وان

جاهای دیدنی وان ترکیه

در متن زیر بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه برای شما آمده است .

البته این تمام مراکز دیدنی وان نمی باشد و به مرور زمان و به پیشنهاد شما مراکز دیدنی جدید به این متن اضافه خواهد شد .

چنانچه به وان سفر کردید  لطفا در قسمت نظرات در پایین صفحه نظر خود را به بقیه به اشتراک بگذارید .

دژ وان Van Castle

جاهای دیدنی وان ترکیه
دژ وان – قاره پیما

این دژ بر روی تپه ای مشرف به شهر اورارتو که قدمتی سه هزار ساله دارد ساخته شده است.

برای ساخت این دژ از سنگ بازالت و آجرهای گلی استفاده شده است و در بین قرون 7 الی 9 میلادی ساخته شده است.

در بین این قرن ها اقوام مختلفی نظیر ارمنی ها، رومی ها، هخامنشی ها، عرب ها، روس ها و … از این دژ استفاده کرده اند.

در اطراف و نزدیکی این قلعه و دژ تاریخی کتیبه های از زمان پادشاهی اورارتو به چشم می خورد که به زبان های مختلفی نوشته شده اند.

جزیره آختامار Akhtamar Island

مکان های توریستی وان
جزیره آختامار – قاره پیما

مردم محلی می گویند در افسانه های گذشته آمده که نام این جزیره از عشق جوانی به یک دختر به اسم تامار می آید که هر شب برای دیدنش به آنجا می رفت و یک شب که هوا طوفانی شد این جوان در حال غرق شدن اسم تامار را فریاد می زد و از آن پس نام این جزیره به آختامار شناخته شده و تغییر نام یافته است.

در این جزیره یکی از مهمترین جاذبه هایش کلیسایی است که قدمتش به سال 915 میلادی باز میگردد که به نم کلیسای ارمنی صلیب مقدس شناخته شده است.

زیبایی اصلی این کلیسا به علت دارا بودن آثار هنری زیبا بر روی دیواره های خارجی اش می باشد.

موزه وان Van Museum

موزه های وان
موزه وان – قاره پیما

همانطور که از نام آن می توانید ببینید این موزه در شهر وان ساخته شده است و نگهدارنده و ارائه دهنده آثار به جای مانده از دوره های مسیحیت، عثمانی و اورارتیان می باشد.

یکی از دیدنی ترین و پرطرفدارترین قسمت های این موزه بخش ارائه اطلاعات در رابطه با قتل عام و نسل کشی رخ داده در وان می باشد.

در این موزه همچنین انواع کتیبه ها، آثار هنری، نقاشی ها تاریخی، حکاکی های سنگی و … را نیز به صورت کاملا” خوب نگهداری شده اند را می توانید مشاهده نمایید.

آبشار مرادیه Moradieh Waterfall

جاذبه های گردشگری وان
آبشار مرادیه – قاره پیما

این آبشار با دار بودن منظره ای فوق العاده و طبیعت زیبایش گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و در فاصله 80 کیلومتری از مرکز شهر وان و درست در نزدیکی جاده واقع شده است.

برای داشتن دید بهتر و لذت بردن از مناظر زیبا این آبشار پلی معلق برای گردشگران در این مکان احداث و مورد استفاده قرار گرفته است.

در کنار و نزدیکی این آبشار چایخانه و مغازه ای وجود دارد که می توانید از آن جا سوغاتی های زیبایی را برای یادگاری خریداری نمایید و به منازل خود ببرید.

قلعه هوساپ وان Hosap Van Castle

عکس و فیلم از دیدنی های وان
قلعه هوساپ وان – قاره پیما

این قلعه تاریخی و زیبا واقع شده بر روی برون زدگی سنگی ساحل رود هوساپ ساخته شده است.

فاصله این قلعه تا مرکز شهر وان 50 کیلومتر می باشد و تعداد بسیار زیادی به جای مانده از آن متعلق به ساخته های انجام شده در سال 1643 می باشد.

این مجموعه به قلعه های داخلی و خارجی تقسیم می شود که حدود 40 برج از قلعه خارجی محافظت می کنند و همچنین دارای چندین اقامت گاه و مسجد نیز می باشد.

در قسمت پایینی این قلعه محلی برای استقرار نگهبانان ویژه محافظت کلی از قلعه بوده است.

دیوارهای طولانی و برج‌ های زیبای قلعه آن را به یکی از جذاب‌ ترین دیدنی های وان ترکیه تبدیل کرده‌ است.

مسجد بزرگ وان Van Great Mosque

این مسجد با نام مسجد اولو وان نیز شناخته شده می باشد و به دستور امپراطور عثمانی و در بین سال های 1396 الی 1399 میلادی با 20 گنبد و 2 مناره ایجاد شده است.

مسجد بزرگ وان یا همان مسجد اولو دارایهفت صحن، 16 پنجره با نمای قوسی شکل بوده که همین امر باعث محبوبیت آن نزد مردم و گردشگران گردیده است.

نمای این مسجد دارای معماری عثمانی و اسلامی بوده و د داخل آن از نگاره های بسیار زیبایی استفاده شده است و این نکته نیز قابل ذکر است ساخت این مسجد به قرن دوازدهم و در زمان و قسمتی از تاریخ سلجوقیان باز میگردد.

پارک آبی وان Van Water Park

پارک ها و فضا های توریستی وان
پارک آبی وان – قاره پیما

یکی از پر تردد ترین، شلوغ ترین و پرطرفدار ترین مراکز تفریحی و رفاهی در شهر وان و مخصوصا در فصل تابستان پارک آبی آن می باشد.

در این مجموعه شما و اعضای خانواده و دوستانتان می توانید لحظات خوش و به یاد ماند را رقم بزنید و از تنوتع بازی های موجود در ان نیز می توانید استفاده کنید.

علاوه بر استفاده از بازی ها و سرگرمی ها از فود کورت و کافی شاپ  ومغازه های مختلف ساخته شده در ان نیز می توانید استفاده نمایید.

خانه گربه های وان Van Cat House

لیست جاذبه های وان ترکیه
خانه گربه های وان – قاره پیما

در شهر وان و در انواع منطقه های مختلف آن گربه های سفید بسیار زیبایی با چشم هایی به رنگ های مختلف را می توانید مشاهده نمایید که حتی در آب های آنجا نیز شنا می کنند.

نژاد این گربه ها خاص و منحصر به فرد بوده و این شهر و کشور ترکیه برای نگهداری از آنها این مجموعه را تاسیسی کرده اند و از انها نگهداری می کنند.

دریاچه وان Van Lake

آثار باستانی و تاریخی وان
دریاچه وان – قاره پیما

بزرگترین دریاچه ترکیه می باشد که در غرب شهر وان  و شرق ترکیه و در نزدیکی مرزهای ایران واقع شده است و زیبایی و طبیعت چشم نوازی را دارا می باشد.

در قسمت شمال غربی این دریاچه کوه سبحان و کوههای اختیار شهاب در قسمت جنوبی آن واقع شده اند.

دریاچه وان دارای 120 کیلومتر درازا و 80 کیلومتر پهنا دارد و وسعت آن به حدود 3755 کیلومتر مربع می رسد.

این دریاچه در ارتفاعی حدود 1600 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و به همین علت و  مخصوصا در فصل زمستان‌ به شدت سرد می‌ شود.

غلظت بالای نمک آب در این فصل  از یخ‌ زدگی دریاچه جلوگیری می‌کن و در طول فصل زمستان، فقط قسمت‌های کم عمق شمال دریاچه یخ می‌زنند.

در اطراف این دریاچه و ساحل های آن قایق های متعددی را مشاهده خواهید کرد که با پرداخت هزینه های مخصوص می توانند شما را به گشت و گذاری خاطره انگیز در این دریاچه ببرند و شما نیز می توانید از طبیعت زیبای آن نخایت لذت را برده و همچنین عکس های یادگاری بسیاری را نیز بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا