تانزانیا

هزینه سفر به تانزانیا

هزینه سفر به تانزانیا به صورت دقیق چقدر است ؟

هزینه سفر به تانزانیا

تمامی مسافران در حین سفر خود به کشور تانزانیا ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در این کشور می باشند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به تانزانیا با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

واحد پول کشور تانزانیا چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی که در کشور تانزانیا مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد پولی که مردم و ساکنین در این کشور از آن برای خرید ها و معاملات خود استفاده می کنند شیلینگ تانزانیا می باشد.

هزینه رزور هتل و اقامت در تانزانیا

برای اقامت در کشور تانزانیا گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران و گردشگران قرار میگیرند که بر اساس میزان بودجه و توانایی پرداخت می توانید هریک را که مایل بودین را انتخاب نمایید.
برای اقامت در هتل های این کشور نیز بسته به نوع ستاره هتل و میزان خدمات و محل واقع شدن آنها هزینه های متغییر می باشند و این نکته نیز قابل ذکر است که در این کشور برای اقامت به غیر از هتل ها، هاستل ها و مهمان خانه های بسیاری نیز وجود دارد اما نگران هزینه های هتل نباشید چون این قیمت ها زیاد بالا نیستند اما نسبت به ستاره هتل و محل احداث کمی متغییر می باشند و برای اطمینان دقیق از قیمت ها قبل از تصمیم به سفر خود در مورد قیمت ها برای اقامت خود اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مجدد به این نکته می بایست اشاره کرد که هزینه های در این کشور بر اساس فصول سال و میزان حضور گردشگران و همچنین محل احداث و میزان سرویس دهی و امکانات هتل ها متغییر می باشد.

هزینه خورد و خوراک در کشور تانزانیا

برای خورد و خوراک متفرقه در این کشور به برخی از هزینه هایی که پیش رویتان قرار میگیرد در ادامه اشاره خواهیم کرد.
برای خوردن غذا در رستورانی ارزان قیمت در این کشور به ازای هر وعده غذایی باید حدود 7000 الی 9000 شیلینگ تانزانیا هزینه نمایید.
برای صرف غذا در رستورانی با سطح سرویس دهی متوسط و معمولی به ازای هر وعده غذایی حدود 10.000 الی 14.000شیلینگ باید هزینه نمایید.
برای استفاده از مغازه های فست فود فروشی در این کشور به ازای هر وعده غذایی مشتریان می بایست 10.000 الی 12.000 شیلینگ پرداخت نمایید

هزینه حمل و نقل در تانزانیا

برای حمل و نقل در این کشور گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران و گردشگران قرار میگیرد که از هر کدام که مایل بودین می توانید برای رفت و آمد های خود استفاده نمایید.
در این کشور برای استفاده از تاکسی ورودی اولیه آن 6000 شیلینگ بوده و به ازای هر یک کیلومتر 3000 شیلینگ دیگر به هزینه ها اضافه می گردد.
اگر مایل باشید تاکسی در اختیار شما در طول روز قرار گیرد حدود 8000 الی 9000 شیلینگ باید هزینه نمایید.
برای استفاده ازبلیط های تک نفره برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید حدود 500 شیلینگ هزینه نمایید و اگر مایل باشید کارت های خود را به صورت ماهانه شارژ نمایید حدود 35.000 الی 40.000 شیلینگ باشد هزینه نمایید.

هزینه موبایل در تانزانیا

یکی از بهترین پیشنهادات برای مسافران ایرانی برای جلوگیری از هزینه های بسیار بالای رومینگ بین المللی استفاده از سیم کارت های اپراطورهای معتبر در این کشور می باشد.
مسافران به محض ورود به فرودگاه بین المللی تانزانیا از طریق بادجه های مخصوص اپراطور ها می توانند سیم کارت مد نظرشان را تهیه کرده و استفاده نمایند.
اگر هم ابتدا مایل هستید در هتل اقامت داشته باشید هم می توانید پس از آن با مراجعه به دفاتر اپراطور های معتبر این کشور اقدام به تهیه سیم کارت خود نمایید.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و اخذ ویزای تانزانیا ( زنگبار – دارالسلام ) با ارزانترین قیمت در قاره پیما :

راه های سفر به تانزانیا از ایران

ایرانیان عزیز برای سفر به تانزانیا نیاز به دریافت ویزای تازانیا دارند .

ویزای فرودگاهی تانزانیا تا اطلاع ثانوی برای ایرانیان صادر نمی شود و ایرانیان عزیز برای سفر به تانزانیا می بایستی قبل از سفر ویزای این کشور را دریافت نمایند .

ویزای تانزانیا

پرواز به تانزانیا

در حال حاضر امکان پرواز از تهران – شیراز – مشهد – اصفهان با پروازهای ترانزیت به تانزانیا وجود دارد برای خرید اینترنتی پروازهای تانزانیا وارد لینک زیر بشوید .

بلیط تانزانیا

بلیط دارالسلام

بلیط زنگبار

رزرو هتل در تانزانیا

برای رزرو هتل در تمام شهر های تانزانیا وارد لینک زیر شوید اطلاعات کلی در راهنمای سفر به تانزانیا قاره پیما

رزرو هتل در تانزانیا

رزرو هتل در دارالسلام

رزرو هتل در زنگبار

رستوران هایی که در سفر به تانزانیا حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

رستوران مرکیوری Mercury restaurant 

بهترین کافه های تانزانیا
رستوران مرکیوری – قاره پیما

این رستوران بواسطه نزدیکی به ساحل و پخش موسیقی های زنده در میان مردم بومی و حتی گردشگران محبوب و شناخته شده می باشد.
در این رستوران انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه تانزانیایی، دریایی و بین المللی برای مشتریان طبخ و بسته به سفارش هر مشتری در کنار سالاد ها ونوشیدنی لذیذ سرو می شوند.
قابل به ذکر است تمامی مواد اولیه مورد استفاده در طبخ غذاهای این رستوران به صورت روزانه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.
ماهی بخار پز و گریل شده با سبزیجات بعنوان یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین غذاهای طبخ شده در این رستوران شناخته شده می باشند.

رستوران چایخانه Tea House restaurant 

رستوران های سنتی تانزانیا
رستوران چایخانه – قاره پیما

این رستوران در کشور تانزانیا بسیار شهرت دارد و مخصوصا بواسطه تراس زیبایش ظرفداران و مشتریان متعدد و همچنین ثابتی را دارا می باشد.
کوسن‌های رنگارنگ و میزهای کوچکش بسیار مورد توجه و غلاقه مشتریانی است که به این رستوران سر می زنند.
انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه تانزانیایی و بین المللی در منوی غذایی این رستوران وجود دارند که بسته به نوه سلیقه و ذائقه می توانید از آنها سفار داده و نوش جان نمایید.
قابل به ذکر است تمامی مواد اولیه مورد استفاده در طبخ غذاهای این رستوران به صورت روزانه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

رستوران های سنتی تانزانیا

مکان های دیدنی و توریستی داراسلام و زنگبار ( تانزاینا )

قلعه قدیمی زنگبار Zanzibar Old Fort

جاذبه های گردشگری تانزانیا
قلعه قدیمی زنگبار – قاره پیما

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری زنگبار و شهر سنگ ها ها همان استون تائون می باشد که هر ساله بازدید کنندگان بسیاری برای دیدنش به کشور تانزانیا می آیند.
این قلعه از زمان ساخته شدنش کاربردهای بسیاری نظیر محل سکونت، زندان، موزه، زمین بازی و … را داشته است و در طی گذر سال ها نیز چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است اما در حال حاظر وضعیت نه چندان خوبی را از لحاظ ظاهری دارا می باشد.

فلات کیتولو Kitulo Plateau

دشت های زیبای تانزانیا - دارالسلام  و زنگبار
فلات کیتولو – قاره پیما

یکی از زیباترین و رویایی ترین مناطقی که در کشور تانزانیا می توانید از آنجا بازدید نمایید این محیط می باشد که شناخته شده به نام باغ و بهشت خداوند می باشد.
این محیط به قدری زیبا است که نمی توانید از انجا و بودنتان در آن دل کنده و خارج شوید.
این مجموعه بواسطه محل زندگی گونه های نادر گیاهان و گل های نادر نیز شهری بالایی دارد و هر گردشگری که به تانزانیا سفر می کند حتما از فلات کیتولو دیدن می کنند.

آثار باستانی دبی

پاساژ های ارزان قیمت تانزانیا ( دارالسلام – زنگبار ) 

فروشگاه ادویه زنگبار Zanzibar Spice Store 

مال های ارزان قیمت تانزانیا
فروشگاه ادویه زنگبار – قاره پیما

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید فروشگاهی در شهر زنگبار می باشد که بسیار مشهور و شناخته شده می باشد و ارائه دهنده ادویه جات مخصوص این کشور و همچنین دیگر ادویه های شناخته شده می باشد.
علاوه بر خرید ادویه های مردم می توانند از مغازه های اطراف سوغات، خوراکی، صنایع دستی و کار های هنری بسیاری را نیز پیدا کرده و خرید نمایند و بعنوان یادگاری ه خود به کشورشان ببرند.

مرکز خرید ملیمانی سیتی Mlimani City Shopping Mall 

پاساژ های ارزان قیمت در تانزانیا
مرکز خرید ملیمانی سیتی – قاره پیما

یک مرکز خرید زیبا و مدرن می باشد که در جاده سام نجوما واقع شده است.
این مجموعه با دارا بودن مساحتی حدود 30.000 متر مربع بعنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید آن شناخته شده می باشد که از سال 2006 به بعد فعالیت خود و ارائه خدماتش به مشتریان را آغاز کرده است.
در این مجموعه انواع محصولاتی نظیر پوشاک، کیف، کفش، زیور آلات، وسایل دکوری، تزیینی و ورزشی، خوراکی های متنوع و … به مشتریان جهت خرید عرضه می شوند.
علاوه بر خرید می توانید از رستوران ها در این مجموعه نیز استفاده کرده و یکی دیگر از امکانات موجود در این مرکز خرید دسترسی آسان آن به پارکینگ آن می باشد.

بازارهای سنتی تانزانیا

از تانزانیا چی بخریم ؟

سازهای موسیقی تانزانیایی Tanzanian musical instruments 

صنایع دستی تانزانیا
سازهای موسیقی تانزانیایی – قاره پیما

کشور تانزانیا در تمامی نواحی و مناطق خود دارا سازهای موسیقی سنتی متعددی می باشد که طرفداران بسیاری را نیز دارا می باشد.
درام آفریقایی، زیزی، ماریبا، گیتار، کانچه از محبوب ترین انواع ساز هایی هستند که در موسیقی این کشور و توسط هنرمندان و مردم بومی و محلی مورد استفاده قرار میگیرد.
این نوع از سار ها را می توانید از فروشگاه های ارائه دهنده سازه های موزیک محلی، سنتی و مراکز خرید تهیه نمایید و با خود به کشورتان و منزلتان برده و در صورت داشتن توانایی آنها نواخته و یا به صورت دکوری استفاده نمایید.

تانزانیت Tanzanite 

بهترین جا برای خرید سوغاتی دز تانزانیا
تانزانیت – قاره پیما

یکی از انواع سنگ های مشهور، کمیاب و گران بهایی است که در کشور تانزانیایی و برخی شهر ه و ماطق خود پیدا می شود.
رنگ این سنگ ها آبی و بنفش می باشد و در جهان به نام سنگ تیفانی نیز شناخته شده می باشد.
از این سنگ ها در تهیه گردنبد، دستبند، انگشتر، گوشواره و … استفاده می شود و از هر مدلی که دوست داشته باشید می توانید از فروشگاه های سوغات فروشی این وسایل و حتی سنگ را به تنهایی تهیه نمایید.

قیمت سوغات در تانزانیا

خوشمزه ترین غذا های تانزانیا

پیلو Pilau 

غذاهای سنتی تانزانیا - دارالسلام و زنگبار
پیلو – قاره پیما

این غذای خوشمزه معمولا در اعیاد و جشن های خاص کشئر تانزانیا که هر ساله برگزار می شوند طبخ و خورده می شوند اما برخی در روزهای عادی نیز پیلو را طبخ می کنند و از خوردن ان در کنار یکدیگر لذت می برند.
برای درست کردن پیلو ابتدا برنج را در آب گوشت و با ادویه های مختلف درست می کنند و سپس به ان گوشت های تکه ای، مرغ و یا ماهی که همگی بستگی به ذائقه دارند اضافه می کنند.
معمولا بعد از به اتمام رسیدن طبخ این غذا آنرا در کنار سالاد سرو می کنند.

مکمشو Mchemsho 

بهترین سوپ ها و شیرنی های تانزانیایی
مکمشو – قاره پیما

غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد که بیشتر در نواحی شمالی این کشور طبخ و خورده می شود.
تهیه این غذا زمان زیادی می برد و به همین علت مردم کمتری این غذا را درست می کنند.
مواد اصلی تشکیل دهنده این غذای خوشمزه هویج، سیب زمینی، کلم، بادمجان، لوبیای سبز، پیاز، موز، گوجه فرنگی، فلفل، بامیه و ادویه های مخصوص می باشد که طعمی فوق العاده به این غذا می دهد.

غذاهای خیابانی در تانزانیا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا