دهلی نو

راج گات دهلی نو

اطلاعات و راهنمای کامل درباره راج گات دهلی نو

راج گات دهلی نو Raj Ghat

درباره راج گات

راج گات بنای یادبودی می باشد که به مهاتما گاندی تقدیم شده است و به احترام او در شهر دهلی کشور هند ساخته شده است.
مهاتما گاندی با نام کامل مهنداس کارمچاند گاندی شناخته شده می باشد که در اواخر قرن نوزدهم میلادی و در سال 1869 میلادی در گچرات هند به دنیا آمد و قابل ذکر است در مسیر زندگی اش به یکی از شخصیت های مهم تاریخی کشور هند و حتی جهان تبدیل گردیده است.
کهاتکا گاندی فردی ساده بودن و دارای زندگی ساده و آرامی نیز بوده است که به دلایل محبوبیت او در جهان در کنار کارهای بزرگ و مهم خود تبدیل گردیده است.
این یک سکوی مرمر سیاه است که نقطه سوزاندن مهاتما گاندی یک روز بعد از ترور او در سال سال 1948 میلادی می باشد و قابل ذکر است که خاکستر پیکر گاندی در این نقطه نگهداری می شود.
معمولا همیشه بر روی مقبره گاندی با گل های پر پر شده و رنگارنگ پوشیده شده می باشد و اطراف آن نیز سرسبز و بسیار زیبا اما در عین خال ساده همانند نحوه زندگی او می باشد.
همه ساله در سالروز مرگ این فرد بزرگ و محبوب در کشور هند، مردم و مقامات مهم در این محل گرد هم می آیند تا این روز را گرامی بدارند و از مهاتما گاندی یاد کنند.
این بنای یادبود در فضایی روباز قرار دارد و قابل ذکر است که مشعل آتش ابدی نیر در این محل همیشه روشن می باشد.
این مجموعه و بنای یادبود بعنوان یکی از زیباترین و تلفیقی ترین بناهای موجود در شهر دهلی کشور هند نیز شناخته شده و مورد احترام تمامی مردم می باشد.
به نکته مهمی که باید در رابطه با رفتن به این مجموعه اشاره نماییم این موضوع است که مردم، بازدید کنندگان و افرادی که قصد بازدید از این بنای یادبود را در هند دارا می باشند باید پیش از ورود به راج گات کفش ‌های خود را در بیاورند و از مسیر مشخص در کنار رود یامونا عبور کنند تا بتوانند برای بازدید از به بنای یاد بود برسند.
این بنا بعد از منزل مهاتما گاندی بعنوان دومین بنای یادبود این شخص مورد توجه می باشد که در چند قدمی منزل او قرار دارد و با رفتن و بازدید از این بنای یادبود همچنین می توانید از منزل وی نیز که در چند قدمی این بنای یادبود قرار دارد نیز دیدن نمایید.
درباره نام این بنای یادبود باید به این نکته اشاره نماییم که در واقع این نام به قسمت تاریخی دهلی قدیم که شاه جهان آباد نام دارد و در ساحل رودخانه یامونا واقع شده است، نامگذاری شده است.
هرساله تعداد بسیار بالایی از مردم ساکن در هند و مخصوصا شهر دهلی، توریست ها و گردشگران در روزهای عادی و هم در سالروز مرگ مهاتما گاندی در سفرشان به دهلی از آن بازدید می کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا