امارات

باغ وحش دبی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره باغ وحش دبی ( هزینه و قیمت بلیط – فیلم و عکس از باغ وحس های دوبی – آدرس و لوکیشن باغ وحش دوبی )

باغ وحش دبی dubai zoo

درباره باغ وحش دبی

یکی از دیدنی ترین و محبوب ترین اماکن تفریحی در دبی باغ وحش آن می باشد که طرفداران بسیاری در میان تمامی رده های سنی ( اعم از بزرگسالان و کودکان ) را به خود اختصاص داد است.
این باغ وحش در سال 1967 میلادی و در منطقه زیبای جمیرا و در مساحتی حدود 1.5 کیلومتر مربع ساخته شده است.
در این مجموعه در حدود دویست گونه از پستانداران ، پرندگان ، خزندگان و ماهی ‌ها در کنار انواع گونه های نادر شامپانزه و گربه های وحشی عربی با بهرتین امکانات و مراقبت ها نگهداری می شوند و تحت نظارت دولت این کشور و محیط زیست اداره میشود.
باغ وحش دبی در طول دو سال اول تأسیس خود، تنها چند حیوان مانند گربه ‌های بزرگ، میمون‌ ها و … را نگهداری می کرده است.
در آن زمان همچنین یک آکواریوم کوچک با چند ماهی و خزندگان نیز در این مجموعه در ابتدای تاسیس وجود داشته است.
از ماه می 1986 تا ماه مه 1989، بخشی از باغ وحش باز طراحی و بازسازی شد.
همچنین از ژوئن 1989 تا به امروز به طور مداوم طراحی و بازسازی های بسیاری در این مجموعه برای ارائه بهترین خدمات به حیوانات و موجوداتی که در آنجا نگهداری می شوند و همچنین میزبانی بهتر از بازدید کنندگان صورت گرفته است.
این نکته نیز قابل ذکر است که باغ وحش دبی اولین باغ وحش عربی است که شامپانزه نادر و گربه وحشی عرب یا گوردون را در خود جای داده و به آنها آموزش های لازم را نیز رسانده است.
در طول گذر سال ها بواسطه شرایطی که مناسب این حیوانات برای نگهداری نبوده این مجموعه به سافاری دبی منتقل گردید و حیوانات در این مجموعه جدید به دور از قفس های کوچک و تنگ و در فضای باز و همانند بودن در بخشی از جنگل زندگی می کنند.
آنها دیگر در قفس زندگی نمی کنند و یک زیستگاه باز با فضای بسیار بیشتری برای حرکت در اطراف دارند.
شهرداری دبی حداقل از سال 2003 قصد داشت یک باغ وحش جدید بسازد تا جایگزین باغ وحش قدیمی شود.
در 11 فوریه 2012 شهرداری اعلام کرد که مطالعه ای را برای انتقال باغ وحش دو هکتاری دولتی از جمیرا به مکان های جدید و در سطح جهانی را برنامه ریزی کرده است.
در 14 می 2012، شهرداری دبی اعلام کرد که حیوانات باغ وحش پر ازدحام دبی ظرف دو سال آینده به یک سافاری روباز منتقل خواهند شد و این کار نیز در گذر زمان برای امنیت موجودات و حیوانات انجام گرفت.
سافاری به دهکده ‌های آفریقایی، آسیایی و عربی تقسیم می ‌شود که در هر دهکده قابل ذکر است که حیواناتی از مناطق مربوطه در خود جای داده می شوند.
این پارک سافاری که قرار بود برای نگهداری بهتر حیوانات و موجوات، پرندگان و خزندگان ساخته شود در سال 2017 و در ماه دسامبر فعالیت های خود را اغاز کرده و درهای خود را به روی عموم مردم باز کرده که هر فرد با پرداخت ورودی اولیه می تواند از این مجموعه دیدن کند.
این باغ وحش دارای حدود 230 گونه جانوری می باشد.
در این میان حدود 248 نمونه پستاندار از جمله روباه، کفتار، پوما، شیر آسیایی، جگوار، شامپانزه، بابون، میمون، آهو، خرس، جوجه تیغی، زرافه، اسب آبی و گوسفند بربری نیز در این مجموعه وجود داشته و می توانید از آنها دیدن کنید.
گونه های مورد انقراضی نیز که در این مجموعه نگهداری می شوند نیز عبارتند از: سوکوترا شگ یا باکلان، ببر بنگال، گوریل، زیرگونه گرگ خاکستری و گرگ عربی، ببر سیبری و گربه وحشی گوردون بومی.
از پرندگانی نیز که در این مجموعه نگهداری می شوند نیز می توان به شترمرغ، عقاب طلایی و طوطی اشاره نمود.
باغ وحش دبی سالانه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند و قابل ذکر است که ساعات فعالیت این مجموعه از 10 صبح الی 6 بعد از ظهر می باشد.
در این مجموعه و در ورود به هر قسمت همچنین می توانید نماد و مجسمه برخی از این حیوانات و موجودات را نیز ببینید و بدانید در هر قسمت چه نوع از این موجودات نگهداری می شوند.
در هنگامی که در این مجموعه حضور داردی نکته ای که قابل ذکر است این موضوع می باشد که لطفا نظافت را در باغ وحش رعایت نمایید و زباله ‌های خود را فقط در مکان‌ هایی که تعبیه شده است قرار دهید و از دور ریختن آنها در اطراف مجموعه جدا خودداری نمایید.

 

مدارک مورد نیاز ویزای دبی

هموطنان گرامی توجه داشته باشند روند صدور ویزای دبی کاملا الکترونیکی می باشد و برای دریاف ویزا دبی تنها به اسکن مدارک شما نیاز است و نیازی به اصل مدارک نمی باشد .

تنها مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دبی عبارتند از :

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت ( با اعتبار حداقل 6 ماه از زمان ورود مسافر به دبی )
  2. اسکن صفحه اول شناسنامه
  3. اسکن کارت ملی ( تنها روی کارت )
  4. عکس پرسونلی

توجه داشته باشد : جهت دریافت ویزای دوبی تنها 4 مدارک بالا مورد نیاز است و به مدارکی مانند رزرو هتل – بلیط هواپیما رفت و برگشت – سند مالکیت – چک ضمانت و … نیازی نمی باشد .

شرایط دریافت ویزای انفرادی دبی ( دختر و پسر ) 

صدور ویزای دبی هیچ محدودیتی ندارد و کلیه افراد ( مجرد – متاهل – پسر – دختر ) می توانند به صورت انفرادی به دبی سفر داشته باشند .

تنها محمدودیت درباره ویزای دبی برای افراد زیر 18 سال می باشد که به تنهایی نمی توانند اقدام به دریافت ویزای امارات نمایند و حتما می بایستی به همراه پدر – مادر و یا کفیل قانونی خود اقدام به دریافت ویزای دبی نمایند .

قیمت ویزای دبی به تومان و درهم :

با توجه به نوسانات نرخ درهم و دلار در ایران قیمت ویزای دبی ثابت نبوده و دائما در حال تغییر است شما در جدول زیر می توانید قیمت روز ویزای دبی را به تومان و درهم مشاهده نموده و اقدام به دریافت ویزای دبی در قاره پیما نمائید .

 

امکانات و قوانین موجود در باغ وحش دبی (سافاری دبی)

امکانات و قوانین موجود در باغ وحش دبی (سافاری دبی)
امکانات و قوانین موجود در باغ وحش دبی (سافاری دبی)

علاوه بر بازدید از این مجموعه هر فرد می تواند از دیگر امکانات قابل دسترس آنجا نیز بهره مند شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود.
همچنین این مجموعه دارای قوانینی میباشد که هر فرد با ورود به انجا باید تمامی این موارد را رعایت نمایید که درا دامه به برخی از این قوانین نیز اشاره خواهیم نمود.

خرید از فروشگاه های مخصوصی که برای بازدید کنندگان در این مجموعه افتتاح گردیده.
استفاده از رستوران و کافه هایی که در این مجموعه دارای غرفه برای پذیرایی از بازدید کنندگان می باشند.
آلاچیق و صندلی های سایبان دار در این مجموعه در دسترس بازدید کنندگان برای استراحت قرار می گیرند.
مکانی جداگانه در این مجموعه باری مسلمانان برای اقامه نماز و وضوع گرفتن درست شده است.
در این مجموعه می توانید عکس های یادگاری خاص و زیبایی به ثبت برسانید ( هم بوسیله دوربین های خود و هم با کمک عکاس های این مجموعه).
خدمات عمومی و بهداشتی نیز در این مجموعه برای بانوان، آقایان و افراد با تواناهایی خاص نیز وجود داشته و قابل استفاده می باشند.
کودکان حتما باید به همراه والدین خود یا یک فرد بزرگسال وارد مجموعه شوند.
دست زدن به گیاهان در این مجموعه ممنوع می باشد.
غذا دادن به حیوانات در این مجموعه ممنوع می باشد مگر با نظارت مسئولین و مراقب های مربوطه.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا