دهلی نو

گورودا شری بنگلا صاحیب دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره گورودا شری بنگلا صاحیب دهلی نو

گورودا شری بنگلا صاحیب Gurudwara Shri Bangla Sahib

درباره گورودا شری بنگلا صاحیب

یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین عبادتگاه های سیک ها در دهلی این مجموعه می باشد که در کشور هند و شهر دهلی ساخته شده است.
این عبادتگاه به دلیل ارتباطش با هشتمین گورو سیک، گورو هار کریشان، و همچنین برکه مقدس در داخل شهرت جهانی دارا می باشد.
این بنا برای اولین بار به عنوان یک زیارتگاه کوچک توسط ژنرال سیک، سردار باگل سینگ در سال 1783میلادی، در خانه ییلاقی اهدایی توسط پادشاه راجا جای سینگ عامر، که بر ساخت نه زیارتگاه سیک ها در دهلی در همان سال، در زمان سلطنت امپراتور مغول نظارت داشت، ساخته شد.
این عبادتگاه جزو 40 معبد موجود و ساخته شده در هندوستان به شمار می رود و بر روی تپه های کریشنا در نزدیکی شرق کایلاش واقع شده است که بسیار مورد احترام ساکنین این کشور و مخصوصا شهر دهلی می باشد.
این عبادتگاه در دهلی نو در بابا خارک سینگ مارگ واقع شده است و با گنبد طلایی و میله پرچم بلندش از بسیاری از نقاط خود نمایی می کند.
یکی دیگر از محبوبیت هایی که این عبادتگاه در بین بازدید کنندگان دارا می باشد شعر خوانی و نوازندگی مردم هنرمند این کشور و شهر دهلی می باشد.
هرساله تعداد بسیار بالایی از مردم ساکن در هند و شهر دهلی، توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به این شهر زیبا از این عبادتگاه نیز بازدید می کنند.
دسترسی به این مکان مذهبی همانند بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری آسان وبا وسایل نقلیه نظیر مترو، تاکسی امکان پذیر می باشد.
ساعت بازدید از این عبادتگاه صبح ها از ساعت 5 الی 1 ظهر و بعد از آن از 4 بعد از ظهر الی 9 شب می باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا