سریلانکا

راهنمای کامل سفر به سریلانکا

راهنما و اطلاعات کامل درباره هزینه - بلیط - هتل و ... به سریلانکا

اطلاعات کلی درباره سریلانکا و راهنمای کامل سفر به سریلانکا

درباره سریلانکا

این کشور با نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا کشوری است واقع شده در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند.

زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور سینهالی / تامیل و واحد پول آنها روپیه سریلانکا می باشد.

سریلانکا همانند بسیاری از کشورها دارای محصولاتی وارداتی و صادراتی می باشد که در ادامه به برخی از مهمترین این محصولات اشاره خواهیم کرد.

محصولات وارداتی:

پارچه‌های فابریک، مواد معدنی، نفت، مواد غذایی و ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل.

محصولات صادراتی:

منسوجات، چای، برنج، فلفل، الماس، زمرد، یاقوت، نارگیل، الوار و ماهی. گردشگران بسیاری برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت خود سفر به کشور سریلانکا را انتخاب می نمایند.

گردشگران بسیاری هرساله برای گذراندن تعطیلات خود و رقم زدن خاطراتی خوش سفر به کشور سریلانکا را انتخاب می نمایند.

 

جمعیت و دین سریلانکابهترین زمان سفر به سریلانکاشهرهای سریلانکاواحد پول و هزینه سفر به سریلانکابلیط هتل و تور سریلانکاسوالات متداول درباره سریلانکا

 

جمعیت و دین در سریلانکا

اکثر ساکنین در کشور از قوم سینهالی که قومی است هندو آریایی می باشند و مابقی از قوم هندو، مسیحی، بودایی و مسلمان می باشند.

دین بخش مهمی از زندگی روزمره مردم و ساکنین این کشور را تشکیل می دهد و این نکته نیز قابل ذکر است اکثر مردم بر این نظر هستند که سریلانکا سومین کشور مذهبی شناخته شده در جهان می  باشد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

سفر به سریلانکا در تمامی فصول سال برای گردشگران امکان پذیر می باشد.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا در فصل خشک و نواحی ساحلی یعنی از آوریل تا نوامبرمی باشد و برای سواحل شرقی از دسامبر تا مارس و همچنین این ماه ها برای سواحل غربی و ارتفاعات مرکزی نیز مناسب می باشد.

شهر های کشور سریلانکا

راهنمای سفر به سریلانکا

کلمبو Colombo

کلمبو یعنوان یکی از مهمترین شهر های کشور سریلانکا شناخته شده می باشد و همچنین پایتخت تجاری و اقتصادی این کشور نیز شهر کلمبو می باشد.

این شهر  مملو از بناهای تاریخی و کهنی می باشد که در زمان های گذشته ساخته شده اند.

کلمبو در قسمت غربی جزیره سریلانکا و در نزدیکی شهر سری جایاواردنپورا کوته که پایتخت سریلانکا می باشد واقع شده است و طرفداران بسیاری در بین ساکنین آنجا و حتی گردشگران دارد.

همچنین می توان گفت کلمبو بزرگترین شهر این کشور و همچنین دومین و مهمترین شهر آن نیز محسوب میگردد.

در شهر کلمبو آب و هوا در اکثر روزهای سال تقریبا یکسان و معتدل می باشد اما تنهت تغییراتی که در آن روی می دهد زمان باران های موسمی آن می باشد.

با سفر به این کشور همچنین می توانید از انواع اماکن دیدنی و تفریحی آن نظیر: بازار پتا، موزه هلندی ها، ساختمان قدیمی پارلمان، شهر تاریخی آنوراداپورا، شهر تاریخی گاله، معبد کلانیا راجاماها ویها، موزه ملی کلمبو، باغ‌ وحش دهیولا، بازار پتا، معبد بودائی گانگارامایا و پارک ویهارا ماهادوی دیدن نمایند که از پر بازدید ترین اماکن موجود در این شهر می باشند.

این شهر همچنین به علت دارا بودن هتل های زیبا و شیک، رستوران های پر زرق و برق و ساحل های زیبا با طبیعت چشم نواز برای گذراندن یک تعطیلات رویایی بسیار مناسب می باشد.

دامبولا  Dambulla

یکی دیگر از شهر های مهم کشور سریلانکا دامبولا می باشد که در ناحیه ماتاله در استان مرکزی سریلانکا واقع شده است و  بواسطه دارا بودن معابد قدیمی و طلایی بودا بسیار شهرت دارد.

در برخی از این معابد مجسمه بودا و تعدادی از پادشاهان سریلانکا نگهداری می گردد و  بلندترین مجسمه بودا به ارتفاع  30 متر نیز در شهر دامبولا  قرار گرفته است.

طبیعت زیبا یکی از موارد است که گردشگران را به خود جذب می کند و باغ‌ های زیبا با مناظز فوق العاده  چشم نواز از دیگر جاذبه های این شهر به شمار می‌رود که  می‌ توانید از آن‌ ها بازدید نمایید.

کندی Kandy

کندی یک شهر بزرگ در مرکز کشور سریلانکا می باشد و قابل ذکر است این مجموعه در یک فلات احاطه شده با کوهستان واقع شده که محل مزارع چای و جنگلهای بارانی بیولوژیکی نیز می باشد.

در قلب این شهر دریاچه زیبا بوگامبارا با طبیعتی سرسبز و چشم نواز قرار دارد که برای قدم زدن در بین مردم و گردشگران بسیار محبوب می باشد.

این شهر به علت دارا یودن مکانهای مقدس بودایی ، از جمله زیارتگاه معبد توت مشهور است که سالانه مراسم های مختلفی نیز در این مجموعه ها برگزار میگردد.

مردم این شهر بیشتر گرایش به سمت مذهب بودایی دارند و همین امر و آیین و رسوم آنها به یکی دیگر از عواملی باعث گردیده که گردشگران به آنجا سفر کنند چون این مراسم ها خود به تنهایی بسیار جالب می باشند.

موسیقی های شاد، صنایع دستی، مکان های مقدس باستانی یکی دیگر از عواملی است که گردشگران را به بازدید از این شهر جذب می نماید.

بنتوتا Bentota

بنتوتا از شهرهای محبوب  ساحلی سریلانکا می باشد  که واقع شده  در ۶۰ کیلومتری شهر کلمبو و سواحل جنوب غربی سریلانکا می باشد.

این شهر با داشتن سواحلی زیبا و آرام ‌بخش، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند و هرساله گردشگران بسیاری برای گذراندن تعطیلات خود به این شهر زیبا سفر می کنند.

این نکته نیز قابل ذکر است که سواحل موجود در این شهر زیبا به مقصدی جذاب برای طرفداران ورزش‌های آبی  نظیر:  قایق سواری، جت اسکی و شناکردن در آب‌ های اقیانوس هند تبدیل گردیده است.

ظروف برنجی، باتیک‌ها، کاردستی‌های چوبی و سنگ ماه از جمله سوغاتی هایی است که با سفر به بنتوتا می توانید از انواع مغازه های سوغات فروشی برای خود، دوستان و یا آشنایانتان خرید نمایید.

هزینه سفر به سریلانکا

سفر به سریلانکا همانند بسیاری از سفرها ملزم پرداخت هزینه هایی است که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که در حین سفرتان با آنها مواجه خواهید شد اشاره خواهیم کرد.

برای اقامت در هتل های این کشور گزینه های متفاوتی پیش روی گردشگران می باشد اما به علت اینکه قیمت ها برای اقامت در طی فصول و زمان ها متفاوت متغییر می باشد پیشنهاد میشود این قیمت ها را قبل از سفر خود چک نمایید.

برای خورد و خوراک نیز همانند هتل ها گزینه های متفاوتی وجود دارند. برای استفاده از فست فود فروشی ها به ازای هر وعده غذایی حدودا می بایست 650 الی 750 روپیه سریلانکا هزینه نمایید.

برای خوردن نهار معمولی در رستورانی با قیمت متوسط حدودا به ازای هر وعده غذایی می بایست 450 الی 650 روپیه سریلانکا و برای استفاده از رستوران های شیک و لوکس حدود 850 روپیه سریلانکا به بالا به ازای هر وعده غذایی می بایست هزینه نمایید.

برای رفت و آمد نیز می توانید از اتوبوس های شهری که قیمت آنها از 25 الی 65 روپیه سریلانکا استفاده نمایید.

برای استفاده از تاکس های نیز می بایست 75 الی 115 روپیه سریلانکا و بسته به نوع مسافت هزینه نمایید و قابل ذکر است تمامی تاکسی ها در این کشور دارای تاکسی متر می باشند.

همچنین در برخی مناطق می توانید از توک توک ها که وسایل نقلیه سه چرخی هستند استفاده نمایید و هزینه های آنها متغییر می باشد و در زمان استفاده با راننده می بایست برای قیمت به توافق برسید.

واحد پول سریلانکا – پول سریلانکا چیست ؟

واحد پول سریلانکا

واحد پول سریلانکا روپیه سریلانکایی (Rs) است.

دستگاه‌‌‌‌های ATM در شهرهای کوچک و بزرگ در دسترس است. بعضی از هتل‌‌‌‌های متوسط و همه هتل‌‌‌‌های لوکس و درجه یک، کارت اعتباری قبول می‌کنند. برای اطلاع از نرخ تبدیل ارز می‌توانید به وبسایت Xe.com مراجعه کنید. 

راهنمای خرید بلیط هواپیما رزرو هتل و تورهای سریلانکا قاره پیما :

راهنمای سفر به سریلانکا

راه های سفر به سریلانکا از ایران

ایرانیان برای سفر به سریلانکا نیاز به دریافت ویزای توریستی ندارند 

و بدون دریافت ویزا می توانند تا 30 روز در سریلانکا حضور داشته باشند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید .

ویزای سریلانکا

پرواز به سریلانکا

توجه داشته باشید هیچ پرواز مستقیمی از ایران به سریلانکا به صورت مستقیم وجود ندارد و تمام پروازهای دارای حداقل یک توقف می باشند .

در حال حاضر امکان پرواز یا خطوط هواپیمایی زیر به سریلانکا شهر کلمبو وجود داد.  – ایر عربیا Air Arabia – فلای دبی Fly Dubai – ترکیش Turkish airlines  – عمان ایر Oman Air – قطری Qatar Airways – ایرفلوت Aeroflot – امارات Emirates – کویتی Kuwait Airways

بلیط هواپیما سریلانکا

بلیط هواپیما کلمبو

رزرو هتل در سریلانکا

برای رزرو هتل در تمام شهر های سریلانکا وارد لینک زیر شوید اطلاعات کلی در راهنمای سفر به سریلانکا قاره پیما

بهترین هتل های سریلانکا

تورهای سریلانکا

برای مشاهده برنامه تورهای سریلانکا قاره پیما با شماره های ما در تماس باشید و یا به صفحه تور سریلانکا سایت مراجعه بفرمائید .

قبل از سفر به سریلانکا دانستن این اطلاعات واجب است :

زبان رسمی: سینهالی / تامیل
واحد پول: کرون(LKR)
کد تلفن کشور سریلانکا : +۹۴
کد تلفن شهر کلمبو :  
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.
شماره‌های اضطراری:
  • پلیس ۱۱۸ / ۱۱۹
  • آمبولانس و آتش‌نشانی ۱۱۰
  • پلیس گردشگری ۰۱۱-۲۴۲۱۰۵۲
اختلاف ساعت با تهران: ۵ ساعت و نیم جلوتر است.
فرودگاه:
  • فرودگاه بین‌المللی باندرانیکی
  • فرودگاه بین‌المللی ماتالا
  • فرودگاه راتمالانا

رستوران هایی که در سفر به سریلانکا ( کلمبو ) حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

رستوران نیهونباشی nihonbashi restaurant

معروف ترین رستوران های سریلانکا
رستوران نیهونباشی – قاره پیما

این رستوران در سریلانکا محبوب می باشد و سرآشپز آن فردی است سریلانکایی ژاپنی که در ان می توانید از انواع غذاهای لذیذ ژاپنی و سریلانکایی سفارش داده و از طعم و مزه خوشمزه ان لذت ببرید.

دکوراسیون این رستوران به شما آرامش باغ‌ های ژاپنی را یادآور می شود و می توان به این نکته نیز اشاره کرد که  ساشیمی و سوشی از پر طرفدار ترین غذاهایی است که در این رستوران برای مشتریان سرو می گردد.

رستوران زازا Zaza sri lanka

رستوران های ایرانی در سریلانکا

 

رستوران زازا – قاره پیما

این رستوران با داشتن غذاهای خوشمزه و همچنین دکوراسیونی زیبا که در شب با چراغ های رنگی خود نمایی می کند بسیار در بین مردم و گردشگران محبوب می باشد.

در این رستوران یکی از خوشمزه ترین چای های سیلان درست شده و برای مشتریان سرو میگردد و از منوی غذایی آن می توانید انواع غذاهای محلی و بین المللی را سفارش داده و آن ها را نوش جان نمایید و از طعم و مزه خوشمزه آنها لذت کامل را ببرید.

رستوران های ارزان در کلمبو

مکان های دیدنی و توریستی سریلانکا ( کلمبو )

تالار یادبود استقلال سریلانکا Independence Memorial Hall

جاهای دیدنی سریلانکا

 

تالار یادبود استقلال سریلانکا – قاره پیما

این مجموعه زیبا با معماری منحصر به فرد خود یک بنای ملی ساخته شده در کشور سریلانکا می باشد.

تالار یادبود برای بزرگداشت استقلال سریلانکا از حکومت انگلیس با بازگرداندن مسئولیت کامل حکومتی به دولت این کشور ساخته شده است.

این بنا دارای معماری خاص و منحصر به فردی است که در نزدیکی میدان استقلال و در طبیعتی زیبا و سرسبز ساخته شده است.

محوطه بیرونی سالن یادبود استقلال با پونکالاساس (گلدان‌های نعمت) تزئین شده است که این گلدان‌ها نمادی از ثروت و نعمت در کشور سریلانکا به حساب می آیند.

فضای داخلی سالن یادبود نیز با 60 ستون ساخته و تزیین شده است و با حکاکی‌های چوبی فوق‌ العاده چشم هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند.

پل نه طاق سریلانکا Nine Arches Bridge

جاذبه های گردشگری سریلانکا

 

پل نه طاق سریلانکا – قاره پیما

این پل همانطور که از نام آن می توانید ببینید داری نه طاق بوده و  از جنس سنگ ساخته شده است و از هیچگونه آهنی برای ساخت آن استفاده نشده است.

بسیاری از مردم و گردشگران مسافت های طولانی را بوسیه توک توک طی می کنند و به بالای کوه می روند و منتظر زمان عبور قطار می شوند و به محضی که قطار می آیند عکس های یادگاری زیبایی را می گیرند.

فیلم و عکس از جاهای دیدنی سریلانکا

پاساژ های ارزان قیمت کلمبو سریلانکا 

مجستیک سیتی Majestic City

بهترین مراکز خرید سریلانکا

 

مجستیک سیتی – قاره پیما

مجموعه تجاری چند طبقه مجستیک سیتی یکی از مهمترین و پر تردد ترین مراکز خرید واقع شده در گاله رود می باشد.

در این مجموعه انواغ مغازه های فروش اجناس برند های مطرح داخلی و بین المللی خود نمایی می کنند و از همه آنها بریا انجام خرید ها خود که شامل: لباس، وسایل دیجیتالی، وسایل دکوری، عینک، گل و … استفاده نمایید.

در حین اینکه در این مجموعه خرید ها خود را انجام می دهید نیز می توانید از اتاق تفریح کودکان، کافی شاپ با وای فای رایگان، فود کورت و سینمای آن نیز استفاده نمایید و به استراحت بپردازید.

مرکز خرید کرسکات بولیوارد Crescat Boulevard

ارزانترین مال های سریلانکا

 

مرکز خرید کرسکات بولیوارد – قاره پیما

این مرکز خرید در یکی از شلوغ ترین و پر تردد ترین خیابان های این کشور و در سه طبقه ساخته شده است.

همانند بسیاری دیگر از مراکز خرید انواع مغازه های فروش اجناس برند های داخلی و بین المللی نظیر: وسایل تزیینی و دکوری، وسایل ورزشی، لباس، کفش، عینک، وسایل الکتریکی و … را می توانید پیدا کرده و بسته به نوع نیازتان از آنها خریدهایتان را انجام دهید.

علاوه بر خرید در این مجموعه همچنین می توانید از کافه، رستوران، فود کورت این مجموعه نیز استفاده نمایید.

ساعات کاری این مجموعه همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب می باشد.

بازارهای سنتی سریلانکا کلمبو

از سریلانکا چی بخریم ؟

ساری و سارونگ Sari And Sarongs

سوغاتی های معروف سریلانکا

 

ساری و سارونگ – قاره پیما

یکی از بهترین سوغات هایی که می توانید از سریلانکا خرید نمایید این لباس های سنتی می باشد.

ساری لباس مخصوص زنان و سارونگ لباس مخصوص و سنتی مردان این کشور است.

سارونگ همچنین برخی مواقع توسط زنان در این کشور نیز پوشیده می شود.

این لباس های سنتی در طرح ها، نقوش و رنگ های بسیار زیبا، شاد و چشم نواز با جنس هایی با کیفیت بالا برای خرید به مردم ارائه میگردد.

پارچه های دستباف Handloom

صنایع دستی سریلانکا

 

پارچه های دستباف – قاره پیما

هندلوم دستگاه سنتی است که از زمان های گذشته توسط زنان سریلانکایی برای بافت پارچه مورد استفاده قرار میگرفته است.

از این پارچه های سنتی برای تولید انواع لباس، رومیزی، کیف، دستمال سفره و… مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت سوغات در کلمبو سریلانکا

خوشمزه ترین غذا های سریلانکا

کوتو Kottu

خوشمزه ترین غذاهای سریلانکا

 

کوتو – قاره پیما

یکی از غذاهای کشور سریلانکا می باشد که در دکه هایی که در کنار خیابان های وجود دانرد می توانید آنها را پیدا نمایید.

برای تهیه این غذا از قطعات تکه شده نان و یا گوشت به همراه سبزیجات،  سس سویا، ادویه جات، زنجبیل و سیر برروی صفحه ای فلزی که صاف می باشند پخته می شود.

لامپریس Lamprais 

هزینه و قیمت غذا در سریلانکا

 

لامپریس – قاره پیما

لاریس از ترکیب دو کلمه ” لمپ” به معنی گوشت و ” رایس” به معنای برنج  به وجود آمده است.

می توانی گفت این غذا بر اساس گفته بالا ترکیبی از برنج و گوشت می باشد که بسیار لذیذ است.

برای تهیه این غذا  گوشت ، برنج و سس تند با هم ترکیب می شوند و در میان برگ موز پیچیده شده و سرخ می شوند.

قبل از سرخ شدن ابتدا مقداری برنج که در ظروف فرم دار ریخته و شکل میگیرند در وسط برگ موز گذاشته می شود و با ترکیبی از گوشت کاری ، خمیر میگو و سبزیجات اطراف آن دور چین شده و با برگ موز پیچیده شده و سرخ می شود و در نهایتس از پخت کامل آن را معمولا با ادویه جات شیرین همانند دارچین برای خود و مشتریان سرو می کنند.

غذاهای خیابانی در کلمبو سریلانکا

 

سوالات متداول درباره سفر به سریلانکا :

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به سریلانکا بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و ریال عمان – نوع سفر زمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به سریلانکا رفت ؟

در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی به سریلانکا وجود ندارد و تمام پروازهای سریلانکا دارای حداقل 1 توقف می باشند .

فرمول تبدیل کرون(LKR) سریلانکا به تومان و تومان به کرون سریلانکا ؟

برای تبدیل دلار به کرون سریلانکا و یا توان به کرون سریلانکا و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین کرون سریلانکا به تومان و دلار

قیمت بلیط هواپیما سریلانکا ؟

قیمت بلیط پروازهای سریلانکا بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از نرخ دقیق بلیط هواپیما به سریلانکا وارد سایت شوید .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در کلمبو سریلانکا ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت رزرو اینترنتی هتل های سریلانکا سایت شوید .

تورهای مسافرتی سریلانکا ؟

برای رزرو تور سریلانکا با شماره های قاره پیما در تماس باشید .

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام
    اگر سوالی در مورد سفر به سریلانکا دارید می توانید در این قسمت با قاره پیما در تماس باشید

  2. سلام مطلب خیلی جالب و کاربردی هست ممنون . میخواستم بدونم از سری لانکا از چه شهری میشه با کشتی به کشور هند رفت

دکمه بازگشت به بالا