بمبئی

رختشورخانه دوبی گات بمبئی هند

اطلاعات و راهنمای کامل درباره رختشورخانه دوبی گات بمبئی هند

رختشورخانه دوبی گات بمبئی هند Dhobi Ghat

درباره دوبی گات

این مجموعه رخت شور خانه ای می باشد در فضای روباز بزرگی در شهر بمبئی کشور هند ساخته شده است.
از تمامی نقاط شهربزرگ بمبئی لباس های بسیاری جمع شده و به این مکان آورده می شود و توسط افراد زحمت کشی که بیشتر مواقع تا زانو ها خود در آب هستند بوسیله شست و شوی دستی تمیز می شنود.
با رفتن به این مکان صحنه‌ ای فراموش‌ نشدنی از بمبئی در ذهن شما ایجاد می گردد و همچنین می توانید عکس های یادگاری بسیاری را بگیرید و به ثبت برسانید.
این مجموعه دارای حدود 140 سال قدمت می باشد که هنوز که هنوزه دارای طرفداران بسیاری می باشد و استفاده های بسیاری از آنها انجام میگیرد.
بوی صابون و ملافه های سفید و لباس های تمیز در این مجموعه باعث گردیده که مردم بیشتری به این مجموعه بروند.
در این مجموعه انواع لباس ها و ملافه های شسته شده و پهن می شوند و بعد از خشک شدن اتوکشی نیز می شوند.
حوضچه شستشوی لباس بسیارو تعداد بالایی را می توانید در این مکان ببینید که هر روزه کارکنان آنجا میزبان مشتریان بسیاری هستند که لباس های کثیف خود را به آنجا برای شستشو می برند.
این مجموعه همچنین در طی چندین سال فعالیت خود دست آورد های بسیاری داشته که از مهمترین آنها می توان به ثبت نامش در سال 2011 میلادی در کتاب گینس اشاره نمود.
مردم هند برای کارکنان این مجموعه نیز همانند بسیاری دیگر از مشاغل در بمبئی احترام بسیاری قائل می باشند زیرا از نظر آنها این کار نیز بعنوان یکی از پر زحمت ترین مشاغ می باشد، به دلیل اینکه در طول روز و در تمامی آب و هوایی که در بمبئی وجود دارد انها در حال کار کردن برای راحتی مردم می باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا