آنکارا

مکان های دیدنی آنکارا

در متن زیر بهترین جاهای دیدنی و مکان های دیدنی آنکارا برای شما آمده است .

البته این تمام مراکز دیدنی آنکارا نمی باشد و به مرور زمان و به پیشنهاد شما مراکز دیدنی جدید به این متن اضافه خواهد شد .

چنانچه به آنکارا سفر کردید  لطفا در قسمت نظرات در پایین صفحه نظر خود را به بقیه به اشتراک بگذارید .

قلعه آنکارا Ankara Castle

مکان های دیدنی آنکارا
قلعه آنکارا – قاره پیما

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ساخته شده در ترکیه می باشد که بعنوان یکی از پرتردد ترین اماکن گردشگری در آنکارای ترکیه نیز محسوب می گردد.

قدمت ساخت این بنای تاریخی  به امپراتوری رومی، سلجوقی و عثمانی برمی گردد و بنا نهاده شده بر روس تپه های شیب دار می باشد.

دیواره های داخای این قلعه دارای 42 برج می باشد و همچنین قابل ذکر است که دیواره های بیرونی آن متشکل از 20 برج می باشد.

در رابطه با این قلعه این نکته قابل ذکر می باشد که بین دیواره های داخلی و خارجی این قلعه اتاقک‌ها و برج‌ هایی  با دارا بودن فاصله‌ های 150 متری ساخته شده‌ اند که از آنها بعنوان برج مراقبت و یا اتاق نگهبان استفاده می‌شده است.

بسیاری از گردشگران در سفر خود به آنکارا حتما” از این بنای تاریخی و قدیمی دیدن می نمایند.

عبادتگاه آگوستوس Temple of augustus

آثار تاریخی و باستانی آنکارا
عبادتگاه آگوستوس – قاره پیما

این عبادتگاه بعد از به تسخیر در آمدن اناتولی مرکزی بوسیله  امپراتوری روم سال ها قبل از میلاد مسیح به وجود آمده است.

در حال حاضر این عبادتگاه در منطقه اولوس و در مجاورت مسجد حاجی بایرام  واقع شده است و بعنوان یکی از بناهای مهم ساخته شده در آنکارا شناخته شده می باشد.

عبادتگاه آگوستوس در حال حاضر به عنوان مقرتاریخی برای تحقیق و مطالعه تاریخ‌ دانان و پژوهشگران شناخته شده می باشد که هرساله پذیرای تعداد بسیار بالایی از گردشگرانی است که به این شهراز کشور ترکیه سفر می کنند.

این عبادتگاه در طی گذر سالیان زیاد از به وجود آمدنش بر اساس دلایل بسیاری دستخوش تغییرات بسیاری بوده است ولی در حال حاظر تحت نظر دولت ترکیه اداره می شود.

این موضوع نیز در رابطه با این بنای تاریخی قابل ذکر است که در سال 2016 این ساختار مهم کشور ترکیه به لیست آزمایشی آثار جهانی یونسکو اضافه گردید تا مورد بررسی های لازم قرار گیرد و بعد از بررسی های لازم به این لیست اضافه گردیده است.

این معبد توسط رومی‌های شرقی در قرن پنجم به یک کلیسا تبدیل گردیده است.

یکی از مناظری که با ورود به این عبادتگاه با آن روبرو می شوید ارتفاع نزدیک به ۵۵ متری  و  ۳۶ متر عرض آن می باشد و ستون های این بنا نیز به زیبایی چشم نواز آن افزوده اند که می توانید د بین آنها به پیاده روی کردن و لذت بردن از معماری این بنا بپردازید.

آکواریوم آکوا وگا آنکارا Aqua Vega Aquarium 

جاذبه های گردشگری آنکارا
آکواریوم آکوا وگا آنکارا – قاره پیما

یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران در سفر به آنکارای ترکیه که می توانند لحظات بسیار خوبی را در آنجا بگذرانند آکواریون آکوا وگا آنکارا می باشد.

این مجموعه در طبقه دوم یکی از محبوب ترین مراکز خرید شهر آنکارا واقع شده است.

در این مجموعه حدود 1200 جانور دریایی از نقاط مختلف جهان برای این آکواریوم جمع آوری شده اند.

این آکواریوم با دارا بودن حجم حدود 4.5 میلیون لیتر آب و طول حدود 100 متر میزبان صدها گونه دریایی جهت نمایش به بازدید کنندگان محترم می باشد.

از انواع ماهی ها تا کوسه های که خطرناک ترین موجودات می باشند در این مجموعه نگهداری می شوند.

با ورود به این آکواریوم به یک دنیای زیبایی آبی وارد می شوید که می توانید لحظات بسیار خوبی را در کنار عزیزانتان در این مجموعه تجربه نمایید.

فروشگاه های کادویی و فروش سوغاتی نیز در قسمت پایانی بازدید شما وجود دارند که می توانید در صورت علاقه از آنجا برای خود و یا عزیزانتان خرید های متنوعی را انجام دهید.

از محبوب‌ ترین و پر طرفدار ترین  قسمت‌های این آکواریوم، تونل آن می باشد که دارای 105 متر طول می باشد و قابل ذکر است که  پیش از ساخت تونل آکواریومی آنتالیاا تونل این آکئاریوم در شهر آنکارا  طولانی‌ ترین تونل آبی ترکیه به حساب می آمده است.

حدودا” می توان گفت که تمامی گردشگرانی که به شهر آنکارا در کشور ترکیه سفر می کنند بازدید از این مجموعه تفریحی را در لیست برنامه های خود قرار می دهند و با رفتن به آنجا نهایت لذت را از حضوزشان در این مجموعه عظیم خواهند برد و عکس های خاطره انگیزی را می توانند بگیرند و با یادگار برای خود نگه دارند.

موزه جنگ استقلال War of Independence Museum

معروف ترین موزه های آنکارا
موزه جنگ استقلال – قاره پیما

موزه جنگ استقلال در میدان اولوس شهر آنکارا کشور ترکیه واقع شده است ساخت این ینا در سال 1915 آغاز گردید و در ساخت آن از سنگ آندزیت در دیواره‌های این بنا استفاده شده است.

این موزه که نشانگر دوران های جنگی و تجهیزات مورد استفاده در جنگ ها و … در طول گذر سال ها را نشان می دهد و از بخش های راهرو، اتاق کمیسیون، اتاق کمیسیون قانون‌گذاری، اتاق مدیریت، سالن اجتماعات و مسجد تشکیل یافته است.

در رابطه با موزه جنگ استقلال آنکارا این نکته قابل ذکر است که ساختمانی که امروزه موزه جنگ استقلال ترکیه در آن برقرار است در نیمه اول قرن بیستم به منظور اولین مجلس ملی کبیر ترکیه ساخته شد و بعد از چندین بار تغییر کاربری و عملیات بازسازی به موزه ای امروزی که مورد بازدید مردم قرار گرفته تبدیل گردیده است.

گردشگران بسیاری که علاقه مند به تاریخ و گذشته جنگ های انجام شده این کشور می باشند در سفر خود به انکارا حتما از این بنا دیدن می کنند.

موزه تمدن آناتولی Anatolian Civilizations Museum

مکان های توریستی آنکارا
موزه تمدن آناتولی – قاره پیما

این موزه در قسمت جنوبی قلعه معروف آنکارا در جایی به اسم آت پازی واقع شده است و نمایشگر آثاری از گذشته های بسیار دور سرزمین آناتولی که محل زندگی انسان های اولیه بوده است به نمایش گذاشته شده است.

ایم مجموعه که در حال حاضر به موزه تبدیل گردیده است یک بازار سرپوشیده قدیمی بوده است که حدودا” دارای قدمتی به 6 قرن پیش می باشد و دراای 2 طبقه می باشد.

بسیاری از وسایل مربوط به زمان ها و دوره های پالئولاتیک تا تمدن لیدیا، دوران امپراطوری رومی ها و یونانی در این موزه به نمایش عموم در آمده اند که تمامی آنها دارای زیبایی های منحصر به فرد و چشم نوازی می باشند.

این موزه که از جاذبه های گردشگری محبوب در آنکارای ترکیه به شمار می آید در سال 1921 تاسیس شده و امروزه  بعنوان  برترین موزه های ترکیه شناخته شده می باشد.

بسیاری از گردشگران که علاقه مند به تاریخ می باشند حتما” در سفر خود به این شهر از این موزه نیز بازدید می نمایند.

محله تاریخی هامامونو Hamamonu Restored Area 

هزینه ورود به مکان های دیدنی شهر آنکارا
محله تاریخی هامامونو – قاره پیما

یکی از دیدنی‌ ترین جاذبه‌های گردشگری شهر آنکارا محله تاریخی هامامونو می باشد که بسیار پر تردد می باشد.

خانه های قدیمی و بناهای تاریخی که درون کوچه های باریک ساخته شده اند از دیدنی های این محله می باشند که در پایین تپه قلعه آنکارا و در نزدیکی میدان اولوس واقع شده است.

این نکته نیز در رابطه با این محله قابل ذکر است که در این محله بیشتر خانه ها از چوب ساخته شده اند و سبک معماری آن ها به صورت سبک های ساختاری عثمانی می باشد.

بسیاری از گردشگران در سفر خود به شهر آنکارای کشور ترکیه از این محله قدیمی بازدید می نمایند و عکس های زیبا و خاطره انگیزی را از این محله می گیرند.

مسجد حاجی بایرام Haci Bayram Mosque 

پارم های معروف آنکارا
مسجد حاجی بایرام – قاره پیما

مسجد حاجی بایرام یکی از مناطق مورد توجه گردشگران جهت بازدید می باشد و  به دست معمار معروف عثمانی، سینان طراحی و ساخته شده که دراای معماری بسیار زیبا و چشم نوازی می باشد.

این بنای مذهبی محبوب مسلمانان در بخش اولوس آنکارا بعد از معبد معروف آگوستوس واقع شده است و قابل ذکر است قدمت ساخت این مسجد به دوره عثمانی و نیمه اول قرن پانزدهم میلادی  باز میگردد.

برای رفتن به مسجد حاجی بایرام درشهر آنکارا میتوانید از طریق اتوبوس و مترو خود را به منطقه تاریخی اولوس برسانید و از این بنای مذهبی و تاریخی که در طی گذر سال های اخیر مورد بازسازی های بسیاری واقع شده است دیدن نمایید.

مسجد کجاتپه Kokatepe mosque

لیست بهترین مناطق دیدنی آنکارا
مسجد کجاتپه – قاره پیما

این بنای مذهبی و تاریخی بزرگترین مسجد ساخته شده در شهر انکارای ترکیه می باشد.

این بنا بین سالهای 1967 و 1987 در محله کجاتپه ساخته شده است و ساختار آن به گونه ای اسن که از هر کجای آنکارا که بخواهید نگاه کنید می توانید این مسجد را نیز مشاهده نمایید.

ایده ساخت این مسجد به  دهه 1940 باز میگردد.

در 8 دسامبر سال 1944 ، احمد حمدی آکسکی ، معاون رئیس امور دینی ترکیه ، به همراه هفتاد و دو نفر از اعضای بنیانگذار ، جامعه ای را بنیان نهادند که به “جامعه ساخت مسجد در ینیشهیر آنکارا” معروف شد.

در سال 1947 این جامعه خواستار تهیه نقشه هایی توسط معماران شد ، اما هیچ یک از پروژه های ارائه شده پذیرفته نشد.

در سال 1956 ، با تلاش مرحوم عدنان مندرس ، نخست وزیر وقت ، زمینی برای پروژه ساخت مسجد در آنکارا اختصاص یافت و درخواست پروژه ها بار دیگر در سال 1957 مطرح شد. این بار سی و شش پروژه مورد ارزیابی قرار گرفت ، و پروژه مشترک ودات دالوكای و نجات تكلیو اوغلو به عنوان یكی از برنامه های اجرا شده انتخاب شد.

گردشگران و توریست های بسیاری در سفر خود به شهر آنکارای کشور ترکیه بدون شک به این مسجد تاریخی نیز سر می زنند.

برج آتاکوله Atakule Tower 

عکس و فیلم از جاهای دیدنی آنکارا
برج آتاکوله – قاره پیما

برج آتاکوله یک برج ارتباطی و رصدی با ارتفاع 125 متر می باشد که در منطقه چانکایا در مرکز آنکارا ، ترکیه واقع شده است وبعنوان یکی از نشانه های اصلی شهر شناخته شده می باشد.

از آنجا که منطقه چانکایا خود بر روی یک تپه قرار دارد ، این برج را می توان تقریباً از هر نقطه شهر در روزهای روشن مشاهده کرد.

در قسمت بالای برج یک تراس باز و یک رستوران گردان به نام سویا قرار دارد که باعث چرخش کامل 360 درجه در یک ساعت می شود. در بالای سویا رستوران دیگری به نام Dome قرار دارد ، که چرخشی ندارد و مستقیماً زیر جام قرار دارد. زیر تراس یک کافه است ، به نام بشقاب پرنده.

در سازه های زیرین این برج یک مرکز خرید و چندین رستوران داخلی و خارجی نیز جای داده شده اند.

این برج در 13 اکتبر 1989 توسط رئیس جمهور تورگوت اوزال افتتاح شد.

به دلیل ادامه بازسازی مرکز خرید ، این برج اکنون به روی بازدید کنندگان بسته شده است.

این نکته نیز قابل ذکر است که در زبان ترکی ، کلمه آتا به معنی ” جد” است که اغلب به عنوان لقب (آتا) برای مصطفی کمال آتاتورک ، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه استفاده می شود در حالی که کلمه ترکی کوله به معنی  ” برج ” می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. من خودم به شخصه همه کارام رو اینترنتی انجام میدم. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا