نروژ

راهنمای سفر به نروژ

اطلاعات کلی درباره نروژ و راهنمای سفر به نروژ

درباره نروژ

این کشور با نام رسمی پادشاهی نروژ کشوری است مستقل که بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال قلمروی در برگیرنده آنها می محسوب می گردد.
به این نکته هم می توان اشاره کرد که نروژ کشوری اسکاندیناوی است که شامل کوه ها ، یخچال ها و آبدرهای ساحلی عمیق می باشد و کشتی های محافظت شده وایکینگ ها که متعلق به قرن نهم می باشد نیز در موزه کشتی وایکینگ ها در شهر اسلو نگهداری می شود.
نروژ کشوری کوهستانی است ودارای هوای بسیار سردی می باشد و قابل ذکر است که اکثر نواحی آن حتی کوهستان ها نیز پوشیده از جنگل است.
نروژ همچنین به دلیل ماهیگیری ، پیاده روی و اسکی مشهور است ، به ویژه در تفریحگاه المپیک لیلهمر که همین موضوع به عاملی تبدیل گردیده است توریست ها و گردشگران بسیاری برای سفر به این کشور بروند.
این کشور همچنین از سوی غرب و قسمت شمال دارای یک خط ساحلی گسترده بوده و رو به اقیانوس اطلس شمالی و دریای بارنت می باشد.
پایتخت کشور نروژ شهر اسلو می باشد و قابل ذکر است که زبان رسمی مردم و ساکنین در این کشور نروژی و سامی می باشد و همچنین کوین، رومانی و اسکاندرومانی زبان محلی در این کشور می باشد که مردم بدان وسیله با یکدیگر مکالمات رد و بدل می کنند.
دین رسمی شناخته شده در نروژ مسیحیت می باشد و همچنین وایکینگ‌ها مهم‌ ترین اقوامی بودند که در نروژ زندگی می کردند.
از دیگر اقوامی که در نروژ زندگی می کنند می توان به نروژی ها، سامی ها، مسلمانان، یهودی ها و دیگر اقوام اشاره کرد.
واحد پول رسمی مورد استفاده در هزینه ها و معملات این کشور کرون نروژ می باشد.
نروژ دارای مرزهای آبی، زمینی با سوئد، فلاند، روسیه و تنگه اسکاژراک می باشد.
در این کشور صنایع پتروشیمی حدود یک چهارم از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده اند و همچنین می توان اشاره کرد که نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین از ذخایر بزرگ در این کشور محسوب می شوند.
نماد ملی و اصلی و همچنین شناخته شده کشور نروژ شیر می باشد و قابل ذکر است پرچم این کشور به رنگ قرمز با دارا بودن ستون های آبی و سفید رنگ می باشد که تا انتها ادامه دارند.
گردشگران بسیاری هرساله برای گذراندن تعطیلات خود به کشور نروژ سفر می کنند و خاطراتی خوشی و به یاد ماندنی را رقم می زنند.

 

جمعیت و دین در نروژ

پیشینه مردم نروژ از نژاد اسکاندیناوی و از تبار وایکینگ‌ها بوده است و قابل ذکر است که وایکینگ‌ها مهم‌ ترین اقوامی بودند که در نروژ زندگی می کردند.
دین رسمی شناخته شده در نروژ مسیحیت (کاتولیک و پروتستان) می باشد.
از دیگر اقوامی که در نروژ زندگی می کنند می توان به نروژی ها، سامی ها، مسلمانان، یهودی ها و دیگر اقوام اشاره کرد.
در طی گذر سال ها مهاجران بسیاری نیز از سر تا سر کشور ها برای زندگی به نروژ رفته اند و به همین واسطه جمعیت آن در طی گذر سال ها زیادتر نیز شده است.
این نکته نیز قابل ذکر است که بواسطه مهاجرت های انجام گرفته در نروژ دین اسلام نیز رواج بسیاری داشته است.

 

بهترین زمان سفر به نروژ

در تمامی فصول و ماه های سال امکان سفر به کشور نروژ برای گردشگران مقدور می باشد و در هر بازه زمانی از سال که بخواهید سفرتان را انجام دهید می توانید از امکانات و تفریحات مختص به آن فصل در این کشور بهره مند شوید.
نروژ کشوری کوهستانی است ودارای هوای بسیار سردی می باشد و قابل ذکر است که اکثر نواحی آن حتی کوهستان ها نیز پوشیده از جنگل است.
زمستان همانند بسیاری از کشورها در نروژ نیز سرد می باشد وبهترین و مناسبت ترین زمان سال برای توریست ها و گردشگران برای لذت بردن و استفاده از تفریحات برفی نروژ، کوه نوردی در میان برف ها و برگزاری جشن کریسمس و سال نو میلادی می باشد، ولی در این بازه زمانی از سال اگر مایل به سفر به نروژ بودین حتما می بایست لباس های گرم نیز به همراه داشته باشید.
فصول بهار و پاییز نیز می توانند بازه های زمانی مطلوبی برای سفر به این کشور باشند زیرا با اینکه کمی گرم هستند اما سرمای کمی که مانده شده از زمستان است را نیز می توانید تجربه نمایید.
یکی از بهترین فصول سال برای سفر به کشور نروژ تابستان می باشد زیرا از میزان بارش های برف و بارندگی های کاسته شده است و مسافران می توانند از آب و هوای خنک و طبیعت زیبای آن استفاده نمایند.

راهنمای سفر به نروژ
شهرهای نروژ

شهر های نروژ

اسلو
اسلو ، پایتخت و بزرگترین شهر کشور نروژ ، در ساحل جنوبی این کشور در بالای اسلوفورد قرار دارد.
این شهر به خاطر فضاهای سبز و موزه هایش در جهان مشهور و شناخته شده می باشد و هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از گردشگرانی است که برای گذراندن تعطیلات خود به کشور نروژ و شهر اسلو سفر می کنند.
این نکته نیز جالب است که بدان اشاره شود که اسلو تنها شهر کشور نروژ است که خود یک استان و یک شهرستان نیز به ‌شمار می رود.
موزه دریایی نروژ در کنار آب و موزه کشتی وایکینگ ، با کشتی های وایکینگ از قرن نهم از جمله محبوب ترین و پر طرفدارترین اماکن دیدنی در این شهر از کشور نروژ می باشند.
اسلو مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و اداری کشور نروژ محسوب می شود و می توان گفت که کانون اصلی بازرگانی، بانکداری، صنایع و کشتیرانی نروژ در اسلو قرار دارند.
واحد پول رسمی مورد استفاده در هزینه ها و معملات این کشور کرون نروژ می باشد و زبان رسمی مورد استفاده انها در مکالمات روزمره نروژی و سامی می باشد.
بر اساس اختلاف ساعت می توان گفت که نروژ دو ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشد.
این شهر دارای سه فرودگاه به نام های فرودگاه ترپ سندفجرد، فرودگاه موس ریگ و فرودگاه گاردرموئن اسلو برای میزانی و جا به جایی مسافران می باشد.
این شهر دارای آب و هوایی متعادل می باشد و بهترین زمانی که می توانید برای سفر به این شهر انتخاب نمایید تابستان می باشد.
این شهر علاوه بر دو مکانی که در ابتدا به انها اشاره کردیم که از پرتردد ترین و محبوب ترین ها بودند همچنین دارای دیگر مکان های گردشگری و دیدنی می باشد که به برخی از انها اشاره خواهیم کرد.
این مکان ها و جاذبه های گردشگری عبارتند از: قلعه‌ آکرشوس، پارک ویگالند اسپارکن، اپرا و باله ملی نروژ ، اکر بریگ و … که مورد توجه مردم و گردشگران نیز قرار می گیرند.

برگن
برگن بعنوان دومین شهر بزرگ و همچنین بزرگترین بندر غرب این کشور شناخته شده می باشد که همچنین مرکز اداری شهرستان هوردالاند نیز می باشد.
برگن همچنین در ساحل جنوب غربی نروژ واقع شده است و این منطقه توسط کوه ها و آبدرها احاطه شده است که به زیبایی و خاص بودن آن افزوده است.
شهر برگن در کشور نروژ دارای تابستان‌ های خنک در کنار آسمان ابری و زمستان‌ های طولانی و سرد به‌ همراه باد و ابرهای تیره و باران‌ زا می باشد.
این شهر نیز دارای مراکز دیدنی بسیاری است که گردشگران در حین سفرشان به آنجا از این بناها نیز دیدن می کنند.
برخی از مهمترین این مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری عبارتند از: میدان مارکت، موزه هانزا، قلعه برگنهوس ، موزه فضای باز قدیمی برگن ، کلیسای جامع برگن و اقامتگاه سلطنتی.
هر ساله تعداد بسیاری از گردشگرانی که سفر به کشور نروژ را انتخاب می کنند اقامت در این شهر زیبا را نیز در اولویت ها برنامه ای خود قرار می دهند و یا اگر در این شهر نیز نمی خواهند اقامت داشته باشند نیز به این شهر حتما سر می زنند.

 

هزینه سفر به نروژ

 

واحد پول نروژ چیست ؟

اگر قصد سفر به کشور نروژ را دارید، یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز برای سفری راحت، آشنایی با واحد پول آن کشور است. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا در خرید کالاهای مورد نیاز خود دچار مشکل نشوید.

 

کرون (Norwegian krone)

کرون نروژ، ارز رسمی کشور نروژ است. کرون به 100 اوره (Øre) تقسیم می‌‎شود.

 

علامت اختصاری

کرون با علامت اختصاری kr و کد ایزوی NOK، یکای پول رایج در کشور نروژ می‌باشد.

 

زیر واحد پول نروژ 
اوره(Øre)

اوره یک یکای پول کسری است که در برخی از کشورهای جهان از جمله نروژ به کار گرفته می‌شود.

  

ارزش پول نروژ نسبت به دلار

یک کرون نروژ معادل 0.11 دلار آمریکا است.

 

اسکناس‌ها:

500 kr, 100 kr, 50 kr, 1000 kr, 200 kr

 

سکه‌ها:

1 kr, 5 kr, 20 kr, 10 kr

 

 

خرید بلیط هواپیما – اخذ ویزا – رزرو تور و هتل در پرتغال با ارزانترین قیمت در قاره پیما :

هزینه سفر هوایی به نروژ
راهنمای سفر به نروژ – قاره پیما

راه های سفر به نروژ

برای سفر به نروژ نیاز به دریافت ویزای این کشور می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای نروژ قیمت و مدارک مورد نیاز و … وارد لینک زیر شود .

قیمت ویزای فوری و عادی نروژ

پرواز به نروژ

خطوط هواپیمایی ترکیش – قطر ایرویز – امارات – پگاسوس و …. در حال حاضر پروازهای غیر مستقیم از تهران به نروژ انجام می دهند .

خرید بلیط هواپیما نروژ

راهنمای اقامت در نروژ
مراکز اقامت نروژ – قاره پیما

اقامت در نروژ

در حال حاضر امکان اقامت در هتل و اجاره آپارتمان و سوئیت در نروژ وجود دارد .

رزرو آنلاین هتل در نروژ

 

قبل از سفر به نروژ دانستن این اطلاعات واجب است :

زبان رسمی: نروژی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

پیش شماره کشور: 

پیش شماره شهری:

اختلاف ساعت نروژ با تهران: نروژ از ایران حدودا 2 ساعت جلوتر است ..

شماره های ضروری:

  • آمبولانس: 
  • آتش نشانی: 
  • پلیس: 

فرودگاه ها:‌ فرودگاه بین‌المللی نروژ

مکان های دیدنی و توریستی نروژ

Oslo Cathedral کلیسای جامع اسلو

Oslo Cathedral کلیسای جامع اسلو

این کلیسا با قدمت تاریخی و قرن نوزدهمی خود یکی از محبوب ترین و مقدس ترین اماکن مذهبی ساخته شده در کشور نروژ محسوب می شود که هر ساله مراسم ها و اعیاد مذهبی بسیاری در آن برگزار می شود.
ارگ کلیسایی بزرگ، منبر مجلل و نقاشی‌های سقفی رنگارنگ از جمله قسمت های دیدنی و بسیار خاص این کلیسا می باشند.
بسیاری از گردشگران در حین سفرشان به کشور نروژ حتما از یان بنای مذهبی و تاریخی نیز بازدید می نمایند.

Grangerford area norway منطقه‌ گیرانگرفیورد نروژ

Grangerford area norway منطقه‌ گیرانگرفیورد نروژ

این منطقه بخشی از آب دره های موجود در کشور نروژ می باشد که دارای طبیعتی سرسبز و زیبا و محصور کننده می باشد.
این منطقه به قدری زیبا می باشد که در فهرست میراٍ جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.
با رفتن به این منطقه در حین سفر خود می توانید عکس های یادگاری بسیار جذاب و خاصی را بگیرید.

فیلم مکان های دیدنی در نروژ

پاساژ های ارزان قیمت نروژ

GLASMAGASINET گلاس ماگازینه

GLASMAGASINET گلاس ماگازینه

یکی از مراکز خرید ساخته شده در کشور نروژ می باشد که دارای طرفدارن بسیاری می باشد و مشتریان بسیاری هر ساله از این مجموعه خرید های خود را انجام می دهند.
دسترسی به این مرکز خرید برای مردم این کشورو همچنین گردشگران بسیار آسان می باشد.
پوشاک، کیف، کفش، گل، لوازم تزیینی و دکوری، ساعت، زیور آلات، وسایل ورزشی، خوراکی و … از جمله وسایلی هستند که در این مرکز خرید به مشتریان جهت خرید ارائه می شوند.
علاوه بر خرید برای استراحت نیز می توانید از فود کورت این مجموعه استفاده نمایید و نهایت لذت را از حضورتان در این مرکز خرید ببرید.

STEEN & STRØM استین اند استورم

STEEN & STRØM استین اند استورم

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین مراکز خرید ساخته شده در نروژ می باشد که دارا 5 طبقه می باشد و در ان فروشگاه های بسیاری برای ارائه محصولات مختلف به مشتریان وجود دارند.
از انواع وسایل دکوری و تزیینی گرفته تا کیف، کفش، خوراکی، لوازم ورزشی، وسایل الکترونیکی، زیور آلات و … در فروشگاه های این مرکز خرید به مشتریان ارائه می شوند.
علاوه بر خرید مشتریان برای استراحت همچنین می توانند از فود کورت این مجموعه استفاده کرده و تهایت لذت خود را در آنجا ببرند.

راه های خرید ارزان قیمت در نروژ

از نروژ چی بخریم ؟

Norway Magnet مگنت نروژ

Norway Magnet مگنت نروژ

مگنت ها می توانند بعنوان یکی از سوغات ها و یادگاری هایی از کشور نروژ به حساب بیایند که بسیار خاطره انگیز بوده و حمل آن بسیار آسان می باشد و حجم خیلی کمی را در چمدان ها اشغال می کنند.
این نوع مگنت ها به نسبت محل ها و شهر هایی که از انجا می خرید تهیه می شوند به طوری که برای یادگاری مراکز و اماکن مهم این کشور به صورت بسیارکوچک بر این مگنت ها تهیه می شوند و بوسیله آهن ربای کوچکی که در قسمت پشتی آن نسب شده به راحتی بر روی سطوحی که این آهن ربا ها را جذب می کنند قرار میگیرند.

Lucky Trolls ترول خوش شانس

Lucky Trolls ترول خوش شانس

یکی از رسوم و عروسک های دوران اسکاندیناوی می باشد که در نروژ دارای طرفداران بسیاری می باشد.
این عروسک ها موجوداتی کوچک و عجیب غریب هستند که در این کشور طی گذر سال ها طرفداران بیشماری را پیدا کرده اند و در شکلهای مختلف قابل تهیه در فروشگاه ها و سوغات فروشی های این کشور می باشند و قابلیت حمل بسیار آسانی می باشد.

هزینه خرید سوغات در نروژ

خوشمزه ترین غذا های نروژ

Brunost پنیر قهوه ای

Brunost پنیر قهوه ای

یکی از محبوب ترین پنیر های که در کشور نروژ طرفداران بسیاری دارد و با نام برونست نیز مشهور و شناخته شده می باشد.
این پنیر از آب پنیری به دست می آید که زمان طولانی پخته می شود و به ماده ای قهوه ای رنگ و شور مزه در می آید.
این پنیرها به صورت برش های نازک شده برای وعده صبحانه در این کشور مورد استفاده قرار میگیرند.

Norway Tubular caviar خاویار تیوپی نروژی

Norway Tubular caviar خاویار تیوپی نروژی

یکی از محبوب ترین خوراکی هایی که در کشور نروژ طرفداران بسیاری دارد محصولات تیوپی می باشد که در انواع بسته بندی ها ارائه می شوند و قابلیت حمل آسانی را دارا می باشد.
خاویار نیز در رده همین غذاهای می باشد که در کشور نروژ در انواع طعم ها در فروشگاه ها قابل خرید می باشند.

خوراکی های سنتی نروژ

رستوران هایی که در سفر به نروژ حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Kolonihagen کولونی هاگن

Kolonihagen کولونی هاگن

یکی از شناخته شده ترین رستوران های ساخته شده در کشور نروژ میباشد که دارای محیطی دلنشین و آرام در یکی از بهترین مناطق شهر اسلو می باشد.
این رستوران هم دارای فضای داخلی و هم دارای فضای بیرونی می باشد و ارائه دهنده انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه سنتی نروژی با بهترین کیفیت ها می باشد.
گوشت گوزن کبابی و سوپ قارچ وحشی یا ترافل سیاه از محبوب ترین غذهای مورد سفارش در این رستوران توسط مشتریان می باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که تمامی مواد اولیه مورد استفاده در تهیه و طبخ غذاهای این رستوران به صورت روزانه، تازه و ارگانیک تهیه می شوند.

Ekeberg restauranten رستوران اکبرگ

Ekeberg restauranten رستوران اکبرگ

این رستوران در محلی از کشور نروژ واقع شده و فعالیت هایش را به انجام می رساند که دارای منطره فوق العاده زیبا و چشم نوازی می باشد.
این مجموعه هم دارای تراس، فضای بیرونی و داخلی و همچنین کافی شاپ می باشد که از هر کدام که مایل باشید می توانید استفاده نمایید.
غذاهای این رستوران دارای بهترین کیفیت ها می باشند و بسیار لذیذ و خوشمزه نیز می باشند.
مواد اولیه مورد استفاده در تهیه و طبخ غذاهای این رستوران به صورت تازه، ارگانیک و روزانه تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در نروژ

سوالات متداول درباره سفر به نروژ :

هزینه سفر به نروژ چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به نروژ بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و کرون نروژ – نوع سفر زمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به نروژ رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای غیر مستقیم از ایران به نروژ وجود دارد .

فرمول تبدیل نروژ به تومان و تومان به نروژ ؟

برای تبدیل دلار به نروژ و یا تومان به نروژ و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین کرون نروژ به تومان و دلار

آیا برای سفر به نروژ به ویزا نیاز است ؟

ایرانیان برای سفر به نروژ می بایستی ویزای این کشور را دریافت نمایند .
شرایط دریافت ویزای نروژ

قیمت بلیط هواپیما نروژ ؟

قیمت بلیط پروازهای نروژ بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از نرخ دقیق بلیط هواپیما به نروژ وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران – اصفهان – تبریز – شیراز و مشهد پرواز غیر مستقیم به نروژ انجام می شود .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در نروژ ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت رزرو اینترنتی هتل های نروژ سایت شوید .

تورهای مسافرتی نروژ ؟

برای رزرو تور نروژ با شماره های قاره پیما در تماس باشید .
قیمت تور نروژ

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا