ارمنستان

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان

بهترین زمان رفتن به ارمنستان برای تفریح - خرید - جشن ها - فستیوال ها و ارزان بودن سفر

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان از نظر آب و هوا

در طول تمامی فصول سال امکان سفر به کشور ارمنستان و شهر ایروان برای توریست ها و گردشگران امکان پذیر و میسر می باشد.

ارمنستان دارای آب و هوایی قاره ای بوده و می توان آن را بعنوان کشوری که دارای چهار فصل می باشد شناخت.

این کشور دارای زمستان هایی بسیار سرد می باشد و در این فصل شاهد بارش های متعدد باران و به خصوص برف خواهید بود به نحوی که میبایست لباس های بسیاری گرمی به همراه داشته باشید اما در این فصل نیز می توانید گردشگران و توریست هایی را در این کشور شاهد باشید مخصوصا در روز های سال نو میلادی که مسافران بسیاری برای گذراندن تعطیلات کریسمس و سال نو به این کشور سفر می کنند.

بارش برف در کشور ارمنستان و فصل زمستان از دی‌ ماه شروع می‌ شود و بیشتر مناطق کشور را می‌پوشاند.

از اواخر بهمن ماه نیز، دمای هوا کمی افزایش می‌ یابد اما همچنان متغیر و غیر قابل پیش بینی می باشد.

در زمستان در شهر ایروان کشور ارمنستان تفریحات بسیاری برای استفاده مردم محلی و بومی و همچنین گردشگران وجود دارد که از محبوب ترین آنها می توان به اسکی روی برف یا یخ اشاره کرد.

بهترین زمان برای تفریحات زمستانی در ارمنستان 

تساغ کادزور یکی از بهترین مناطق برای این تفریح زمستانی می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا 1750 متر می باشد و همچنین قابل ذکر است در این پیست تله کابینی هم برای دسترسی بازدید کنندگان وجود دارد که آن هم تا ارتفاع 2819 متری از کوه تغنیس واقع شده است.

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان از نظر گردشگران

اما فصل شلوغ، پر تردد و پر طرفدار برای سفر به کشور ارمنستان تابستان می باشد که بهترین زمان برای گشت و گذار در این کشور و استفاده از تفریحات آبی می باشد و از اوایل تیر تا اواسط شهریور ماه بهترین زمان برای سفر می باشد زیرا از اواسط شهریور سرمای هوا در این کشور آغاز می گردد چون به سمت پاییز و زمستان می رود.

بهار نیز می تواند فصلی مناسب برای سفر به کشور ارمنستان باشد مخصوصا در زمان عید نوروز ایرانیان که باز همانند تعطیلات سال نو میلادی مسافران بسیاری برای گذراندن تعطیلات خود به این کشور زیبا با تاریخ و فرهنگ غنی و مردم مهمان نواز سفر می کنند و لحظات خوش و به یاد ماندی را برای خود و دوستان و خانواده رقم می زنند.

در فصل بهار همچنین پر از درختان و گل‌های سبز می باشد که بسیار زیبا و چشم نواز میباشد.

بهترین زمان برای رفتن به ارمنستان از نظر ارزان بودن قیمت

این نکته در رابطه با قیمت ها در شهر ایروان کشور ارمنستان قابل ذکر است که در تابستان که فصل شلوغ و پرتردد گردشگری محسوب می  شود قیمت های تورها، هتل ها و … کم بالاتر از دیگر فصول مانند زمستان که سرمای هوا بسیار است می باشد.

ارمنستان را می توان کشوری دانست که در میان مقاصد گردشگری در جهان از نظر آب و هوا در رتبه چهلم از صد قرار گرفته شده است.

به این نکته نیز در رابطه با کشور ارمنستان و شهر ایروان می توان اشاره کرد که ماه های جولای، سپتامبر و آوریل بعنوان ماه هایی هستند که کمترین بارش باران را در آن شاهد خواهید بود.

ماه آگوست نیز بعنوان کم رطوبت ترین ماه سال در شهر ایروان کشور ارمنستان شناخته شده می باشد.

در ماه های جولای ، آگوست و ژوئن وزش باد در ارمنستان آرام  وبه صورت ملایم می  باشد.

زمان برگزاری فستیوال ها  و جشن ها در ارمنستان

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسایری در طول سال در این کشور برگزار می گردد که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور جلب می کند.

در زمستان فستیوال هایی برای برگزاری سال نو میلادی و آغاز سال جدید و نو برگزار می گردد که در آن همانند دیگر فستیوال ها می توانید از تخفیف ها و قیمت های مناسب مراکز خرید این کشور استفاده نماییدد.

دیگر فستیوال و جشن هایی که برگزار می شود در فصل بهار و در نزدیکی عید نوروز ایرانیان می باشد که به جرات می توان گفت بعد از تابستان در این فصل و زمان از سال می توانید ایرانیان بسیاری را شاهد باشید که برای گذراندن تعطیلات و دیدن این فستیوال ها و جشن ها  وهمچنین استفاده از تخفیف ها و خرید به این کشور زیبا و تاریخی سفر می کنند.

یکی دیگر از محبوب ترین و مشهور ترین جشن ها و فستیوال هایی که در کشور ارمنستان برگزار می شود جشن وارداوار یا همان جشن آباشی ارامنه می باشد که معمولا در تیر ماه فصل تابستان برگزار می گردد چون هوا گرم بوده و با آب پاشی و به جا آوردن این عید و فستیوال مردم روزبسیار مهیج و خوبی را در کنار هم تجربه می کنند زیرا در این روز به هر طرف و هر نقطه از ایروان و کشور ارمنستان که بروید مردم شاد و مهربانی را خواهید دید که در حال برگزاری این جشن دیرینه خود می باشند.

اطلاعات کلی درباره مراکز دیدنی – رستوران ها – سوغات – مراکز خرید و غذاهای ارمنستان :

تفریحات ارمنستان چیست ؟

پلی سیتی Play City

شهر بازی و تفرحات کودکان و بچه ها در ارمنستان
شهر بازی پلی سیتی – قاره پیما

یکی از بهترین مراکز تفریحی در شهر ایروان ارمنستان که بیشتر برای کودکان و بچه ها گزینه مناسب می باشد البته بزرگسالان نیز می توانند به راحتی از بسیاری از  بازی های این مجموعه استفاده نمایند.

این مجموعه در  سال 2002 برای استفاده عموم افتتاح گردیده استو وبسیار محبوب و پرطرفدار در میان مردم محلی وو همچنین توریست ها و گردشگران می باشد.

یست کارتینگ،  زمین گلف، پینت بال، بولینگ، بیلیارد، باشگاه تیر اندازی، سینما، بازی های کامپیوتری، زمین های بازی کودکان از جمله امکانات قابل استفاده در پلی سیتی ارمنستان می باشد.

باشگاه سوارکاری آیرودزی Ayrudzi Riding Club

لیست مراکز خرید ارمنستان
باشگاه آیرودزی ایروان ارمنستان – قاره پیما

یکی دیگر از مراکز تفریحی قابل استفاده در کشور ارمنستان میباشد.

این مجموعه گزینه ای مناسب برای افرادی است که علاقه مند به اسب سواری هستند و این نکته نیز قابل ذکر است که افرادی که علاقه مند به اسب سواری هستند اما تجربه ای در این ضمینه ندارند اسب سواری، غذا دادن به اسب ها و نحوه زین کردن اسب ها توسط مربیان حرفه ای آموزش داده می شود.

فیلم از تفریحات ارمنستان

غذاهای سنتی ارمنی

کوفته خام Chi Kofte 

در ارمنستان غذا چی بخوریم
کوفته خام – قاره پیما

این غذای لذیذ با نام کوفته خام در میان مردم این کشور و توریست ها شناخته شده می باشد.
کوفته خام را می توان بعنوان غذای سنتی و فرهنگی ارمنیان منطقه کیلیکیه شناخت.
این غذا معمولا در مراسم ها و اعیاد خاص در این کشور طبخ می شود و بسیار لذیذ نیز می باشد.
گوشت را با روغن زیتون و پیاز خام خرد شده بر روی یک بشقاب برای سرو می گذراند و یا آنها را به شکل تخم مرغ درست می کنند و در کنار سبزیجات تازه و لیمو ترش سرو می کنند.

ژینگالاهاتس Zhingyalov hats

غذاهای خیابانی ارمنستان
ژینگیلیاهاتس ( کوتم ) – قاره پیما

نوعی نان صاف طبخ شده توسط ارامنه می باشد که بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و داخل آن بوسیله گیاهان و سبزیجات تازه خرد شده پر می شود.

این نوع از نان خوراک سنتی نختص ساکنین جمهوری آرتساخ می باشد.

خمیر این نان به سادگی و بوسیله آرد، نمک و آب تهیه می شود.

وقتی خمیر آماده شد و بوسیله سبزیجات پر گردید آنرا بروی قطعه ای آهنی که ساج نام دارد و بر روی آتش قرار میگیرد می گذراند و این نان بر روی این قطعه به آرامی می پزد و بعد از پخت کامل آنرا در کنار آبجو، دوغ، شراب ارمنی و برخی مواقع ماست سرو می کنند.

دسرهای معروف ارمنستان

آثار باستانی و تاریخی ارمنستان :

بنای یادبود مادر ارمنستان Mother Armenia Monument

مکان های تاریخی ارمنستان
بنای یادبود مادر ارمنستان – قاره پیما

این مجسمه به طول 23 متر است و دارای ستونی است که با لامپ های زیادی تزیین شده و به زیبایی آن افزوده است.
مجسمه مادر ارمنستان با شمشیری که به‌دست گرفته و محافظی که جلوی پایش است، یک محافظ برای کشورارمنستان است ومردم و ساکنین کشور ارمنستان آن را نماد صلح در کشور خود می‌دانند.
این مجسمه همچنین مردم ارمنستان را به یاد سوسه مایریک زنی که در زمان جنگ در ارمنستان پا به پای جوانان ارمنی جنگید می اندازد.
این مجسمه همچنین در نزدیکی پارک حاقتاناک می باشد که در آنجا چرخ و فلک و وسایل بازی برای بچه ها,کافه و رستوران نیز وجود دارد.

معبد گارنی Garni Temple

هزینه وروذی به مکان های دیدنی ارمنستان
معبد گارنی – قاره پیما

این معبد تاریخی و اثر باستانی در 28 کیلومتری جنوب شرقی ایروان ساخته شده است و همچنین در نزدیکی استان کوتایک نیز می باشد.

این مکان بسیار زیبا به علت دارا بودن آب و هوای دلچسب و معتدل در طی قرون مختلف مکانی بوده برای استراحت و شکار پادشهان مختلف.

این بنا ساختمانی با ستون های عظیم و مهراب هایی است که برای پرستش خدایان ساخته شده بوده است.

محوطه داخلی آن که محل عبادت بوده است، حدود 7 متر ارتفاع، 8 متر طول و 5متر عرض دارد و با ورود خود به این مکان معماری چشم نوازی را مشاهده خواهید کرد که همین دلیل به یکی از عواملی تبدیل گردیده که باعت می شود گردشگران بسیاری در سفر خود به کشور ارمنستان از این بنا بازدید نمایند.

تصویر نمای بیرونی این معبد با شکوه و عظیم، به عنوان یکی از سمبل های تاریخی کشور ارمنستان، سالها برروی اسکناس های 5000 درامی این کشور نقش بسته بود.

این معبد بسیار زیبا دارای پله های بسیار بزرگ و ستون های یونانی پر عظمتی است که سر ستون آنها با حاشیه های بسیار زینتی آراسته شده است.

در کنار معبد هم، ویرانه های یک حمام که عامه مردم حق استفاده از آن را نداشتند و مربوط به دوره روم باستان است و یک کلیسا مربوط به قرن هفتم وجود دارد.

معبد گارنی با شهر ایروان حدود 30 کیلومتر فاصله دارد.

برای رفتن به این معبد زیبا و تاریخی می توانید در انواع تور ها ثبت نام کرده و یا بوسیله اتوبوس و مینی بوس های مخصوصی به آنجا رفته و در ایستگاه گارنی پیاده شوید.

هزینه ورود به جاهای دیدنی ارمنستان

لوکس ترین مراکز خرید ایروان 

مرکز خرید مترونوم ارمنستان Metronome Mall Yerevan 

ارزانترین جا برای خرید در ارمنستان
مترونوم مال ارمنستان – قاره پیما

مجموعه ای از برند های مطرح بین المللی و همچنین داخلی را در این مرکز خرید محبوب و پرتردد در شهر ایروان کشور ارمنستان می توانید پیدا نمایید.
از انواع لوازم آرایش، محصولات بهداشتی، کیف، کفش، پوشاک، زیور آلات، وسایل دکوری و تزیینی، انواع خوراکی ها و … را می توانید در این مجموعه پیدا نمایید.
علاوه بر خرید در این مجموعه می تواندی از فود کورت و کافی شاپ آنجا نیز استفاده نمایید.

مرکز خرید ریو مال ایروان Rio Mall Shopping Center Yerevan 

بازارهای خیابانی ارمنستان
رویال مال ایروان – قاره پیما

یکی دیگر از مراکز خرید محبوب ساخته شده در شهر ایروان کشور ارمنستان میباشد که بواسطه موقعیت جغرافیایی عالی خود که در امتداد خیابان های مجاور بزرگراه سارالانج واقع شده است در بین مردم و بسیاری از توریست ها محبوب و شناخته شده میباشد.
این مرکز خرید در مساحتی حدود بیست و چهار هزار متر مربع ساخته شده است و ارائه دهنده انواع فروشگاه های ارائه دهنده برند های مطرح بین المللی و داخلی می باشد.
از اجناسی که می توانید در فروشگاه های این مجموعه پیدا کرده و خرید نمایید می توان به پوشاک، انواع خوراکی های، کیف، کفش، زیور آلات، محصولات بهداشتی، لوازم خانگی، وسایل دکوری و تزیینی و … اشاره کرد.
علاوه بر خرید مشتریان در این مرکز خرید می توانند از دیگر امکانات آن نظیر فود کورت، سینما، کافی شاپ، سالن بازی کودکان، ا نواع خیاطی ها، صرافی ها و … بهره مند شوند و نهایت لذت را در هنگام حضورشان در این مرکز خرید داشته باشند.

ساعت کاری و روزهای کاری مراکز خرید ایروان

سوغاتی های ارمنستان 

خاچکار – صنایع دستی سنگی ارمنستان

سوغات ارمنستان - از ارمنستان چی بخریم
خاچکار ارمنستان – قاره پیما

یکی از محبوب ترین سوغات کشور ارمنستان خاچکار بوده که نام زبان ارمنی آن می باشد.

خاچکار به سنگ‌هایی گفته می‌شود که روی آن‌ها طرح صلیب حکاکی شده است و مذهبی و تاریخی نیز می باشند.

شما در سفر خود به ارمنستان می توانید نمونه های کوچکی از آنها را به عنوان یادگار با خود به منزلتان ببرید.

مربای گردو ارمنستان

سوغات خوردنی ارمنستان
مربای گردو ارمنی – قاره پیما

یکی از خوشمزه ترین و متفاوت ترین سوغات های کشور ارمنستان مربای گردو می باشد.

مزه این مربا ملس بوده و به همرا چای بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد.

این مربا در تمامی مغازه های موجود در ارمنستان به راحتی یافت می شود اما مرغوب ترین مربای گردو را می توانید از روستای گغارت و گارنی تهیه کنید و نوش جان نمایید.

از ارمنستان چه هدیه ای بخریم ؟

کافه های معروف ایروان ارمنستان

کافه جازوه Jazzve Cafe

بهترین کافه شهر ایروان ارمنستان
کافه جازوه ایروان – قاره پیما

معروفترین شعبه جازوه در نزدیکی میدان اپرا و در کنار کافه ها و رستوران های متعدد دیگر قرار گرفته است.

در این کافه علاوه بر فست فود و دسر و انواع نوشیدنی ها حتما” پیشنهاد میشود قهوه مخصوص آنرا امتحان کرده و در کمار آن نیز می توانید از انواع کیک های خوشمزه آن به خصوص کیک های شکلاتی آن نیز سفارش داده و نهایت لذت را با حضور خود در این مکان داشته باشید.

کافه جازوه از انواع کافه ها در ارمنستا ن وشهر ایروان است که دارای 11 شعبه بوده و بسیار محبوب در میان ارامنه و گردشگران می  باشد.

کافه لوئیز چاردن Louis Charden Cafe

کافه و رستوران های مرکز شهر ارمنستان
کافه لوئیز چاردن ارمنستان – قاره پیما

این کافه با محیطی مردن و همزمان کلاسیک در شهر ایروان ساخته شده است و در آنجا به هنگام سفارش نوشیدنی های خود می توانید از شیرینی هایی که خود کارکنان این مجموعه بصورت روزانه درست می کنند سفارش داده و از طعم و مزه آنها لذت ببرید.

در این مجموعه علاوه بر قهوه و نوشیدنی های دیگر می توانید از صبحانه، ناهار و شام آن نیز استفاده نمایید.

این کافه در خیابان امیریان بوده و از ساعت 8.30 صبح الی 11.30 شب باز می باشد.

رستوران های ایرانی ارمنستان ایروان

 

سوالات متداول درباره بهترین زمان برای سفر به ارمنستان :

هزینه سفر به ارمستان چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به ارمنستان بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و درام ارمنستان – نوع سفر زیمینی یا هوایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به ارمنستان رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین شخصی به ارمنستان از ایران وجود دارد .

فرمول تبدیل درام به تومان و تومان به درام ؟

برای تبدیل دلار به دارم و یا توان به درام و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین دارم به تومان و دلار

آیا برای سفر به ارمنستان به ویزا نیاز است ؟

خیر ایرانیان می توانند بدون دریافت ویزا تا 90 روز در ارمنستان اقامت داشته باشند .

قیمت بلیط هواپیما ارمنستان ؟

قیمت بلیط پروازهای ارمنستان بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از قیمت بلیط رفت و برگشت ایروان وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران پرواز مستقیم به ارمنستان انجام می شود .

قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان ؟

قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان نیز در تاریخ ها و با شرکت های مختلف متفاوت است برای آگاهی از خرید اینترنتی اتوبوس ایروان به تهران وارد سایت قاره پیما شوید .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در ارمنستان ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت قیمت هتل های ایروان سایت شوید .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    اگر سوال یا نظزی درباره بهترین زمان سفر در ارمنستان دارید لطفا در این قسمت با سایرین به اشتراگ بگذارید
    با تشکر – قاره پیما

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا