بمبئی

بازار کرافورد بمبئی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره بازار کرافورد بمبئی

بازار کرافورد Crawford market

درباره بازار کرافورد

بازار کرافورد بعنوان یکی از معروف ترین بازارهای ساخته شده در قسمت جنوبی شهر بمبئی می باشد.
این ساختمان در سال 1869 میلادی تکمیل شد و توسط کوواسجی جهانگیر به شهر اهدا گردید.
این بازار که در ابتدا به نام آرتور کرافورد، اولین کمیسر شهرداری شهر نامگذاری شد، بعداً به افتخار اصلاح‌ گر اجتماعی ماهاراشتریایی مهاتما جوتیرائو فوله تغییر نام به اسم امروزه و کنونی پیدا کرد.
این بازار روبروی مقر پلیس بمبئی، درست در شمال ایستگاه راه‌آهن پایانه چاتراپاتی شیواجی و در غرب پل هوایی در یک تقاطع شلوغ و پرتردد ساخته شده است و دارای ساختمانی با معماری به سبک قدیم دارا می باشد.
این مجموعه تا ماه مارس سال 1996 میلادی که تاجران عمده فروشی به ناوی بمبئی منتقل شدند، این مجموعه بعنوان بازار اصلی عمده فروشی میوه در بمبئی مورد استفاده قرار می گرفته است.
این نکته نیز قابل ذکر است که در سال 1882 میلادی، این ساختمان اولین ساختمان در هند بوده است که با برق روشن شد.
این بازار توسط معمار بریتانیایی ویلیام امرسون طراحی شد و نشان دهنده تلاش اولیه برای ترکیب معماری گوتیک ویکتوریایی با عناصر بومی در کشور هند و شهر بمبئی بوده است.
مساحت این بازار در حدود 23000 متر مربع می باشد که حدود 5500 متر مربع آنرا ساختمان بازار اشغال کرده است.
این ساختمان دارای یک سایبان سقفی به ارتفاع 15 متر می باشد که به نور خورشید اجازه می دهد تا بازار را روشن کند.
طرح اولیه شامل سه در ورودی بود که هر یک با یک ستون تقسیم می ‌شد و فضایی برای تابلوی حک شده ‌ای که زندگی روزمره را به تصویر می‌ کشید ایجاد می نمود.
در این مجموعه دو تابلو از این دست توسط هنرمند، جان لاکوود کیپلینگ (پدر نویسنده رودیارد کیپلینگ) حک شده بود که تصویری از کارگران در حال کار را به تصویر می‌ کشید.
این بازار اقلام متعددی از عمده فروشی میوه، سبزیجات و مرغ گرفته تا لباس، وسایل خانه، اسباب بازی، جواهرات و حتی فروشگاه حیوانات خانگی را در خود جای داده است.
در منطقه حیوانات خانگی، انواع مختلف سگ، گربه، و پرندگان را برای خرید می توانید پیدا نمایید.
با استفاده از قطارهای محلی از پایانه چاتراپاتی شیواجی یا اتوبوس ‌ها و تاکسی ‌های محلی می ‌توان به منطقه بازار کرافورد دسترسی پیدا کنید.
این بازار بیشتر سه شنبه ها تعطیل است و در روزهای دیگر از ساعت 11 صبح تا 8 شب باز می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا