کرده است می توان گفت که در این موزه، مدل‌های زنده زندگی روزمره مردم قدیم امارات را به تصویر می کشند و می توانید به رفتن به انجا می توانید با سنت قدیمی و بسیار زیبای مردم ساکن در زمان های گذشته در کشور امارات و شهر دبی آشنا شوید.
از نماهایی که در این موزه توسط مدل ها به اجرا در می آیند می توان به یک بازار شلوغ، یک مدرسه اسلامی، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران اشاره کرد.
در زمان های گذشته و به مرور گذر زمان از این موزه باری استقرار خاندان سلطانتی، مقر دولت ، پادگان و زندان و … استفاده می شده است.
در این موزه همچنین می توانید وسایل سنتی، عکس ها، نامه ها و نقشه های بسیاری را شاهد باشید که همگی به جای مانده از زمان های گذشته و بسیار گران بهار و با ارزش می باشند.

آثار باستانی دبی

پاساژ های ارزان قیمت دبی امارات 

اوت لت مال دبی Dubai Outlet Mall  

بهترین مراکز خرید دبی

 

اوت لت مال دبی – قاره پیما

یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین مراکز خریدی است که در دبی ساخته شده است و حدود 1200 برند از انواع مختلف کشور ها را در فروشگاه ها ارائه می دهد.
در اکثر اوقات در این مرکز خرید می توانید فروشگاه هایی پیدا کنید که اجناس تخفیف دار را به مشتریان ارائه می دهند.
دسترسی به این مرکز خرید برای مردم این شهر و همچنین گردشگران بسیار آسان می باشد.
پوشاک، کیف، کفش، گل، لوازن تزیینی و دکوری، ساعت، زیور آلات، وسایل ورزشی، خوراکی و … از جمله وسایلی هستند که در این مرکز خرید به مشتریان جهت خرید ارائه می شوند.
علاوه بر خرید برای استراحت نیز می توانید از فود کورت این مجموعه استفاده نمایید و نهایت لذت را از حضورتان در این مرکز خرید ببرید.

اوت لت ویلیج Outlet Village 

ارزانترین مال های دبی

 

اوت لت ویلیج – قاره پیما

یکی دیگر از پرتردد ترین مراکز خرید در دبی که فعالیت خود را از سال 2016 و در جبل علی آغاز کرده است.
این مجموعه در مساحتی حدود 13 هکتار ساخته شده است و از انواع بسیاری از برندهای مطرح بین المللی در این مرکز خرید به فروش می رسند.
از انواع وسایل دکوری و تزیینی گرفته تا کیف، کفش، خوراکی، لوازم ورزشی، وسایل الکترونیکی، زیور آلات و … در فروشگاه های این مرکز خرید به مشتریان ارائه می شوند.
علاوه بر خرید مشتریان برای استراحت همچنین می توانند از فود کورت این مجموعه استفاده کرده و تهایت لذت خود را در آنجا ببرند.
ساعات کاری این مرکز خرید از شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح الی 10 شب و روز های تعطیل و آخر هفته از 10 صبح الی 12 نیمه شب می باشد.

بازارهای سنتی دبی

از دبی چی بخریم ؟

باتیل Bateel 

بهترین سوغات دبی امارات

 

باتیل – قاره پیما

یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین خرماهایی که می توانید در شهر دبی آنرا پیدا نمایید خرمای باتیل می باشد.
این خرماهای بوسیه مغز بادام و روکش شکلات پر می شوند و طعمی خاص و همچنین به یادماندنی را برای هر فرد تداعی می کنند.
این خرماها در انواع بسته بندی های بسیار زیبا در تمامی فروشگاه ها، مغازه ها و هایپر مارکت ها به فروش می رسند.
این خرما ها معمولا در کنار نوشیدنی های گرم و اکثر اوقات چای خورده می شود.

شکلات با شیر شتر Chocolate with camel milk 

هزینه خرید سوغاتی از دبی

 

شکلات با شیر شتر – قاره پیما

یکی از محبوب ترین انواع شیرینی هایی است که در کشور امارات و به خصوص شهر دبی می توانید پیدا نمایید.
مردم دبی بر این اعتقاد و باور هستند که این نوع از شکلات که بوسیله شیر شتر تهیه می شود خواص و مزایای سلامتی دارا می باشد.
از این نوع شکلات ها می توانید در مغازه های شیرینی فروشی ، کیوسک ها مختلف و سوپر مارکت ها تهیه نمایید.

قیمت سوغات در دبی امارات

خوشمزه ترین غذا های دبی

منوشه Manousheh 

خوشمزه ترین غذاهای دبی

 

منوشه – قاره پیما

این غذا بعنوان پیتزای محلی در شهر دبی شهر بسیار بالایی را دارا می باشد و معمولا برای وعده صبحانه خورده می شود.
پنیر شور اکواووی، سبزیجات تازه و روغن زیتون از مواد اولیه ای هستند که درون لایه های خمیز و یا بر روی خمیر پهن شده ریخته شده و طبخ می شوند و گاها” و بر اساس ذائقه برخی مردم بر روی آن تخم مرغ نیز می شکنند تا بپزد و بعد از پخت کامل آنرا نوش جان می نمایند.

الحریص Al Harees 

غذاهای خیابانی دبی

 

الحریص – قاره پیما

یکی از محبوب ترین غذاهایی است که در کشور امارات و مخصوصا” شهر دبی طبخ می شود.
این غذا معمولا در ماه رمضان و در برخی اعیاد و عروسی ها در این شهر تهیه می شوند و قابل ذکر است گندم، گوشت و اندکی نمک با کمی جا افتادن طعمی فوق العاده به این غذا می دهند.

غذاهای خیابانی در دبی

 

سوالات متداول درباره سفر به دبی :

هزینه سفر به دبی چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به دبی بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و درهم امارات – نوع سفر زیمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به دبی رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین و در تهایت با کشتی به عمان از ایران وجود دارد .

فرمول تبدیل درهم امارات به تومان و تومان به درهم؟

برای تبدیل دلار به درهم و یا تومان به درهم و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین درهم امارات به تومان و دلار

آیا برای سفر به دبی به ویزا نیاز است ؟

بله مسافران ایرانی می بایستی قبل از سفر به دبی ویزای ایم شهر را دریافت نمایند .

قیمت بلیط هواپیما دبی ؟

قیمت بلیط پروازهای دبی بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از نرخ دقیق بلیط هواپیما به دبی وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران – شیراز و مشهد پرواز مستقیم به عمان انجام می شود .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در دبی امارات ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت رزرو اینترنتی هتل های دبی سایت شوید .

تورهای مسافرتی دبی ؟

برای رزرو تور دبی با شماره های قاره پیما در تماس باشید .
قیمت تور دبی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا