قبرس جنوبی

بهترین زمان سفر به قبرس جنوبی

بهترین زمان سفر به قبرس جنوبی از لحاظ آب و هوایی

در تمامی فصول سال امکان سفر به قبرس جنوبی برای مسافران امکان پذیر و قابل دسترس می باشد.
همانطور که قسمت راهنمای سفر به قبرس جنوبی اشاره شد تابستان دارای آب و هوایی گرم می باشد ولی استفاده از تفریحات ساحلی، دریایی و آبی می توانید یکی از لذت بخش ترین قسمت های این سفر در تابستان محسوب شود.
زمستان در قبرس جنوبی سرد می باشد و اگر مایل به سفر در این بازه زمانی از سال باشید همانند دیگر فصول سال نمی توانید از سفرتان لذت ببرید.
پاییز و بهار می تواند همچنین فصولی مناسب برای سفر به قبرس جنوبی باشد زیرا آب و هوای مطلوبی را در قبرس جنوبی در این بازه زمانی از سال شاهد خواهید بود.

بهترین زمان سفر به قبرس جنوبی برای لذت بردن از تفریحات

در تمامی فصول سال امکان سفر به قبرس جنوبی و لذت بردن از تفریحات موجود در آن برای تمامی مسافران و گردگشران امکان پذیر می باشد و می توانید با حضور خود در آنجا لحظات خوش و به یاد ماندنی را رقم بزنید.
بهار و پاییز به نسبت تابستان از بیشترین زمان هایی از سال در بین گردشگران شناخته شده می باشند که مسافران بسیاری به آنجا سفر می کنند زیرا از رمای تابستان و سرمای زمستان زیاد خبر در قبرس نمی باشد و همچنین می توانید از بسیاری از تفریحات موجود در آنجا نیز بر اساس سلیقه خود استفاده نمایید و از حضورتان در قبرس جنوبی نهایت لذت را ببرید.
تابستان نیز بواسطه گرمای هوا می تواند یکی از بازه های زمانی از سال محسوب شود که می توانید به تفریحات آبی در انجا بپردازید.

بهترین زمان برای رفتن به قبرس جنوبی از نظر ارزان بودن قیمت

در قبرس جنوبی همانند بسیار دیگر از کشور ها قیمت های هتل ها، مراکز اقامتی، تور ها و … در برخی زمان ها بالاتر از دیگر فصول و زمان هایی می باشد که قیمت ها پایین می باشد.
همانطور که در قسمت های قبلی به آن اشاره کردیم فصل زمستان بواسطه سردی هود در قبرس کمترین طرفداران را برای سفر به خود اختصاص می دهد.
به همین واسطه اگر در این بازه زمانی از سال به قبرس جنوبی سفر کنید هزینه تور، هتل، تفریحات و خورد خوراک نسبت به دیگر فصول سال ارزانتر و مقرون به صرفه تر برای سفر می باشد.

زمان برگزاری جشن ها و فستیوال ها در قبرس جنوبی

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسیاری در طول سال در قبرس جنوبی برگزار می گردد که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور جلب می کند.

Christian New Year سال نو میلادی

Christian New Year سال نو میلادی

یکی از پرطرفدارترین جشن هایی که هر ساله در ماه ژانویه در قبرس جنوبی برگزار می گردد سال نو میلادی می باشد که هم در میان مردم بومی و محلی و هم در میان گردشگران و توریست ها بسیار محبوب می باشد.
در این روز در کلیساهای قبرس جنوبی مراسم های خاصی توسط کشیش ها برگزار می گردد و بعد از آن مردم دور هم جمع شده و به شادی و پایکوبی در کنار نواختن موسیقی می پردازند و آتش بازی هایی نیز در این روز اجرا می شوند که بسیار زیبا می باشند.
این جشن هرساله در قبرس جنوبی و با رعایت تمامی قوانین و اجرای تمامی آنها به صورت کاملا خاص و زیبا اجرا می شود.

Easter عید پاک

Easter عید پاک

یکی دیگر از محبوب ترین و شناخته شده ترین اعیادی که هر ساله در قبرس جنوبی برگزار می شود عید پاک می باشد.
کلیساهای قبری جنوبی در این روز بوسیله گل های سفید زیبا تززین می شوند و مراسم های خاصی در آنجا بوسیله کشیش ها برگزار می شود.
این جشن بعد از انجام مراسم مذهبی در بین مردم و در خیابان ها با شادی و پایکوبی ونواختن موسیقی های زیبا و آتش بازی اجرا میگردد و با در اکثر مواقع در منازل خانواده ها گرد هم جمع شده و این روز خاص را جشن میگیرند.
توریست ها و گردشگران بسیاری نیز در این روز مذهبی در این کشور حضور دارند و در کنار دیگر مردم و ب ه شادی و پایکوبی می پردازند.
در این روز که نماد آن خرگوش می باشد برای تزیینات در کنار تخم مرغ های رنگ شده قرار میگیرند که از رنگ های شاد و زیبا برای آنها استفاده می کنند.

Faros Chamber International Music Festival فستیوال بین المللی موسیقی فاروس چمبر

Faros Chamber International Music Festival فستیوال بین المللی موسیقی فاروس چمبر

این فستیوال موسیقی هر ساله و با شرکن هنرمندان بسیاری که از سراسر دنیا به قبرس سفر می کنند برگزار می گردد.
در حین برزگاری این فستیوال مردم گرد هم جمع می شوند و یا شادی می پردازند و از هنر هنرمندانی که در انجا حضور دارند نیز لذت می برند.

Ayia Napa Festival فستیوال آیا ناپا

Ayia Napa Festival فستیوال آیا ناپا

در این روز هنرمندان گرد هم جمع می شوند و به نواختن موسیقی های سنتی و همچنین اجرای رقص های سنتی می پردازند.
شرکت کنندگان بسیاری اعم از مردم بومی و محلی و همچنین گردشگران در این روز در این فستیوال شرکت می کنند و لحظات بسیار خوشی را برای خود و خانوداشان ثبت می کنند و همچنین عکس های یادگاری بسیاری نیز میگیرند.

مکان های دیدنی و توریستی قبرس جنوبی

Diving in the area of the sunken ship Zenobia غواصی در منطقه کشتی غرق شده زنوبیا

Diving in the area of the sunken ship Zenobia غواصی در منطقه کشتی غرق شده زنوبیا

زنوبیا کشتی می باشد که در سال 1980 و در قسمتی بیرون از بندر لارناکا غرق شده است و امروه به مکانی تبدیل گردیده که مردم بری بازدید از ان باید غوصی کرده و به زیر آب و دریا بروند البته با تمامی آموزشهای لازمی که باید ببینند و مراقبت ها و همراهی های لازم توسط مربیان مربوطه.
بازدید از این مجموعه دارای ارزش بالایی بوده و کمتر کسی پیش می آیند که به قبرس سفر کند و از این منطقه بازدید نکند.
با رفتن به این منطقه و در حین غواصی می توانید بوسیله دوربین های مخصوص عکس های یادگاری بسیار خاصی را نیز به ثبت برسانید.

Church of St. Lazarus کلیسای سنت لازاروس

Church of St. Lazarus کلیسای سنت لازاروس

این کلیسا بعنوان یکی ار مکان های مذهبی و پر اهمیت برای مردم قبرس جنوبی محسوب می شود و مراسم های بسیاری هر ساله در این کلیسا برگزار می گردد.
ساختار این کلیسا بسیار زیبا، منحصر به فرد و چشم نواز می باشد.
این کلیسا در حال حاضر تحت حمایت دولت قبرس جنوبی اداره می گردد و بواسطه نورپردازی هایی که دارد در شب بسیار چشم انداز فوق العاده را به خود اختصاص می دهد.

فیلم مکان های دیدنی در قبرس جنوبی

پاساژ های ارزان قیمت قبرس جنوبی

Mall Of Cyprus مرکز خرید قبرس

Mall Of Cyprus مرکز خرید قبرس

یکی از بزرگترین مراکز خرید ساخته و شناخته شده در قبرس می باشد که دارای فروشگاه هایی از معتبرترین و به روز ترین برند های شناخته شده در جهان و همچنین برند ها و تولیدات داخلی کشور قبرس می باشد.
این مرکز خرید نزدیک بزرگراه های لیماسول و لارناکا با دسترسی آسان از همه شهرها ، فرودگاه ها و بنادر قبرس می باشد و دارای دسترسی راحتی می باشد.
محصولات بهداشتی، وسایل تزیینی و دکوری، کیف، کفش، زیور الات، پوشاک، اسباب بازی، انواع خوراکی ها، وسایل اکترونیکی، گل، عینک و … از جمله محصولاتی هستند که در فروشگاه های این مرکز خرید به مشتریان جهت خرید ارائه می شوند.
ساعات فعالیت فروشگاه های این مرکز خرید یکشنبه از 11 صبح الی 7 شب می باشد و از دوشنبه الی شنبه از 10 صبح الی 8 شب می باشد.

Dominate Shopping Centre مرکز خرید دومینیت

Dominate Shopping Centre مرکز خرید دومینیت

مرکز خرید دیگری که در کشور قبرس ساخته شده است مجموعه دومینت می باشد.
در این مرکز خرید محصولاتی نظیر جواهرات، پوشاک، کیف، کفش، محصولات بهداشتی، وسایل دکوری و تزیینی، زیور آلات بدلی، اسباب بازی و … از انواع برند های شناخته شده و با مقرون به صرفه ترین قیمت ها برای خرید مشتریان ارائه می شوند.
علاوه بر خرید مشتریان می توانند از مجموعه فود کورت، پارکینگ و سالن بازی کودکان نیز استفاده نمایند.

راه های خرید ارزان قیمت در قبرس جنوبی

از قبرس جنوبی چی بخریم ؟

Halloumi پنیر هالومی

Halloumi پنیر هالومی

یکی از محبوب ترین خوراکی های که در قبرس از آن استفاده می شود پنیر هالومی می باشد.
برای تهیه این این پنیر از شیر بز و گوسفند و امروزه و در برخی موارد از شیر گاو استفاده می شود.
این پنیر ها را هم به صورت معمولی و هم به صورت کبابی که بسیار خوشمزه می باشد می توانید نوش جان نمایید.
این پنیر ها در انواع بسته بندی ها برای فروش قابل دسترس می باشند.

Traditional Cyprus embroidery and lace گلدوزی و توری دوزی سنتی قبرس

Traditional Cyprus embroidery and lace گلدوزی و توری دوزی سنتی قبرس

در قبرس و از زمان های گذشته زنان در خیابان ها و دم در خانه ها دور هم جمع می شدند و در کنار حرف زدن به گلدوزی و توری دوزی نیز می پرداختند.
با گذر زمان این کار بعنوان حرفه ای در بین زنان هنرمند قبرس جنوبی مورد استفاده قرار گرته شده ایت و در بین مردم بومی و همچنین توریست ها و گردشگران این کارهای هنری بسیار طرفدار دارند و می توانند گزینه های مناسبی برای یادگاری و سوغاتی محسوب شوند.

هزینه خرید سوغات در قبرس جنوبی

خوشمزه ترین غذا های قبرس جنوبی

Koupepia کوپپیا

Koupepia کوپپیا

کوپپیا هماند دلمه برگ مو ایرانیا می باشد که در قبرس جنوبی نیز دارا طرفداران بسیاری می باشد و بسیار خوشمزه و لذیذ نیز می باشد.
گوجه فرنگی، انواع سبزی، گوشت چرخ کرده، برنج، روغن زیتون، فلفل سیاه، نمک، آبلیمو و پیاز مواد اصلی تشکیل دهنده این غذای لذیذ می باشد که بعد از ترکیب شدن درون برگ های مو ریخته شده و پیچیده می شوند و درون قابله طبخ می شوند.
در روزهای معمولی و حتی اعیاد و مراسم های خاص کوپپیا درست می شود و در کنار نان های خوشمزه محلی و ماست برای مشتریان سرو می شوند.

stifado استیفادو

stifado استیفادو

خورشتی سنتی می باشد که ریشه در کشور یونان دارد اما در کشور قبرس و مخصوصا قبرس جنوبی آنرا به روش های سنتی خود مردم بومی تهیه می کنند.
مواد اصلی تکشیل دهنده این خورشت لذیذ گوشت، ادویه، پونه و سیر و پیاز آب پز می باشد که طعمی فوق العاده به آن می بخشد.
این غذا در برخی نواحی در کنار برنج و در بیشتر نواحی در کنار نان های خوشمزه سنتی سرو می گردند که تمامی این مدل سرو کردن ها بسته به نوع ذائقه هر فرد دارد.

خوراکی های سنتی قبرس جنوبی

رستوران هایی که در سفر به قبرس جنوبی حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Art Café 1900 کافه آرت

Art Café 1900 کافه آرت

بنای این کافه در سال 1900 میلادی ساخته شده است و به همین واسطه نام آن برگرفته از سال تاسیس آن می باشد.
این کافه در یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین محله های قبرس جنوبی واقع شده است و طرفداران و مشتراین بسیاری در میان مردم ساکن در قبرس و همچنین گردشگران و توریست ها را به خود جلب کرده است.
دکوراسیون این کافه نیز به صورت کلاسیک و قدیمی می باشد و با رفتن به آنجا همچنین می توانید از شندین موسیقی و سازه های قدیمی و سنتی نیز لذت ببرید.
سس ماست و خیار زاتزیکی و خورشت استیفادو از محبوب ترین خوراکی های این رستوران می باشند که طرفداران بسیاری را نیز دارا می باشد.
تمامی مواد اولیه مورد استفاده در تهیه غذاهای این رستوران و کافه ارگانیک بوده و به صورت تازه و روزانه تهیه می شوند.

Artisan Burger Bar برگر آرتسان

Artisan Burger Bar برگر آرتسان

این رستوران در قبرس ساخته شده است و بهترین برگرها را به مشتریان ارائه می دهد و بسیار لذیذ و خوشمزه نیز می باشند.
دکوراسیون این رستوران بسیار جالب و زیبا می باشد و در بین مردم بومی و گردشگران نیز طرفداران بسیاری را دارا می باشد.
برگر گوشت گاو آنگوس با سس فلفل مخصوص، پانچتای برشته و پنیر گرویر از محبوب ترین و پر سفارش ترین غذاهای منوی این رستوران را شامل می شوند.
تمامی مواد اولیه مورد استفاده در تهیه و طبخ غذاهای این رستوران به صورت روزانه، تازه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در قبرس جنوبی

دتذابتیذتنذدتتدنتت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا