عمان

بهترین زمان سفر به عمان

بهترین زمان رفتن به عمان برای تفریح - خرید - جشن ها - فستیوال ها و ارزان بودن سفر

بهترین زمان سفر به عمان

بهترین زمان سفر به عمان از نظر آب و هوایی

عمان کشوری است واقع شده  در سواحل خلیج فارس و  جنوب کشور ایران که هرساله میزبانی تعداد بسیار بالایی از گردشگران و توریست هایی است که از نقاط مختلف دنیا برای گذراندن تعیطیلات خود به آنجا سفر می کنند.

عمان به دلیل اینکه یکی از گران ترین نرخ ارز در جهان را دارا میباشد، مقصد گران برای سفر نیز محسوب می شود و البته به این نکته نیز میتوان اشاره کرد که  با توجه به فصل سفر قیمت‌ ها افزایش و یا کاهش خواهند یافت.

عمان بعنوان یکی از کشورهایی شناخته شده می باشد که سفر در تمامی فصول سال به آنجا برای مسافران و گردشگران امکاند پذیر می باشد.

آب و هوای کشور عمان گرمسیری بوده و  شباهت بسیاری به کشور دبی و آب و هوای ان را دارا می باشد.

اگر مایل به سفر به این کشور در فصل تابستان می باشد باید خودتان را برای رویارویی با دمای 45 درجه سانتیگراد آماده کنید زیرا هوا در این فصل در عمان بسیار گرم می باشد و اگر از جمله افرادی هستید که نمی توانید این دما را تحما کنید سفر در این فصی ممکن است شما را اذیت کند.

بهترین زمان برای سفر به عمان از نظر گردشگران

اگر دوست داشته باشید فصل پاییز را برای سفر خود به این کشور انتخاب نمایید با بارش ملایم باران، آب و هوایی دلچسبی را شاهد خواهید بود.

در رابطه با فصل پاییز به این نکته نیز می توان اشاره کرد در این زمان وقت خوبی برای استفاده از تفریحات آبی در این کشور و شهری از آن می باشد که برای سفر انتخاب می نمایید.

فصل زمستان نیز در این کشور سرد می باشد اما شاهد بارش برف در آنجا نخواهید بود اما می تواند بارش‌ های پراکنده را ببینید که هوای خنک اما دلچسبی را به وجود می آورد.

همچنین فصل زمستان می تواند زمانی مناسب برای گردشگری باشد و تورهای سفری متعددی را در این فصل به سمت عمان شاهد خواهید بود که باعث جذب مسافران به کشور ولذت بردن از آب و هوای آن می گردد.

استفاده از تفریحات آبی در این فصل از سال در عمان و شهر های آن مقدور نمی باشد و قابل ذکر است به نسب تابستان هزینه های در زمستان کمی بالاتر می باشد.

بهترین زمانی از سال که مسافران و مردم این کشور کی توانند از تفریحات آبی در آنجا استفاده کرده و لذت ببرند فصل بهار می باشد که مناسب ترین زمان برای  شنا کردن در دریا و استفاده از تفریحات و ورزش‌های آبی محسوب می گردد.

گردشگران کمتری ماه ژوئن را برای سفر به عمان انتخاب می کنند زیرا آب و هوای در این ماه گرم و پر رطوبت می باشد اما قابل ذکر است هزینه ها مخصوصا هزینه ها هتل ها در این ماه از سال بسیار ارزانتر از دیگر ماه ها و مخصوصا” ماه های فصل زمستان میباشد.

بهترین زمان برای رفتن به عمان از نظر ارزان بودن قیمت

در فصل زمستان در کشور عمان و بسیاری از شهر هایش فستیوال هایی برگزار می شود که همین امر باعث گردیده توریست ها و گردشگران بسیاری به عمان در این فصل سفر کنند و قابل ذکر است که قیمت ها در این زمان از سال بالاتر می باشد که باید تمامی این موارد را گردشگران در نظر داشته باشند چه از لحاظ رفت و برگشت و چه ار لحاظ خورد و خوراک، تفریح و اقامت.

زمان برگزاری فستیوال ها  و جشن ها در عمان

در رابطه با فستیوال برگزار شده در عمان می توان به فستیوال مسقط و یا مهرجان مسقط اشاره کرد که هر ساله در این فصل و در کشور عمان و مخصوصا” شهر مسقط در حال برگزاری می باشد.

در این فستیوال آداب و رسوم و فرهنگ مردم بومی کشور عمان در کنار رقص های گروهی، سنتی و کار های فرهنگی دیگر برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته می شود.

به این نکته نیز می توان اشاره کرد که در عمان در برخی ماه ها نیز مراسم ها و جشن های خاصی برگزا می گردد که در ادامه به برخی از آنها حتما” اشاره خواهیم کرد.

در ماه ژنوبه مراسم و یا جشن خاصی به غیر از روز طبیعت در این کشور برگزار نمی گردد.

در ماه فوریه یکی از محبوب ترین و مشهور ترین مراسم ها یعنی فستیوال مسقز برگزار می گردد که باع ث جذب بسیاری از گردشگران به این کشور می باشد که در این فستیوال مانطور که در قسمت های بالا اشاره کرده این مردم به شادی، رقص، اجرای موسقی، ارائه محصولات بومی و … میردازند و لحظات خوشی را برای خود و تمامی بازدید کنندگان رقم می زنند.

در ماه مارچ یکی از بهترین مواقع برای استفاده مسافارن و گردشگران از سافرای در ایکشور وشرکت در مراسم های مخصوص رقص و موسیقی آن می باشد.

در ماه می مراسم های مخصوص چیدن میوه های خوشمزه در عمان برگزا می گردد که با حضور خود در این ماه در کشور عمان می توانید از طعم و مزه این میوه های لذیذ و خوشمزه بهره مند گردید.

 

به این موضوع و نکته میتوان اشاره کرد  بهترین زمان برای سفر به این کشور در بین ماه های مهر تا اسفند که جزو نیمه دوم سال به حساب می آیند می باشد.

بواسطه اینکه کشور عمان دارای آب و هوای گرمسیری می باشد فصل بهار نیز در این کشور گرم می باشد که ممکن است برای برخی مشکل به وجود آورد اما قابل ذکر است که تفریحات بسیار دلچسبی برای توریست ها و گردشگران در این فصل و زمان از سال قابل استفاده می باشد که می تواند سفری جذاب و خاطره انگیزی را به وجود آورد.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و اخذ ویزای عمان با ارزانترین قیمت در قاره پیما :

راه های سفر به عمان از ایران

ایرانیان عزیز برای سفر به عمان نیاز به دریافت ویزای عمان دارند .

ویزای عمان به 2 صورت ویزای الکترونیکی و ویزای فرودگاهی صادر می شود .

ویزای فرودگاهی در فرودگاه مسقط برای شما صادر می شود ولی برای دریافت ویزای الکترونیک به بایستی قبل از سفر اقدام به دریافت ویزای عمان نمائید .

قاره پیما به شما توصیه می کند از ویزای الکترونیکی استفاده نمائید و با خیال راحت وارد عمان شوید زیرا امکان ریجکتی و برگشت داده شدن از فرودگاه در عمان وجود دارد . بهترین راهنمای سفر به عمان

ویزای کاری عمان

پرواز به عمان

در حال حاضر امکان پرواز از تهران – شیراز – جزیره قشم – جزیره کیش و … به شهر مسقط عمان وجود دارد برای خرید اینترنتی پروازهای عمان وارد لینک زیر بشوید .

پروازهای عمان

سفر دریایی به عمان

امکان سفر با کشتی از بندرعباس به مسقط عمان نیز وجود دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با بندر بندرعباس در تماس باشید .

تور هوایی عمان

رزرو هتل در عمان

برای رزرو هتل در تمام شهر های عمان وارد لینک زیر شوید اطلاعات کلی در راهنمای سفر به عمان قاره پیما

هتل های ارزان عمان

معروفترین سوغات عمان

جواهرات عمانی Omani Jewelry

ارزنترین سوغاتی های عمان
جواهرات عمانی – قاره پیما

نقره جزو اقلام اولیه و مهم در ساختار جواهرات عمانی می باشد.

جواهرات و وسایل زینتی از قبیل گردنبند ، انگشتر ، گوشواره ، النگو و پابند در این کشور از جنس نقره مرغوب بعنوان سوغات برای مردم و گردشگران تهیه میگردد و از بهترین نوع سوغات ها برای خرید می باشند.

خرمای عمانی Omani dates

بهترین جا برای خرید سوغاتی در عمان
خرمای عمانی – قاره پیما

در این کشور از انواع خرماها که حدود 200 نوع می باشند را می توانید پیدا کنید.

عمان در تولید و صادرات خرما جزو 10 کشور برتر جهان شناخته شده می باشد.

خرماهای خضروی، سمیلی و خنیزی از بهترین گونه‌های خرما در عمان اندکه در هنگام خرید خود سعی کنید که حتما از این نوع خرما ها تهیه نمایید. خرماهای عمان بهترین سوغات عمان از نوع خوراکی می باشند .

شیرینی های معروف عمان

آثار تاریخی و باستانی عمان

شهر نزوی Nizwa

بهترین موزهای عمان و مراکز دیدنی آن
شهر نزوی – قاره پیما

یکی از شهر های قدیمی و تاریخی کشور عمان می باشد که در بین  قرون 6 و 7 میلادی بعنوان پایتخت عمان نیز محسوب می گردید.

در حال حاضر شهر نزوی به دلیل قلعه ای تاریخی و باشکوه که در قرن 17 میلادی به دستور سلطان بن سیف الیعربی، ساخته شده است نزد مردم شهر عمان و به خصوص گردشگران خارجی بسیار محبوب و پر بازدید می باشد.

امروزه این قلعه به مکانی برای بازدید تبدیل گردیده و همچنین برای خرید انواع سوغات های زیبا نیز می توانید به بازار نزوی که در نزدیکی این قلعه ساخته شده است بروید.

مسجد جامع سلطان قابوس Sultan Qaboos Grand Mosque

هزینه ورود به مکان های گردشی عمان
مسجد جامع سلطان قابوس – قاره پیما

یکی از محبوب ترین مراکز مذهبی ساخته شده در کشور عمان مسجد جامع سلطان قابوس می باشد.

برای ساخت و معماری این مسجد از سبک های اسلامی و خاورمیانه ای استفاده شده است.

این مسجد به دستور سلطان قابوس ساخته شده است و در حال حاضر استفاده از آن برای عموم مردم آزاد می باشد.

ساخت مسجد حدود 6 سال به طول انجامید و در مساحتی به حدود ۴۱۶,۰۰۰ متر مربع ساخته  شذه  و این مکان ظرفیت ۲۰ هزار نمازگزار را در خود دارا می باشد.

این بنا دارا سه قوس بزرگ بوده که با عبور از آن می توانید به مناره اصلی آن دسترسی داشته باشید.

این مسجد بزرگ متشکل از 4 قسمت نظیر: صحن اصلی نماز، صحن مخصوص بانوان، کتابخانه و صحن سخنرانی می باشد.

همچنین می توان گفت این مسجد جزو مساجدی است که در طول روز های هفته به گردشگران و  غیر مسلمانان اجازه بازدید از داخل مسجد را می دهد.

در هنگام ورود به مسجد نباید هیچ گونه خوراکی به همراه ببرید و همچنین خانم ها باید موهای خود را پوشانده و هم مرد و هم زنان می بایست لباس های پوشیده را بر تن داشته باشند.

در داخل این مسجد فرشی  ایرانی نیز وجود دارد که برای بافت آن از نقشه گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان و ترکیب طرح افشان شاه عباسی و سایر نگاره‌های تزیینی ایرانی و اسلامی الهام گرفته‌ شده است و برای بافت آن توسط بافندگان هنرمند ایرانی، ۴ سال زمان صرف شده است اما نتیجه کار این هنرمندان بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. لیسن دیدنی های عمان

قصر های سلطان های عمان

بهترین تفریحات عمان

گشت و گذار در روستای الوکان Excursion in Alukan village 

خاطرات سفر به عمان
گشت و گذار در روستای الوکان – قاره پیما

یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین تفریحات موجود در این کشور پیاده روی در دل طبیعت روستای زیبا و کوهستانی الوکان می باشد که بسیار لذت بخش بوده و گردشگران بسیاری را به همین واسطه به این روستا می کشاند.

برای رسیدن به مناطق مرتفع در این روستا باید حدود 700 پله سنگی را بالا بروید.

تماشای لاک پشت‌ها در ساحل راس الحد Watching turtles on Ras Al-Hadd beach 

عشق و حال در عمان
تماشای لاک پشت‌ها در ساحل راس الحد – قاره پیما

این مجموعه با نام ساحل لاک پشت ها شناخته شده می باشد و دارای محدوده حفاظت شده برای نگهداری از لاک پشت ها می باشد.

این محدوده منطقه ای بسیار مناسب برای افرادی است که علاقه مند به محیط زیست می باشند و قابل ذکر است روستای کوچک ماهیگیری نیز در نزدیکی این ساحل وجود دارد که برای استراحت می توانید به آنجا هم سری بزنید.

بهترین ساحل برای شنا در عمان

بازارهای سنتی عمان 

سفیر مال Safeer Mall

مال های ارزان قیمت در عمان
سفیر مال عمان – قاره پیما

این مرکز خرید در کشور عمان واقع شده است و نمای آن هویت معماری کلاسیک شرق میانه را توصیف می کند و پر طرفدار می باشد.
شما در این مرکز خرید می توانید از انواع مغازه های موجود در آن خرید نمایید و می توانید تمام اقلامی که مد نظر و مورد احتیاجتان است تهیه نمایید.

مرکز خرید العریمی Al Araimi

بهترین مرکز خرید عمان
پاساژ العریمی ععمان – قاره پیما

یک مرکز خرید بسیار مدرن که با رفتن به آنجا می توانید از برترین مدهای اروپایی و بین المللی را پیدا کنید و خرید های خود را انجام دهید.

به غیر از لباس می توانید اجناس قابل مصرف بسیاری را نیز بدست آورید.

بعد از خرید خود اگر احساس گرسنگی کردید نیز می توانید از فود کورت این مجموعه استفاده نمایید.

بهترین مراکز خرید عمان

بهترین کافه و رستوران های مسقط عمان

رستوران چدی مسقط the chedi oman restaurant

رستوران های ساحلی در عمان
رستوران چدی مسقط – قاره پیما

یکی از رستوران های شیک و لوکس ساخته شده در کشور عمان این رستوران می باشد.

طراحی داخلس این رستوران بسیار زیبا و مجلل بوده و چشم هر بیننده و مشتری را به خود جذب می کند.

در منوی این رستوران از انواع غذاهای اروپایی و آسیایی را می توانید پیدا کرده و بنا به نوع سلیقه خود از آنها سفارش دهید.

همچنین این موضوع قابل ذکر است قیمت منوی غذایی در این هتل بسیار بالا بوده ولی کیفیت غذاهای به نسبت قیمت ها نیز بسایر عالی می باشند.

کافه خوراک مانی مسقط Mani’s Gourmet Cafe

کافه های ارزان در عمان
کافه رستوران مانی در مسقط عمان – قاره پیما

یک کافه دنج و راحت در شهر مسقط کشور عمان می باشد که دارای حال و هوا و طراحی هنری بوده و بیشتر مشتریان آن علاقه مندان به هنر می باشند.

در این کافه می توایند از انواع سالادها و سبزیجات و غذاهای سبک و خوشمزه سفارش دهید و همچنین در کنار این غذاها نیز می توانید از انواع نوشیدنی های خوشمزه نیز سفارش داده و از آنها لذت ببرید.

رستوران های سنتی مسقط عمان

خوشمزه ترین غذا های عمان

مشوی Mashuai 

ماهی معروف عمان
مشوری – قاره پیما

این غذای لذیذ از ماهی تهیه می شود و میان مردم عمان بسیار محبوب است و پیشنهاد میشود در سفر خود به عمان حتما این غذا را امتحان نمایید.
این ماهی نوعی غذای سنتی است و در این غذا ماهی بصورت کبابی طبخ می شود و با سس مخصوص لیمو و ادویه های خاص عمانی مزه دار شده و بعد از پخته شده سرو و خورده می شود.

حلوا عمان Oman Halva

غذا های خوشمزه عمان
حلوای عمانی – قاره پیما

اگر به خوردن دسر و شیرینی علاقه مند هستید پیشنهاد می شود حتما از حلواهای پخته شده در عمان امتحان نمایید.

شکل ظاهری حلوای عمانی بسیار شبیه به حلوای ایرانی است اما مواد تشکیل دهنده و طعم آن متفاوت می‌باشد.

در تهیه حلوای عمانی از تخم‌ مرغ، عسل، شکر، گلاب، ادویه‌جات مخصوص عمانی و میوه‌هایی مغزدار استفاده می‌کنند که طعم و مزه لذیذی به این شیرینی می دهد و به همراه چای و یا قهوه برای مشتریان سرو می نمایند.

غذاهای خیابانی عمان

سوالات متداول درباره بهترین زمان برای سفر به عمان :

هزینه سفر به عمان چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به عمان بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و ریال عمان – نوع سفر زیمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به عمان رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین و در تهایت با کشتی به عمان از ایران وجود دارد .

فرمول تبدیل ریال عمان به تومان و تومان به ریال عمان؟

برای تبدیل دلار به دارم و یا توان به ریال عمان و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین ریال عمان به تومان و دلار

آیا برای سفر به عمان به ویزا نیاز است ؟

بله ویزای 10 روز و 30 روزه عمان در فرودگاه صادر می شود .

قیمت بلیط هواپیما عمان ؟

قیمت بلیط پروازهای عمان بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از قیمت پروازهای تهران مسقط وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران – شیراز و مشهد پرواز مستقیم به عمان انجام می شود .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در مسقط عمان ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت لیست قیمت هتل های مسقط سایت شوید .

تورهای مسافرتی عمان ؟

برای رزرو تور عمان با شماره های قاره پیما در تماس باشید .
تور ارزان عمان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    اگر سوال یا نظری درباره بهترین زمان سفر در عمان دارید لطفا در این قسمت با سایرین به اشتراگ بگذارید
    با تشکر – قاره پیما

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا