دهلی نو

پارک ملی جانور شناسی دهلی

اطلاات و راهنمای کامل درباره پارک ملی جانور شناسی دهلی

پارک ملی جانور شناسی National Zoological Park

درباره پارک ملی جانور شناسی

این پارک جانورشناسی ملی بعنوان یک باغ وحش 176 هکتاری ساخته شده در شهر دهلی در کشور هند شناخته شده می باشد.
این باغ وحش خانه حدود 1350 حیوان است که تقریبا 130 گونه از حیوانات و پرندگان از سراسر جهان را در خود جای داده است.
باغ وحش دهلی چند دهه بعد پس از ساخت دهلی نو به وجود آمد.
اگرچه ایده ایجاد یک باغ وحش در پایتخت ملی در سال 1951 میلادی مطرح شد اما این پارک در نوامبر سال 1959 میلادی به صورت رسمی افتتاح شد.
این مجموعه متشکل از حیواناتی نظیر ببر سفید، پلنگ، خرس، روباه، میمون، شیر آسیایی، گوزن، بز کوهی، شیر دم نوعی میمون دنیای قدیم، زرافه، شامپانزه، کرگدن شاخدار و بسیاری از پرندگان است که به خوبی و در بهترین امکانات از آنها نگهداری می شوند.
علاوه بر پیاده ‌روی می ‌توانید از وسایل حمل‌ و ‌نقل الکتریکی اجاره‌ای باغ وحش برای بازدید از این حیوانات و جانوران استفاده نمایید.
همانند بسیاری از نقاط و جاذبه های گردشگری در این مجموعه برای بازدید مقررات و قوانین خاصی وجود دارد که افرادی که قصد رفتن به انجا را دارند ملزم به رعایت کردن تمامی انها می باشند.
به همراه داشتم انواع نوشیدنی و غذا در محوطه باغ وحش و پارک ممنوع می باشد.
به همراه داشتن مواد اشتعال زا، فندک، انواع مشروبات الکلی، کشیدن سیگار، چاقو و تیغ به داخل این مجموعه اکیدا ممنوع می باشد.
اذیت کردن حیوانات و نزدیک شدن به انها، غذا دادن به حیوانات بدون هماهنگی مسئولین مربوطه، پرتاب کردن اشیا و وسایل به سمت حیوانات در این مجموعه به جد ممنوع می باشد.
در این مجموعه امکاناتی وجود دارند که بازدید کنندگان می توانند از انها استفاده کنند که عبارتند از: آب سرد کن، پارکینگ، تهیه آب، چای، قهوه، بستنی و نوشابه از غرفه های مخصوص در این مجموعه و استفاده آنها در قسمت های مخصوص، سرویس بهداشتی مختص آقایان و بانوان، نیمکت استراحت در محوطه، در دسترس بودن تیم پزشکی در صورت بروز هر گونه مشکل برای بازدید کنندگان، امکان استفاده از صندلی های چرخدار برای افراد کم توان.
در این پارک و باغ وحش همچنین کتابخانه ای وجود دارد که مختص افراد و دوستداران طبیعت می باشد.
حیات وحش، علم دامپزشکی، مدیریت و باغداری موضوعاتی هستند که کتاب های این مجموعه که حدود 2000 مجموعه می باشند در خود جای داده اند و می توانید با رفتن به این کتابخانه از آنها استفاده کرده و بهره مند شوید.
مجلات، مقالات و اخبارهای بسیاری نیز در این کتابخانه در دسترس و اختیار بازدید کنندگان قرار میگیرند.
دسترسی به این مجموعه بسیار آسان و قابل دسترس مردم و علاقه مندان به رفتن به این مجموعه می باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا