آذربایجان

بهترین زمان سفر به باکو آذربایجان

بهترین زمان رفتن به باکو آذربایجان برای تفریح - خرید - جشن ها - فستیوال ها و ارزان بودن سفر

بهترین زمان سفر به باکو آذربایجان

بهترین زمان سفر به باکو از لحاظ آب و هوایی

باکو دارای آب و هوایی متغییر می باشد و سفر در تمامی فصول سال به باکو امکان پذیر می باشد.
در فصل بهار بواسطه درجه ها و میزان ترکیب رطوبت موجود در آن آب و هوایی سرد را در این شهر شاهد خواهید بود و همزمان در برخی از روزهای فصل بهار نیز بارش های باران را نیز می توانید مشاهده نمایید.
فصل تابستان در شهر باکو کشور آذربایجان گرم میباشد و ممکن است این نوع از آب و هوا منجر به اذیت شدن برخی افرادی باشد که نمی توانند گرمای بسیاری را تحمل کنند.
فصل پاییز نیز زمانی مطلوب برای سفر می باشد، زیرا بارش های متعددی را شاهد می باشد و هزینه های هتل و مابقی آنها نیز به صرفه می باشد.
زمستان نیز همانند کشورهای بسیاری سرد می باشد و ممکن است برای برخی گردشگران سخت باشد که در این نوع از آب و هوا به باکو سفر داشته باشند و این نکته نیز در رابطه با سفر به باکو در زمستان قابل ذکر است که در این زمان از سال تمامی هزینه ها برای سفر و اقامت کمتر می باشد و می توانید اگر مایل به صرف هزینه های کمی هستید در فصل زمستان می توانید به باکو سفر کنید.
به این نکته نیز می توان اشاره کرد که فصل بهار و پاییز می توانند گزینه هایی مناسب برای سفر به این شهر و کشور آذربایجان باشد.
در ماه های جولای تا آگوست بواسطه بارش های باران کم و هوایی گرم و مرطوب افرادی که با بارندگی ها علاقه ای ندارند می توانند در هریک از این ماه های ذکر شده به باکو سفر داشته باشند.

 

بهترین زمان سفر به باکو برای لذت بردن از تفریحات

در تمامی فصول سال امکان سفر به این کشور و لذت بردن از تفریحات موجود در ان باری تمامی مسافران و گردگشران امکان پذیر می باشد و می توانید با حضور خود در باکو لحظات خوش و به یاد ماندنی را رقم بزنید.
مسافران و گردشگران با انتخاب فصل تابستان برای سفر خود می توانند علاوه بر لذت بردن در این شهر از کشور آذربایجان همچنین از سرگرمی های تابستانی ، دریایی و یا کوهنوردی در آنجا نیز استفاده نمایند.
در فصل زمستان و با شروع بارش های برف در این کشور علاقه مندان به تفریحات و ورزشهای زمستانی به خصوص اسکی سفر خود به باکو را آغاز می کنند تا از این سرگرمی ها و تفریحات هیجان انگیز و سرگرم کننده بتوانند به راحتی بهره مند شده و لحظاتی خوش و به یاد ماندی را رقم بزنند.
اگر افرادی وجود دارند که علاقه مند به پیاده روی و لذت بردن از طبیعت زیبا و ورزش و تمرکز هستند سفر به باکو در فصل پاییز به آنها پیشنهاد می گردد زیرا دمای هوا در این فصل از سال کاهش پیدا کرده و و خنک و دلچسب می باشد.

 

بهترین زمان سفر به باکو از نظر گردشگران

گردشگران در تمامی فصول و ماه های سال به این شهر زیبا در کشور باکو سفر می کنند و خاطراتی خوش و به یاد ماندی برای خود رقم می زنند.
به این نکته نیز می توان اشاره کرد که از نظر بسیاری از گردشگران یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین فصول در سال برای سفر به باکو بهار می باشد.
در این فصل محبوب گردشگران یکی از جشن های محبوب، پر طرفدار و مهم زرتشتیان که جشن ملی آنها می باشد برگزار می گردد که در آن زمان اگر در باکو باشید می توانید تکاپو و هیاهوی بسیاری را در این زمان از سال شاهد باشید.
در فصل بهار همچنین در باکو فستیوال ها و جشن هایی با پیشینه قدیمی نیز برگزار می گردد که همین امر به پربازدید بودن و محبوببین سفر گردشگران در بهار به باکو کشور آذربایجان افزوده است.
در این فصل همچنین طبیعت سرسبز و زیبای آین شهر نیز تمامی بازدید کنندگان را مبحوت خود می گرداند.

 

بهترین زمان برای رفتن به باکو از نظر ارزان بودن قیمت

در شهر باکو کشور آذربایجان همانند بسیار دیگر از کشور ها قیمت های هتل ها، مراکز اقامتی، تور ها و … بالاتر از دیگر فصول و زمان هایی می باشد که قیمت ها پایین می باشد.
همانطور که در قسمت های قبلی اشاره گردید بهار که فصل شلوغ و پر تردد گردشگری در این شهر از کشور آذربایجان می باشد قیمت ها بالاتر از دیگر فصل های می باشد و بعد از آن نیز می توان فصل پاییز را در رده دوم در بین بهترین زمان برای سفر به باکو دانست که قیمت ها کمی مقرون به صرفه تر می باشند.
سفر در تابستان و زمستان طرفداران بسیاری در میان گردشگران و مسافران ندارد و به همین علت قیمت ها برای اقامت، خرید، خورد و خوراک و…. در این زمان ها از سال کمتر و حدودا” ارزانتر می باشد.

 

زمان برگزاری جشن ها و فستیوال های در باکو

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسایری در طول سال در شهر باکو کشور آذربایجان برگزار می گردد که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور جلب می کند.
نوروز یکی از اصلی ترین جشن های بهاری می باشد که هرساله در شهر باکو برگزار می گردد.
این جشن در باکو بواسطه آغاز سال نو به ‌عنوان نشانه ‌ای برای یک شروع جدید و استقبال از طبیعتی سرسبزو سالی جدید جشن گرفته می شود.
در زمان برگزاری این جشن در باکو سفره های هفت سین بسیار زیبایی در سراسر شهرو کشور برپا شده و مردم باکو در خیابان های این شهر به نواختن موسیقی های سنتی آذری می پردازند.
در این زمان از سال و در عید و سال نو در این شر و کشور به مدت پنج روز تعطیل عمومی سراسری اجرا می گردد.
هر ساله د ماه اکتبر در این شهر و کشور آذربایجان فستیوال موسیقی جاز برگزار می گردد و علاقه مندان به این نوع از موسیقی می توانند در این زمان از سال به باکو کشور آذربایجان سفر کنند.
در این زمان از سراسر جهان موزیسین های معروف و شناخته شده ای از کشور هایی نظیر روسیه، ایتالیا، آمریکا، کانادا، گرجستان و …برای شرکت در این فستیوال و جشواره محبوب شرکت می کنند.
یکی از پر اهمیت ترین و شناخته شده ترین فستیوال هایی که در شهر باکو هر ساله برگزار می گردد فستیوال روز استقلال می باشد که بواسطه آزادی این کشور از سلطه شوری برگزار می گردد.
این جشن در ماه می برگزار می گردد و علاوه بر مردم بومی و محلی مسافران و گردشگران بسیاری نیز جهت شرکت در این فستیوال که هر ساله بسیار با شکوه برگزار می گردد به شهر باکو کشور آذربایجان سفر می کنند.
در این روز مردم این شهر به شادی، رقص و پایکوبی می پردازند.
این جشن بعنوان یکی از رسمی ترین جشن های در باکو و آذربایجان به ثبت رسیده و مورد احترام تمامی مردم ساکن در این کشور می باشد.
جشنواره بین المللی گردشگری فیلم یکی دیگر از جشنواره های محبوبی است که در باکو هر ساله و در ماه می برگزار می گردد و مسافارن جهت دیدن فیم ها و مستند های مرتبط با گردشگری گرد هم جمع می شوند.
یکی از جشن هایی که در فصل تابستان در آذربایجان و همچنین شهر باکو برگزار می گردد جشنواره تابستانی رنگ ها می باشد و مردم در این روز با پاشیدن رنگ به هم این مراسم را به جا آروده و جشن می گیرند.
در ماه نوامبر یکی از جشنواره های لذیذ و خوشمزه با نام جشنواره غذای باکو نیز برگزار می گردد که طرفداران بسیاری را دارا می باشد.
انواع غذاهای محلی و خوشمزه آذری در این جشنواره برای بازدید کنندگان ارائه می شوند و طعم غذاهای محلی و سنتی آذربایجان را می توانید با رفتن به این جشنواره بچشید.

 

بهترین قیمت رزرو هتل باکو – بلیط اتوبوس باکو آذربایجان – پروازهای باکو – و شرایط دریافت ویزای آذربایجان :

هزینه سفر هوایی به باکو
راهنمای سفر به آذربایجان – قاره پیما

راه های سفر به آذربایجان باکو

برای سفر به آذربایجان نیاز به دریافت ویزای این کشور می باشد . با دریافت ویزای آذربایجان اجازه اقامت 30 روزه در این کشور به شما داده می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای آذربایجان قیمت و مدارک مورد نیاز و … وارد لیسنک زیر شود .

قیمت ویزای باکو در مرز

پرواز به آذربایجان

خطوط هواپیمایی آزال – بوتا و ایران ایر در حال حاضر پروازهای مستقیم از تهران به باکو انجام می دهند .

پرواز آذربایجان

سفر زمینی به آذربایجان

ایرانیان می توانند به وسیله اتوبوس و یا ماشین شخصی به آذربایجان سفر داشته باشند .

توجه داشته باشید روزانه چندیدن اتوبوس از ترمینال های آزادی و بیهقی تهران به سمت باکو آذربایجان حرکت دارند .

بلیط ارزان اتوبوس باکو

همچنین برای سفر با ماشین شخصی ایرانیان می توانند پس از اخذ گواهی نامه بین المللی و کاپتاژ ماشین از مرز آستارا وارد این کشور شوند .

راهنمای اقامت در باکو
مراکز اقامت آذربایجان – قاره پیما

اقامت در باکو آذربایجان

در حال حاضر امکان اقامت در هتل و اجاره آپارتمان و سوئیت در آذربایجان وجود دارد .

در باکو کجا هتل بگیریم ؟

توجه داشته باشید به طور معمول برای افراد مجرد امکان اجازه آپارتمان و سوئیت در آذربایجان وجود ندارد و آپارتمان و سوئیت های باکو تنها به خانواده ها اجاره داده می شود . و افراد مجرد می بایستی از هتل ها استفاده نمایند .

بهترین موزه های شهر باکو آذربایجان

باغ فیلارمونیک آذربایجان Philarmonic Garden

جاهای تفریحی آذربایجان باکو
باغ فیلارمونیک آذربایجان باکو – قاره پیما

این باغ زیبا در سال 1830 در کشور آذربایجان ساخته شده است.
این مکان مقصدی عالی برای تجربه تعطیلاتی رویایی برای هر گردشگری می باشد.
سالن دولتی فیلارمونیک آذربایجان در طی سال های 1910 تا 1912 به درخواست نخبگان شهر و با طراحی معمار ارمنی گابریل تر میکلوف تاسیس و ساخته شد.
فضای خارجی این بنا از سبک رنسانس ایتالیایی و فضای خارجی اش از سبک روکوکو آلمانی پیروی می کند.
این مکان ذر ابتدای تاسیس خود مکانی برای پاتوق ثروتمندان بود اما به مرور زمان فضایی عمومی برای گذراندن تعطیلات برای عموم مردم گردید.

بلوار ساحلی باکو

ساحل های رایگان باکو
بلوار ساحلی باکو – قاره پیما

یکی از خیابان های اصلی شهر که در امتداد دریای خزر بوده و بسیار زیبا می باشد.
این بلوار محل تردد و پاتوق اصلی عصرگاهی مردم و گردشگران می باشد و در اطراف آن انواع مغازه های زیبا و کافه و … را می توانید ببینید و در حین لذت بردن از فضای آن از این مغازه ها استفاده نمایید.
چند ساختمان مدرن و جذاب هم همان نزدیکی‌ها می‌بینیدومرکز تجارت باکو، مرکز خرید چهار طبقه پارک بلوار و مرکز بین المللی موغام و چندین مرکز خرید و تجاری در نزدیکیاین بلوار می باشند.

آدرس دقیق مکان های دیدنی در باکو

فصل خرید ارزان در باکو و بهترین پاساژ های شهر باکو

مرکز خرید نرگس

بهترین جاهای خرید آذربایجان باکو
مرکز خرید نرگس باکو – قاره پیما

این مرکز خرید دارای معماری جالبی بوده که بیشتر شبیه به مراکز خرید در اروپا می باشد.

همانند بسیاری از مراکز خرید در این مجتمع نیز می توانید از انواع برند های آذربایجانی و بین المللی را پیدا کرده و از آنها خرید نمایید.

همچنین اگر در حین انجام خرید های خود احساس گرسنگی کردید می توانید از فود کورت آنجا نیز استفاده نمایید.

آیگون

بازارهای ارزان قیمت در باکو
مرکز خرید آیگون باکو – قاره پیما

مرکز خرید آیگون  دارای انواع برند پوشاک، کیف و کفش و … بوده و برای خرید های شخصی و وسوغاتی بسیار مناب می باشد.

از انواع برند های معتبر جهانی را در این مرکز خرید می توانید پیدا کرده و البته پس از خرید خود می توانید از فود کورت و سینمای ساخته شده در این مجموعه نیز استفاده نمایید.

زمان حراج در باکو

خوشمزه ترین غذا های آذربایجان باکو

بادام بورا

خوشمزه ترین شیرینی آذربایجان
شیرینی های آذری بادام بورا – قاره پیما

بادام بورا یکی از شیرینی‌های مخصوص در کشور آذربایجان است، که بیشتر در باکو تهیه می‌شود و اشکال مختلفی دارد و با شکر، دارچین و آجیل ریز خردشده پخته می‌شود.

این شیرینی ها معمولا با چای . بعد از خوردن غذا و به صورت دسر سرو میگردد.

بالیق

هزینه خوردن غذا در آذربایجان
ماهی کبابی ( بالیق ) – قاره پیما

بالیق نوعی ماهی کبابی است که با سسی ترش طعم دار شده و بر روی منقل تهیه می شود.

این غذا در میان مردم و گردشگران بسیار محبوب است و پیشنهاد میشود حتما از این غذا در سفرتان به آذربایجان امتحان نمایید.

این غذا در کنار نان و دورچین سبزیجات و لیمو ترش سرو میگردد.

غذاهای ارزان باکو

رستوران های ارزان قیمت در باکو آذربایجان

رستوران شاورما نامبر وان باکو shaurma n1 baku

رستوران های معروف باکو
فست فود شاورما نامبروان باکو – قاره پیما

شاورما ان وان یکی از فست فودی های شلوغ و بزرگ خیابان نظامی باکو است.

در این رستوران می توانید از انواع فست فود ها با قیمت مناسب را انتخاب کرده و بر اسا سلیقه خود از آنها سافار داده و نوش جان نمایید.

در این رستوران علاوه بر غذاهای خوشمزه میتوانید از انواع نوشیدنی های نظیر: آب، آب میوه، چای و … نیز سفارش داده و از انها لذت ببرید.

ساعات کاری این رستوران  شنبه الی جمعه از 12 ظهر تا 12 شب می باشد.

رستوران ایرانی بی بی باکو Restaurant Iranian BiBi Baku

هزینه رستوران در باکو آذربایجان
رستوران ایرانی بی بی در باکو – قاره پیما

این رستوران دارای محیطی آرام و دلنشین می باشد که با حضور خود در این مکان می توانید از موسقس زنده ای که در آنجا اجرا می شود نیز لذت ببرید.

رستوران بی بی دارای سالن های مجزای vip و عمومی می باشد که می توانید به دلخواه هرکدام  را مد نظرتان بود انتخاب نمایید.

دکوراسیون این هتل به صورت قدیمی بوده و ترکیبی فوق العاده از شرق و غرب است که مدیریت آن به درستس و زیبایی آنرا به اجرا گذاشته است.

در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه و با کیفیت در قیمت های بسیر مناسب سرو می گردد.

ساعات کاری این رستوران  شنبه الی جمعه از 12 ظهر تا 12 شب می باشد.

رستوران های ایرانی در باکو آذربایجان

خوراکی ها و صنایع دستی باکو ؟

فرش

بهترین سوغاتی باکو چیست ؟
فرش دست باف – قاره پیما

همانند ایران آذربایجان نیز دارای هنر فرش بافی می باشد و یکی از محصولات صادراتی آنها فرش می باشد .

این فرش ها دارای الگو و نقشه‌ی خاصی برای بافت می باشند که دراای تکینک های بافت بسیاری بوده که از زمان های گذشته در میان مردم دست به دست شده و اموزش داده شده است.

این فرش های بافته شده که بسیار زیبا و چشم نواز است در بین مردم کشور آذربایجان از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد و همین امر باعث گردیده نظر گردشگران بسیاری به فرش های بافته شده در این کشور جلب شود.

تخت نرد

سوغاتی باکو چیه
تخته نرد – قاره پیما

یکی دیگر از سوغات هایی است که از چوب ساخته می شود و همانند بسیاری دیگر از کشور ها جزو یکی از سوغات های محبوب در کشور آذربایجان می باشد.

در بازارهای قدیمی باکو می توانید از بهترین نوع این تخت نرد ها را پیدا کرده  و از آنها خرید نمایید.

بیشتر این تخته نردهای قدیمی دست ساز هستند و اکثر آن ها طرح های آثار تاریخی کشور آذربایجان مثل قلعه ها و بناهای تاریخی

بیشتر این تخته نردهای قدیمی دست ساز هستند و اکثر آن ها دارای طرح هایی از آثار تاریخی مثل قلع ها و بنا های تاریخی این کشور می باشد.

سوغات خوراکی باکو

سوالات متداول درباره بهترین زمان برای سفر به باکو آذربایجان :

هزینه سفر به باکو چقدر است ؟

هزینه دقیق سفر به باکو بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و منات آذربایجان – نوع سفر زیمینی یا هوایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
البته قیمت تقریبی بلیط – هتل – غذا – حمل و نقل – ورودی مکان های تاریخی و … در قاره پیما برای شما آورده شده است لطفا برای آگاهی وارد سایت شوید .

از چه راه هایی می شود به باکو رفت ؟

در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین شخصی به باکو از ایران وجود دارد .

فرمول تبدیل منات به تومان و تومان به منات باکو ؟

برای تبدیل دلار به دارم و یا توان به درام و بلعکس می توانید وارد سایت شده و از محاسبگر سایت استفاده کنید .
محاسبگر آنلاین منات به تومان و دلار

آیا برای سفر به باکو به ویزا نیاز است ؟

بله ایرانیان می بایستی قبل از سفر به باکو ویزای آذربایجان را دریافت نمایند .
امکان دریافت ویزای باکو در فرودگاه حیدرعلی اف باکو نیز وجود دارد . ولی در مرز زمینی امکان دریافت ویزا وجود ندارد و مسافر می بایستی قبل از سفر ویزای دریافت نماید .
ویزای باکو

قیمت بلیط هواپیما باکو ؟

قیمت بلیط پروازهای باکو بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
برای آگاهی از پروازهای آذربایجان وارد سایت شوید .
توجه داشته باشید در حال حاضر تنها از تهران پرواز مستقیم به باکو انجام می شود .

قیمت بلیط اتوبوس باکو ؟

قیمت بلیط اتوبوس باکو نیز در تاریخ ها و با شرکت های مختلف متفاوت است برای خرید بلیط اتوبوس کرج باکو وارد سایت قاره پیما شوید .

قیمت رزرو هتل و اجاره سوئیت و آپارتمان در باکو ؟

برای آگاهی از قیمت هتل و آپارتمان و … وارد قسمت هتل های باکو سایت شوید .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    اگر سوال یا نظری درباره بهترین زمان سفر در باکو آذربایجان دارید لطفا در این قسمت با سایرین به اشتراک بگذارید
    با تشکر – قاره پیما

دکمه بازگشت به بالا