لهستان

راهنمای سفر به لهستان

اطلاعات کلی درباره لهستان و راهنمای سفر به لهستان

درباره لهستان

لهستان کشوری است واقع شده در مرکز اروپا که بعنوان شصت و نهمین کشور بزرگ جهان و نهمین کشور بزرگ اروپا نیز شناخته شده می باشد و پایتخت آن شهر ورشو می باشد.
نام بین المللی و شناخته شده این کشور پولند می باشد که به زبانی محلی در زبان‌های قدیم پولسکا نامیده می شود.
لهستان با کشورهای جمهوری چک، آلمان، اسلوواکی، لیتوانی، روسیه، اوکراین و بلاروس همسایه و هم مرز می باشد.
زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور لهستانی و واحد پول مورد استفاده آنها زلوتی لهستان می باشد.
آب و هوای کشور لهستان معتدل است به طوری که زمستان‌ های آن کمی سرد است و همچنین دارای تابستان‌ هایی نسبتا” گرم است.
ساختار سیاسی در کشور لهستان بر اساس ریاست جمهوری است و این فرد است که اداره کشور لهستان و انتصاب های مهم را در انجا بر عهده دارد.
این کشور همانند بسیاری از نقاط در جهان دارای محصولاتی برای صادرات و عرضه به دیگر کشور ها می باشد که از مهمترین محصولات صادراتی این کشور زیبا می توان به ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، خواربار و حیوانات زنده و فراورده‌های کشاورزی اشاره کرد و همچنین می توان اشاره کرد که کشور لهستان مهمترین تولید کننده سیب ‌زمینی و چاودار و چغندر قند می باشد.
این کشور دارای آثار باستانی بسیاری می باشد که به یکی از دلایل سفر گردشگران و مسافران به آنجا تبدیل گردیده است.
گردشگران بسیاری در تمامی فصول سال به این کشور برای گذراندن تعطیلات خود سفر می کنند.

جمعیت و دین در لهستان

دین رسمی در این کشور مسیحیت می باشد و قابل ذکر است که از این بین دین اکثریت ساکنان در این کشور کاتولیک و مابقی آنها جزو ارتدکس و پروتستان می باشد.
مذهب، نقش مهمی در جامعه ایفا می ‌کند و با فرهنگ مردم ارتباطی تنگاتنگی را دارا می باشد.
همچنین به این نکته نیز می توان اشاره کرد که نژاد هایی که در این کشور وجود داشته و در کنار یکدیگر زندگی می کنند و دارای درصد بالایی می باشند به ترتیب لهستانی، اوکراینب، آلمانی و بلاروسی می باشند.
امروزه اکثریت جمعیت و مردم لهستان به سبک کشورهای اروپایی و خارجی لباس بر تن دارند.
اما به این نکته نیز می توان اشاره کرد که در جشن‌ های فرهنگی، مذهبی، عروسی و مراسم های خاص، لباس سنتی به تن می ‌کنند که در انواع طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلفت در دسترس می باشد.

بهترین زمان سفر به لهستان

در تمامی فصول و ماه های سال امکان سفر به لهستان برای گردشگران مقدور می باشد و در هر بازه زمانی از سال که بخواهید سفرتان را انجام دهید می توانید از امکانات و تفریحات مختص به آن فصل در این کشور بهره مند شوید.
در فصل بهار آب و هوای معتدلی در لهستان برقرار می باشد و گردشگران به راحتی می توانند به پیاده روی و لذت بردن از طبیعت زیبای لهستان بپردازند و همچنین این نکته قابل ذکر است که در اواخر فصل بهار باران های کمی نیز شروع به بارش می کند.
فصل تابستان به دلیل دارا بودن آب و هوایی مطلوب یکی از فصول گرم و داغ گردشگری در این کشور می باشد اما این نکته نیز قابل ذکر است بسیاری از قیمت های در این فصل به علت شلوغ بودن بسیار بالا و گران نیز می باشند.
فصل پاییز نیز در میان گردشگران فصلی محبوب می باشد زیرا آب و هوای آن معتدل و مطلوب است و حتی گردشگران در اوایل شب می توانند با پوشیدن کتی نازک می توانند از آب و هوا و فضای طبیعت و مراکز دیدنی این کشور و حضور خود لذت ببرند.
فصل زمستان در این کشور سرد می باشد اما می توان اشاره کرد که قیمت های در این فصل به علت اینکه گردشگران کمتری به این کشور سفر می کنند بسیار کمتر از دیگر فصول می باشد.

راهنمای سفر به لهستان
شهراهای لهستان

شهرهای لهستان

ورشو
ورشو بعنوان پایتخت و بزرگترین شهر کشور لهستان و همچنین دهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا از نظر جمعیت شناخته شده می باشد.
شهر ورشو در فاصله‌ 300 کیلومتری منطقه کوهستانی کاراپاتیان و همچنین 260 کیلومتری دریای بالتیک واقع شده است.
این شهر هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از گردشگرانی است که برای گذراندن تعطیلات خود به کشور لهستان و شهر ورشو سفر می کنند.
در رابطه با نام شهر وروش نیز می توان به این نکته اشاره کرد که ریشه نام این شهر به زبان لهستانی بازمی ‌گردد و معنی آن تعلق به واراز دارد.
واراز کوتاه شده یک نام اسلاوی به صورت وارازکلاو می باشد و قابل ذکر است که شخصی زمین‌ دار و همچنین نام داری در روستایی در همین منطقه بوده که در قرن دوازدهم یا سیزدهم میلادی آنجا زندگی می کرده است.
زبان رسمی مردم و ساکنین در این شهر لهستانی بوده و واحد پولی که در انجا برای انجام معملات و پرداخت هزینه های مورد استفاده قرار میگیرد زلوتی لهستان نام دارد.
به این نکته نیز برای مسافران ایرانی می توان اشاره کرد که ورشو از تهران دو ساعت و نیم عقب تر می باشد.
آب و هوای این شهر از کشور لهستان معتدل می باشد اما قابل ذکر است که در زمستان شاهد متغییر بودن دما و آب و هوا در این شهر خواهید بود.
تابستان همانند دیگر کشورها و شهرها در ورشو گرم می باشد و می توان گفت که بهار و پاییز می توانند بهترین بازه های زمانی از سال برای سفر به ورشو به حساب بیایند.
در حین سفرتان به این شهر نگران هزینه ها نباشید زیرا با قیمت های بالایی در سفرتان روبرو نخواهید شد و اکثر هزینه ها مقرون به صرفه می باشند.

کراکوف
کراکوف یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین شهرهای کشور لهستان می باشد که در قسمت جنوبی این کشور واقع شده است.
کراکوف بعنوان دومین شهر بزرگ کشور لهستان بعد از ورشو شناخته شده می باشد و قابل ذکر است که بعنوان یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی اروپای مرکزی نیز شناخته شده می باشد.
این شهر همچنین بواسطه بناهای تاریخی و زیبایی که دارای می باشد لقب “فلورانس لهستان” را نیز به خود اختصاص داده است و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.
شهر کراکوف در کنار رودخانه ویسوا قرار گرفته و مرکز استان مالوپولسکا نیز می باشد.
زبان رسمی مردم و ساکنین در این شهر لهستانی می باشد و واحد پولی که از آن برای انجام معاملات و پرداخت هزینه های استفاده میگردد زلوتی لهستان می باشد.
برای مسافرانی که از ایران می خواهند به شهر کراکوف کشور لهستان سفر کنند می توان اشاره کرد که این شهر دارای اختلاف دو ساعت و نیمی از تهران می باشد یعنی این مقدار ساعت از تهران عقب تر می باشد.
این شهر در تابستان دارای آب و هوایی گرم همانند بسیاری دیگر از شهرها و کشورهای جهان می باشد و زمستان هایش نیز سرد می باشد اما می توان ماه های مرداد و شهریور را بعنوان محبوب ترین بازه های زمانی برای سفر به آنجا دانست.
البته پاییز و بهار نیز می توانند فصولی مناسب برای سفر به این شهر محسوب شوند زیرا بهار به گرمای تابستان نرسده و پاییز نیز به سرای زمستان هنوز نرسیده است.
هر ساله گردشگران، توریست ها و مسافران بسیاری برای گذراندن تعطیلات خود سفر به کشور لهستان و اقامت در شهر کراکوف را انتخاب می کنند.

گدانسک
این شهر کشور لهستان در زمان های گذشته و قدیم با نام آلمانی دانتسیگ شهرت داشته است و قابل ذکر است که بعنوان یکی از شهر های بزرگ و از بنادر مهم واقع شده در قسمت شمالی کشور لهستان شناخته شده می باشد که در کنار دریای بالتیک قرار گرفته است.
این شهر مرکز استان پومرانی در سرزمین پومرانیا می باشد و قابل ذکر است که محققان سال رسمی تاسیس و به وجود آمدن این شهر را سال 997 میلادی می دانند.
این شهر دارای مراکز دیدنی و موزه های معروف بسیاری می باشد که در حیت سفرتان به کشور لهستان و در مدت زمان اقامت خود در شهر گدانسک می توانید از تمامی آنها بازدید نمایید و خاطراتی زیبا برای خود به یادگار به ثبت برسانید.
زبان رسمی مردم و ساکنین در این شهر لهستانی می باشد اما در برخی نقاط به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند.
واحد پولی که مردم در این شهر بوسیله آن به معملات خود می پردازند و خرید و فروش انجام می دهند زلوتی لهستان می باشد.
هرساله این شهر کشور لهستان پذیرای تعداد بالایی از گردشگران و توریست هایی است که برای گذراندن تعطیلات خود سفر به کشور لهستان و شهر گدانسک را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

شچچین
شچچین شهری است واقع شده در شمال غربی کشور لهستان که بعنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای این کشور نیز شناخته شده و محبوب برای سفر شناخته شده می باشد.
یکی از جالب ترین نکاتی که در رابطه با شچچین قابل ذکر است این موضوع می باشد که کاترین کبیر یکی از مشهورترین فرمانروایان روسیه متولد این شهر بوده‌است.
این شهر هر ساله میزبان تعداد بالایی از گردشگرانی ایت که آنرا برای اقامت خود د حین سفرسان به لهستان انتخاب می نمایند.

 

هزینه سفر به لهستان 

راهنمای سفر به لهستان
زلوتی لهستان

واحد پول لهستان چیست ؟

اگر قصد سفر به کشور لهستان را دارید، یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای سفری راحت، آشنایی با واحد پول آن کشور است. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا در خرید کالاهای مورد نیاز خود دچار مشکل نشوید.

 

زلوتی (Polish złoty)

زلوتی، ارز رسمی کشور لهستان است. زلوتی به 100 گروش (Groschen) تقسیم می‎‌شود. جالب است بدانید دولت لهستان به خاطر تورم بالا در ژانویه سال ۱۹۹۵ با برداشتن چهار صفر از یکای زلوتی موافقت کرد که در نتیجه هر زلوتی جدید (PLN) برابر با ۱۰۰۰۰ زلوتی (PLZ) قدیم است. 

 

علامت اختصاری

زلوتی با علامت اختصاری zł و کد ایزوی PLN، یکای پول رایج در کشور لهستان می‌باشد.

 

زیر واحد پول لهستان
گروش ( Groschen)

گروش یک یکای پول کسری است که در کشور لهستان به کار گرفته می‌شود.

  

ارزش پول لهستان نسبت به دلار

یک زلوتی لهستان معادل 0.25 دلار آمریکا است.

 

اسکناس‌ها:

10 złotych note, 50 złotych note, 20 złotych note, 100 złotych note, 200 złotych note

 

سکه‌ها:

2gr, 1gr, 5zł, 50gr, 5gr, 10gr, 2zł, 20gr, 1zł

 

خرید بلیط هواپیما – اخذ ویزا – رزرو تور و هتل در لهستان با ارزانترین قیمت در قاره پیما :

هزینه سفر هوایی به لهستان
راهنمای سفر به لهستان – قاره پیما

راه های سفر به لهستان

برای سفر به لهستان نیاز به دریافت ویزای این کشور می باشد . 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای آذربایجان قیمت و مدارک مورد نیاز و … وارد لینک زیر شود .

قیمت ویزای فوری و عادی لهستان

پرواز به لهستان

خطوط هواپیمایی ترکیش – امارات – قطر و … در حال حاضر پروازهای غیر مستقیم از تهران به لهستان انجام می دهند .

خرید بلیط هواپیما لهستان

راهنمای اقامت در لهستان
مراکز اقامت لهستان- قاره پیما

اقامت در لهستان

در حال حاضر امکان اقامت در هتل و اجاره آپارتمان و سوئیت در لهستان وجود دارد .

رزرو آنلاین هتل در لهستان

قبل از سفر به لهستان دانستن این اطلاعات واجب است :

زبان رسمی: لهستانی

واحد پول: زلوتی

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

پیش شماره کشور: 

پیش شماره شهری: 

اختلاف ساعت لهستان با تهران: لهستان از ایران خدودا 2 ساعت عقب تر است .

شماره های ضروری:

  • آمبولانس: 
  • آتش نشانی: 
  • پلیس: 

فرودگاه ها:‌ فرودگاه بین‌المللی لهستان

مکان های دیدنی و توریستی لهستان

 

فیلم مکان های دیدنی در لهستان

پاساژ های ارزان قیمت لهستان

 

راه های خرید ارزان قیمت در لهستان

از لهستان چی بخریم ؟

 

هزینه خرید سوغات در لهستان

خوشمزه ترین غذا های لهستان

 

خوراکی های سنتی لهستان

رستوران هایی که در سفر به لهستان حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

 

رستوران های ایرانی در لهستان

سوالات متداول درباره سفر به لهستان :

هزینه سفر به لهستان چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به لهستان بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و زلوتی لهستان – نوع سفر زمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به لهستان رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم وجود ندارد و تمام پروازهای دارای حداقل 1 توقف می باشند .

فرمول تبدیل زلوتی لهستان به تومان و تومان به زلوتی لهستان؟

برای تبدیل دلار به زلئتی و یا تومان به ریال عمان و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین زلوتی لهستان به تومان و دلار

آیا برای سفر به لهستان به ویزا نیاز است ؟

بله ایرانیان عزیز برای سفر به لهستان می بایستی ویزای این کشور را دریافت نمایند .
شرایط دریافت ویزای لهستان

قیمت بلیط هواپیما لهستان ؟

قیمت بلیط پروازهای لهستان بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از نرخ دقیق بلیط هواپیما به لهستان وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر از تهران – شیراز و مشهد و…. پرواز غیر مستقیم به لهستان انجام می شود .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در لهستان ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت رزرو اینترنتی هتل های لهستان سایت شوید .

تورهای مسافرتی لهستان ؟

برای رزرو تور لهستان با شماره های قاره پیما در تماس باشید .
قیمت تور لهستان

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا