تاجیکستان

جاهای دیدنی تاجیکستان

در متن زیر بهترین جاهای دیدنی تاجیکستان برای شما آمده است .

البته این تمام مراکز دیدنی تاجیکستان نمی باشد و به مرور زمان و به پیشنهاد شما مراکز دیدنی جدید به این متن اضافه خواهد شد .

چنانچه به تاجیکستان سفر کردید  لطفا در قسمت نظرات در پایین صفحه نظر خود را به بقیه به اشتراک بگذارید .

سفید دارا تاجیکستان safed dara tajikistan 

جاهای دیدنی تاجیکستان
سفید دارا تاجیکستان – قاره پیما

یک مرکز اسکی و تفریحی درکشور تاجیکستان و در فلات صفدروک و در ارتفاع 2100 الی 3000 متر از سطح دریا و 50 کیلومتری شهر دوشنبه واقع می باشد.

در این مجموعه تفریحی یک هتل نیز برای مهمانان و توریست ها ساخته شده است که در کنار لذت بردن از فضای اسکی و ورزش خود در آن می توانید به استراحت نیز بپردازید و همچنین در نزدیکی این هتل زمین های بازی برای کودکان وجو دارد که به راحتی می توانید عزیزان خود را به انجا ببرید.

تجهیزات اسکی و اسنوبرد، لوله های برف و سورتمه را می توان به طور مستقیم در فروشگاه های مخصوص آماده شده در این مکان اجاره و یا خریداری کرد.

دلفین آکوپارک دوشنبه delfin aquapark dushanbe 

مکان های توریستی و جاذبه های گردشگری تاجیکستان
دلفین آکوپارک دوشنبه – قاره پیما

یکی از نقاطی که در دوشنبه بسیار برای تعطیلات و داشتن اوقاتی خوش معروف می باشد این پارک میباشد.

دلفین آکواپارک دارای استخر کودکان با اسلاید و اسلاید های متعدد برای بزرگسالان می باشد که برای هریک از آنها باید از قوانین مخصوص آنها استفاده نمایید.

بخش وی آی پی این مجموعه دارای یک حمام بخار، سونا و استخر می باشد که می توانید از آنها استفاده کرده و در حین لذت بردن از آن استراحت نیز بنمایید.

در حین استراحت در این مجموعه همچنین می توانید از رستوران های آنجا نیز استفاده کرده و همچنین برای خرید نیز می توانید از فروشگاه هایی که در این مجموعه تشکیل یافته نیز استفاده نمایید.

موزه ملی تاجیکستان Tajikistan National Museum

هزینه و قیمت ورود به جاهای دیدنی تاجیکستان
موزه ملی تاجیکستان – قاره پیما

کوزه ملی تاجیکستان  در سال 2001 افتتاح شد و یک موزه اداری است، اما در عین حال بسیار در میان مردم و بازدید کنندگان خارجی محبوب می باشد.

مجموعه موزه شامل مواد باستان شناسی جمع آوری شده توسط محققان و همکاران تاجیک خود از مرکز علمی و موزه در مسکو، سن پترزبورگ و دیگر شهرهای روسیه و همچنین دانشمندان خارجی برای نزدیک به یک قرن تحقیقات باستان شناسی در تاجیکستان است.

موزه نمایشگاه واقع در ساختمان دو طبقه و شاهکارهای ارزشمند و سایت های باستان شناسی از حفاری های انجام شده توسط آکادمی علوم تاجیکستان است.

این موزه دارای مجموعه ای از مقالات از معبد هلنیست و شاهکار های نقاشی ب روی دیوار ها می باشد.

موزه همچنین آثار منحصر به فردی از فرهنگ مادی و معنوی ارائه می دهد، که در طول حفاری ها در خوجند، پانجانکت استارهاشان، کولیاب هلوبوک یافت شده است.

فلگپول دوشنبه Dushanbe Flagpole

بهترین م معروف ترین جاهای دیدنی تاجیکستان
فلگپول دوشنبه – قاره پیما

فلگپول دوشنبه یک پرچم دار در مقابل کاخ ملل در دوشنبه، تاجیکستان است که در میان مردم این کشور بسیار محبوب و پرطرفدار میباشد.

این بنا با 165 متر ارتفاع جزو یکی از بلندترین برج های جهان محسوب می شود.

پرچم سه رنگ ملی تاجیکستان، که 60 متر با 30 متر اندازه گیری شده است بر فراز آسمان و در مقابل کاخ ملل گذاشته شده.

پرچم دار دارای بخش 12 متر لوله فولادی است که توسط جرثقیل نصب شده است. فلگپور دوشنبه به عنوان بلندترین پرچمدار جهان شناخته شده می باشد که رکوردار نیز می باشد( رکورد آخر متعلق به آذربایجان با ارتفاع 162 متر ارتفاع می باشد).

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا