بمبئی

فواره فلورا بمبئی هند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره فواره فلورا بمبئی هند

فواره فلورا بمبئی هند Flora Fountain

درباره فواره فلورا

این فواره در هوتاتما چووک قرار دارد و بعنوان یک بنای تاریخی میراث معماری با مجسمه های تزئینی است که در انتهای جنوبی جاده تاریخی داداباهی نائوروجی در منطقه تجاری فورت در قلب بمبئی جنوبی، بمبئی، هند واقع شده است.
این فواره در سال 1864 میلادی ساخته شده است و الهه رومی فلورا را به تصویر می کشد.
تاریخچه فواره فلور به زمانی باز میگردد که قلعه قدیمی بمبئی در سال 1860 میلادی به عنوان بخشی از تلاش های فرماندار وقت، سر بارتل فرر برای بهبود بهداشت مدنی (بهبود شهری) و نیازهای فضای شهری شهر در حال رشد تخریب شد.
قبل از این تخریب، قلعه بین سالهای 1686 و 1743 توسط کمپانی هند شرقی بریتانیا با سه دروازه (دروازه آپولو، دروازه کلیسا و دروازه بازار)، خندق، پلکان، فضاهای باز هموار در حاشیه غربی آن ساخته شده بود.
فواره فلورا دقیقا در جایی که دروازه کلیسا (به نام کلیسای جامع سنت توماس، بمبئی) قبل از تخریب همراه با قلعه بمبئی قرار داشت، ساخته شد.
این مجسمه توسط ریچارد نورمن شاو طراحی شده است و توسط جیمز فورسایت در سنگ وارداتی پورتلند حجاری شده است.
پوشش سفید رنگ روغنی که برای این مجسمه مورد استافده بوده است تا حدی قدمت این بنا را مخدوش کرده است.
این فواره در ابتدا قرار بود به نام سر بارتل فرر، فرماندار بمبئی در آن زمان، که سیاست مترقی او منجر به بسیاری از ساختمان‌های عمومی بزرگ بمبئی شده بود، نامگذاری شود.
با این حال، این نام قبل از پرده برداری از فواره به عنوان فواره فلورا، به نام فلورا، الهه رومی گل ها و فصل بهار، تغییر نام پیدا نمود.
مجسمه سنگی با شکوه و زیبای پرتلند بالای فواره نمایی بسیار زیبا به این مجموعه بخشیده است.
فواره فلورا، که توسط ساختمان‌های میراث ویکتوریایی بریتانیا احاطه شده است و بعنوان یکی از بناهای میراثی نامیده می شود و هر ساله بازدید کنندگان بسیاری در سفرشان به بمبئی از آن دیدن می کنند.
از زمان ساخت این فواره این مجموعه بعنوان یکی از سازه های نمادین به بخشی از هویت شهر نیز تبدیل گردیده است.
دروازه هند، دانشگاه مومبای، برج راجابای، دادگاه عالی بمبئی از انواع مراکز دیدنی شامل می شوند که با رفتن به فواره می توانید آنها را نیز ببینید و در صورت تمایل از هر کدام که دوست داشتید نیز بازدید نمایید.
نکته مهم و قابل توجهی وجود دارد و آن این موضوع است که در خصوص فواره ی فلورا تغییر نامی می باشد که در سال 1960 میلادی روی داده است و آن این است که به احترام کسانی که جان خود را در مسیر آزادی و استقلال از دست دادن، نام این سازه ی تاریخی را هوتاتما چووک نام نهادند.
ایستگاه مرکزی، چرچیگ و کورلا در نزدیکی این فواره دارای ایستگاه می باشند و بوسیله آنها و همچنین تاکسی می توانید به محل احداث و قرار گیری این فواره دسترسی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا