آذربایجان

چشم باکو

اطلاعات و راهنمای کامل درباره چرخ و فلک چشم باکو

چشم باکو The eyes of Baku

درباره چشم باکو

یک چرخ و فلک بسیار بزرگ ساخته شده در پارک ملی باکو می باشد که به اسم چشم باکو و همچنین یکی از نماد های اصلی این شهر شناخته شده می باشد.
یکی دیگر از اسامی که این چرخ و فلک بدان مشهور و شناخته شده است، چشم شیطان می باشد که دارای حدود 60 متر ارتفاع بوده و نزدیک به 30 کابین را در خود دارا می باشد.
هر کابین در این چرخ و فلک قابلیت ظرفیت حداکثر هشت نفر را دارا می باشد.
این چرخ و فلک تازه تاسیس می باشد و در ماه مارس سال 2019 افتتاح گردیده و کاملا سالم می باشد و قابل ذکر است که هر دور چرخشش کامل آن حدود نیم ساعت الی 40 دقیقه به طول می انجامد که می تواند تجربه ای بسیار خاص برای افراد رقم بزند.
هنگام استفاده از این چرخ و فلک از یک سو دریای خزر و از سوب دیگر نمای زیبایی از شهر باکو را می توانید نظاره گر باشید.
این چرخ و فلک قابل ذکر است که در یک اسکله در نزدیکی دریای خزر واقع شده است و در بین مردم سکن این شهر و همچنین توریست ها و گردشگران محبوب می باشد.
افرادی که می خواهند به این چرخ و فلک که به چشم باکو معروف می باشد یا باید در طول روز و پیش از غروی خورشید به آنجا بروند و یا پس از غروب خورشید تا بتوانند نهایت لذت را در مدت زمان حضورشان در آنجا تجربه نمایند.
در روز و شب هیچ محدودیتی برای استفاده از این چرخ و فلک وجود ندارد و هر زمانی را که انتخاب نمایید به غیر از روزهای بارانی وبرفی می توانید از آن استفاده نمایید.
این مجموعه از ساعت 10 صبح الی 11 شب باز می باشد.

مراکز گردشگری در نزدیکی چشم باکو

همانند بسیاری از اماکن گردشگری در نزدیکی چشم باکو نیز از این مجموعه های دیدنی و تفریحی نیز وجود دارد که با پیمودن مسیری کم می توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته و از آنها نیز دیدن کنید و لحظاتی خوش را برای خود رقم بزنید.
در ادامه به برخی از محبوب ترین اماکن دیدنی و گردشگری در نزدیکی چشم باکو اشاره خواهیم نمود.

موزه فرش باکو

موزه فرش باکو
موزه فرش باکو

این موزه در فاصله کمی از چشم باکو ساخته شده است و با رفتن به آنجا و دیدن قسمت های مختلف موزه می توانید با انواع فرش های دتسباف قدیمی کار هنرمندان این کشور آشنا شده و همچنین انواع فرش های ماشینی را نیز می توانید در این مجموعه ببینید.
در این موزه فرش هایی که به نمایش گذاشته شده اند با تکنیک های خاص و منحصر به فردی به وجود امده اند که تمامی آنها بسیار چشم نواز نیز می باشند.

پارک فیلارمونیک باکو

پارک فیلارمونیک باکو
پارک فیلارمونیک باکو

یکی از زیباترین و همچنین قدیمی ترین پارک های ساخته شده در شهر باکو می باشد که اگر دنبال لذت بردن از طبیعتی زیبا و آرام بخش می باشید رفتن به این مکان را به شما پیشنهاد می نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا