آذربایجان

مسجد حیدر باکو آذربایجان

راهنمای دسترسی ( آدرس ) و اطلاعات کامل درباره مسجد حیدر باکو آذربایجان

مسجد حیدر باکو آذربایجان Heydar Baku Mosque

درباره مسجد حیدر باکو

مسجد حیدر در شهر باکو ساخته شده است و دارای مساحتی دوازده هزار متر مربعی بوده و می تواند حدود 14 هزار نفر را در خود جای دهد.
این مسجد همچنین بعنوان بزرگترین مسجد ساخته شده در منطقه قفقاز نیز شناخته شده می باشد.
این مسجد در حومهٔ بینه ‌قدی شهر باکو کشور آذربایجان ساخته شده است و هر ساله مراسم های مذهبی بسیاری در این مسجد برگزار می شوند.
این مسجد در سال 2014 و در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع افتتاح گردید (این نکته نیز قابل ذکر است که پیشینه ساخت این مسجد به سال 1893 میلادی باز میگردد) و دلیل نامگذاری این مسجد بابت این موضوع است که حیدر علی اف آنرا به همراه همسرش آنرا افتتاح کرده است.
این نکته قابل ذکر است که نمای این مسجد به سبک اسلامی شیروان ساخته شده است و همچنین از چهار مناره تشکیل شده، که ارتفاع هر کدام از آن ها به 95 متر می رسد و سنگ های زیبای استفاده شده برای ساخت مسجد نیز به زیبایی خودنمایی می کنند و همچنین دو گنبد 55 و 35 متری که با سنگ ها و نورپردازی های بسیار زیبا در کنار مناره های مسجد چشم نوازی می کنند.

مسجد حیدر باکو آذربایجان
مسجد حیدر باکو آذربایجان

در طی چندین سال اخیر این مجموعه مورد بازسازی هایی قرار گرفته که در طی این کارهای انجام شده برخی بخش های جدید نظیر: دو وضوخانه، دو سالن سمینار و گردهمایی و یک کتابخانه بزرگ نیز به این مسجد اضافه گردیده است.
در این مسجد مراسم های بسیاری برگزار می گردد و بسیاری از گردشگران در سفرشان به باکو از این بنا بازدید می کنند.
این نکته نیز قابل ذکر است که این مسجد دارای معماری زیبا و چشم نوازی می باشد و در هنگام شب با روشن شدن نورپردازی هایش چشم هر بیننده و بازدید کننده ای را مجذوب خود می گرداند.
در روزهایی که مراسم های مخصوصی در این مسجد برگزار میگردد ممکن است نتوانید برای بازدید به داخل بروید اما در مابقی روزهای عادی مشکلی برای بازدید مردم وجود ندارد.
در کمتر از یک ساعت می توانید به رفتن به این بنای مذهبی زیبا از این مسجد دیدن نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا