نروژ

هزینه سفر به نروژ

تمامی مسافران در حین سفر خود به کشور نروژ ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در این کشور می باشند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به نروژ با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

واحد پول نروژ چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد پول مورد استفاده در این کشور برای انجام معمالات و هزینه ها کرون نروژ می باشد.
در این کشور این واحدی پولی در دو نوع اسکناسی و سکه ای مورد استفاده قرار میگیرد.
اسکناس های مورد استفاده در نروژ به صورت 50،100،200،500،1000 کرونی و سکه های آن نیز در انواع 1،5،10،20،50 کرونی در دسترس مردم قرار میگیرند.

بهترین پیشنهاد به مسافران و گردشگران این می باشد که در سفر خود به کشور نروژ دلار به همراه داشته باشید و در فرودگاه و اگر هم مایل به این کار نمی باشید در صرافی های معتبر این کشور دلار خود را به کرون نروژ تبدیل نمایید.

تمامی مسافران و گردشگرانی که سفر به کشور نروژ را انتخاب می نمایند باید به این نکته توجه نمایید که در حین سفرشان مسلتزم پرداخت هزینه هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هزینه رزور هتل و اقامت در نروژ

برای اقامت در کشور نروژ گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران قرار میگیرند که بر اساس میزان بودجه و توانایی پرداخت می توانید هریک را که مایل بودین را انتخاب نمایید.
برای اقامت در هتل های این کشور نیز بسته به نوع ستاره هتل و میزان خدمات و محل واقع شدن آنها هزینه های متغییر می باشند که در ادامه به قیمت هایی حدودی اقامت به ازای هر شب این هتل ها اشاره خواهیم کرد.

برای اقامت در این کشور دو گزینه استفاده از هاستل و هتل در اختیار مسافران می باشد.
برای اقامت در هاستل های این کشور به ازای هر شب اقامت مسافران باید حدود 300 الی 600 کرون نروژ هزینه نمایند.
اقامت در هتل ها نیز در این کشور ارزان نمی باشد و به طور میانگین اگر بخواهیم حساب نماییم به ازای هر شب اقامت در هتل های این کشور از حدود 800 الی 1000 کرون نروژ و در برخی مواقع حتی بالاتر نیز باشد هزینه نمایید.

هزینه حمل و نقل در نروژ

برای حمل و نقل گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران و گردشگران قرار میگیرد که در ادامه به مهمترین، مورد استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین از لحاظ هزینه آنها اشاره خواهیم کرد.
استفاده از اتوبوس در این کشور هزینه بسیار کمی را در بر خواهد داشت اما اگر به مسیر های مربوطه آشنایی داشته باشید.
هزینه حمل و نقل با قطارهای بین شهری در این کشور نیز در بر گیرنده هزینه حدودی 400 الی 500 کرون نروژ را دارا خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در کشور نروژ

برای خورد و خوراک در کشور نروژ بسته به نوع بودجه هر فرد گزینه های متفاوتی وجود دارند که از هریک از آنها می توانید استفاده نمایید.
به این نکته می توان اشاره کرد که هزینه خورد و خوراک در این کشور به خصوص در پایتخت نروژ کمی بالا می باشد.
برای استفاده از غذاهای فست فود فروشی به ازای هر وعده غذایی باشد حدود 100 کرون نروژ هزینه نمایید.
استفاده از مک دونالد که از محبوب ترین فست فود فروشی های نیز می باشد هزینه ای حدود 150 الی 200 کرون نروژ را برای شما در بر خواهد داشت.
برای استفاده و صرف غذا در یکی از رستوران های خوب در این کشور به ازای هر وعده غذایی حدود 400 کرون نروژ هزینه خواهد داشت.

هزینه تفریح و ورودی های هریک از آنها در کشور نروژ

در این کشور مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری متعددی بری بازدید وجود دارند که با دارا بودن هر میزان بودجه ای می توانید از این بناهای تاریخی و زیبا و چشم نواز با معماری های سبک قدیمی و بسیار زیبا بازدید نمایید و از حضور یافتن خود در هر یک از آنها نهایت لذت را ببرید.

هزینه موبایل در نروژ

یکی از بهترین پیشنهادات برای مسافران ایرانی برای جلوگیری از هزینه های بسیار بالای رومینگ بین المللی استفاده از سیم کارت های اپراطورهای معتبر در این کشور می باشد.
مسافران به محض ورود به فرودگاه بین المللی نروژ از طریق بادجه های مخصوص اپراطور ها می توانند سیم کارت مد نظرشان را تهیه کرده و استفاده نمایند.
اگر هم ابتدا مایل هستید در هتل اقامت داشته باشید هم می توانید پس از آن با مراجعه به دفاتر اپراطور های معتبر این کشور اقدام به تهیه سیم کارت خود نمایید.

مکان های دیدنی و توریستی نروژ

Viking Ship Museum موزه کشتی وایکینگ

Viking Ship Museum موزه کشتی وایکینگ

یکی از محبوب ترین، مشهورترین و شناخته شده ترین موزه هایی که در کشور نروژ وجود دارد موزه کشتی وایکینگ می باشد.
در این مجموعه انواع وسایل مورد استفاده در زمان وایکینگ ها برای نمایش مردم گذاشته شده اند.
وسایل موجود در این موزه بواسطه تخمین هایی که زده شده است به قرن نهم میلادی باز می گردد.

Norwegian Museum of Cultural History موزه تاریخ فرهنگی نروژ

Norwegian Museum of Cultural History موزه تاریخ فرهنگی نروژ

یک مجموعه و محیطی آرام و دلنستی می باشد که نشانگر فرهنگ، آداب و رسوم مردم ساکن در نروژ از سال 1500 میلادی تا به امروز را به نمایش می گذارد.
در این موزه خانه ها، لباس ها و مراسم های سنتی این کشور توسط هنرمندان به اجرا گذاشته می شوند و بسیار خاص و زیبا و چشم نواز برای بازدید محسوب می شوند.

فیلم مکان های دیدنی در نروژ

پاساژ های ارزان قیمت نروژ

CC VEST مرکز خرید سی سی وست

CC VEST مرکز خرید سی سی وست

یکی دیگر از مراکز خرید محبوب و پرتردد ساخته شده در کشور نروژ می باشد که در مکانی بسیار عالی ساخته شده است و دستری به آن بسیار راحت و آسان می باشد.
با رفتن به این مرکز خرید می توانید از پوشاک گرفته تا کیف، کفش، اسباب بازی، وسایل تزیینی و دکوری، زیور آلات، عینک، خوراکی، وسایل الکترونیکی، وسایل ورزشی و … را در فروشگاه های موجود در آنجا پیدا کرده و خرید های خود را انجام دهید.
رستوران ها، بوفه غذا و کافه ها از دیگر امکانات موجو قابل استفاده در این مرکز خرید برای مشتریان می باشد.

STORO STORSENTER استورو استورشنتر

STORO STORSENTER استورو استورشنتر

یکی از بزرگترین مراکز خرید ساخته شده در کشور نروژ می باشد که دارای حدود 130 مغازه و فروشگاه برای ارائه محصولاتی نظیر پوشاک، کفش، کیف، محصولات تزیینی و دکوری؛ وسایل بهداشتی و آرایشی؛ عینک، زیور آلات، اسباب بازی و … می باشد.
علاوه بر خرید مشتریان می توانند از کافی شاپ، فود کورت و رستروان ساخته شده در این مجموع هنیز استفاده کرده و بعد از خرید های انجام گرفته خود به استراحت نیز بپردازند.

راه های خرید ارزان قیمت در نروژ

از نروژ چی بخریم ؟

Traditional Norwegian clothing لباس سنتی مردم نروژ

Traditional Norwegian clothing لباس سنتی مردم نروژ

تمامی کشورهای جهان از زمان های گذشته تا به امروز دارای لباس های سنتی مختص به کشورشان می باشند که نروژ نیز دارای لباس های سنتی بسیار خاص و زیبایی می باشند.
این لباس های سنتی به نام بوناد نیز شناخته شده می باشند و مردم این شهر در حال حاضر و البته برخی از مردم این لباس ها را در انواع مراسم ها و جشن های خاص در نروژ بر تن می کنند.
این لباس های سنتی به صورت دست دوز برای مردان، زنان و حتی کودکان دوخته می شوند و آنها را می توانید از مغازه های لباس ها سنتی و سوغات فروشی تهیه نمایید.

Cheese Slicer دستگاه پنیر بر

Cheese Slicer دستگاه پنیر بر

همانطور که میدانید پنیریکی از محبوب ترین خوراکی هایی است که در کشور نروژ دارای طرفداران بسیاری می باشد و از آنجایی که اغلب پنیر هایی که در نروژ فروخته می شوند به صورت قالبی می باشند.
برای برش آسان این قالب های پنیر این دستگاه های کاربرد بسیار بالایی دارد.
در بسیاری از مغازه ها می توانید از این دستگاه ها خریداری نمایید.

هزینه خرید سوغات در نروژ

خوشمزه ترین غذا های نروژ

Matpakke ماتپاکا

Matpakke ماتپاکا

یکی از غذاهای ساده اما پر خاصیت و خوشمزه ای می باشد که در نروژ آن را درست می کنند.
ماتپاکای نروژی با نان خانگی برش داده شده درست می شود که داخل آنرا با موادی نظیر پنیر، گوشت قطعه قطعه و مخلفات دیگری تهیه می شود که ما بقی مواد را به صورت سلیقه و ذائقه ای به آن اضافه می کنند.

Kjøttkaker کجوتکاکر

Kjøttkaker کجوتکاکر

این غذای لذیذ کوفته نروژِ می باشد که در میان مردم این کشور و همچنین توریست ها محبوب می باشد و در بسیاری از رستوران ها قابل سفارش دادن می باشد و طعمی بینظیر را دارا می باشد.
ترکیب گوشت چرخکرده، پیاز و ادویه های مخصوص به صورت توپکی شکل این غذا را به وجود می آورد که درون سس هی مخصوصی طبخ می شود.
این کوفته های خوشمزه بعد از طبخ در کنار پوره نخود، سیب زمینی و سس کلم سرو می شود.

خوراکی های سنتی نروژ

رستوران هایی که در سفر به نروژ حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Solsiden رستوران سولسیدن

Solsiden رستوران سولسیدن

این رستوران در یکی از بهترین مناطق کشور نروژ و شهر اسلو ساخته شده ایت و دارای فضای داخلی و تراسی زیبا برای افرادی است که در فضای بازر مایل به خوردن غذای خود می باشند.
انواع غذاهای دریایی و گشوتی در کنار دیگر غذاهای سنتی نروژی با بهترین کیفیت ها در این رستوران به مشتریان ارائه می شوند.
این نکته نیز قابل ذکر است که تمامی مواد اولیه مورد استفاده در تهیه و طبخ غذاهای این رستوران به صورت روزانه، تازه و ارگانیک تهیه می شوند.

Sawan رستوران ساوان

Sawan رستوران ساوان

رستورانی محبوب ساخته شده در کشور نروژ می باشد که ارائه دهنده غذاهای آسیایی و همچنین تایلندی می باشد که تمامی آنها با بهترین کیفیت ها تهیه و به مشتریان ارائه می شوند.
این رستوران دارای محیطی با دکوراسیون زیبا و خاص می باشد و طرفداران بسیاری در مسان مردم بومی و محل و همچنین توریست ها و گردشگران دارا می باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که تمامی مواد اولیه مورد استفاده در تهیه و طبخ غذاهای این رستوران به صورت روزانه، تازه و ارگانیک تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در نروژ

لیلرذزبظطلذذ

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا