بمبئی

معبد مومبا دوی ماندیر بمبئی

اطلاعات و راهنمای معبد مومبا دوی ماندیر بمبئی هند

مومبا دوی ماندیر بمبئی هند Mumba Devi Mandir

درباره مومبا دوی ماندیر بمبئی هندوستان

مومبا دوی ماندیر یک معبد قدیمی ساخته شده در شهر بمبئی، ماهاراشترا، هند است که به الهه مومبا، تجسم محلی دوی (الهه مادر) اختصاص یافته است.
گفته می شود که این معبد در سال 1675 در نزدیکی محل اصلی فرود نهر بوری بوندر سابق در مقابل دیوار شمالی قلعه انگلیسی سنت جورج و توسط خانمی به نام مومبا که هندو نیز بوده است ساخته شده است.
مجسمه ای از مومبا دوی که با تاجی از نقره و گردنبندی از طلا پوشیده شده است از محبوب ترین و مشهور ترین قسمت های این مجموعه محسوب می گردد که بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.
الهه مومبا حامی آگریس و کولیس می باشد که نشانگر جمع ‌آوران نمک و ماهی گیران می باشد.
این یک مکان مقدس زیارتی و عبادتگاه هندوها است و بنابراین روزانه صدها نفر از آن بازدید می کنند و هدایایی برای خدایان خود اهدا می کنند.
به غیر از مردم بومی و محلی این منطقه از شهر بمبئی، گردشگران و توریست های بسیاری نیز در سفرشان از این معبد که دارای ساختار و معماری منحصر به فردی نیز می باشد دیدن می کنند.
در اطراف این معبد غرفه های بسیاری وجود دارند مه محصولاتی نظیر دستبند های مسی، انگشترها، رودراکسکا مالاس، لینگام‌های برنجی، عکس خدایان، بخور، زعفران و غیره را می فروشند که به صورت سوغاتی و هدیه و همچنین برای یادگاری می توانید از آنها خرید هایی نیز داشته باشید.
بوسیله تاکسی و ماشین های شخصی می توانید دسترسی آسانی از تمامی نقاط شهر بمبئی به این مکان مذهبی و زیبا داشته باشید و با رفتن به آنجا لحظاتی به یاد ماندنی را در خاطراتتان به ثبت برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا