بلاروس

بهترین زمان سفر به بلاروس

بهترین زمان رفتن به بلاروس برای تفریح - خرید - جشن ها - فستیوال ها و ارزان بودن سفر

بهترین زمان سفر به بلاروس

بهترین زمان سفر به بلاروس

بهترین زمان سفر به بلاروس از لحاظ آب و هوایی

این کشور دارای آب و هوایی قاره ای و معتدل می باشد و می توان در تمامی فصول و ماه های سال به این کشور زیبا برای گذراندن تعطیلات خود و رقم زدن خاطراتی خوش سفر نمود.
این کشور دارای تابستان هایی گرم می باشد و زمستان هایش هم سرد بوده و کمی برای افرادی که عادت به این نوع از آب و هوا ندارند ناراحت کننده می باشد.
اگر با سرمای سرد فصل زمستان مشکلی نداشته باشید می توانید در این فصل از سال به بلاروس سفر کنید زیرا زیبایی های بسیار زیاد و چشم نوازی را می توانید شاهد باشید.
بواسطه بارش های متعددی که در این زمان از سال در بلاروس رخ می دهد اگر سفرتان در این زمان می باشد پیشنهاد میگردد لباس گرمو چتر نیز حتما به همراه خود در طول سفرتان داشته باشید.
اما اگر نمی توانید در فصل زمستان به بلاروس سفر نمایید فصل تابستان و بهار نیز می توانند گزینه هایی مناسب برای سفر باشند زیرا در تابستان هوا گرم بوده و می توانید گردشگران بسیاری را در بلاروس دیده و از تفریحات بسیاری بهره مند شوید و بهار نیز بواسطه طبیعت سرسبز و زیبا و آب و هوای مطلوب هم می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سفر باشد.

بهترین زمان سفر به بلاروس لذت بردن از تفریحات

در تمامی فصول سال امکان سفر به این کشور و لذت بردن از تفریحات موجود در آن برای تمامی مسافران و گردگشران امکان پذیر می باشد و می توانید با حضور خود در بلاروس می توانید لحظاتی خوش و به یاد ماندنی را رقم بزنید.
همانطور که می دانید زمستان در بلاروس بسیار زیبا و چشم نواز می باشد و استفاده از تفریحات زمستانی نظیر اسکی، پاتیناژ و … بسیار تفریحاتی مهیج و خاطره آفرین برای گردشگران و همچنین مردم خود این کشور محسوب می گردد.
تابستان نیز بواسطه گرمای هوای خود دارای تفریحاتی آبی و خنک نظیر استفاده از پارک های آبی و … را در کشور بلاروس دارا می باشد.
بهار نیز بواسطه طبیعت سرسبز و زیبای خود می تواند از بهترین فصول برای انجام تفریحاتی نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری و … محسوب گردد.

بهترین زمان برای رفتن به بلاروس از نظر ارزان بودن قیمت

در تمامی کشور های جهان ارزانترین زمان سفر فصلی می باشد که گردشگران کمتری به کشور مذکور سفر می کنند.
زمستان فصلی است که اگر گردشگران از سرمای آن اذیت نشوند می تواند فصلی پرتردد در این کشور باشد اما این چنین نیست و قیمت ها در این زمان از سال نسبت به تابستان و بهار ارزانتر می باشد.
تابستان و بعد از آن بهار فصول پرتردد سفر مسافران به این کشور می باشد و قیمت های تور و هتل و … در این زمان ازسال گرانتر از دیگر فصول می باشد.

زمان برگزاری جشن ها و فستیوال های بلاروس

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسیاری در طول سال در کشور بلاروس برگزار می گردند که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور به خود جلب می کنند.

سال نو و کریسمس در بلاروس

یکی از مهمترین اعیادی است که هرساله و با شوق و اشتیاق فرآوان در کشور بلاروس اجرا شده و طرفداران بسیاری در این کشور در میان مردم بومی، محلی و حتی توریست ها و گردشگران دارا می باشد.
در این روزها درختان کاج بسیاری در این کشور تززین شده و بازار ها و فستیوال های بسیاری برگزار می شوند و مردم نیز در کنار بازدید از آنها به جشن و پایکوبی در کنار گروه های موسیقی پرداخته و موقع تحویل سال نو درو هم جمع می شوند و شروع سالی جدید و پر از شادی و سلامتی به همراه برکت را آغاز کرده و جشن می گیرند.
هرساله گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن سنتی و تاریخی به کشور بلاروس سفر می کنند.

جشن کوپالا Kupala Celebration

یکی از پرطرفدارترین جشن هایی است که در کشور بلاروس هر ساله برگزار می گردد و شباهت بسیاری به چهارشنبه سوری ایرانیان دارا می باشد.
مردم کشور بلاروس این جشن را بواسطه و افتخار برآمدن آفتاب در تابستان جشن میگیرند.
مردم بلاروس بر این باورند که در این روز عشق و نیروهای اهریمنی با به کار گیری آب و آتش نیرویی تازه پیدا کرده و بسیار مورد احترام مردم و حتی گردشگران قرار میگیرد.
زمان برگزاری این جشن ه ساله در ماه جولای می باشد که گردشگران بسیاری را بواسطه این جشن به بلاروس جذب می کند.
برنامه‌ های کنسرت و سرگرمی و مسابقات متعدد بسیاری هر ساله در این روز برگزار می شود.

جشنواره بین المللی موسیقی کلاسیک International classic music festival

یکی دیگر از شادترین و پرطرفدران ترین جشنواره هایی که هر ساله در کشور بلاروس برگزار می شود جشنوراه بین المللی موسیقی کلاسیک می باشد.
در این جشن هنرمندان و موزیسین های بسیاری از کشورهای متعدد گرد هم جمع شده و به اجرای موسیقی های خود پرداخته و هند و اطلاعات هنری خود را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

جشنواره بین المللی ولادیمیر اسپیواکوف International festival Vladimir Spivakov

این جشنواره هر ساله در ماه زانویه در کشور بلاروس برگزار می گردد.
ولادیمیر اسپیواکوف یکی از هنرمندان کشور بلاروس می باشد که در این جشنواره هرسابه اولین اجرا را انجام میدهد و بسیار هنرمندی محبوب می باشد و بواسطه محبوبیت وی شرکت کنندگان و هنرمندان بسیاری نیز در این جشنواره شرکت می کنند و در کنار هم خاطراتی خوش و به یاد ماندی را رقم می زنند.
علاقه مندان و هنردوستان بسیاری هر ساله برای شرکت در این جشنواره به کشور بلاروس سفر می کنند و هنرمندان محبوب خود و مخصوصا آقاق اسپیواکوف را ملاقات می کنند.

عید پاک در بلاروس

یکی از بزرگترین جشن های مذهبی برگزار شده در کشور بلاروس بعد از سال نو میلادی، جشن عید پاک می باشد که در میان مردم این کشور مورد احترام و مقدس می باشد.
در این روز کشیش ها و مردم در کلیسا گرد هم جمع شده و مراسم مذهبی خاصی را برگزار می کنند.
به این نکته در رابطه با هید پاک در کشور بلاروس می توان اشاره کرد که در این جشن کیک های مخصوصی بنام پاسکا تهیه می شوند که نشانگر تپه ای هست که حضرت عیسی مسیح در آنجا به صلیب کشیده شده و همچنین تخم مرغ های آب پزی را نیز رنگ می کنند و در این روز همگی با این تخم مرغ ها با یکدیگر بازی نیز انجام می دهند و هر فردی که سبد تخم مرغ هایش را زودتر پر کند بعنوان برنده شناخته می شود.

اطلاعات کلی درباره مراکز دیدنی – رستوران ها – سوغات – مراکز خرید و غذاهای بلاروس :

رستوران هایی که در سفر به بلاروس حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

رستوران گرند کافه بلاروس Grand Cafe restaurant belarus

معروفترین کافه و رستوران های بلاروس
رستوران گرند کافه بلاروس – قاره پیما

یک رستوران لوکس و مجلل ساخته شده در کشور بلاروس می باشد که در منوی غذایی آن می توانید انواع غذاهای فرانسوی، بین المللی، اروپایی و گیاهی را مشاهده کرده و بسته به نوع سلیقه و ذائقه خود از هریک از آنها که مایل بودین سفارش دهید.

محیط این رستوران بسیار زیبا و دکوراسینی عالی دارد و می توانید در کنار خانواده و دوستان خود نهایت لذت را ببرید.

ساعت کاری این رستوران همه روزه از ساعت 12 ظهر الی 12 شب می باشد.

کافه رستوران نیوز بلاروس News CAFE restaurant belarus

رستوران های سنتی و ایرانی بلاروس
کافه رستوران نیوز بلاروس – قاره پیما

رستورانی با محیطی آرام و دکوراسیونی زیبا می باشد که ارائه دهنده انواع غذاهای لذیذ ایتالیایی و بین المللی می باشد و قابل ذک است تمامی مواد اولیه مصرفی در آن به صورت روزانه و تازه تهیه می شود.

این کافه رستوران همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12 شب باز می باشد.

مشاهده لیست کامل رستوران و کافه های مینسک بلاروس

مکان های دیدنی و توریستی بلاروس

باغ گیاه شناسی مینسک Minsk Botanical Garden

زیباترین جاهای دیدنی بلاروس
باغ گیاه شناسی مینسک – قاره پیما

این یکی از زیباترین محیط هایی است که میتوانید در شهر مینسک از آن بازدید نمایید.

باغ گیاه شناسی مینسک در سال 1932 تأسیس شد و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد گردید.

باغ گیاه شناسی یک موسسه علمی برجسته و خانه ای است که بیش از 1000 گیاه متفاوت در آن وجود دارد.

این باغ گیاه شناسی یک محل آرام با دریاچه زیبا و نقطه ای عالی است که در بازدید خود از آن نهایت لذت را از حضور خود در این مکان را خواهید برد.

مجتمع قلعه میر بلاروس Mir Castle Complex

هزینه و قیمت ورود به جاهای دیدنی بلاروس
مجتمع قلعه میر بلاروس – قاره پیما

این قلعه یک میراث فرهنگی در بلاروس می باشد که درلیست سازمان جهانی یونسکو به ثبت جهانی  رسیده است.

این مجموعه در میان مردم و حتی توریست ها و گردشگران بسیار محبوب و شناخته شده می باشد.

مجتمع قلعه میر نمونه ای استثنایی از یک قلعه مرکزی اروپایی است که در معماری و طرح بندی که دارد نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند و بسیار چشم نواز می باشد.

این نکته نیز قابل ذکر است که این قلعه  در 90 کیلومتری جنوب غربی شهر مینسک واقع شده است.

مکان های تاریخی بلاروس

پاساژ های ارزان قیمت مینسک

مرکز خرید زاموک مال zamok Mall

مراکز خرید ارزان در بلاروس
مرکز خرید زاموک مال – قاره پیما

یکی از پرتردد ترین و شلوغ ترین و همچنین می توان گفت محبوب ترین مراکز خرید ساخته شده در شهر مینسک کشور بلاروس میباشد.

در زمان ورود به این مرکز خرید مورد استقبال نگهبانان ورودی قرار خواهید گرفت و در صورتی که دارای وسایلی به همراه خود هستید کمد های مخصوصی برای مشتریان تعبیه گردیده اند تا بتواند با گذاشتن وسایل در داخل آنها به راحتی به انجام خرید های خود بپردازند.

در این مرکز خرید انواع فروشگاه های بزگی وجود دارند که ارائه دهنده محصولاتی از برندهای مطرح جهانی و داخلی می باشند و از هریک از آنها کخ بخواهید می توانید مایحتاج خود نظیر پوشاک، کیف، کفش، کلاه، وسایل دکوری و تزیینی، محصولات بهداشتی و … را تهیه نمایید.

در طبقه همکف این مجموعه نیز هایپر مارکتی وجود دارد که از انواع خوراکی ها، شیرینی ها، مواد غذایی و … را می توانید خرید نمایید.

همچنین داروخانه ای نیز در این مرکز خرید در کنار فود کورت، کافی شاپ، سینماف و سالن بازی کودکان وجود دارد که دسترسی به تمام آنها برای مشتریان این مرکز خرید امکان پذیر می باشد.

مرکز خرید تی اس یو ام TSUM Department Store

ارزانترین مراکز خرید بلاروس
مرکز خرید تی اس یو ام – قاره پیما

یکی دیگر از مراکز خرید ساخته شده در میدان یاکوبا کولاسا شهر مینسک میباشد.

لوازم ارایشی و بهداشتی ، لوازم لکترونیک، لباس، ساعت، کیف، کفش، وسایل تزیینی و دکوری و … از جمله محصولاتی هستند که در این مرکز خرید در فروشگاه های آن و تحت برند های مطرح داخلی و جهانی برای مشتریان عرضه می گردند.

در این مرکز خرید در ازای خرید مقدار مشخصی از اجناس و محصولات فروشگاه می توانید با اراده رسید اصلی و رسمی آن ها به بخص مخصوص حدود 15% از پرداختی خود را باز بگیرید.

علاوه بر انجام خرید ها در این مرکز خرید مشتریان می توانند از رستوران و کافی شاپ ساخته شده در این مرکز خرید نیز جهت استراحت استفاده نمایند.

مراکز خرید ارزان در مینسک بلاروس

از بلاروس چی بخریم ؟

کتان طبیعی بلاروس Natural linen Belarus

سوغاتی های بلاروس

 

کتان طبیعی بلاروس – قاره پیما

از زمان های گذشته کتان یکی از محصولات پرطرفداری بوده که در بلاروس کشت می شده است.

مردم بلاروس از الیاف کتان برای ساخت برخی وسایل، پوشاک و  اسباب بازی کودکان استفاده می کردند.

از دانه های کتان همچنین می توان برای تهیه نان و وعی نوشیدنی استفاده کرد مه بسیار لذیذ می باشد.

این محصول می تواند سوغاتی کم حجم ولی زیبا برای هدیه به عزیزانتان باشد.

والنکی Valenki 

هزینه و قیمت خرید سوغاتی از بلاروس

 

والنکی – قاره پیما

ساخت بوت هایی از جنس پشم گوسفند در کشور بلاروس به علت سدری هوا از زمان های گذشته بسیار مرسوم بوده و این والنکی ها در رنگ ها و نقوش مختلف که کار دست هنرمندان این کشور است مورد استفاده و محبوبیت مردم این کشور می باشد.

این کفش ها و بوت ها می توانند یکی از گزینه های مناسب برای سوغات باشند زیرا در کشور ما ایران نیز می توان از این بوت ها در روزهای سرد زمستان استفاده کرد.

قیمت سوغات و هدیه در بلاروس

خوشمزه ترین غذا های بلاروس

سوپ برش Borscht soup

خوشمزهترین غذاهای بلاروس

 

سوپ برش – قاره پیما

یکی از سنتی ترین و محبوب ترین غذاهایی است که در کشور بلاروس، روسیه و اوکراین پخته می شود و در میان گردشگران نیز طرفداران بسیاری دارد.

سوپ برش را می توان بعنوان غذایی ملی در بلاروس نام برد.

ماده اولیه طبخ این غذا تشکیل یافته است چغندر و انواع کلم و همچنین موادی دیگر که به آن اضافه می گردد تا طعمی خوشمزه به ان بدهد نیز عبارتند از پیاز،کلم ،سیب زمینی ،هویج ، شلغم ،آب و گوشت گاو.

بعد از طبخ کامل سوپ آنرا در کنار نان تازه پخته شده و همچنین جعفری خرد شده و خامه تزیین کرده و سپس سرو می کنند.

درانیکی Draniki

عذاهای محلی و سنتی بلاروس

 

درانیکی – قاره پیما

درانیکی (پنکیک سیب زمینی) یکی از محبوب ترین غذاهای کشور بلاروس میباشد.

مواد اصلی تشکیل دهنده این غذای لذیذ سیب زمینی رنده شده و پیاز است، هر چند برخی از دستور العمل ها شامل گوشت ، بیکن ، قارچ و پنیر نیز می باشند که این مواد اضافه بر اساس سلیقه وذائقه هر فرد درصورت تمایل به غذا اضافه می شود.

این مواد پس از سرخ شدن در کنار نان تازه و همچنین سبزیجات تازه و از همه مهم تر خامه ترش سرو می گردد.

غذاهای خیابانی بلاروس

 

سوالات متداول درباره سفر به بلاروس :

هزینه سفر به بلاروس چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به بلاروس بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و درام بلاروس – نوع سفر زمینی یا هوایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به بلاروس رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با حداقل 1 توقف از ایران به بلاروس وحود دارد و پروازهای مستقیم تهران مینکس تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود .

فرمول تبدیل روبل به تومان و تومان به روبل ؟

برای تبدیل دلار به روبل و یا توان به روبل و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین روبل به تومان و دلار

آیا برای سفر به بلاروس به ویزا نیاز است ؟

برای ایرانیان عزیز برای سفر به بلاروس می بایستی ویزای این کشور را دریافت نمایند .
ویزای فوری بلاروس

قیمت بلیط هواپیما بلاروس ؟

قیمت بلیط پروازهای بلاروس بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از قیمت و خرید پروازهای بلاروس وارد سایت شوید .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در بلاروس ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت هتل در بلاروس سایت شوید .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    اگر سوال یا نظزی درباره بهترین زمان سفر در بلاروس دارید لطفا در این قسمت با سایرین به اشتراگ بگذارید
    با تشکر – قاره پیما

دکمه بازگشت به بالا