آذربایجان

تئاتر اپرا و رقص باله دولتی آذربایجان باکو

راهنما و اطلاعات کامل درباره تئاتر اپرا و رقص باله دولتی آذربایجان باکو

تئاتر اپرا و رقص باله دولتی آذربایجان باکو Azerbaijan State Academic Opera and Ballet Theater

درباره تئاتر اپرا و رقص باله دولتی باکو

این تئاتر در سال 1910 میلادی توسط مهندس معروف ساخت و ساز، آقای بیو طراحی و ساخته شده است.
همانند سایر آثار معماری ملی از آغاز قرن، این بنای زیبا نیز شامل عناصر و ویژگی های سبک های باروک، روکوکو و مغولی است.
توسعه اپرا ملی نزدیک به نام یکی از آهنگسازان برجسته قرن بیستم، بنیانگذار موسیقی حرفه ای آذربایجانی، اوزییر حاجیبیلی، که اولین اپرای آذربایجانی، لیلی و مجنون در سال 1908 میلادی را ایجاد کرد، مرتبط است.
این مکان زیبا هر ساله تعداد بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب می کند و برنامه های بسیاری در تمامی فصول سال در آن برگزار و اجرا می گردد.
در حال حاضر تئاتر دولتی اپرا و باله آذربایجان بعنوان یکی از مؤسسات فرهنگی پیشرو شناخته شده می باشد و هنرمندان بسیاری از این کشور و همچنین از کشورهای متعدد در این مجموعه اجراهای خاص و به یاد ماندنی را برای مردم اجرا کرده اند.
از هنرمندان محبوب و شناخته شده ای که در طی سالیان متعدد در این مجموعه برنامه اجرا کرده اند می توان به: فئودور شالیاپین، لئونید سوبینوف، والریا بارسووا، ایرینا آرکیپووا، النا اوبرازتسووا، مارا بیشو، مایا پلیستکایا، مونتسرات کابالیه، خوزه کارراس، زوراب سوتکیلاوا، ویاچسلاو گوردیف، ولادیسلاو اسلاوووا اشاره نمود.
این هنرمندان با اجراهای خود در این مجموعه خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را برای علاقه مندان به یادگار ثبت کرده اند.
معماری ساختاری این مجموعه بهقدری خاص و منحصر به فرد می باشد که حتی اگر به داخل ان هم نروید زیبایی های خود را برای مجذوب کردن مردم نشان می دهید و همین امر باعث می شود مردم، توریست ها و گردشگران بسیاری به داخل این ساختمان برای بازدید و کشف تمامی زیبایی های آن بپردازند.
از زمان تاسیس تاکنون این بنا چندین مرتبطه مورد بازسازی های مختلف قرار گرفته و قابل ذکر است که در حال حاظر این بنا تحت حفاظت دولت این کشور اداره می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا