عراق

راهنمای سفر به عراق

اطلاعات کلی درباره عراق و راهنمای سفر به عراق به صورت هوایی و زمینی

درباره عراق

عراق کشوری است واقع شده در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا و پایتخت آن شهر بغداد می باشد.
زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور عربی و کردی و واحد پول مورد استفاده آنها در انجام معملات و هزینه ها دینار عراق می باشد.
عراق با کشورهای کویت، عربستان صعودی، سوریه، ترکیه و ایران همسایه و هم مرز می باشد.
دین رسمی در این کشور اسلام بوده و اکثریت ساکنان آنرا مسلمانان و مابقی آنها را به ترتیب مسیحیان و دیگر ادیان ها تشمیل می دهند.
عراق بعنوان چهلمین کشور پر جمعیت در جهان شناخته شده می باشد و قابل ذکر است که اکثریت ساکنین آن عرب ها و مابقی آنها کرد،ترکمان، عاشوری و … می باشند.
عراق دارای خط ساحلی به ابعاد 58 کیلومتر (36 مایل) در شمال خلیج فارس است و شامل دشت بین النهرینی آلوویال ، انتهای شمال غربی رشته کوه زاگرس و قسمت شرقی صحرای سوریه می باشد.
دو رودخانه اصلی ، دجله و فرات ، از جنوب به عراق می رسند و به شط العرب نزدیک خلیج فارس متصل می شوند.
منطقه بین رودهای دجله و فرات ، که از لحاظ تاریخی به عنوان بین النهرین شناخته می شود ، اغلب به عنوان مهد تمدن در این کشور نامیده می شود.
در اینجا بود که بشر برای اولین بار شروع به خواندن ، نوشتن ، ایجاد قوانین و زندگی در شهرهای تحت حکومت سازمان یافته کرد – به ویژه اوروک ، که “عراق” از آن گرفته شده است.
این منطقه از هزاره ششم قبل از میلاد محل زندگی تمدن های پی در پی بوده است ، عراق مرکز امپراتوری های اکدی ، سومری ، آشوری و بابلی بوده است. همچنین بخشی از امپراتوری های ماد ، هخامنشی ، هلنیستی ، اشکانی ، ساسانی ، رومی ، رشیدون ، اموی ، عباسی ، ایوبی ، سلجوقی ، مغولی ، تیموری ، صفوی ، افشاریه و عثمانی نیز بوده است.
عراق یک جمهوری پارلمانی فدرال است که متشکل از 19 استان می باشد که چهار استان آن منطقه خودمختار کردستان را تشکیل می دهد.
از نظر فرهنگی ، عراق میراث بسیار غنی دارد و دستاوردهای گذشته خود را در دوران قبل از اسلام و پس از اسلام جشن می گیرد و به خاطر شاعران و هنرمندانش نیز معروف است. نقاشان و مجسمه سازان آن از بهترین های جهان عرب هستند که برخی از آنها در سطح جهانی هستند و همچنین صنایع دستی خوبی از جمله فرش و تابلو فرش نیز عرضه می کنند.
عراق عضو موسس سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب و صندوق بین المللی پول نیز می باشد.
نکته ای برای مسافران ایرانی برای سفر به عراق قابل ذکر است که ساعت محلی عراق در نیمه اول سال 1 ساعت و نیم، و در نیمه دوم 30 دقیقه از ساعت ایران عقب‌ تر می باشد.
این کشور هرساله میزبان تعداد بسیار بالایی از مسافرانی است که در ضمینه های کاری، تجاری، تفریحی و … به این کشور سفر می کنند.

 

جمعیت و دین عراقبهترین زمان سفر به عراقشهرهای عراقدرباره نجفدرباره بصرهدرباره بغداددرباره کربلاهزینه سفر به عراق و واحد پول عراقبلیط هتل و تور عراقسوالات متداول درباره سفر به عراق

 

جمعیت و دین در کشور عراق

دین رسمی در این کشور اسلام بوده و اکثریت ساکنان آنرا مسلمانان و مابقی آنها را به ترتیب مسیحیان و دیگر ادیان ها تشمیل می دهند.
بعد از دین اسلام ( که متشکل از شیعیان و سنی ها می باد) دومین دین در این کشور مسیحیت می باشد که درست است تعداد ساکنان مسیحی کمی را در عراق پیدا خواهید کرد اما بعد از مسلمانان بیشترین سامنان در این کشور را تشکیل می دهند.
این نکته در رباطه با کشور عراق قابل ذکر است که در اینجا یهودیان بسیار بسیار کمی را ممکن است ببینید.
در بین مسملمانان ساکن در این کشور ترکمن ها و کردهای بسیاری وجود دارند که قابل ذکر است کردهای عراق عمدتا مسلمانان اهل سنت می باشند و اقلیت قابل توجهی از شیعیان را نیز در این کشور تشکیل می دهند و همچنین در قسمت های شمالی کشور عراق بیشتر سکونت دارند و اکثر ترکمن‌های عراق، مسلمان سنی هستند که بیشترشان سکولار هستند.
مسیحیان ساکن در این کشور نیز از چهار گروه مهم از قبیل کلدانیان (کلیسای کاتولیک کلدین)، آشوری و نستوریان ها، غربی سریانی یا یعقوبیت و همچنین ارتدکس شرقی تشکیل یافته اند.
از دیگر ساکنان در این کشور نیز می توان به ایزدیان و همچنین زرتشتیان نیز اشاره نمود که همگی در کمار یکدیگر در این کشور زندگی می کنند.

بهترین زمان سفر به عراق

سفر در تمامی فصول و ماه های سال به کشور عراق امکان پذیر میباشد اما در ادامه مطلب به برخی از نکاتی اشاره خواهیم کرد که در تصمیم شما برای سفر به کشور عراق کمک خواهد کرد.
کشور عراق دارای زمستان‌ هایی خنک ( اما در برخی مواقع سرد و اذیت کننده) و تابستان‌ های خشک و گرم است.
بهترین زمان سفر به عراق در زمستان می باشد چون در این فصل عراق دارای آب و هوایی خنک می باشد و با سفر در این فصل از گرمای بسیاری که در تابستان وجود دارد به دور خواهید ماند.
بهار و پاییز نیز می توانند بعنوان فصولی از سال در این کشور محسوب شوند که دارای آب و هوایی مطلوب می باشند و با اینکه گردشگران بسیاری را ممکن است در این کشور نبینید اما آب و هوایی مطلوب تر به نسبت تابستان و زمستان در این کشور وجود خواهد داشت.

راهنمای سفر به عراق

شهرهای کشور عراق

Erbil اربیل
اربیل یکی از شهرهای کردستان عراق می باشد و مرکز استان اربیل و همچنین مرکز کردستان عراق نیز نامیده می شود.
این شهر یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهر های کردستان و جهان نیز محصوب می گردد.
مساحت این شهر حدود 15214 متر می باشد و فاصله آن تا بغداد 360 کیلومتر و تا موصل 80 کیلومتر می باشد.
زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور عربی و کردی و واحد پول مورد استفاده آنها در انجام معملات و هزینه ها دینار عراق می باشد.
اکثر ساکنین شهر اربیل کرد هستند اما اقلیتی از آشوری‌ ها و ترکمانان عراقی نیز در این شهر و در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
سفر در تمامی فصول سال برای مسافران به اربیل امکان پذیر می باشد و آنها می توانند در تمامی فصول نهایت لذت را از حضورشان در این شهر ببرند.
فصل تابستان هوا در اربیل گرم است و بسیار شلوغ می شود و در زمستان نیز به علت سرمای فراوان شما اذیت خواهید شد و اگر می خواهید در زمستان به این شهر سفر کنید می بایست لباس های گرم به همراه خود داشته باشید.
بهارو پاییز نیز می توانند فصل های مطلوبی جهت سفر و گردشگری در شهر اربیل باشند.
نام اربیل بر اساس قواعد زبان کردی با قلب آوایی رو به ‌رو شده و توسط کردها به صورت «هه ‌ولیر» تلفظ می‌ شود.
اربیل در قسمت شمال کشور عراق واقع شده و با کشور های ترکیه و ایران همسایه و هم مرز می باشد.
اقتصاد اربیل بیشتر بر پایه کشاورزی مردم آنجا اداره می گردد.

Sulaymaniyah سلیمانیه
سلیمانیه مرکز استان سلیمانیه عراق بوده و در شمال شرقی اقلیم کردستان عراق، نزدیک به مرز ایران و در منطقه خودگردان کردستان قرار گرفته‌ است.
زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور عربی و کردی و واحد پول مورد استفاده آنها در انجام معملات و هزینه ها دینار عراق می باشد.
سفر در تمامی فصول سال برای مسافران به سلیمانیه امکان پذیر می باشد و آنها می توانند در تمامی فصول نهایت لذت را از حضورشان در این شهر ببرند.
فصل تابستان هوا در سلیمانیه گرم است و بسیار شلوغ می شود و در زمستان نیز به علت سرمای فراوان شما اذیت خواهید شد و اگر می خواهید در زمستان به این شهر سفر کنید می بایست لباس های گرم به همراه خود داشته باشید.
بهارو پاییز نیز می توانند فصل های مطلوبی جهت سفر و گردشگری در شهرسلیمانیه باشند.
اکثر ساکنین در سلیمانیه را مسلمانان اهل سنت و عده‌ ای نیز شیعه تشکیل می دهند و در کنار یکدیگر به زندگی می پردازند و همچنین سلیمانیه دارای مردمی مهربان، خونگرم و مهمان نواز می باشد.
از سلیمانیه به عنوان یکی از قطب های مهم علمی کشور عراق یاد می شود و چندین دانشگاه معتبر کشور عراق در این شهر قرار گرفته‌ اند که در آنها زبان های کردی و انگلیسی آموزش داده می شوند.
شهر سلیمانیه به عنوان یکی از مناطق گردشگری در قسمت جنوبی کشور عراق شناخته می ‌شود و از نظر تجاری، بازرگانی و بازاری شهری مطرح و محبوب می باشد.
سلیمانیه یکی از شهر های پر بازدید در کشور عراق می باشد و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

Baghdad بغداد
بغداد بعنوان بزرگترین شهر و همچنین پایتخت کشور عراق شناخته شده می باشد.
این نکته قابل ذکر است که شهر بغداد کشور عراق بعنوان دومین شهر بزرگ جهان عرب پس از قاهره، و مرکز استان بغداد شناخته شده می باشد که در مرکز جغرافیایی عراق در کنار رود دجله واقع شده است.
زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور عربی و کردی و واحد پول مورد استفاده آنها در انجام معملات و هزینه ها دینار عراق می باشد.
بغداد که در امتداد دجله ، در نزدیکی ویرانه های شهر باستانی بابل اکدی و پایتخت باستانی پارس ساسانی در تیسفون واقع شده است ، در قرن هشتم تأسیس شد و به پایتخت خلافت عباسی و برجسته ترین پروژه توسعه خلافت تبدیل شدو همچنین قابل ذکر است که در مدت کوتاهی ، بغداد به مرکز فرهنگی ، تجاری و فکری مهم جهان اسلام تبدیل گردیده است.
بغداد در بیشتر دوران عباسیان در دوران طلایی اسلامی بزرگترین شهر جهان بود و جمعیت آن بیش از یک میلیون نفر بوده است.
در طول و گذر سالیان متعدد در این شهر جنگ های بسیاری رخ داده است که باعث به وجود آمدن ویرانی های بسیاری نیز گشته است.
بغداد همانند بسیاری از کشورها و شهرهای جهان دارای مراکز دیدنی و جاذبه های گردگشری متعددی می باشد که از مهترین و پرتردد ترین آنها می توان به مدائن عراق، حرم کاظمین، باغ وحش بغداد، موزه ملی عراق، کلیسای لاتین بغداد، کلیسای ارتدکس ارامنه، مسجد الرحمن و مسجد القرا اشاره نمود.

Najaf نجف
نجف نام شهری در کشور عراق است که در این شهر، آرامگاه علی بن ابی‌ طالب نخستین امام شیعیان که بسیار مورد احترام مردم این کشور می باشد در این شهر واقع شده است.
نجف همچنین بعنوان یکی از مقدس ترین شهر های این کشور شناخته شده می باشد و مرکز استانی به همین نام نیز می باشد.
زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور عربی و کردی و واحد پول مورد استفاده آنها در انجام معملات و هزینه ها دینار عراق می باشد.
کلمه “نجف” در لغت به معنای یک مکان مرتفع و مستطیل شکل است که آب در اطراف آن تجمع یافته است ، اگرچه آب از سطح خود بالاتر نمی رود.
زائران و مشتاقان علوم دینی بسیاری هر ساله برای شرکت در برنامه ها و مراسم های مذهبی به این شهر از کشور عراق سفر می کنند.
به این نکته نیز می توان اشاره نمود که نجف در فاصله 160 کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است.
این شهر به عنوان یکی از مقدس ترین شهرهای اسلام شیعه و یکی از پایتخت های معنوی آن محسوب می شود و در عین حال مرکز قدرت سیاسی شیعه در عراق نیز محسوب میگردد.
این شهر دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان هایی سرد و سوزناک می باشد.
نجف از لحاظ اختلاف ساعت از ایران 1 ساعت و نیم عقب تر می باشد.
این شهر همچنین دارای جاذبه های زیارتی مذهبی بسیاری می باشد که از مهمترین آنها می توان به حرم حضرت علی (ع)، مسجد عمران بن شاهین، قبر حضرت آدم (ع)، مسجد الراس، مسجد الخضرا، حسینیه صحن شریف، قبرستان وادی السلام اشاره نمود.
نکته مهمی که برای بازدید از اماکن مذهبی باید آنها را رعایت نمایید عبارتست از این موضوع که بردن موبایل، دوربین عکاسی و فیلم برداری به داخل حرم‌ ها و اماکن زیارتی در این شهر اکیدا ممنوع می باشد.

Karbala کربلا
کربلا مرکز استانی به همین نام در کشور عراق می باشد و دارای فاصله 97 کیلومتری تا شر بغداد می باشد.
این شهر بواسطه نبرد کربلا در دهم محرم 61 هچری قمری شناخته شده و محبوب می باشد.
حرم حسین بن علی و برادرش عباس بن علی در این شهر از اماکن مذهبی و مقدس در کربلا و یکی از زیارتگاه های مسملانان شیعه نیز شناخته شده می باشد.
زبان رسمی مردم و ساکنین این کشور عربی و کردی و واحد پول مورد استفاده آنها در انجام معملات و هزینه ها دینار عراق می باشد.
آب و هوای کشور عراق در بسیاری از مناطق و نواحی عمدتا صحرایی می باشد و زمستان‌هایی خنک و گاه سرد و تابستان‌هایی خشک، گرمز را نیز دارا می باشد.
هر ساله زائران بسیاری برای عبادت و شرکت در مراسم های مذهبی به این شهر از کشور عراق سفر می کنند و در زمان بازگشت خود سوغاتی های بسیاری را به کشورشان می برند که از مهمترین و محبوب ترین این محصولات می توان به مهر تربت، تسبیح تربت، خاک سرزمین کربلا، پارجه سبز رنگ متبرک، چادرهای مشکلی اشاره نمود.
در شهر مربلا هیچ فرودگاهی وجود ندارد و مسافران و زائران برای رسیدن به کربلا باید از طریق شهرهای اطراف آن اقدام به انجام سفر خود بکنند.
کربلا بعنوان یکی از پرجمعیت ترین شهر های کشور عراق شناخته شده می باشد که به بواسطه حضور حرم امام حسین و حضرت عباس سالانه میزبان تعداد بسیار بالایی از زائران به آنجا می باشد.
اغلب زائران بهترین زمان را برای عزیمت به کربلا را در زمان اربعین می دانند که از تمامی نقاط جهان شیعیان برای بر گذاری مراسم اربعین به کربلا سفر میکنند.

 

راهنمای سفر به نجف
سفر نامه نجف – قاره پیما

نگاهی به نجف

A glance to Najaf

نجف شهری در عراق، صد و شصت کیلومتری جنوب بغداد است.

هوای نجف در تابستان گرم و خشک و در زمستان خیلی سرد است.

صنعت ‌های مختلفی در شهر نجف رونق داشته اند، عبای نجفی به دلیل تولید فراوان به شهرهای دیگر عراق صادر می‌ شود.

شهر نجف مدت ها در مسیر کاروان ‌هایی بوده که برای انجام مناسک حج از راه خشکی عازم مکه و مدینه می شدند.

نجف در لغت یعنی منجوف، مکانی مرتفع و مستطیل شکل که در اطرافش آب جمع می شود. نجف اشرف پنج منطقه دارد: العماره و الحویش و البراق و المشراق و الغازیه.

نجف از نظر مسلمان های شیعه یکی از شهرهای مقدس در عراق می باشد. جمعیت شهر نجف در 2008 پانصد و شصت هزار نفر بود. نجف سومین شهر مقدس شیعیان و مرکز قدرت اسلامی شیعه در  کشور عراق است. آرامگاه امام اول شیعیان در شهر نجف هر سال پذیرای میلیون ها زائر است.

گشت و گذار در نجف خیلی برای گردشگر راحت است. مسافر ورودی فرودگاه بین المللی با کد یاتا NJF با تاکسی یا اتوبوس خود را به مرکز شهر نجف می رساند. کرایه تاکسی از فرودگاه اینترنشال نجف تا بافت قدیم شهر ده دلار آمریکا است. یعنی یک راننده تاکسی با ظرفیت پنج نفر باید پنجاه دلار بگیرد ولی با دیدن گردشگر خارجی کمتر از صد دلار نمی گیرد.

جاذبه های گردشگری در نجف

نجف محل دفن علی بن ابی طالب معروف به امام علی است، اولین امام شیعیان، عموزاده و داماد حضرت محمد که خلیفه صالح شیعه ها است. امروز همه مسلمان های شیعه دنیا برای زیارت راهی سفر به نجف می شوند. راستش را بخواهید فقط مکه و مدینه در قیاس با نجف زائرهای بیشتری دارند.

مسجد امام علی در نجف، محل دفن دومین فرد مهم در دین اسلام، از نظر شیعه ها سومین مکان مقدس اسلامی در جهان می باشد.

بنای گنبد طلای حرم امام علی از آثار آل بویه و صحن آن از آثار صفویه و کل مجموعه شاهکار معماری اسلامی به شمار می رود.

می گویند وادی السلام بزرگ ترین قبرستان جهان است. قبر تعداد زیادی از پیامبرها و عابد های مسلمان در این گورستان بزرگ در شهر نجف است که در روز قیامت با امام علی محشور خواهند شد.

برنامه سفر به نجف بدون دیدن مسجد کوفه و مسجد حنانه و مسجد سهله به پایان نمی رسد.

در گذر قرن ها دولت عراق با ساخت تعداد زیادی منزل، مکتب، کتابخانه، حوزه علمیه در اطراف حرم حضرت علی، شهر نجف را به مرکز الهیات و تبلیغ آموزه های اسلامی تبدیل کرده است.

حوزه نجف یکی از مهم ترین مراکز آموزشی در دنیای اسلام است. بسیاری از چهره های موفق جنبش های نوین اسلامی در عراق و ایران و لبنان در پنجاه سال اخیر در حوزه النجف آموزش دیده اند.

به دلیل وجود موزه های نجف و کتابخانه های نجف، نجف پایتخت روشنفکری جهان عرب محسوب می شود.

کتابخانه های نجف عبارتند از: کتابخانه آستان قدس علوی و کتابخانه حسینیه شوشتری ها و کتابخانه عمومی امیر المؤمنین و کتابخانه مدرسه سید.

نجف یک مقصد گردشگری مذهبی در دنیای اسلام است.

هر سال میلیون ها مسلمان به زیارت حرم امام علی در نجف می روند به همین دلیل نجف از نظر اقتصادی در حال توسعه است. بازار بزرگ نجف (سوق الکبیر نجف) بزرگ ترین مرکز خرید در این شهر در عراق است.

رستوران های حوالی حرم حضرت علی در نجف انواع غذا ها و دسرهای مرسوم در خاورمیانه را برای مسافران سرو می کنند.

هتل های زیادی در نجف اشرف پذیرای زائرها هستند: هتل های دو ستاره در نجف و هتل های سه ستاره نجف و هتل های چهار ستاره در شهر نجف و هتل های پنج ستاره شهر نجف.

نجف در عراق با شهر نجف آباد در ایران خواهرخوانده است.

 

راهنماس سفر به بصره
سفرنامه بصره – قاره پیما

نگاهی به بصره

A glance to Basra

بصره بندری در بین النهرین قدیم، پنجاه و پنج کیلومتری خلیج فارس، نزدیک مرز سفوان کویت است. بصره با جمعیت هزار و هفتصد نفر سومین شهر بزرگ در عراق می باشد.

شبکه کانال‌ هایی که در میان بصره جریان دارد، نام مستعار ونیز خاورمیانه را به این شهر در عراق داده است.  

جالب این که بصره چهل و نه نوع خرما داشته و خرمای بصره به هند و چین و ماچین هم رسیده بوده . . .

به نظرم کلمه بصره عربی شده پس راه است.

آن طور که در هزار و یک شب آمده سندباد ملوان سفر دریایی خود را از بصره شروع کرد. همچنین بصرا نام یک بازی کارتی است که در قهوه خانه های خاورمیانه محبوب بود. بعضی ها بصره را سرزمین صخره معنی کرده اند.

فرودگاه بین المللی بصره BSR به دوبی و استانبول و بیروت و امان و گوانگ ژو پرواز مستقیم دارد. بصره فقط به اربیل و بغداد پرواز داخلی دارد (خطوط هوایی عراق)

قطاری که 06:30 از بغداد راه می افتد،‌ 06:10 صبح روز بعد به بصره می رسد – پانصد و چهل و پنج کیلومتر. قطار بغداد بصره رستوران و واگن توریست کلاس دارد.

تعداد زیادی چاه‌ نفت در اطراف بصره هست و پالایشگاه نفت شهر بصره قابلیت تولید صد و چهل هزار بشکه نفت در روز را دارد.

بازار هندی در بصره

جزیره سندباد یک جاذبه گردشگری در بصره بود که متأسفانه در خلال جنگ ایران و عراق از بین رفت. 

نخلستان بصره

ویرانه های خانه بدر شاکر السیاب (شاعر مشهور عراقی) در کورنیش بصره

مسجد سید علی الموسوی در خیابان الجزیره بصره

کورنیش بصره در حاشیه شط العرب از میدان شیر بابل تا کاخ های بصره کشیده شده است.

بصره لند، قدیمی ترین پارک موضوعی در جنوب کشور عراق است.

بازار قدیمی هانا شیخ در شهر بصره

مسجد امام علی بصره اولین مسجدی است که در زمان ظهور اسلام در خارج از جزیرة العرب ساخته شد (مسجد قدیمی بصره)

هتل بصره اینترنشنال در منطقه الآشهر، دویست و پنج اتاق / استخر شنا / زمین تنیس / رستوران دارد. هزینه یک شب اقامت در فندق شیراتون البصره 240 تا 730 دینار عراق است.

 

نگاهی به بغداد

A glance to Baghdad

بغداد با جمعیت شش هزار نفر پایتخت کشور عراق است.

بغداد تمدنی غنی و بزرگ دارد. بغداد روزی کانون فرهنگی و آموزشی عراق بوده، بعد از تهاجم به عراق در 2003 بغداد یکی از ناامن ترین شهرهای دنیا شد. کم کم مردم بغداد زندگی عادی خود را از سر گرفته اند ولی گردشگرها باز هم از سفر به بغداد می ترسند.

وضعیت شهر بغداد هنوز هم بی ثبات است ولی امنیت نسبی دارد. کم کم افراد بیشتری برای تجارت راهی بغداد می شوند، اما گردشگری مذهبی در بغداد همیشه برقرار است. گشت و گذار در معابر شلوغ و پرازدحام شهر بزرگ بغداد به نظر مسافرهای خارجی خیلی جالب است.

هر روز ساعت 03:15 بامداد پرواز مستقیم استانبول فرودگاه بین المللی بغداد را ترک می کند. مونیخ هفته ای چهار پرواز به بغداد دارد. پرواز مستقیم وین بغداد هم برقرار است.

ابوظبی، امان، بیروت، دمشق، دوبی، قاهره، منامه، کویت، تهران مدام به شهر بغداد پرواز دارند. از آنجایی که رفت و آمد مسافرها هم از بخش نظامی فرودگاه بین المللی بغداد است، هر فردی اجازه ورود به بغداد یا خروج از بغداد را ندارد. پرسنل نظامی و افرادی که با هدف مأموریت کاری به بغداد می آیند، باید از غربال نیروی هوایی آمریکا بگذرند. امکان تعلیق همه پروازهای بغداد به دلیل وقوع طوفان شن یا حمله شورشی به فرودگاه BGW وجود دارد.

قطار شب رو هفت شب از بصره خارج شده و 06:40 صبح روز بعد به بغداد می رسد. تأخیر قطار بصره بغداد عادی است. کرایه بلیط واگن معمولی و بیزینس این قطار به ترتیب ده هزار و 25.000 دینار عراق است. گاهی قطار از الفلوجه به بغداد می آید.

تقریبا سفر زمینی از همه کشورهای همسایه به بغداد ممکن است منتهی مسافر زیر بار خطرهای احتمالی این مسیرها نمی رود. 

رفت و آمد با تاکسی در شهر بغداد امن و نسبتا ارزان است.

راننده تاکسی های بغداد یک کلمه هم انگلیسی بلد نیستند پس یک راهی برای برقراری ارتباط کلامی با این عرب ها پیدا کنید. تاکسی اینترنتی کریم در بغداد مثل اوبر عمل می کند. اتوبوس های درون شهری بغداد با گذر از کراده داخل از الجادریه به میدان التحریر می روند – کرایه مصوب هر مسافر پانصد دینار عراق. پیاده روی در کوچه و خیابان های بغداد بلامانع است ولی کلا معابر این شهر در عراق برای قدم زدن ساخته نشده اند.

ورود به منطقه سبز بغداد برای آدم معمولی خیلی گران تمام می شود مگر این که با یکی از کارمندان رسمی این منطقه ارتباط نزدیک داشته باشید. هر بار رفت و آمد به منطقه بین المللی بغداد برای یک نفر صد و پنجاه دلار آمریکا آب می خورد. ورود به منطقه سبز بغداد در صورت وجود اغتشاش یا اعتراض گروهی در عراق، سخت می شود. اما بعد از ورود به منطقه بین المللی بغداد امکان قدم زدن یا دوچرخه سواری در همه جای آن را خواهید داشت. ورود به منطقه نیروگاه الدوره بغداد هم برای عموم آزاد نیست.

 

جاذبه های گردشگری در بغداد

قصر الفاو به دلیل قرار گرفتن در کنار رود دجله به قصر آب معروف شده و هم اکنون سربازان آمریکایی این قصر در بغداد را اشغال کرده اند.

باغ حیوانات بغداد بزرگترین باغ وحش در کشور عراق است البته پستاندارهای کمی در حدیقه حیوانات بغداد نگهداری می شوند.

قوص النصر در منطقه سبز بغداد دو طاق پیروزی است که به نشانه پیروزی عراق در جنگ با ایران ساخته شده !

مناره های مسجد أم القری به نشانه پیروزی در جنگ خیلج فارس (1991) به شکل لوله تفنگ ساخته شده اند. نام نخستین این مسجد بزرگ در شهر بغداد أم المعارک بود یعنی مادر جنگ‌ها یا پایه همه نبردها.

بنای یادبود سرباز گمنام به افتخار یکی از شهداء جنگ ایران و عراق ساخته شد. یک سپر در حال افتادن از دست بی جان یک جنگجو عراقی است. قبلا یک موزه هم در این بنا در بغداد بود که الان خالی است. برای ورود به این بنای یادبود در شهر بغداد باید از سربازهای عراقی نگهبان اجازه بگیرید. 

بنای یادبود الشهید در کرانه شرقی رود دجله به یاد سربازان کشته شده در جنگ ایران عراق ساخته شده، یک سکوی مدور در وسط یک دریاچه مصنوعی قرار گرفته است. این بنای گنبدی دو طبقه در بغداد: موزه، کتابخانه، کافه تریا، تالار سخنرانی، سالن برگزاری نمایشگاه دارد.

موزه ملی عراق تاریخ فرهنگ بین النهرین را پوشش می دهد و قبل از جنگ ایران و عراق مجموعه ارزشمندی را به نمایش گذاشته بود. امروز تعداد زیادی از مصنوعات متعلق به موزه نشنال عراق به غارت رفته و بازدید از این موزه در بغداد فقط در مناسبت های خاص برای عموم آزاد است.

مسجد الکاظمیه در شمال غرب بغداد از نظر شیعیان یکی از مهم ترین مکان های مذهبی عراق است. ساخت مسجد الکاظمیه بغداد در 1515 به پایان رسید، امام موسی کاظم و امام جواد در الکاظمیه به خاک سپرده شده اند.

عمارت عباسیه بخشی از منطقه تاریخی بغداد است.

ساختمان سفارت ایالات متحده در بغداد (کمی بزرگتر از شهر واتیکان) بزرگ ترین سفارت خانه ای است که تا امروز در خارج از یک کشور ساخته شده است.

در شهر بغداد فرصت های شغلی زیادی برای خارجی ها وجود دارد. ارتش ایالات متحده آمریکا مستقر در بغداد بهترین جا برای اشتغال شهروندان آمریکایی در عراق است. شرکت های ساختمانی دولتی در بغداد هم مایل به همکاری با آمریکایی ها هستند. پیمان کارهای بغداد، افرادی که قبلا در ارتش بوده اند را استخدام می کنند چون حداقل به زبان عربی تسلط دارند. به تازگی سازمان های مردم نهاد آمریکایی برای کسب درآمد بیشتر، پرسنل و پیمان کارهای آموزش دیده خود را به عراق می فرستند.

خارجی های دیگر هم از طریق آژانس های کاریابی معتبر در کشور خود دنبال کار در بغداد می گردند.

 

خرید در بغداد

بیشتر سوق ها و بازارهای بغداد در بافت قدیمی شهر دیگر از رونق افتاده اند – در خیابان رشید بغداد بین پل های شهداء و احرار. 

در سوق ال صفار بغداد هنوز به روش سنتی ظروف و اشیاء مسی دست ساز درست می کنند.

بازار شورجه یکی از مهم ترین مراکز تجاری در بغداد است. الشورجه پر از فروشگاه های لوازم خانگی است. در شورجه مارکت بغداد آدم مست بوی قهوه، چای، ادویه، صابون عرب می شود.

خیابان متنبی مرکز قدیمی فروش کتاب در شهر بغداد است. این خیابان نام خود را از شاعر برجسته عراقی (ابوطیب متنبی) گرفته، متنبی استریت قلب و روح جامعه روشنفکر بغداد است. به دنبال انفجار یک ماشین بمب گذاری شده در 2007 در شهر بغداد کتاب فروشی های متنبی به مدت یک سال تعطیل شدند. مجسمه بزرگ این شاعر عرب در انتهای خیابان متنبی نزدیک ساحل رود دجله خودنمایی می کند.

در خیابان متنبی قالی و دی وی دی هم پیدا می شود. حواستان باشد قالی چینی به جای قالی دست باف عراقی به شما نفروشند. مشروب قاچاق در متنبی بغداد پیدا می شود.

 

غذا و نوشیدنی در بغداد

اگر اهل خوردن غذاهای خیابانی در بغداد نیستید به رستوران های مال های بغداد بروید.

باب هوپ برگر در فرودگاه بین المللی بغداد یکی از معدود رستوران های آمریکایی خارج از منطقه سبز است.

سرو گوشت کباب شده در رستوران مرسی الزواریق در خیابان أبو نواس بغداد

اگر دور و برتان شلوغ نباشد، نوشیدنی الکلی هم سرو می شود. منطقه سبز بغداد واقعا بین المللی است. تعداد زیادی از سازمان های واقع در منطقه بین المللی بغداد بار اختصاصی دارند و بعضی از این بارهای بغداد به عموم مردم سرویس می دهند.

 

هتل های بغداد

بعضی از سازمان های بین المللی اقامتگاه های گردشگری خاص خود را در منطقه سبز بغداد بنا کرده اند. هتل های زیادی در محله کراده، جنوب میدان التحریر، خیابان ابونواس بغداد ساخته شده اند.

هتل بغداد اینترنشنال ایرپورت خیلی گران است – 225 دلار برای یک شب اقامت در یکی از اتاق های هتل فندق مطار بغداد الدولی، چون این هتل سه ستاره در محوطه فرودگاه بین المللی بغداد واقع شده و به درد بازرگان های خارجی می خورد.

هزینه رزرو اتاق برای هر مسافر در هتل ایشتار در خیابان سعدون بغداد پنجاه دلار است.

هتل چهار ستاره مسبح پلازا در منطقه کراده داخل بغداد رستوران و اینترنت پرسرعت دارد.

رفت و آمد در بغداد به دلیل بالا بودن حجم ترافیک آسان نیست و ورود به منطقه سبز بغداد هم که کار هر کسی نیست یعنی برای ورود به منطقه بین المللی بغداد باید مجوز رسمی داشته باشید. راستش را بخواهید بیشتر سیاستمدار ها و بازرگان ها در زمان اقامت در شهر بغداد محافظ شخصی می گیرند و همین باعث بالا رفتن امنیت منطقه برای تردد گردشگرهای هم می شود.

 

لیست سفارتها در بغداد

سفارت مصر در بغداد

سفارت یونان در بغداد محله الجادریه

سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد خیابان الکندی

سفارت صربستان در بغداد محله زوکاک

سفارت کره جنوبی در منطقه سبز بغداد

از نوآمبر 2021 ارائه کارت واکسن COVID-19 و نتیجه منفی تست پی سی آر برای استفاده از پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی بغداد الزامی است. هیچ جا مکتوب به این مطلب اشاره نشده اما این قانون نانوشته در بغداد در حال اجرا است.

 

نگاهی به کربلا

A glance to Karbala

کربلا از کلمه کربله به معنی زمین نرم آمده و به پوشش خاکی پوک جنوب عراق اشاره دارد.

کربلا شهری در عراق میان دو رود دجله و فرات است و یکی از مقدس ترین شهرهای کشور عراق محسوب می شود. کربلا در هشتاد کیلومتری نجف و صد کیلومتری بغداد واقع شده است.

منبع اصلی درآمد کربلا از زائرین مکان های مذهبی در این شهر است البته صادرات خرمای کربلا در رونق اقتصادی آن بی تأثیر نیست.

کربلا محل شهادت و دفن امام حسین است (نوه پیامبر اکرم، پسر حضرت علی، امام سوم شیعیان) امام حسین در نبرد کربلا به دست لشکر عبیدالله بن زیاد، حاکم وقت کوفه، شهید شد. آرامگاه امام حسین و حضرت عباس علمدار در کربلا است. شمار کاروان امام حسین با خانم ها و بچه ها (اهل بیت) به نود و شش نفر می رسید که تنها بازمانده های خانواده پیامبر اسلام بودند. در دهم ماه محرم، هفتاد و دو تن از اهل بیت در نبرد با ارتش عبیدالله در صحرای کربلا شهید شده، بیست و چهار نفر باقی مانده را به زندان های شام (دمشق کنونی) بردند. روز دهم محرم عاشورا نام گرفت، شیعیان در این روز به سوگواری و عزاداری می پردازند.

راستش را بخواهید بعد از مکه و مدینه، حرم امام حسین و حرم حضرت ابوالفضل العباس مهم ترین مکان های مذهبی برای مسلمان ها به حساب می آیند. هر سال چهل روز بعد از واقعه عاشورا، تقریبا بیست و پنج هزار مسلمان (عمدتا شیعه) از سراسر دنیا خود را به شهر نجف در عراق رسانده و از نجف پیاده به حرم امام حسین در کربلا می آیند. این گردهمایی بزرگ مسلمان ها پیاده روی اربعین نام دارد. هر سال اربعین افراد زیادی در حال جا به جایی در فرودگاه های عراق هستند و گشت و گذار در کربلا کمی سخت می شود.

 

جاذبه های گردشگری مذهبی در کربلا

حرم امام حسین (حسین بن علی، نوه حضرت محمد) یکی از مقدس ترین مکان های مذهبی برای شیعه های دوازده امامی است. میلیون‌ ها شیعه بعد از پیاده ‌روی اربعین در حرم حسین بن علی دور هم جمع می شوند – مسجد الحسین.

قبر حضرت عباس در وسط حرم واقع شده، یک صندوق خاتم نفیس روی قبر است و یک ضریح ساخته شده از نقره و طلا توسط هنرمندهای اصفهانی روی آن نصب شده، شیعیان مخصوصا در ماه محرم برای زیارت به حرم حضرت عباس می آیند.

به دلیل وجود حرم امام حسین و برادرش عباس، صد مسجد / بیست و سه مدرسه دینی در شهر کربلا ساخته شده‌ است.

مسجد امام عباس همان آرامگاه عباس بن علی روبروی مسجد بزرگ در صحن شرقی حرم امام حسین است. عباس برادر ناتنی امام حسین و امام حسن بود. عباس پرچمدار حسین در نبرد الطف بود. حرم حضرت عباس در شهر کربلا به دست معمارهای ایرانی و آسیای مرکزی ساخته شده است. این مسجد یک گنبد تمام طلا و دو مناره دارد. صحن حرم حضرت عباس با فرش های دست باف ایرانی پوشانده شده است.

می گویند امام ششم شیعیان قبل از رفتن بر سر قبر امام حسین در مسجد امام جعفر صادق اقامت داشته و مالک نخلستان های این منطقه در کربلا بوده است. 

روایت ها حاکی از این هستند که در جریان نبرد عاشورا عباس ابن علی برای بردن آب به کنار رود فرات نزدیک مسجد صاحب الزمان فعلی در کربلا رفت.

خیام حسینی محل چادرهای امام حسین و یاران و خانواده اش از دو تا ده محرم در کربلا است.

تله زینبیه جایی بین خیام حسینی و حرم امام حسین در کربلا است. سیده زینب (دختر امام علی و حضرت فاطمه، نوه پیامبر اکرم، خواهر امام حسین) سر بریدن برادرش در روز عاشورا را از تله زینبیه دید. 

لشکر یزید در یک جا دست راست حضرت ابوالفضل و در جایی دیگر، دست چپ او را قطع کرد.

محل شهادت پسران امام حسین، علی اکبر و علی اصغر (شش ماهه) در کربلا مشخص است.

 

هتل های کربلا

مسافرخانه ثامن الائمه در کربلا

مهمانسرای زیارة در شهر کربلا

هتل دو ستاره الأشیقر کربلا

هتل برج الاماره در کربلا

هتل لارسا کربلا

هتل آپارتمان المیالی توریست در کربلا

هتل اولاد الأمیر در شهر کربلا

هتل الطیف کربلا

هتل یک ستاره برج السفیر کربلا

هتل پنج ستاره بارون در خیابان الحسینیه کربلا

هتل کورال کربلا در خیابان السعدیه

هتل سه ستاره عطاء الحسین در کربلا

هتل لوکس ریحان کربلا

هتل و رستوران دورا مصطفی در کربلا

هتل مستر آو ریجنتس سیتی در خیابان بغداد شهر کربلا

 

راهنمای سفر به عراق
دینار عراق – قاره پیما

هزینه سفر به عراق

واحد پول عراق چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد رسمی پول مورد استفاده در انجام تمامی هزینه ها و معملات در این کشور دینار عراق می باشد.
دینار عراقی از سال 1931 به گردش افتاد و از آن زمان تاکنون به صورا اسکناسی مورد استفاده قرار گرفته است.
اسکناس هایی که در این کشور به صورت متداوم مورد استفاده قرار میگیرند در انواع 1000،5000،10000،25000،5000 دینار چاپ و توزیع می گردد و همچنین اسکناس های 250 و 500 دیناری نیز در این کشور به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند.
این نکته نیز قابل ذکر است که در این کشور از سکه استفاده ای نمی شود.

تمامی مسافران و گردشگرانی که سفر به کشور عراق را انتخاب می نمایند باید به این نکته توجه نمایید که در حین سفرشان مسلتزم پرداخت هزینه هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهترین گزینه و راحترین برای مسافران این موضوع است که در سفرشان به عراق می توانند دلار به همراه داشته باشند و در صرافی های معتبر این کشور و یا به محض ورود در فرودگاه بین المللی عراق آنها را تبدیل به دینار کنند.

خرید بلیط هواپیما – اخذ ویزا – رزرو تور و هتل در عراق با ارزانترین قیمت در قاره پیما :

هزینه سفر هوایی به باکو
راهنمای سفر به آذربایجان – قاره پیما

راه های سفر به آذربایجان باکو

برای سفر به آذربایجان نیاز به دریافت ویزای این کشور می باشد . با دریافت ویزای آذربایجان اجازه اقامت 30 روزه در این کشور به شما داده می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای آذربایجان قیمت و مدارک مورد نیاز و … وارد لیسنک زیر شود .

قیمت ویزای فوری و عادی عراق

پرواز به آذربایجان

خطوط هواپیمایی آزال – بوتا و ایران ایر در حال حاضر پروازهای مستقیم از تهران به باکو انجام می دهند .

خرید بلیط هواپیما عراق

راهنمای اقامت در باکو
مراکز اقامت آذربایجان – قاره پیما

اقامت در باکو آذربایجان

در حال حاضر امکان اقامت در هتل و اجاره آپارتمان و سوئیت در آذربایجان وجود دارد .

رزرو آنلاین هتل در عراق

توجه داشته باشید به طور معمول برای افراد مجرد امکان اجازه آپارتمان و سوئیت در آذربایجان وجود ندارد و آپارتمان و سوئیت های باکو تنها به خانواده ها اجاره داده می شود . و افراد مجرد می بایستی از هتل ها استفاده نمایند .

قبل از سفر به باکو آذربایجان دانستن این اطلاعات واجب است :

زبان رسمی: ترکی آذربایجانی

واحد پول: منات (AZN)، هر منات در تاریخ ۲۱ بهمن ۹۶ ۲۸۵۰ تومان بوده است.

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز

پیش شماره کشور: ۹۹۴+

پیش شماره شهری: ۱۲

اختلاف ساعت باکو با تهران: ۳۰+

شماره های ضروری:

  • آمبولانس: ۱۰۳
  • آتش نشانی: ۱۰۱
  • پلیس: ۱۰۲

فرودگاه ها:‌ فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف

مکان های دیدنی و توریستی عراق

Sulaymaniyah Museum موزه سلیمانیه

Sulaymaniyah Museum موزه سلیمانیه

موزه سلیمانیه، موزه ای باستان شناسی است که در قلب شهر سلیمانیه ، استان سلیمانیه و منطقه کردستان عراق واقع شده است.
از نظر محتوای آن پس از موزه ملی عراق در بغداد دومین موزه بزرگ عراق محسوب می شود و گردشگران بسیاری در طول سفر خود یه شهر سلیمانیه از این موزه بازدید می نمایند.
در این موزه آثاری قرار دارد که قدمت آنها به دوره قبل از تاریخ تا اواخر دوره اسلامی و عثمانی باز می گردد.
قابل ذکر است این موزه به طور رسمی در 14 ژوئیه 1961 افتتاح شد.
در ابتدا ، این موزه از یک ساختمان کوچک تشکیل یافته بود اما به مرور زمان بر مساحت و آثار تاریخی و هنری آن افزوده شد.
آثار در این موزه در یک سالن کوچک (که اخیراً توسط یونسکو بازسازی شده است) و دو سالن بزرگ و طولانی که توسط یک سالن سخنرانی مربع شکل و باز به هم متصل شده اند ، به نمایش در می آیند.
ساختمان فعلی 6000 متر مربع مساحت دارد و یک ساختمان یک طبقه می باشد.
چندین سالن موزه مورد بازسازی قرار گرفته اند و از اول اکتبر 2018 تا اکتبر 2019 موزه به دلیل بازسازی به روی عموم بسته شد ولی در حال حاضر بازدید از این موزه برای تمامیم ردم و ترویست های امکان پذیر میباشد.

chavy land چافی لند

chavy land چافی لند

چافی لند یکی از بزگترین و محبوب ترین مراکز تفریحی و توریستی کشور عراق می باشد.
این مجموعه تفریحی و رفاهی بر روی کوهی واقع شده در منطقه کوژین به ارتفاعات حدود 750000 متر مربع ساخته شده است.
در این پارک تفریحی استفاده از انواع بازی ها را میتوانید امتحان نمایید و علاوه بر بازی های همچنین می توانید از تله کابین، موزه، سینما، رستوران و کافی شاپ مجموعه نیز استفاده نمایید.
این پارک به دلیل دارای بودن فضای سبز وسیع و حوضچه بزرگ آب در روزهای گرم تابستان شلوغ تر و پرتدد تر می باشد وبازدید کنندگان بیشتری دارد.
قابل ذکر است ساعت کاری این پارک تفریحی از ساعت 9 صبح تا 4 صبح می باشد.

فیلم مکان های دیدنی در عراق

پاساژ های ارزان قیمت عراق

Sulaymaniyah Grand Bazaar بازار بزرگ سلیمانیه

Sulaymaniyah Grand Bazaar بازار بزرگ سلیمانیه

یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و پرتردد ترین بازار هایی است که در شهر سلیمانیه عراق ساخته شده است.
در این بازار می توانید از انواع اجناسی که دوست دارید و مخصوصا سوغات برای دوستان و آشناهایتان تهیه نمایید و به یادگار به همراه خود به کشورتان ببرید.
از انواع اجناس نظیر صنایع دستی، پوشاک، وسایل دکوری، انواع خوراکی ها و… را در این بازار می توانید پیدا کرده و از انها خرید های خود را انجام دهید.

majidi mall مجیدی مال

majidi mall مجیدی مال

یکی دیگر از شناخته شده ترین مراکز خرید در عراق مجید مال می باشد که در زمینی با مساحت 113000 متر مربع ساخته شده است.
در این مجموعه فروشگاه های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که ارائه دهنده محصولاتی از برترین برند های شناخته شده بین المللی و همچنین داخلی می باشند.
در این مرکز خرید می توانید محصولاتی نظیر پوشاک، کیف، کفش، زیورآلات، محصولات بهداشتی، وسایل دکوری و تزیینی، سوغات، انواع خوراکی ها و… را پیدا کرده و بسته به نوع نیازتان از هریک از آنها خریدهایتان را انجام دهید.
علاوه بر خرید مشتریان می توانند از دیگر امکانات این مرکز خرید نظیر رستوران، کافی شاپ، سینما، سالن بازی کودکان، هایپر مارکت، سالن بولینگ، پارکینگ بهره مند شوند.

راه های خرید ارزان قیمت در عراق

از عراق چی بخریم ؟

Iraqi magnet مگنت عراق

Iraqi magnet مگنت عراق

مگنت ها می توانند بعنوان یکی از سوغات ها و یادگاری هایی از کشور عراق به حساب بیایند که بسیار خاطره انگیز بوده و حمل آن بسیار آسان می باشد و حجم خیلی کمی را در چمدان ها اشغال می کنند.
این نوع مگنت ها به نسبت محل ها و شهرهایی که از انجا می خرید تهیه می شوند به طوری که برای یادگاری مراکز و اماکن مهم این کشور به صورت بسیارکوچک بر این مگنت ها تهیه می شوند و بوسیله آهن ربای کوچکی که در قسمت پشتی آن نسب شده به راحتی بر روی سطوحی که این آهن ربا ها را جذب می کنند قرار میگیرند.

Traditional essential oil burner اسناس سوز سنتی

Traditional essential oil burner اسناس سوز سنتی

در بسیاری از خانه های ساخته شده در کشور عراق معمولایک اسانس سوز همیشه روشن می باشد که برای عوض کردن هوای خانه و اتاق ها بسیار کاربردی می باشد.
پودر هایی که برای این اسنس سوز های می توانید تهیه کنید از گیاهان معطر و دانه‌های معطر بدست می آیند.
به تمامی افرادی که ا این محصول برای سوغاتی، هدیه و یادگاری خرید می کنند پیشنهاد می شود از این پودر ها نیز خریداری نمایید.

هزینه خرید سوغات در عراق

خوشمزه ترین غذا های عراق

Iraqi Kebab کباب عراقی

Iraqi Kebab کباب عراقی

این کباب ها بسیار شباهت به کباب های ایرانی دارد و فرق آنها در تفاوت های بسیار کوچک و جزئی می باشد.
برای تهیه کباب عراقی از گوشت تازه استفاده می شود که با ادویه های مخصوص طعم دار می شوند و در داخل این کباب ها از پیاز، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی خورد شده استافده می شود.
این کباب ها بعد از پخته شدن در کنار سماق، پیاز و سبزی تازه سرو می شوند.

iraqi Biryani بریانی عراقی

iraqi Biryani بریانی عراقی

یکی از لذیذ ترین و خوشمزه ترین غذاهایی که در کشور عراق طبخ شده و خورده می شود بریانی مخصوص آن می باشد که در بین مردم این کشور و همچنین توریست ها طرفداران بسیاری را دارا می باشد.
برای درست کردن این غذا از برنج، گوشت و یا مرغ استفاده می شود و با بریانی اصفهانی دارای تفاوت می باشد.
در ابتدا برای درست کردن بریانی عراقی برنج را با مخلوط ادویه های مخصوص و سبزیجات معطر می پزند و سپس با تکه های گوشت از قبل پخته شده و مزه دار شده مخلوط شده و سرو می گردد.

خوراکی های سنتی عراق

رستوران هایی که در سفر به عراق حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Flavours all-day dining رستوران فلیورز آل دی داینینگ

Flavours all-day dining رستوران فلیورز آل دی داینینگ

رستورانی شلوغ و پرتردد ساخته شده در عراق می باشد که در دارای لابی بزرگی برای انتظار مشتریان می باشد.
سبک اصلی غذاهای ارائه شده در این رستوران ایتالیایی می باشد اما از دیگر انواع غذاها نیز در منوی غذایی این رستوران قابل مشاهده می باشند.
مشتریان در این رستوران و در حین صرف غذاهای خود می توانند از موسیقی زنده و کلاسیک این رستوران نیز لذت ببرند.
تمامی مواد اولیه مورد استفاده در تهیه و طبخ غذاهای این رستوران به صورت تازه، ارگانیک و روزانه تهیه می شوند.

Karino Restaurant رستوران کارینو

Karino Restaurant رستوران کارینو

اگر به دنبال رستورانی شیک با انواع غذاهای بین المللی می گردید که دارای منوی غذایی متنوع و لذیذی می باشد این رستوران به تمامی مشتریان در سفرشان به کشور عراق پیشنهاد می شود.
از محبوب ترین غذاها و پیش غذاهای این رستوران میتوان به سالاد سزار این رستوران که با سس های خوشمزه سرو می گردد اشاره کرد.
انواع غذاهای سنتی عراقی نیز قابل ذکر است که در منوی غذایی این رستوران موجود بوده و قابل سفارش می باشند.
در این رستوران تمامی مواد اولیه ای که مورد استفاده قرار میگیرند به صورت تازه، روزانه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در  عراق

سوالات متداول درباره سفر به عراق :

هزینه سفر به عراق چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به عراق بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و دینار عراق – نوع سفر زیمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به عراق رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین به عراق از ایران وجود دارد .

فرمول تبدیل دینار عراق به تومان و تومان به دینار عراق ؟

برای تبدیل دلار به دینار و یا تومان به دینار ععراق و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین دینار عراق به تومان و دلار

آیا برای سفر به عراق به ویزا نیاز است ؟

مسافران می بایستی قبل از سفر به عراق ویزای این کشور را دریافت نمایند .

قیمت بلیط هواپیما عراق ؟

قیمت بلیط پروازهای عراق بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از نرخ دقیق بلیط هواپیما به عراق وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران – شیراز – اصفهان و مشهد پرواز مستقیم به عراق انجام می شود .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در عراق ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت رزرو اینترنتی هتل های عراق سایت شوید .

تورهای مسافرتی عراق ؟

برای رزرو تور عراق با شماره های قاره پیما در تماس باشید .
قیمت تور عراق

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا