تایلند

حمل و نقل در تایلند

هزینه و قیمت حمل و نقل در تایلند

حمل و نقل در تایلند

تایلند کشوری است که هر ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از توریست ها و گردشگرانی می باشند که برای گذراندن تعطیلات خود به این کشور سفر می کنند.
هر مسافر زمانی که به تایلند وارد می شود در صورتی که نخواهد خودرویی اجاره نماید ملزم به استفاده از واسیل نقلیه عمومی و شخصی دیگری می باشد که در این مطلب ما میخواهیم به انواع وسایل نقلیه ای که در تایلند از آنها می توانید استفاده نمایید اشاره نماییم.
در این کشور برای همه افرادی که دارای بودجه های متفاوت می باشند وسایل نقلیه ارزان و گران قیمت وجود دارد که از هر کدام که مایل باشید برای رسیدن به مقصد خود می توانید استفاده نمایید.

توک توک tuk tuk

توک توک tuk tuk
توک توک tuk tuk

یک وسیله نقلیه سه چرخه در کشور تایلند می باشد که کاربد بسیار بالایی برای مردم و مسافران برای جا به جایی در سطح شهر و رفتن به مکان های مختلف را دارا می باشد.
بسیاری از توریست ها با استفاده از این وسیله نقلیه بعنوان یکی از جاذبه های این کشور استفاده می کنند.
توک توک ها در کشور تایلند همانند تاکسی ها نمی باشند و هیچ تاکسی متری ندارند و باید حتما قبل از سوار شدن بر سر قیمت با راننده به توافق برسید تا در آخر و موقع پیاده شدن از شما مبلغ بالایی اخذ نکنند.
بواسطه اینکه این وسیله نقلیه پنجره و دری ندارد باید وسایلی که به همراه خود دارید را محکم نگه دارید تا در حین رانندگی هیچ کیف قاپی آنها را از شما نزند.
این نکته نیز قابل ذکر است که ظرفیت حمل این وسیله نقلیه بین 2 الی 3 نفر می باشد.

تاکسی taxi

تاکسی taxi
تاکسی taxi

یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه در بسیاری از کشورها و همچنین تایلند می باشد.
در روزهایی که آب و هوای کشور تایلند گرم می باشد برای فرار از گرما وسیله نقلیه بسیار مناسبی می باشد زیار بواسطه دارا بودن تاکسی متر هزینه های آن نیز مقرون به صرفه برای استفاده مردم، توریست ها و گردشگرانی می باشد که به تایلند برای گرذاندن تعطیلات سفر می کنند.
نرخ کرایه تاکسی در تایلند از سی و پنج بات برای ورودی شروع شدهد و به ازای هر یک کیلومتر پنج بات دیگر به آن هزینه ها اضافه می گردد.
برای اینکه هزینه های بالایی پرداخت نکنید حتما توجه داشته باشید سوار تاکسی های بشوید که دارای تاکسی متر می باشند.

حمل و نقل دریایی تایلند Thailand Water Transport

حمل و نقل دریایی تایلند Thailand Water Transport
حمل و نقل دریایی تایلند Thailand Water Transport

این وسیله نقلیه و حمل و نقل بسیار محبوب می باشد و علاوه برای جزیره ها، قابل ذکر است که در شهرهای کشور تایلند به خصوص شهر بانکوک نیز برای ایاب ذهاب به برخی نقاط استفاده می شود و پیشناهد می شود در سفرتان به تایلند برای یکبار هم که شده از این وسیله نقلیه استفاده نمایید.
در بانکوک بواسطه اینکه مسیرهای آبی بسیاری وجود دارد مردم برا کم کردن مسیر های خود معمولا از این روش برای رفت و آمد خود استفاده می کنند و لازم به ذکر است قیمت های استفاده از آن نیز مقرون به صرفه می باشد.

تاکسی موتور سیکلت Thailand motorcycle taxi

تاکسی موتور سیکلت Thailand motorcycle taxi
تاکسی موتور سیکلت Thailand motorcycle taxi

یکی از گزینه های مناسب برای افرادی که دوست دارند زود به محلی که می خواهند بروند برسند تاکسی موتور سیکلت می باشد.
در بسیاری مناطق کشور تایلند به غیر از برخی روستاها می توانید این وسیله نقلیه ارزان قیمت را برای ایاب ذهاب خود استفاده نمایید.
برای مسیرهایی که با این وسیله نقلیه طی خواهید نمود کرایه آن محاسبه می شود که قابل ذکر است از 20 بات شروع و تا حدود صد بات نیز ممکن است برسد و تمامی این هزینه های مرتبط با میزان مسافتی می باشد که برای رسیدن به محل و مکان مد نظرتان طی خواهید نمود.
رانندگان این وسیله نقلیه مطلع از تمامی نقاط شهری که در آنجا هستید همانند بسیاری دیگر از رانندده می باشند وبه راحتی شما را به مکانی که دوست دارید و قصد رفتن به آنجا را دارید می رسانند.

سونگ تاو Song Tao Thailand

سونگ تاو Song Tao Thailand
سونگ تاو Song Tao Thailand

خودروهای چهار چرخ کوچکی هستند که قابل ذکر است همانند و شبیه به کامیون در ابعاد کوچکترش می باشند.
این وسیله نقلیه بعنوان یکی از ارزان قیمت ترین وسایل برای جا به جا شدن مورد استفاده قرار میگیرند و برای رفت و آمد گزینه ای امن می باشند.
وقتی سوار این وسیله نقلیه شدین در قیمت بالایی آن زنگی وجود دارد که در هر نقطه ای که مایل بودین پیاده شوید آن زنگ را به صدا در می آورید و راننده در همان نقطه متوقف می شود.
کرایه این وسیله نقلیه قابل ذکر است که از ده بات آغاز می شود.
اگر به مکانی میخواهید بروید که عجله دارید استفاده از این وسیله نقلیه به شما پیشنهاد نمی شود زیرا این وسیله توقف های بسیاری دارد و سرعتش نیز بالا نمی باشد.

اتوبوس Bus

اتوبوس Bus
اتوبوس Bus

اتوبوس را می توان بعنوان یکی از وسایل نقلیه پرکاربردی در تایلند که بسیار پر کاربرد می باشد و همچنین دارای دو نوع وی آی پی که سیستم تهویه مطبوع دارا می باشند و بسیار مجهز هستند و دیگری اتوبوس های دولتی که سیستم تهویه مطبوعی را در خود دارا نمی باشند و ارزان قیمت نیز میباشند به نسب اتوبوس نوع دیگری که به آن اشاره نمودیم.
بلیط اتوبوس های در بانکوک معمولا از هفت بات آغاز می شود که همانوطر که گفتیم برای استفاده از اتوبوس های وی آی پی ممکن است کمی قیمت بالاتری را مجبور به پرداخت شوید که قیمت بالای آنها نیز معمولا بسیار مقرون به صرفه می باشد و مشکلی در پرداخت آن نخواهید داشت.
این نکته نیز قابل اشاره نمودن می باشد که شهر بانکوک بزرگترین سیستم اتوبوس رانی را در کشور تایلند به خود اختصاص داده است.

ترن هوایی تایلند Elevated railroad

ترن هوایی تایلند Elevated railroad
ترن هوایی تایلند Elevated railroad

یکی از محبوب ترین و در عین حال پر کاربرد ترین وسایل نقلیه مخصوصا برای مردم بومی ساکن کشور تایلند محسوب می شود، که بهترین گزینه برای افرادی می باشد که دوست ندارند در شلوغی ها بمانند و مایل به رسیدن سریع تر به مقصد نهایی خود می باشند.
این وسیله نقلیه دارای سرعت بالایی می باشد و همچنین هزینه آن نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد و هر میزان بودجه ای که داشته باشید از این وسیله نقلیه می توانید به راحتی استفاده کره و به مقصد خود برسید.
این ترن های هوایی معمولا از ساعت پنج صبح فعالیت خود را آغاز می کنند و تا پاسی از شب نیز می توانید از آنها استفاده نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تایلند :

برای دریافت ویزای تایلند توریستی به مدارک زیر نیاز است 

  1. اصل پاسپورت
  2. 2 قطعه عکس رنگی زمینه سفید (جدید)
  3. بلیط رفت و برگشت
  4. رزرو قطعی هتل به تعداد روزهای بلیط
  5. بیمه مسافرتی
  6. تایید واکسن کرونا

مدت زمان صدور ویزای تایلند :

صدور ویزای تایلند به صورت عادی 1 هفته و به صورت فوری 2 روز زمان نیاز دارد .

آیا صدور ویزای تایلند تضمینی می باشد ؟

صدور ویزای تایلند هیچ تضمینی ندارد ولی با توجه به سابقه کاری و دریافت هفته ای بیش از 200 ویزای تایلند در قاره پیما درخواست های ویزا تایلند قاره پیما 99/99 درصد به ویزا تبدیل می شوند و دلیلی برای ترس در مورد ریجکت ویزا وجود ندارد .

قیمت ویزای تایلند :

قیمت و هزینه ویزای تایلند در جدول زیر قابل مشاهده می باشد .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا