ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان

بررسی دقیق هزینه سفر - حمل و نقل - بلیط - تور - هتل و ... در ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان به صورت دقیق چقدر است ؟

هزینه سفر به ارمنستان

تمامی مسافران در حین سفر خود به کشور ارمنستان ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در این کشور زیبا هستند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد .

این نکته نیز قابل ذکر است که هزینه های نسبتا” پایین، مسافت کم و جاذبه های زیبای گردشگری این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری از سوی ایرانیان تبدیل گردانده است .

واحد پول ارمنستان چیست ؟

واحد پول ارمنستان چیست
دارم واحد پول ارمنستان – قاره پیما

در ابتدا برای آشنایی مسافران با ارز مورد استفاده در این کشور می بایست اشاره کرد که واحد ارزی مورد استفاده در کشور ارمنستان درام بوده و سکه های ارمنستان به صورت 10، 20، 50، 100، 200 و 500 درامی  و همچنین اسکناس های مورد استفاده مردم در این کشور 50، 100، 500، 1000، 5000، 10000 و 20000 درامی می باشد .

برای سفر به این کشور هم می توانید درام و هم دلار که قابل تبدیل در صرافی های این کشور می باشد را به همراه داشته باشید .

هزینه خرید بلیط – تور و هتل در ارمنستان :

هزینه خرید بلیط - تور و هتل در ارمنستان
هزینه خرید بلیط هواپیما و اتوبوس از ایران به رمنستان – قاره پیما

توریست ها و گردشگران برای سفر به ارمنستان می توانند از تور های مختص این کشور استفاده کنند و یا به صورت شخصی و با هزینه های جداگانه به این کشور سفر کنند .

برای سفر به صورت گرفتن تور به دو صورت زمینی و هوایی این امکان وجود دارد اما قابل ذکر است راحت ترین روش سفر به کشور ارمنستان استفاده از هواپیما می باشد و همچنین قابل ذکر است هزینه تور ها در این کشور بسته به فصل انتخابی شما می توانند متغییر می باشند و در زمان نزدیک به سفر خود باید از قیمت دقیق آنها کسب اطلاع نمایید .

خرید اینترنتی بلیط ارمنستان

برای سفر شخصی نیز سه گزینه سفر هوایی، زمینی (با اتوبوس)، و زمینی (وسایل نقلیه شخص که می بایست ترانزیت شوند)  پیش روی مسافران می باشد که هر فرد بر اساس میزان بودجه خود از هریک از این روش ها استفاده می نماید .

این نکته نیز قابل ذکر است که در دو روش سفر شخصی و گرفتن تور های مخصوص مسافران می بایست هزینه عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت نمایید که در بانک ها کشور می بایست این هزینه پرداخت شود اما در سفر هوایی می توانید این هزینه ها را در بانک های فرودگاه نیز پرداخت نمایید .

برای افرادی که به صورت شخصی به این کشور سفر می کنند می بایست هزینه هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود را پرداخت نمایند .

هزینه رزرو هتل و اقامت در ارمنستان :

هزینه رزرو هتل و اقامت در ارمنستان
هزینه رزررو هتل – اجاره آپارتمان – سوئیت و خانه در ایروان ارمنستان – قاره پیما

برای اقامت در این کشور گزینه های متفاوتی اعم از استفاده از هتل های کشور و اجاره منازل شخصی پیش روی مسافارن می باشد .

اجاره منزل در این کشور و قیمت های آن بسته به محله و متراژ متفاوت می باشد که قبل از سفر می توانید با آزانس ها معتبری که منازل را اجاره می دهند به توافق برای گرفتن محل اقامت خود برسید .

بهترین هتل های ارمنستان

برای اقامت در هتل ها نیز می توانید در محله های مختلف و بر اساس ستاره ها هتل و همچنین میزان بودجه خود محل اقامت مد نظرتان را انتخاب نمایید .

هزینه هتل 3 ستاره در ارمنستان :

برای اقامت در هتل های 3 ستاره در کشور ارمنستان به ازای هر شب اقامت می بایست حدودا 8000 الی 46000 درام ارمنستان هزینه نمایید .

هزینه هتل 4 ستاره در ارمنستان :

برای  استفاده و اقامت در هتل های 4 ستاره این کشور میبایست به ازای هر شب اقامت حدود 16000 الی 115000 درام ارمنستان هزینه پرداخت نمایید .

هزینه هتل 5 ستاره در ارمنستان :

استفاده از هتل های 5 ستاره در این کشور برای مسافران به ازای هر شب اقامت هزینه ای حدود 55000 الی 200000 درام ارمنستان را در بر خواهد داشت .

هزینه اجاره آپارتمان و سویئت در ارمنستان ایروان :

برای اقامت همچنین گزینه ای دیگر پیش روی مسافران می باشد که آن هم استفاده از هاستل های این کشور می باشد که به ازای هر شب اقامت در این مجموعه ها حدودا می بایست 2000 الی 9000 درام ارمنستان هزینه نمایید .

هزینه حمل و نقل ( تاکسی – اتوبوس – مترو ) در ارمنستان :

هزینه حمل و نقل ( تاکسی - اتوبوس - مترو ) در ارمنستان
هزینه حمل و نقل عمومی در ارمنستان – قاره پیما

برای ایاب ذهاب نیز در این کشور گزینه های متفاوتی نظیر مترو، اتوبوس، مینی بوس، اتوبوس برقی، مارشروتکا و تاکسی پیش روی مسافران و گردشگران می باشد .

ورودی اولیه برای  استفاده از تاکسی در این کشور 600 درام ارمنستان می باشد که به ازای هر کیلومتر 100 درام ارمنستان به هزینه ها اضافه میگردد و بای اطلاع دقیق از میزان مسافت طی شده می توانید تاکسی هایی را سوار شوید که کیلومتر شمار داشته باشند .

برای استفاده از مارشوتکا می بایست هزینه 100 درام ارمنستان را پرداخت نمایید .

برای استفاده از اتوبوس ها در این کشور می توانید با پرداخت 100 درام ارمنستان سوار آنها شوید و این نکته نیز قابل ذکر است که ساعت فعالیت این اتوبوس ها همه روزه از ساعت 6 صبح الی 12 شب می باشد .

برای استفاده از مترو نیز مسافران می بایست 50 درام ارمنستان پرداخت نمایند و این نکته نیز در رابطه با مترو قابل ذکر است که ایروان تنها دارای یک مسیر شمالی جنوبی برای مترو می باشد و همچنین ساعت فعالیت مترو در این کشور از 6 صبح الی 11 شب می باشد .

هزینه غذا در ارمنستان ( هزینه رستوران و کافه – فست فود در ایروان ارمنستان ) :

هزینه غذا در ارمنستان ( هزینه رستوران و کافه - فست فود در ایروان ارمنستان ) :
هزینه غذا در ارمنستان – قاره پیما

برای خورد و خوراک نیز در کشور ارمنستان گزینه های بسیاری پیش روی مسافران می باشد .

هزینه خرید پیتزا و ساندویچ در ارمنستان :

برای استفاده ار مغازه های فسف فود فروشی نظیر مک دونالد به ازای هر وعده غذایی می بایست حدود 2000 الی 3000 درام ارمنستان هزینه نمایید .

هزینه رستوران های ایرانی و معروف ارمنستان :

برای رفتن به رستورانی ارزان قیمت در کشور ارمنستان به ازای هر وعده غذایی می بایست حدود 2000 الی 3000 درام ارمنستان هزینه نمایید .

برای رفتن به رستورانی با سطح متوسط به ازای هر وعده غذایی می بایست حدود 5 هزار الی 9 هزار درام ارمنستان هزینه نمایید .

در نهایت برای استفاده از رستوران های لوکس و مجلل در کشور ارمنستان به ازای هر وعده غذایی می بایست از حدود 7000 الی 15000 درام ارمنستان و یا حتی بالاتر و بسته به نوع رستوران، غذا و سرویس دهی پرداخت نمایید .

هزینه خرید های سوپرمارکتی – خوراکی – میوه جات در ارمنستان :

برای خورد و خوراک متفرقه در این کشور نیز به برخی از هزینه هایی که پیش رویتان قرار میگیرد در ادامه اشاره خواهیم کرد .

برای خرید هر کیلو برنج سفید در این کشور میبایست حدود 700 درام ارمستان هزینه نمایید .

نان در این کشور حدودا 250 الی 300 درام ارمنستان می باشد .

برای خرید یک بطرب آب معدنی 1.5 لیتری می بایست 250 درام ارمنستان هزینه نمایید .

برای خرید هر یک لیتر شیر در این کشور نیز باید 450 درام هزینه نمایید .

گوشت قرمز در این کشور هر کیلوگرم 3400 درام ارمنستان می باشد .

پیاز هر کیلوگرم در این کشور 270 درام ارمنستان می باشد .

گوجه فرنگی هر کیلوگرم در این کشور 385 درام ارمنستان می باشد .

برای خرید سیب زمینی نیز به ازای هر یک کیلوگرم باشد 245 درام ارمنستان باید هزینه نمایید .

هزینه ورود به امکان تاریخی – توریستی و دیدنی ارمنستان چقدر است :

هزینه ورود به امکان تاریخی - توریستی و دیدنی ارمنستان چقدر است
هزینه ورود به موزه های ارمنستان – قاره پیما

همانطور که در اوایل متن اشاره شد این کشور بواسطه دارای بودن مراکز گردشگری بسیاری مودر توجه و محبوبیت توریست ها قرار گرفته است که برای رفتن به اکثر این اماکن باید هزینه ورودی پرداخت نمایید که به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد .

موزه تاریخ ارمنستان از پربازدید ترین اماکن در این کشور محسوب می گردد زیرا نشانگر تاریخ، فرهنگ و تجربیات ارامنه در سال های گذشته می باشد که از ساعت 11 صبح الی 18 بعد از ظهر باز می باشد و ورودی به این موزه به ازای هر نفر 2000 درام ارمنستان می باشد .

یکی دیگر از محبوب ترین اماکن رفاهی و تفریحی در کشور ارمنستان پارک آبی آن می باشد که از 8 صبح الی 10 شب فعالیت دارد و به گردشگران و مردم محلی  و بومی خدمات رفاهی را ارائه می دهد و قابل ذکر است ورودی برای رفتن به این مجموعه از 4000 درام ارمنستان که برای کودکان و خردسالان می باشد آغاز شده و به 9000 درام ارمنستان نیز می رسد .

برای رفتن به باغ وحش این کشور به ازای سن هر فرد از 500 درام ارمنستان آغاز شده و به 1500 درام ارمنستان نیز می رسد و قابل ذکر است ساعت فعالین باغ وحش از 10 صبح الی 9 شب می باشد .

از گالری ملی ارمنستان نیز که بعنوان یکی دیگر از شناخته شده ترین اماکن دیدنی در ارمنستان شناخته شده می باشد میتوانید با پرداخت هزینه 1500 درام ارمنستان از ساعت 9 صبح الی 8 شب بازدید نمایید .

ورودی اولیه برای رفتن به موزه هنرهای مدرن ایروان 600 درام ارمنستان می باشد و ساعات قابل بازید از آنجا از 11صبح الی 6 بعد از ظهر میباشد .

هزینه خرید سیم کارت و تماس در ارمنستان :

هزینه خرید سیم کارت و تماس در ارمنستان
هزینه خرید انواع سیم کارت های مختلف و تماس در ارمنستان – قاره پیما

یکی از مهمترین موادی که به محض رسیدن به کشور ارمنستان باشد اقدام به خرید آن نمایید خط های موبایل می باشد که کمپانی های معتبری نظیر بیلایت و ویواسل از محبوب ترین و شناخته شده ترین شرکت های فعالی در این ضمینه در کشور ارمنستان می باشند .

به این نکته می توان اشاره کرد شرکت ویواسل به دلیل پوشش آنتن دهی بسیار بالا دارای محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود در این ضمینه دارد .

اگر هم نخواهید در این کشور سیم کارت تهیه نمایید و می خواهید که از سیم کارت اریانی خود استفاده نمایید باید قبل از سفر به ارمنستان نسبت هزینه رومینگ اپراتور خود از ایران اقدامات لازم را انجام دهید تا هزینه های تماستان در ارمنستان زیاد نشود و اگر نسبت به این کار قبل از سفر اقدامات مربوطه را انجام ندهید بعد از بازگشت باید هزینه های بسیار بالایی را برای تصفیه بدهی خط خود خرج نمایید .

 

اطلاعات کلی درباره مراکز دیدنی – رستوران ها – سوغات – مراکز خرید و غذاهای ارمنستان :

 

زیباترین مناطق توریستی ارمنستان :

صومعه نوراوانک ارمنستان Norvank

مکان های توریستی ایروان ارمنستان
نوروانک – قاره پیما

در کشور ارمنستان صومعه ها و بناهای تارخی بسیاری را می توانید مشاهده نمایید که یکی از مهمترین آنها صومعه نوراوانک می باشد.
این صومعه در فاصله 120 کیلومتری شهر ایروان واقع شده است و هر ساله بازدید کنندگان بسیاری برای دیدن از این صومعه به محل احداث آن می روند.
در این منطقه همچنین کلیسایی بنام آستواتساتین نیز وجود دارد که معنای آن الاهه مقدس می باشد و قابل ذکر است که از تمامی نقاط در صومعه می توانید این کلیسای زیبا با معماری چشم نواز را مشاهده نمایید.

 قلعه تاریخی آمبرد ارمنستان amberd fortress

قیلم دیدنی های ارمنستان
قلعه آمبرد ارمنستان – قاره پیما

یکی از بناهای محبوب، معروف و شناخته شده در روستای بیورکان کشور ارمنستان می باشد که در ارتفاعی حدود دو هزار و سیصد متری سطح دریا واقع شده است.
فاصله این قلعه تاریخی از مرکز شهر یعنی ایروان با ماشین و رانندگی یک ساعت می باشد.
با رفتن به این منطقه می توانید علاوه بر اینکه از این بنای زیبا و تاریخی بازدید می نمایید همچنین از طبیعت سرسبز و فوق العاده اطراف آن نیز لذت ببرید.

سایر دیدنی های ایروان ارمنستان

بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان 

فروشگاه اسکادا ایروان Scada store yerevan

بهترین مراکز خرید ارمنستان
پاساژ اسکادا ایروان – قاره پیما

یکی از محبوب ترین، معروف ترین و پر فروش ترین برند های کشور ارمنستان که شعب بسیاری در این کشور و شهر ایروان دارد اسکادا می باشد.
یکی از محبوب ترین و پرتردد ترین این شعبات در خیابان ماشتوتس واقع شده است و با رفتن به آنجا می توانید از هر مدل محصولی که دوست داشتید از این برند خرید نمایید.

مرکز خرید تاشیر ایروان Tashir mall Yerevan 

هزینه هرید پوشاک در ارمنستان
مرکز خرید تاشیر ایروان – قاره پیما

یکی از محبوب ترین مراکز خرید ساخته شده در شهر ایروان مرکز خرید تاشیر می باشد و در قسمت جنوبی شهر ایروان و در ما بین خیابان های یرواند کوچار و خیابان موسس خورناتسی واقع شده است.
در این مجموعه ازا نواع برند های مطرح بین المللی و داخلی را می توانید پیدا کرده و بسته به نوع سلیقه خود از هریک که مایل بودین خرید های خود را انجام دهید.
محصولاتی که در این مرکز خرید ارائه می شوند تشکیل یافته از فروشگاه های طلا، کیف، کفش، پوشاک، محصولات بهداشتی، زیور آلات، وسایل دکوری و تزیینی، انواع خوراکی های می باشد.

بازارهای خیابانی و جمعه بازارهای ایروان ارمنستان

سوغاتی های ارمنستان 

عروسک های ارمنی Armenian dolls 

از کجای ایروان سوغاتی بخریم
عروسک های ارمنی – قاره پیما

این عروسک های ارمنی که بوسیله پارچه درست می شوند نماد هایی از مردان و زنان ارمنی هستند که لباس های محلی و سنتی ارمنستان را به تن دارند.
برای دوخت لباس هایی که تن این عروسک ها میباشد از جنی کاموا و موهای آنها از جنس نخ می باشد.
اگر به دنبال سوغاتی زیبا هستید که نمادی از کشور ارمنستان باشد و نشانگر فرهنگ، سنت و تاریخ ارمنستان باشد عروسک های ارمنی می توانند گزینه بسیاری مناسبی برای شما بابت هدیه و یادگاری باشد.

قهوه ارمنستان

ارزانترین سوغات ارمنستان
قهوه ارمنستان – قاره پیما

به یقین می توان گفت ارمنستان دارای یکی از قهوه های بسیار خوش طعم و لذیذ می  باشد.

در تمامی مغازه های در صورت خواست شما دانه های درشت قهوه را جلوی چشم شما به حالت پودر مانند در می آورند و درون جعبه ها و بسته های مخصوص می ریزند.

این موضوع خود باعث می شود که ماندگاری عطر و طعم قهوه بهتر و بیشتر شود.

بهترین جا برای خرید سوغاتی در ارمنستان

خوارکی های لذیذ ارمنستان

قاپاما Ghapama

ارزانترین خوراکی های ارمنستان
قاپاما – قاره پیما

یکی از محبوبترین و لذیذ ترین غذاهای کشور ارمنستان قاپاما می باشد که معمولا و بیشتر مواقع در شب های کریسمس طبخ می شود.

برای پخت این غذا کافی است داخل کدو را خالی کرده و آن را بوسیله برنج و اغلب با میوه ها خشک نظیر زرد آلو، کشمش، آلو بخارا، خرما، بادام و … پر می شود.

بعد از این مراحل آنرا درون قابلمه پر از آب می گذارند  و بعد از چند ساعت پخت آنرا نوش جان می نمایند.

هاریسا Harissa

غذا های خانگی ارمنستان
هاریسا – قاره پیما

یک نوع حلین پر حجم مرغ می باشد که در میان ارامنه و گردشگران بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد.

این غذا در مراسم ها و مناسبت هاب خاص پخته می شود و بسیار لذیذ است.

این غذا از آرد گندم به همرا گوشت بره و مرغ پخته میشود و به مدت طولانی پخته می شود.

این غذا باید با شعله کم و به مدت زیاد پخته شود تا لذیذ تر و خوش طعم تر باشد.

بهترین شیرینی های ارمنستان

بهترین رستوران های سنتی ارمنستان ایروان

رستوران اولد اریوان old erivan restaurant 

رستوران خوب در ایروان
رستوران اولد اریوان – قاره پیما

این رستوران قدیمی و شناخته شده در طبقه هشتم یک ساختمان در خیابان تومانیان واقع شده است.
در این رستوران دکوراسیونی قدیمی و سنتی را به همراه موزیک زنده محلی ارمنیان نیز قابل مشاهده می باشد که لذت بودن مشتریان را در این مجموعه دو چندان میکند.
در منوی این رستوران می توانید انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه ارمنستان را سفارش داده و نوش جان نمایید.
از غذاهای محبوب این رستوان می توان به ماهی ایشخان و دلمه اشاره کرد.

رستوران دولماما dolmama restaurant 

سرو مشروب و شراب در رستوران های ارمنستان
رستوران دولماما ارمنستان – قاره پیما

یک رستوران سنتی و تاریخی ساخته شده در سال 1998 در شهر ایروان ارمنستان می باشد.
در این رستوران انواع غذاهای سنتی برای مشتریان سرو می شود و همچنین این رستوران دارای دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد می باشد.
این رستوران واقع شده در مرکز شهر و در خیابان آبوویان می باشد و یکی از نزدیکترین رستوران ها به میدان جمهوری نیز می باشد.
همانطور که از نام این مکان می توانید حدس بزنید بهترین غذای این رستوران دلمه می باشد که دارای دستور پخت مختص به سرآشپزان خود می باشد.
این رستوران در میان مردم شهر ایروان و همچنین گردشگران بسیار محبوبو و شناخته شده می باشد.

قیمت رستوران های ارمنستان

تفریحات ارمنستان چیست ؟

پاراگلایدر در ارمنستان Paragliding in Armenia

بهترین تفریحات ارمنستان
پاراگلایدر سواری در ایروان – قاره پیما

کشور ارمنستان بواسطه دارای بودن ارتفاعات بلند و کوهستان های بسیار یکی از بهترین گزینه های برای انجان پاراگلایدینگ می باشد.

در باشگاه های این کشور برای آموزش به افراد مبتدی افراد مجرب در این رشته وجود دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید و این تفریح هیجان انگیز را تجربه نمایید.

برای تجربه پرواز محدوده های ایروان- سوان- گیومری مد نظر میباشند که می توانید از منظره چشم نوازی لذت ببرید.

برای استفاده از این تفریح همچنین برای ثبت خاطرات خوش میتوانید از عکاس و فیلم بردار نیز استفاده نمایید.

باشگاه و پارک آبی جرآشخارح Jrashkhar

تفریحات آبی در ارمنستان
پارک آبی ارمنستان – قاره پیما

یکی از بهترین تفریحات در کشور ارمنستان در فصل تابستان استفاده از پارک آبی آن می باشد.

گردشگران با پرداخت ورودی اولیه از تمامی بازی های این مجموعه که متشکل هستند از سرسره های آبی، استخر کودکان، استخر بزرگسالان، کارابین آبی و … استفاده کرده و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنند.

این نکته قابل ذکر است که فیلم برداری از تمامی شرکت کنندگان در این پارک آبی برای رعایت حقوق تمامی بازدید کنندگان ممنوع می باشد مگر اینکه از خانواده و دوستان خود بخواهید عکس یا فیلمی بگیرید.

در این مجوعه همچنین فود کورت، رستوران و کافی شاپ هایی وجود دارد که می توانید در زمان حضورتان در این مکان از هر کدام که مایل بودین استفاده نمایید.

سایر تفریحات هیجان انگیز در ارمنستان

سوالات متداول درباره هزینه های سفر به ارمنستان ایروان :

هزینه سفر به ارمستان چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به ارمنستان بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و درام ارمنستان – نوع سفر زیمینی یا هوایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به ارمنستان رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین شخصی به ارمنستان از ایران وجود دارد .

فرمول تبدیل درام به تومان و تومان به درام ؟

برای تبدیل دلار به دارم و یا توان به درام و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین دارم به تومان و دلار

آیا برای سفر به ارمنستان به ویزا نیاز است ؟

خیر ایرانیان می توانند بدون دریافت ویزا تا 90 روز در ارمنستان اقامت داشته باشند .

قیمت بلیط هواپیما ارمنستان ؟

قیمت بلیط پروازهای ارمنستان بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از هزینه بلیط ارمنستان وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران پرواز مستقیم به ارمنستان انجام می شود .

قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان ؟

قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان نیز در تاریخ ها و با شرکت های مختلف متفاوت است برای آگاهی از قیمت دقیق بلیط اتوبوس تهران ایروان وارد سایت قاره پیما شوید .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در ارمنستان ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت هتل ارمنستان ایروان سایت شوید .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    لطفا اگر به ارمنستان سفر کردید نظر خود را در مورد هزینه سفر به ایروان ارمنستان در این قسمت با همه به اشتراک بگذارید با تشکر

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا